Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TULEJE POLIURETANOWE czy się opłaca??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
350 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2013 - 16:39

Czyścimy gniazdo i smarujemy smarem który dostaliśmy do tulei PU
Wkładamy tuleję PU z rdzeniem (trochę gimnastyki ale nie ma tragedii)


no i tu nie robiłeś jak producent zaleca, a zaleca tak:

Montaż tulei poliuretanowej odbywa się standardowo poprzez rozłożenie pinu na dwie połówki poliuretanowe oraz osobno tuleję metalową. Połówki montujemy w jarzmo bez smarowania zewnętrznej średnicy na styku wahacz - tuleja poliuretanowa. Następnie dokładnie smarujemy załączonym smarem otwór wewnętrzny tulei zamontowanych w wahaczu oraz tuleję metalową. Wciskamy na końcu tuleję metalową za pomocą prasy/imadła w tuleję poliuretanową

też zakupiłem tuleje poliuretanowe, a cytat z dołączonej ulotki

#62 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 października 2013 - 17:03

no i tu nie robiłeś jak producent zaleca, a zaleca tak:

Montaż tulei poliuretanowej odbywa się standardowo poprzez rozłożenie pinu na dwie połówki poliuretanowe oraz osobno tuleję metalową. Połówki montujemy w jarzmo bez smarowania zewnętrznej średnicy na styku wahacz - tuleja poliuretanowa. Następnie dokładnie smarujemy załączonym smarem otwór wewnętrzny tulei zamontowanych w wahaczu oraz tuleję metalową. Wciskamy na końcu tuleję metalową za pomocą prasy/imadła w tuleję poliuretanową

też zakupiłem tuleje poliuretanowe, a cytat z dołączonej ulotki


Sama prawda Panie. I tak to trzeba robić. Założyłem parę dni temu, polecam, jest naprawdę elegancko. Dodatkowo zamontowałem również poliuretan na stabilizator przedni.

Jest trochę twardziej, ale ja i tak mam siewnik :jump2: więc mi to nie przeszkadza

#63 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 15 października 2013 - 20:21

no i tu nie robiłeś jak producent zaleca, a zaleca tak:

Montaż tulei poliuretanowej odbywa się standardowo poprzez rozłożenie pinu na dwie połówki poliuretanowe oraz osobno tuleję metalową. Połówki montujemy w jarzmo bez smarowania zewnętrznej średnicy na styku wahacz - tuleja poliuretanowa. Następnie dokładnie smarujemy załączonym smarem otwór wewnętrzny tulei zamontowanych w wahaczu oraz tuleję metalową. Wciskamy na końcu tuleję metalową za pomocą prasy/imadła w tuleję poliuretanową

też zakupiłem tuleje poliuretanowe, a cytat z dołączonej ulotki


oj czepia się kolega!
ja tak ogólnikowo opisałem więc proszę mnie nie łapać za słówka.
tuleja w wachacz wchodzi z taką precyzją że można powiedzieć że na sucho! a dałem cokolwiek żeby potem nie skrzypiały bo znam przypadki że były na sucho całkiem i skrzypiały!
a rdzeń wkładałem po włożeniu tuleji też na smar więc jest git.

na stabilizator założę jak mi padną gumy na nim.

#64 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2013 - 20:29

oj czepia się kolega!
ja tak ogólnikowo opisałem więc proszę mnie nie łapać za słówka.
tuleja w wachacz wchodzi z taką precyzją że można powiedzieć że na sucho! a dałem cokolwiek żeby potem nie skrzypiały bo znam przypadki że były na sucho całkiem i skrzypiały!
a rdzeń wkładałem po włożeniu tuleji też na smar więc jest git.

na stabilizator założę jak mi padną gumy na nim.


nie to żebym się czepiał tylko dla ścisłości twojego manuala:D
ktoś przeczyta, zrobi i może mieć pretensję:p

#65 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 15 października 2013 - 20:33

tak jak napisałem celowo dałem smar między wahacz a tuleję bo były przypadki skrzypiących zawieszeń na tulejach PU!!
co do rdzenia to nie da się złożyć z nim bo tuleja wyskakuje! a rdzeń rozpycha na boki tuleje więc tak jakby samo wymusza odpowiednią kolejność.

#66 OFFLINE   kasztan92

kasztan92
  • 4 postów
  • Dołączył: 06-10-2013

Napisany 01 listopada 2013 - 15:04

witam panow. ok wszystko fajnie. Wiem ze poli sa lepsze ale czy moze ktos opisac dokladniej jakie nadaja sie do normalnej jazdy? zolte czy czerwone ? ktore sa sztywniejsze ktore mniej?

#67 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2013 - 17:08

Wiem ze poli sa lepsze ale czy moze ktos opisac dokladniej jakie nadaja sie do normalnej jazdy? zolte czy czerwone ? ktore sa sztywniejsze ktore mniej?


czerwone czy żółte, czerwone wyczynowe , żółte do normalnej jazdy,

czytałeś wogóle ten wątek??

