Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja nie chłodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
162 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 19:42

Tzn. jak uciekal mi czynnik,to ja to slyszalem po wjechaniu do garazu i jak przestalo juz syczec zakleilem tasma to przetarcie,bo sam nie wiedzialem ile z tym bede jezdzil,wiec wilgoci nie zalapalo. Pytanie mam takie-czy bawic sie w naprawianie starej sprezary,czy kupowac odrazu inna?


Bardzo mądrze z tą taśmą:brawo:
Kolego zrobisz jak zechcesz, generalnie najpierw należało by ją rozebrać i zobaczyć o co kaman. Jeśli tylko uszczelki to raczej warto naprawić, ale jak się np. zmieliła w środku to lepiej kupić nową, ktoś na forum pisał że sprężarki z dajewo pasują i nowa za 450 zł wychodzi.

tak przy okazji jadąc po drodze odwiedziłem ASO opla.Pytam się pana przy stoliku od części zamiennych-"..czy mogę u was kupić komplet uszczelek do sprężarki klimatyzacji",a pan mi na to " nie ma czegoś takiego jak uszczelki do sprężarki,i może mi sprzedać całą nową sprężarkę".Śmiech mnie ogarnął.P.S-Poza allegro gdzie takie uszczelnienia można kupić.


W ASO mają bo sam we Wrocławiu czasem kupowałem jak w hurtowni nie mieli. Po za Allledrogo to w hurtowniach zajmujących się chłodnictwem, ale często trzeba tam mieć działalność zarejestrowaną bo tak to nie chcą gadać, a na Alle... wcale nie wychodzi drogo.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#22 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 04 maja 2010 - 20:18

na allegro przeglądałem wszelkie oferty sprężarek i zacząłem się zastanawiać czy od deawoo leganzy/nubiry nie pasują .Wyglądają tak samo ,nawet opis był że do opla też pasują.Nową znalazłem za 200.

#23 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 20:21

na allegro przeglądałem wszelkie oferty sprężarek i zacząłem się zastanawiać czy od deawoo leganzy/nubiry nie pasują .Wyglądają tak samo ,nawet opis był że do opla też pasują.Nową znalazłem za 200.


No właśnie, trzeba tylko wykręcić szpilkę od mocowania przewodów, bo w Oplu jest na śrubę i chyba koło pasowe przełożyć. Musi być cewka z długą wtyczką (na przewodach, anie zatopiona w cewce)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#24 OFFLINE   DAREK_BIALY

DAREK_BIALY
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Zabrze

Napisany 04 maja 2010 - 20:47

Witam podepnę się pod temat u mnie z biegiem czasu około pół roku coraz słabiej chłodziło aż pewnego dnia przestało gdyz nie było już odpowiedniego ciśnienia w układzie.Teraz postanowiłem że podjadę i nabiję klime ale przed tym chciałem powymieniać wszystkie oringi na łączeniach ale nigdzie nie mogę znaleść informacji ile ich jest i jakie są ich wymiary.czy ktoś z was może mi pomóc

#25 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 20:56

Witam podepnę się pod temat u mnie z biegiem czasu około pół roku coraz słabiej chłodziło aż pewnego dnia przestało gdyz nie było już odpowiedniego ciśnienia w układzie.Teraz postanowiłem że podjadę i nabiję klime ale przed tym chciałem powymieniać wszystkie oringi na łączeniach ale nigdzie nie mogę znaleść informacji ile ich jest i jakie są ich wymiary.czy ktoś z was może mi pomóc


Ale po co!!

Oringi same się nie uszkodzą, jak nie było rozbierane to raczej nic im nie jest i jeśli masz gdzieś nieszczelność to raczej szukaj na sprężarce lub skraplaczu.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#26 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 04 maja 2010 - 23:02

--------------------------------------------------------------------------------

Cytat:
Napisał Karawan
Tzn. jak uciekal mi czynnik,to ja to slyszalem po wjechaniu do garazu i jak przestalo juz syczec zakleilem tasma to przetarcie,bo sam nie wiedzialem ile z tym bede jezdzil,wiec wilgoci nie zalapalo. Pytanie mam takie-czy bawic sie w naprawianie starej sprezary,czy kupowac odrazu inna?

