Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Naprawa wtrysku sterującego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 30 kwietnia 2010 - 19:11

Proszę o doklejenie tego posta do sam naprawiam.
Otóż naprawa wtryskiwacza szła niemalże banalnie wg opisu, do momentu jak manewrując (zaznaczam że z delikatnością chirurga) kabelkiem, wziął i się up.....ił przy samej cewce:szpital:, znaczy te dwie blaszki się ułamały do których przylutowany jest kabel. Pomijam że prawie sobie torbę odgryzłem z wściekłości, ale chyba udało mi się wybrnąć z tej awari. Po pierwsze gdy tylko zdejmiecie pierwszy plastyk, od razu odlutujcie kabel nim będzie za póżno :( ale gdyby coś się urwało to jest jeszcze szansa na ratunek. Rozkręciłem wtrysk na części pierwsze. Cewkę wysunąłem w dół wtrysku za pomocą małego śrubokręta zapierając go tuż nad urwanymi stykami o jej plastykowy korpus, very easy, bo tam zaraz jest malutki oring, który można zaciąć, więc śrubokręcik raczej tempy. Warto było wyjąć cewkę gdyż tam też był stary silikon, ale nie namawiam raczej do jej wyciągania. Gdy mamy ją już na wierzchu to u jej góry po obu stronach widać kolejne styki-luty do których przylutowane są końce uzwojenia i szczęśliwie są to te same styki które tak łatwo urwać tyle że zalane w plastyku (tu wchodzą a tam gdzie się urywają wychodzą). Wziąłem bardzo cieniutkie druciki (no nie tak cienkie jak ten w uzwojeniu) i przylutowałem właśnie tam po bokach (najlepiej żeby był izolowany tak jak w transformatorach i wyprowadziłem je tam gdzie powinny być rzeczone urwane france :]. na każdym etapie montażu sprawdzałem oporność na końcach. Cewkę nie mogłem wcisnąć na miejsce, więc posmarowałem oba oringi (górny malutki i dolny przy cewce olejem i upchnąwszy wszystkie element wtrysku zacząłem delikatnie go skręcać rękami i cewka wlazła na swoje miejsce. Odtłuściłem jeszcze raz co się dało upchnąłem silikon w każdą dziurkę przy cewce. Włożyłem mały plastyk na miejsce (pod niego też grubo) i przylutowałem kabel do tych moich drucików (uważać żeby nie dotykały do "masy") kontrola oporności teraz już na wtyczce, z 95,7 ohm spadła do 94,5 (mam nadzieję że kontakt z silikonem to wywołał i po zaschnęciu będzie ok, chyba że coś się zwarło). Nawaliłem na resztę silikon plus duży plastyk, bolczyki, co wylazło to oczyściłem i czekam do jutra. Zobaczymy. Jutro dopiszę jaki rezultat. Po pierwsze odlutować z mety kabel !! Silikon - do uszczelniania przewodów kominowych od kominków do 1500 C - taki miałem :]

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 maja 2010 - 06:59

a jakieś zdjęcia z operacji?



 


#3 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 01 maja 2010 - 07:35

nie ma co więcej fotografować, wszystko jest w opisie w sam naprawiam, no może te moje dosztukowane druciki ale to sobie można wyfantazjować :). Tam na ostatniej focie widać cewkę w całej okazalości i widać po jej bokach te miejsca do których ja je przylutowałem. Głównie chodziło mi oto żeby nie doszło komuś do takiej sytuacji. Idę palić kluchę :)

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 maja 2010 - 07:38

ok, bo chce to podwiesić do porad

Czyli to należy traktować jako wsparcie do książki sam naprawiam?

Podaj jeszcze proszę stronę na której to znajdę i leci w porady a dyskusja nasz do kosza



 


#5 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 maja 2010 - 08:29

ok, bo chce to podwiesić do porad

Czyli to należy traktować jako wsparcie do książki sam naprawiam?

Podaj jeszcze proszę stronę na której to znajdę i leci w porady a dyskusja nasz do kosza


zdjęcia co do wtrysku są na forum w sprawdzonych poradach..ja zamieszczałem

http://forum.omegakl...ead.php?t=29327

#6 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 01 maja 2010 - 09:05

:jump: klekocze aż miło, Na początku nie równo pracowała (zapowietrzony wtryskiwacz, nie odpowietrzałem ręcznie, bo przecież sam powinien się odpowietrzyć) ale po chwili się uspokoiła i git. Rozgrzałem silnik do temp pracy podczas przejażdżki. Puk puk ... wszędzie wokół sucho (zaznaczam że najpierw wymieniłem przelewy - wystarcza dokładnie 1 metr). Nie przemyślałem jak ten silikon zniesie ropę, bo skupiłem się na temperaturze:dziura: i tylko taki miałem ale zobaczymy.

ok, bo chce to podwiesić do porad

Czyli to należy traktować jako wsparcie do książki sam naprawiam?

Podaj jeszcze proszę stronę na której to znajdę i leci w porady a dyskusja nasz do kosza


tonależy traktować jako uzupełnienie do http://forum.omegakl...ead.php?t=29327
co nie potrzebne wyciąć

http://ebaumnation.c...fix-anything-20

#7 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 02 maja 2010 - 22:32

warto tyle zachodu????po 100km nie bedzie znowu ciekło??

