Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Do posiadaczy tempomatu w manualu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2007 - 14:33

ja często jeżdzę z tempomatem, nawet "odkryłem" fajną funkcję
jak przychamujesz i chcesz powrócić do poprzedniej prędkości to wystarczy raz nacisnąć guzik od redukcji prędkości, rewelacyjny wynalazek jak musisz się zatrzymać np. na światłach


u mnie niestety nie ma takiej funkcji, a myślałem że tempomaty w omach są wszystkie identyczne :sad:

#22 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2007 - 19:10

Wczoraj na A4 znalazłem idelane rozwiązanie, oczywiście najprostsze z możliwych. Włączasz tempomat przy np. 160, po czym lekko zmniejszasz nacisk na pedał gazu, pedał się cofa ale nadal stawia opór wystarczający do komfortowego podparcia stopy. To jest to!

jak przychamujesz i chcesz powrócić do poprzedniej prędkości to wystarczy raz nacisnąć guzik od redukcji prędkości, rewelacyjny wynalazek jak musisz się zatrzymać np. na światłach

To jest możliwe tylko z automatem, świetny bajerek. Napisz jeszcze jak wygląda rozpędzanie od zera do poprzedniej prędkości: leniwie, sportowo?

#23 OFFLINE   red5555

red5555
  • 287 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 kwietnia 2007 - 21:32

To jest możliwe tylko z automatem, świetny bajerek


a wlasnie ze nie tylko w automacie !
przy recznej skrzyni tez jest ta funkcja - jest to normalna funkcja w tempomacie opisana w instrukcji !

oczywiscie nie mowie tu o zatrzymaniu do zera i ruszeniu z postoju tylko po zmniejszeniu predkosci bez redukcji biegow !

#24 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2007 - 21:53

red5555, przeczytałem instrukcję i nic takiego nie mam :sad:

#25 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2007 - 11:03

red5555, w mojej instrukcji też tego nie ma, ale nieważne :)

maraboot, da się to włączyć przy >30km/h, przyśpiesza raczej w miarę spokojnie


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#26 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 12:17

tempomat generalnie działa od 30/h

red5555, w mojej instrukcji też tego nie ma, ale nieważne


jak nieważne? Bardzo ważne ;)
bardzo fajna funkcja, czemu to u mnie nie działa? :sad:
:wink:

#27 OFFLINE   mglod7

mglod7

    www.tchp.wroc.pl

  • 104 postów
  • Dołączył: 02-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 kwietnia 2007 - 12:55

Powiem szczerze, że jeżdżę z włączonym tempomatem nawet po mieście (Wrocław), ustawiam na 50km/h i mam w tyłku wszystko i wyprzedzających mnie również, bo wiem że gdybym chciał lub musiał to wciągnął bym ich lewą dziurką od nosa. A tak, ciesze sie, że jeżdżę przepisowo, a spalanie aż miło patrzeć na komputer...
Przy funkcji RESUME czyli powrotu do zadanej wcześniej prędkości to przyspiesza raczej spokojnie, za to ostro przyspiesza jak sie dłużej wciśnie przycisk zwiększenia prędkości- u mnie jest kick down i ciśnie ile sie da- po puszczeniu już zostaje na danej prędkości. Za to zauważyłem, że dłuższe przyciśniecie przycisku zmniejszenia prędkości (normalnie krótkie przyciśniecie to - 2 km/h) nie zwalnia dość szybko a wręcz bardzo wolno. Jak jest u Was?
semper fidelis

#28 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 13:13

Ja mam chyba zupełnie inny tempomat (chyba jakiś okrojony?) z dwoma przyciskami.
Górny:
- jednoktotne przyciśnięcie blokuje prędkość
- dwókrotne przyciśnięcie podbija prędkość o 5km/h
- przytrzymanie przyspiesza do chwili kiedy się klawisz odpuści (przyspiesza bardzo płynnie ale spokojnie, powiedzmy ekonomicznie)

Dolny:
- tylko odblokowanie prędkości

#29 OFFLINE   mglod7

mglod7

    www.tchp.wroc.pl

  • 104 postów
  • Dołączył: 02-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 kwietnia 2007 - 13:25

Z tego co widze po avatarze to chyba masz Omke B FL, a te chyba moga miec inne przełączniki tempomatu.
Ja w Omedze B (rok 1996) mam trzy dwa u góry i jeden szeroki u dołu.
semper fidelis

#30 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 16:44

To jest możliwe tylko z automatem, świetny bajerek


a wlasnie ze nie tylko w automacie !
przy recznej skrzyni tez jest ta funkcja - jest to normalna funkcja w tempomacie opisana w instrukcji !

oczywiscie nie mowie tu o zatrzymaniu do zera i ruszeniu z postoju tylko po zmniejszeniu predkosci bez redukcji biegow !

Masz rację, dzisiaj wypróbowałem, działa nawet po zmianie biegów. Na przykład V bieg, 70km/h, tempomat, hamowanie do 55km/h, IV bieg, RESUME i podciąga do 70 na IV. Bardzo się mi to spodobało :mrgreen:

#31 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 19:41

ale byłem ŚLEPY!!! :oops:
sprawdziłem jeszcze raz i tak jak pisałem mam dwa przyciski ale górny jest dwófunkcyjny i działa ta funkcja.
Nawet jak się zatrzymam i wrzucę na luz to po wciśnięciu górnego przycisku (bliżej kierowcy) wraca do ostatnio zaprogramowanej prędkości. Oczywiście jeżeli tą prędkością było np 100/h to muszę wcisnąć najwcześniej na 3 biegu. Generalnie niezależnie od zmiany biegów zapamiętywana jest ostatnia prędkość. W automacie to musi być już bajka.
:grin: