Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TULEJE POLIURETANOWE czy się opłaca??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
350 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2013 - 15:43

zobacz w opisie :) mam vkę :)
koszt ja zapłaciłem 94zł z dostawą ale to cena tylko dla mnie i nie mogę jej powielić ale na stronie producenta jest sklep i nie jest wiele drożej. jak kolega pośledzi temat to się doczyta że nie robi się całych wahaczy na PU



ok dzieki za rade:jump:

#42 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 16 lipca 2013 - 16:00

http://poliuretany.o...ednia-1szt.html

tu masz sklep ja poprostu podpiąłem się pod czyjąś przesyłkę więc miałem za free! i mały rabacik też był :) jak by się parę osób z okolicy Wołomina Warszawy zebrało to mogę zamówić jeszcze przez swój sklep ale raczej bez sensu za 10zł kombinować

tak jak pisałem wyżej montaż wygodniejszy dopasowanie wzorowe więc warto i kosztują tyle co tuleje lemfordera.

#43 OFFLINE   ace293

ace293
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 29 sierpnia 2013 - 09:43

Tuleji nie polecam.
Tak jak pisali koledzy wykańczają wahacze, bynajmniej te pionowe. Wahacz pękł prawy i lewy. Więc dajcie sobie spokój z wytworami chorych geniuszy. Pozdrawiam i demontujcie te guano z waszych aut.

#44 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 29 sierpnia 2013 - 09:46

Tuleji nie polecam.
Tak jak pisali koledzy wykańczają wahacze, bynajmniej te pionowe. Wahacz pękł prawy i lewy. Więc dajcie sobie spokój z wytworami chorych geniuszy. Pozdrawiam i demontujcie te guano z waszych aut.



ACE239 to że tobie pękły wahacze nie oznacza to że każdemu będą pękać. Ja na tych tulejach zrobiłem już koło 3000km i nie narzekam. Może sam wahacz już miałeś osłabiony? Nie wziąłeś tego pod uwagę?:o

#45 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 29 sierpnia 2013 - 10:18

Tuleji nie polecam.
Tak jak pisali koledzy wykańczają wahacze, bynajmniej te pionowe. Wahacz pękł prawy i lewy. Więc dajcie sobie spokój z wytworami chorych geniuszy. Pozdrawiam i demontujcie te guano z waszych aut.



poza tym powiedz czy miałeś komplet duże i małe czy tylko duże!?

#46 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2013 - 11:46

miałeś komplet duże i małe czy tylko duże!?


skoro

bynajmniej te pionowe.


czyli miał komplet , to potwierdza to co już wielokrotnie było tu napisane , małe tuleje poliuretanowe są tak sztywne że część naprężeń przyjmuje wahacz co prędzej czy później musi doprowadzić do jego uszkodzenia .

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#47 OFFLINE   ace293

ace293
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 29 sierpnia 2013 - 11:53

ACE239 to że tobie pękły wahacze nie oznacza to że każdemu będą pękać. Ja na tych tulejach zrobiłem już koło 3000km i nie narzekam. Może sam wahacz już miałeś osłabiony? Nie wziąłeś tego pod uwagę?:o


Pod uwagę nie ma co brać, bo pękł jeden podczas jazdy, a drugi okazał się być już w stanie agonalnym. Więc potwierdza się reguła że małych nie montujemy, a duże to można od BMW zainstalować a nie polibusze. Piszesz że zrobiłeś 3000km? To nie dużo, u mnie ok 5000 i bogu dzięki że walnął przy prędkości 40km\h.

#48 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 29 sierpnia 2013 - 12:42

Pod uwagę nie ma co brać, bo pękł jeden podczas jazdy, a drugi okazał się być już w stanie agonalnym. Więc potwierdza się reguła że małych nie montujemy, a duże to można od BMW zainstalować a nie polibusze. Piszesz że zrobiłeś 3000km? To nie dużo, u mnie ok 5000 i bogu dzięki że walnął przy prędkości 40km\h.


Tak około 3000, tylko że zapomniałem dodać że PU mam tylko duże tuleje, a małe mam ori oplowskie...

#49 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 29 sierpnia 2013 - 12:58

ja mam też już ponad 3100 km zrobione i nic niepokojącego co więcej założyłem duże PU do sprawnych niewiadomego pochodzenia małych tulej (poprzedni właściciel robił niewiadomo kiedy i na czym) i nic się złego nie dzieje ani z małymi ani z wahaczem

#50 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 73 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 29 sierpnia 2013 - 16:52

czerwone czy żółte, czerwone wyczynowe , żółte do normalnej jazdy, więc można by to rozdzielić

#51 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2013 - 19:30

Tak ryzykujecie montując takie wynalazki dla 50 pln oszczędności :masakra:

#52 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 29 sierpnia 2013 - 19:41

Tak ryzykujecie montując takie wynalazki dla 50 pln oszczędności :masakra:

jakie oszczędności!?
2 pu = 2 lem w przypadku dużych tulej!!

czerwone czy żółte, czerwone wyczynowe , żółte do normalnej jazdy, więc można by to rozdzielić


oczywiście że cywilne żółte

#53 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 73 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 30 sierpnia 2013 - 08:20

również nie rozumiem , skoro dobrej firmy poli jest nawet droższy od simerblocków z bmw, chyba że ta oszczędność wynikająca z tego że dobrego poliuretana naprawdę ciężko wybić, a jego wytrzymałość jest lepsza nawet od oryginału lemfordera.

#54 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 30 sierpnia 2013 - 09:26

no i wymiana PU jest prostsza bo bez demontażu wachacza

#55 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 30 sierpnia 2013 - 09:58

no i wymiana PU jest prostsza bo bez demontażu wachacza

przepraszam, że wtrącam się ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda taka wymiana tulei bez demontażu wahacza?

#56 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 sierpnia 2013 - 10:03

przepraszam, że wtrącam się ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda taka wymiana tulei bez demontażu wahacza?


Znając życie pewnie piła i młotek :masakra:

#57 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 30 sierpnia 2013 - 10:10

przepraszam, że wtrącam się ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda taka wymiana tulei bez demontażu wahacza?


Prościzna tylko trzeba się trochę namachać
• Odkręcamy dużą tuleję i opuszczamy wahacz do dołu(opuści się spokojnie tyle że da się wszystkie poniższe operacje wykonać bo tak robiłem więc wiem co piszę)
• Rozwiercamy do okoła gumę starej tulei i wywalamy środek
• Potem wybijamy przecinakiem resztki gumy z cienkim pierścieniem z blachy
• Zostaje duży stalowy kołnierz tulei w wahaczu który trzeba brzeszczotem przeciąć uważając żeby nie uszkodzić gniazda w wahaczu
• Wybijamy stalowy pierścień starej tulei
• Czyścimy gniazdo i smarujemy smarem który dostaliśmy do tulei PU
• Wkładamy tuleję PU z rdzeniem (trochę gimnastyki ale nie ma tragedii)
• I skręcamy śrubą która nam została ze starej tulei (nie ma potrzeby opuszczania auta przed dokręceniem gdyż konstrukcja tulei PU umożliwia jej swobodne ułożenie po dokręceniu)

Znając życie pewnie piła i młotek


no tak jak robi większość ludzi którzy nie mają prasy!!
nie każdy ma taki luksus :)

#58 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 30 sierpnia 2013 - 12:00

czerwone czy żółte, czerwone wyczynowe , żółte do normalnej jazdy, więc można by to rozdzielić


Ja mam żółte założone i nie narzekam,

#59 OFFLINE   gregv6

gregv6
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2007
  • Skąd: ostróda

Napisany 05 września 2013 - 14:22

Podobnie jak wiekszość koleżeństwa borykałem się z tulejami (mam omcie już 7 rok) do czasu wymiany w sekwencji ;duże - czerwone polibusze z olkusza, małe - guma mayle HD. Przejechałem już ok 23000 km tak więc odpowiedzialnie oświadczam iż rozwiązanie jest DOBRE. Przedtem przećwiczyłem lemfordery od omy 8-9 miesiecy - od E34 nieco dłużej o tandecie typu Febi 3-4 miesiące nie wspominam. Jestem po wymianie aktualnie drążków i sworzni, mechanik u którego robię zawsze na dziwić się nie mógł w jakim stanie są tuleje. Nic nie piszczy - trzeba tylko w montażu posmarować dostarczonym smarem silikonowym autko nabiera precyzji prowadzenia. Cena tuleji poliuretanowych niższa niż tuleji lemfordera - same plusy. Wachacz oczywiście nie pękł. Zapomniałem że mam zawieszenie na dwa lata.:)
greg

#60 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 05 września 2013 - 14:59

Dobrze to słyszeć >greg< Ja co prawda na razie mam spokój ale znając życie wiosną się zacznie.