#8 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 03 maja 2010 - 15:59

300 km i nie cieknie :)

#9 OFFLINE   pietryn084

pietryn084
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2011

Napisany 02 marca 2014 - 14:39

Jutro sam zabieram się za robienie wtrysku sterującego to klej jakiego zamierzam użyć.
Postaram się wrzucić foteczki jak to wszystko idzie,

#10 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 02 marca 2014 - 15:54

Wg mnie lepiej na klej do szyb. Ten klej co podałeś robi się chyba taki bardzo twardy, wg mnie nie nadaje się do tego.

#11 OFFLINE   pietryn084

pietryn084
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2011

Napisany 02 marca 2014 - 16:23

To dzięki za podpowiedz, zamienię na silikon do 300 stopni będzie pasował czy bardziej ten do szyb wziąć.
A i jeszcze czy wtrysk z tds opel omega rzecz jasna będzie pasował do omegi TD

#12 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 02 marca 2014 - 16:34

Lepiej zrób od razu na klej do szyb. Instrukcje masz na forum. Od TDSa będzie pasować, ale musisz patrzeć na rocznik. Powyżej 96 roku nie będzie Ci pasował.

#13 OFFLINE   pietryn084

pietryn084
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2011

Napisany 02 marca 2014 - 16:47

Lepiej zrób od razu na klej do szyb. Instrukcje masz na forum. Od TDSa będzie pasować, ale musisz patrzeć na rocznik. Powyżej 96 roku nie będzie Ci pasował.

Dzięki za pomoc zrobię na klej do szyb widzę że to sprawdzona porada.
Tu jeszcze pytanie na fotce zaznaczyłem gdzie mi się pojawiają bąble i się wylewa ropa czy możliwe że się coś poluźniło bo mi się nie zapowietrza nic się nie dzieję po za tym że cieknie ropa?
to jest tam przy samym dole gdzie jest już gwint co się do silnika wkręca

#14 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 02 marca 2014 - 18:30

Wykręć, rozkręć, wymień podkładkę miedzianą, skręć porządnie i zobacz czy wgl będziesz musiał uszczelniać na połączeniu cewki.

#15 OFFLINE   pietryn084

pietryn084
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2011

Napisany 03 marca 2014 - 19:39

Wykręć, rozkręć, wymień podkładkę miedzianą, skręć porządnie i zobacz czy wgl będziesz musiał uszczelniać na połączeniu cewki.

Wykręciłem Wszystko wymieniłem uszczelkę miedzianą na originalną GM
Wybiłem bolczyki wszystko wyczyściłem osuszyłem była galaretka rozkruszona zasilikownowałem odczekałem żeby dobrze wyschło wkręciłem i oto gdzie cieknie na górze wtrysku sucho jest na dole gdzie idzie do silnika na fotce miejsce gdzie cieknie
Jakieś sugestie ?
Chciałbym dopytać czy w tym miejscu co rozkręciłem powinna iść jakaś uszczelka w środku bo nie było nic ?

Na fotce wszystko opisałem

#16 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2014 - 19:45

z tego co kiedyś wyczytałem na form, pamiętam że ktoś wspominał właśnie o uszczelce w miejscu skręcenia wtrysku. Ale nie dam sobie ręki uciąć, najlepiej będzie jak poszukasz ;)

#17 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 03 marca 2014 - 19:48

Idę sprawdzić czy mam gdzieś luzem wtrysk i rozkręcę, zobaczę.

#18 OFFLINE   pietryn084

pietryn084
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2011

Napisany 03 marca 2014 - 23:34

Będę wdzięczny

Idę sprawdzić czy mam gdzieś luzem wtrysk i rozkręcę, zobaczę.

I jak tam sprawdzałeś

Wykręciłem Wszystko wymieniłem uszczelkę miedzianą na originalną GM
Wybiłem bolczyki wszystko wyczyściłem osuszyłem była galaretka rozkruszona zasilikownowałem odczekałem żeby dobrze wyschło wkręciłem i oto gdzie cieknie na górze wtrysku sucho jest na dole gdzie idzie do silnika na fotce miejsce gdzie cieknie
Jakieś sugestie ?
Chciałbym dopytać czy w tym miejscu co rozkręciłem powinna iść jakaś uszczelka w środku bo nie było nic ?

Na fotce wszystko opisałem

Tylko tą uszczelka weszła tak bez oporu mocnego a tą starą jak zdejmowalem to bardzo ciężko.
Wszystko skręcone na maxa o co chodzi pomóżcie !

#19 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2014 - 16:27

o ile się nie mylę ta uszczelka jest gumowa. Stwardniała od temperatury i paliwa. Gumowe uszczelki tracą własności kiedy twardnieją

#20 OFFLINE   pietryn084

pietryn084
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2011

Napisany 04 marca 2014 - 17:41

No niestety wszystko zrobiłem co możliwe co doszukałem na forum kupiłem od człowieka co u nas w mieście rozbiera tylko ople kosztował mnie 60 zł skręciłem wszystko i nic nie cieknie jest git.
Dodam że czujnik miałem z białą wtyczką a ten co zakupiłem był z brązową różnica była tylko na tej kostce taki plastik dokładnie wypukłość w białej był po środku a brązowej bardziej przesunięty w prawo.
Auto pali ok chodzi ok spalanie spadło z 12,5 na 9,8.
Piszę to po to żeby nikt nie miał obaw przy kupnie z innym kolorem tej kostki można śmiało i nic się nie dzieje.
W razie pytań chętnie pomogę.
Na wtrysku który wyjąłem jako popsuty pisało germany i numer na tym z brązową kością który kupiłem pisało france i się różniły tylko 2 ostatnie cyfry.
Przy okazji dzięki za sugestię i pomoc.