Bardzo mądrze z tą taśmą
Kolego zrobisz jak zechcesz, generalnie najpierw należało by ją rozebrać i zobaczyć o co kaman. Jeśli tylko uszczelki to raczej warto naprawić, ale jak się np. zmieliła w środku to lepiej kupić nową, ktoś na forum pisał że sprężarki z dajewo pasują i nowa za 450 zł wychodzi.


Dzięki tc82 za pomoc

#27 OFFLINE   kichu

kichu
  • 124 postów
  • Dołączył: 13-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 08 maja 2010 - 17:41

hej.
to ja się też podepnę - może komuś się przyda.
od jakiegoś czasu klima załączała się tylko przy ustawieniu LO a przy np. 16 stopniach C grzało jak najęte.
jak byłem w serwisie klimatyzacji powiedzieli, że agregat padł i tylko bezpośrednie wymuszenie działania w pozycji LO powoduje załączenie klimy, trzeba go wymienić - BZDURA KOMPLETNA!!!
jak coś nie działa to nie działa w żadnej pozycji!!!
aaa dodam jeszcze, że termometr na zewnątrz auta nie podawał żadnych wskazań.
więc pojechałem do kolesia z odpowiednim kompem.

no i tak:
pokazało błąd czujnika zewnętrznej temperatury a w systemie komputer auta przyjął temperaturę -43stopnie Celsiusza. więc wniosek prosty - skoro system widział taką temperaturę to próbuje dogrzać wnętrze auta bo na dworze "mróz siarczysty" :jump:

sprawdziliśmy termometr ale był ok. więc szliśmy po kablach i okazało się, że jeden był uszkodzony. pięć minut lutowania czarny plaster i pojawiły się wskazania termometru na monitorze w aucie. włączyłem klimę na 16 stopni C i... hura, wszystko działa!!!:D

sprawa błaha jednak wniosek nasuwa się sam.
ufając panom serwisantom w profesjonalnym serwisie klimatyzacji poniósłbym całkiem spore koszty - BARDZO SPORE - a panowie w pięć minut naprawili by usterkę.
PAMIĘTAJCIE - nie ma co ufać ludziom. po pierwszej diagnozie profesjonalisty, jedźcie do kogoś, kto podejdzie do tego od innej strony lub z innym nastawieniem.
jeżeli dzieje się coś poważnego to najczęściej pokazują to czujniki albo widzimy to po pracy auta. natomiast jak usterka jest błaha to z autem nic zauważalnego się nie dzieje i jak ktoś wam mówi, że koszt to "spora kwota" to zanim wstawicie mu auto najpierw sprawdźcie to u innego "lekarza".

mi udało się zaoszczędzić sporo kasy bo sam na mechanice auta się nie znam a nie zaufałem pierwszej opinii.
pozdrawiam

#28 OFFLINE   hes

hes
  • 42 postów
  • Dołączył: 07-04-2009

Napisany 08 maja 2010 - 19:42

Tez chcialbym sie dolaczyc, mam klime zwykla wczoraj pojechalem na przeglad koles podlaczyl maszynke 45min przetoczyl i mowi wszystko dobrze.
tylko ja mam caly czas odczucie jakby ta moja klima slabo chlodzila
jaka temperatura i na jakim biegu powinna byc na kratkach? w jaki sposob poprostu sprawdzic ze klime mam dobra albo ze jednak jest cos nie tak i nie jest wydajna??

na kratkach mam 10 C na 3biegu - na dowrzu 18 tak po przejchaniu 5km
na kratkach mam 5 C na 2biegu - na dworzu 20 C - tak po przejechaniu 20km