#68 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 01 listopada 2013 - 17:11

a ja podpowiem że trzeba uważać na kolory bo jest kilku producentów i robią inne kolory!!!

#69 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 listopada 2013 - 18:34

Były doniesienia, że po montażu poliuretanów pękały wahacze w Omegach i nie tylko w nich. Chodzi ponoć o zbyt dużą sztywność elementów poliuretanowych, co odbija się właśnie na wahaczach.
Ktoś chyba na tym forum o tym pisał. Wiecie coś o tym?

#70 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2013 - 18:49

Ktoś chyba na tym forum o tym pisał. Wiecie coś o tym?

wiemy.Kilka stron wcześniej jest o tym napisane.

#71 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2013 - 19:09

A ja napiszę jak nikomu już się nie chce, otóż chodzi o to żeby zakładać tylko duże ( żółte ) do normalnej jazdy natomiast małe wkładać standardowe, czyli te co zawsze febi, lemforder. I wtedy wahacz nie pęknie.
Tak trudno było napisać jeszcze raz Panie machony79, dziwicie się później, że statystyki spadają.

#72 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 01 listopada 2013 - 19:16

O ubiegł mnie kolega ja dodam że jest na forum kilka aut ktôre śmigają na dużych tulejach pu i jest ok

#73 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2013 - 19:19

Tak trudno było napisać jeszcze raz Panie machony79

to nie mi jest trudno pisać wkółko jedno i to samo tylko zainteresowanym się nie chce czytać.Wpadnie(od święta)zada pytanie i czeka aż ktoś odpowie.
Forum nie służy głównie do zadawania pytań.Niekiedy trzeba coś przeczytać.

dziwicie się później, że statystyki spadają.

właśnie dlatego,że bez wykazania własnej inicjatywy dostają gotowca

#74 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 listopada 2013 - 19:46

wiemy.Kilka stron wcześniej jest o tym napisane.


Akurat nie o tych wypowiedziach myślałem ale OK. Miałem w zeszłym roku montować poliuretany, lecz zrezygnowałem, bo jednak częste były przypadki pękania wahaczy.

W końcu nie przypadkowo producent zastosował stosunkowo miękkie tuleje metalowo-gumowe. Tak na chłopski rozum, jeżdżąc po równiutkim asfalcie wahacz pewnie nie ucierpi, ale po naszych dziurach dostaje porządnie w d*pę. Dobrze myślę?

Ponadto w jakim samochodzie fabrycznie montują poliuretany?

to nie mi jest trudno pisać wkółko jedno i to samo tylko zainteresowanym się nie chce czytać.Wpadnie(od święta)zada pytanie i czeka aż ktoś odpowie.
Forum nie służy głównie do zadawania pytań.Niekiedy trzeba coś przeczytać.


właśnie dlatego,że bez wykazania własnej inicjatywy dostają gotowca


Czuję się się wywołany do tablicy, bo o mnie mowa.
Szanowny panie machony79, gdybyś zadał sobie trochę trudu, to byś wiedział, że forum przeglądam właściwie codziennie (nie od święta). Odpowiedzieć na temat Ci się nie chce, ale pisać nierzeczowe wywody, to i owszem.

Chciałem tylko poznać za i przeciw poliuretanom. Na szczęście są inni ludzie na forum poza modem. Dzięki__Robert__ za odpowiedź.

Bez urazy machony79 :piwo2:

#75 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 04 listopada 2013 - 23:54

Zamówiłem duże PU i małe lemfordery. W tym miesiącu przód w przyszłym tył ;)

#76 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 05 listopada 2013 - 13:05

Zamówiłem duże PU i małe lemfordery. W tym miesiącu przód w przyszłym tył ;)

będzie pan zadowolony :) !!

#77 OFFLINE   gemini

gemini
  • 25 postów
  • Dołączył: 05-06-2013

Napisany 05 listopada 2013 - 13:48

a ja podpowiem że trzeba uważać na kolory bo jest kilku producentów i robią inne kolory!!!

Potwierdzam. Polecany tutaj wytwórca Deuter S.C. standardowo robi czerwone jako te odpowiadające fabrycznym. Trzeba zwracać uwagę na podaną twardość, a nie kolor.

#78 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 08 listopada 2013 - 20:33

Pierwsze podejście do wymiany nieudane z powodu braku kluczyka 21 :D żal żal żal :D

#79 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 listopada 2013 - 21:47

Dziś założone duże PU małe febi :) zobaczymy za jakis czas :)

Polecany tutaj wytwórca Deuter S.C. standardowo robi czerwone jako te odpowiadające fabrycznym.


:yes:

Dodany obrazek


#80 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 19 listopada 2013 - 21:50

ja też obserwuję swoje :)
w lutym przegląd to się okaże puki co ok.