Naprawa wtrysku sterującego
#1 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 19:11
Otóż naprawa wtryskiwacza szła niemalże banalnie wg opisu, do momentu jak manewrując (zaznaczam że z delikatnością chirurga) kabelkiem, wziął i się up.....ił przy samej cewce:szpital:, znaczy te dwie blaszki się ułamały do których przylutowany jest kabel. Pomijam że prawie sobie torbę odgryzłem z wściekłości, ale chyba udało mi się wybrnąć z tej awari. Po pierwsze gdy tylko zdejmiecie pierwszy plastyk, od razu odlutujcie kabel nim będzie za póżno ale gdyby coś się urwało to jest jeszcze szansa na ratunek. Rozkręciłem wtrysk na części pierwsze. Cewkę wysunąłem w dół wtrysku za pomocą małego śrubokręta zapierając go tuż nad urwanymi stykami o jej plastykowy korpus, very easy, bo tam zaraz jest malutki oring, który można zaciąć, więc śrubokręcik raczej tempy. Warto było wyjąć cewkę gdyż tam też był stary silikon, ale nie namawiam raczej do jej wyciągania. Gdy mamy ją już na wierzchu to u jej góry po obu stronach widać kolejne styki-luty do których przylutowane są końce uzwojenia i szczęśliwie są to te same styki które tak łatwo urwać tyle że zalane w plastyku (tu wchodzą a tam gdzie się urywają wychodzą). Wziąłem bardzo cieniutkie druciki (no nie tak cienkie jak ten w uzwojeniu) i przylutowałem właśnie tam po bokach (najlepiej żeby był izolowany tak jak w transformatorach i wyprowadziłem je tam gdzie powinny być rzeczone urwane france . na każdym etapie montażu sprawdzałem oporność na końcach. Cewkę nie mogłem wcisnąć na miejsce, więc posmarowałem oba oringi (górny malutki i dolny przy cewce olejem i upchnąwszy wszystkie element wtrysku zacząłem delikatnie go skręcać rękami i cewka wlazła na swoje miejsce. Odtłuściłem jeszcze raz co się dało upchnąłem silikon w każdą dziurkę przy cewce. Włożyłem mały plastyk na miejsce (pod niego też grubo) i przylutowałem kabel do tych moich drucików (uważać żeby nie dotykały do "masy") kontrola oporności teraz już na wtyczce, z 95,7 ohm spadła do 94,5 (mam nadzieję że kontakt z silikonem to wywołał i po zaschnęciu będzie ok, chyba że coś się zwarło). Nawaliłem na resztę silikon plus duży plastyk, bolczyki, co wylazło to oczyściłem i czekam do jutra. Zobaczymy. Jutro dopiszę jaki rezultat. Po pierwsze odlutować z mety kabel Silikon - do uszczelniania przewodów kominowych od kominków do 1500 C - taki miałem
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 07:35
#4 OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 07:38
Czyli to należy traktować jako wsparcie do książki sam naprawiam?
Podaj jeszcze proszę stronę na której to znajdę i leci w porady a dyskusja nasz do kosza
#5 OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 08:29
ok, bo chce to podwiesić do porad
Czyli to należy traktować jako wsparcie do książki sam naprawiam?
Podaj jeszcze proszę stronę na której to znajdę i leci w porady a dyskusja nasz do kosza
zdjęcia co do wtrysku są na forum w sprawdzonych poradach..ja zamieszczałem
http://forum.omegakl...ead.php?t=29327
#6 OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 09:05
ok, bo chce to podwiesić do porad
Czyli to należy traktować jako wsparcie do książki sam naprawiam?