#29 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2010 - 09:44

Tez chcialbym sie dolaczyc, mam klime zwykla wczoraj pojechalem na przeglad koles podlaczyl maszynke 45min przetoczyl i mowi wszystko dobrze.
tylko ja mam caly czas odczucie jakby ta moja klima slabo chlodzila
jaka temperatura i na jakim biegu powinna byc na kratkach? w jaki sposob poprostu sprawdzic ze klime mam dobra albo ze jednak jest cos nie tak i nie jest wydajna??

na kratkach mam 10 C na 3biegu - na dowrzu 18 tak po przejchaniu 5km
na kratkach mam 5 C na 2biegu - na dworzu 20 C - tak po przejechaniu 20km


Z nawiewu powinno być max. 10 stopni przy ustawieniu na LO więc wygląda że jest OK

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#30 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2010 - 18:55

wg mnie trochę słabo, przy temp. zewn. 18C z kratek powinno dawać max 5 stopni. Przy upałach będzie leciało Ci 15 stopni - nie schłodzisz wnętrza

#31 OFFLINE   hes

hes
  • 42 postów
  • Dołączył: 07-04-2009

Napisany 10 maja 2010 - 14:52

no wlasnie i nie wiem co z tym fantem zrobic?
Napewno zauwazylem ze im mniejsza predkosc na wiatraku tym mniejsza temp bo na 1 bylo 4C

Moze wiesz gdzie szukac usterki?

#32 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2010 - 15:15

to normalne - im szybciej powietrze płynie przez parownik tym mniej zdąży się ochłodzić, ponadto jeśli klima jest zbyt mało wydajna to ten efekt będzie jeszcze wyraźniejszy.
Generalnie wydajność klimy sprawdza się na 2-3 biegu dmuchawy przy obrotach silnika około 2000, przy czym pomiaru powinno się dokonać po 1-2 minutach od uruchomienia klimy. Powinno być nie więcej niż 7 stopni C (zależnie od modelu auta i temp. zewnętrznej)

#33 OFFLINE   hes

hes
  • 42 postów
  • Dołączył: 07-04-2009

Napisany 10 maja 2010 - 15:41

doncortino wyslalem ci PW

#34 OFFLINE   qazxsw

qazxsw
  • 12 postów
  • Dołączył: 08-10-2009
  • Skąd: PAWŁOWICE

Napisany 12 maja 2010 - 18:54

podepnę sie pod klimę Nabiłem ful czynnik 95gr bo był pusty , spręzarka ponabiciu nie ruszyła , mechanik powiedział elektryka-czujnik,cewka - po kablach ; faktycznie kabel z czujnika był urwany -polutowałm .Teraz jak włączę klimę to lampka sufitowa przygasa a sprężarka się nie włączy.Czy to może byc cewka albo sprężarka kompletna

#35 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 maja 2010 - 22:32

To przygasanie to mega spadek napięcia. Chyba sprężarka padła.

#36 OFFLINE   qazxsw

qazxsw
  • 12 postów
  • Dołączył: 08-10-2009
  • Skąd: PAWŁOWICE

Napisany 13 maja 2010 - 15:37

nie wiem czy padła ,bo jak krece reką to jest jakiś opór .Moze to jednak cewka

#37 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 13 maja 2010 - 15:50

przecież kręcisz kołem pasowym a nie sprężarką.

#38 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 maja 2010 - 18:57

przecież kręcisz kołem pasowym a nie sprężarką.


jak się wie za co złapać to można zakręcić samą sprężarką.

#39 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2010 - 00:27

jak się wie za co złapać to można zakręcić samą sprężarką.


Dokładnie;)

Spróbuj na krótko podłączyć sprężarkę i zobacz czy zadziała

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#40 OFFLINE   qazxsw

qazxsw
  • 12 postów
  • Dołączył: 08-10-2009
  • Skąd: PAWŁOWICE

Napisany 14 maja 2010 - 09:03

kolego,prosze opodpowiedż -na krótko-żeby nie narobić wiekszego bajzlu.Z góry dziekuje.Mam jeszcze jedno pytanie-czy mogę wymienić czujniki z czynnikiem w układzie?