Podaj jeszcze proszę stronę na której to znajdę i leci w porady a dyskusja nasz do kosza
tonależy traktować jako uzupełnienie do http://forum.omegakl...ead.php?t=29327
co nie potrzebne wyciąć
http://ebaumnation.c...fix-anything-20
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 02 marca 2014 - 14:39
Postaram się wrzucić foteczki jak to wszystko idzie,
#10 OFFLINE
Napisany 02 marca 2014 - 15:54
#11 OFFLINE
Napisany 02 marca 2014 - 16:23
A i jeszcze czy wtrysk z tds opel omega rzecz jasna będzie pasował do omegi TD
#12 OFFLINE
Napisany 02 marca 2014 - 16:34
#13 OFFLINE
Napisany 02 marca 2014 - 16:47
Dzięki za pomoc zrobię na klej do szyb widzę że to sprawdzona porada.Lepiej zrób od razu na klej do szyb. Instrukcje masz na forum. Od TDSa będzie pasować, ale musisz patrzeć na rocznik. Powyżej 96 roku nie będzie Ci pasował.
Tu jeszcze pytanie na fotce zaznaczyłem gdzie mi się pojawiają bąble i się wylewa ropa czy możliwe że się coś poluźniło bo mi się nie zapowietrza nic się nie dzieję po za tym że cieknie ropa?
to jest tam przy samym dole gdzie jest już gwint co się do silnika wkręca
#14 OFFLINE
Napisany 02 marca 2014 - 18:30
#15 OFFLINE
Napisany 03 marca 2014 - 19:39
Wykręciłem Wszystko wymieniłem uszczelkę miedzianą na originalną GMWykręć, rozkręć, wymień podkładkę miedzianą, skręć porządnie i zobacz czy wgl będziesz musiał uszczelniać na połączeniu cewki.
Wybiłem bolczyki wszystko wyczyściłem osuszyłem była galaretka rozkruszona zasilikownowałem odczekałem żeby dobrze wyschło wkręciłem i oto gdzie cieknie na górze wtrysku sucho jest na dole gdzie idzie do silnika na fotce miejsce gdzie cieknie
Jakieś sugestie ?
Chciałbym dopytać czy w tym miejscu co rozkręciłem powinna iść jakaś uszczelka w środku bo nie było nic ?
Na fotce wszystko opisałem
#16 OFFLINE
Napisany 03 marca 2014 - 19:45
#17 OFFLINE
Napisany 03 marca 2014 - 19:48
#18 OFFLINE
Napisany 03 marca 2014 - 23:34
I jak tam sprawdzałeśIdę sprawdzić czy mam gdzieś luzem wtrysk i rozkręcę, zobaczę.
Tylko tą uszczelka weszła tak bez oporu mocnego a tą starą jak zdejmowalem to bardzo ciężko.Wykręciłem Wszystko wymieniłem uszczelkę miedzianą na originalną GM
Wybiłem bolczyki wszystko wyczyściłem osuszyłem była galaretka rozkruszona zasilikownowałem odczekałem żeby dobrze wyschło wkręciłem i oto gdzie cieknie na górze wtrysku sucho jest na dole gdzie idzie do silnika na fotce miejsce gdzie cieknie
Jakieś sugestie ?
Chciałbym dopytać czy w tym miejscu co rozkręciłem powinna iść jakaś uszczelka w środku bo nie było nic ?
Na fotce wszystko opisałem
Wszystko skręcone na maxa o co chodzi pomóżcie !
#19 OFFLINE
Napisany 04 marca 2014 - 16:27
#20 OFFLINE
Napisany 04 marca 2014 - 17:41
Dodam że czujnik miałem z białą wtyczką a ten co zakupiłem był z brązową różnica była tylko na tej kostce taki plastik dokładnie wypukłość w białej był po środku a brązowej bardziej przesunięty w prawo.
Auto pali ok chodzi ok spalanie spadło z 12,5 na 9,8.
Piszę to po to żeby nikt nie miał obaw przy kupnie z innym kolorem tej kostki można śmiało i nic się nie dzieje.
W razie pytań chętnie pomogę.
Na wtrysku który wyjąłem jako popsuty pisało germany i numer na tym z brązową kością który kupiłem pisało france i się różniły tylko 2 ostatnie cyfry.
Przy okazji dzięki za sugestię i pomoc.