Olej w 2.0 16V
#21 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:01
#22 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:07
#23 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 07:51
wszystko zależy od oleju który masz w silnikumarcin, to myslisz ze jak ten nie ma tych norm co mowisz "kompromis: 10w40 SG/SJ" tylko takiejak na zdjeciu: http://moto.allegro....0w40_oe_5l.html to nie powiniennm go lac tylko szukac z ta norma czy kalas co podales??
nie liczy się o tyle czy to minerał czy syntetyk lecz klasa jakości (w tym wypadku jest SL)
jeśli zalane masz olejem klasy SL możesz go lać,
ja i tak bym wlał 5w40 zamiast półsyntetyka (zrobiłem tak u siebie mimo braku wiedzy co było wcześniej i nie żałuję)
nikt ci nie da gwarancji na to, że będzie dobrze (nawet ASO), ale jeśli chcesz mieć spokój szukaj syntetyka w klasie ok SG/SJ dobrego producenta oczywiście
pzdr
ps. jeśli chodzi o oleje nie ufam allegro, podróby zdarzają się w sklepach a co dopiero tam
edit: wyprzedzająć pytania typu: jaki konkretnie olej lać podaję przykład (IMO najlepszy olej na świecie MOTUL):
np. ten:
http://motul.orfika....?products_id=40
#24 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 08:28
Moja Oma była zalewana olejami Castrol 5W-40, 10W-40, 15W-40 Castrol GTX (na tym jeździłem jak kupiłem) i ostatnio zmieniłem olej na Mobil 1 Super M 15W-40. Przebieg rzeczywisty: 195tyś.
Podam to co jest napisane na opakowaniu:
ACEA A2/B3; A2/B2; API SL/SJ/CF
Czyli jak będe wymieniał olej to mogę zmienić na 10W-40 ? Oczywiście z zachowaniem odpowiednich specyfikacji, żeby nie było szokuuu... Chciałbym zostać przy Mobil 1.
#25 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 08:51
Taki np. minerał:
http://www.platinumo...ukty&subtopic=d
szybciej ci rozszczelni silnik niż 5w40 SJ.
Pamiętajmy, bieżemy pod uwagę API a nie SAE mając na myśli wypłukiwanie nagaru itp.
Poczytajcie trochę a na pewno nie pożałujecie.
np
http://www.off-road....id=236&Itemid=2
#26 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2007 - 22:39
olej mobil na polskim rynku, powstaje przy wspolpracy Lotosu i w gruncie zreczy zalanie mobila jest niemal tym samym co zalanie lotosa, z tym ze Lotos jest niemal 3 razy tanszy. Wyjatkiem sa oleje 5W35, ktorye sa czystym olejem mobila i jsa stsowane przez ASO do kazdego silnika benzynowego a do dieselka 5W50. Poza tym tzw "oplowski olej" jest w rzeczywistosci olejem Elf, z tym ze z duzą przebitką cenową marki Opel. Jezeli ktos nie stosuje oleju 5W50 / 5W35to lepiej zmienic z mobila na np Castrola, ktory jest jakosciowo lepszy od polskiego mobila.
tak z mojej strony nie wiem czy taka jest do konca prawda ale tak powiedzial mechanik dzis stazyscie. pozdrawiam
#27 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2007 - 23:05
nie słyszałem o 5w35 mobila,leje 5w50 do v6 a do diesli to wiem że leją 5w40(tdi na pompowtryskach) ale może za tępy jestemWyjatkiem sa oleje 5W35, ktorye sa czystym olejem mobila i jsa stsowane przez ASO do kazdego silnika benzynowego a do dieselka 5W50.
#28 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 09:35
na temat oleju czym kto zalewa i jaki jest najlepszy. Darujcie sobie : ja zalewam tym to ty tez zalewaj takim samym......
#29 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2007 - 20:43
ten 5W35 to pod 'skrzydlami' OPLA jest i sam nie wiem czy takowy jest w sprzedazy jako Mobil. w OPLU do dieselkow leja wlasnie ten 5W50. nie mow ze jestes za tępy, nikt tutaj tak nie uwaza, bynajmniej ja :piwo: . tak jest w Chełmskim ASO a jak jest w innych miejscach tego nie wiem. sam leje mineralny Lotos 15W40 bo nie wiem jaki byl lany przez poprzedniego niemieckiego wlasciciela i nie chcialem ryzykowac. nie bylo zadnej kontrolki. Pozdrawiam :piwo:już kiedyś pisałem że to wszystko jeden chłam na składnikach z orlenu
nie słyszałem o 5w35 mobila,leje 5w50 do v6 a do diesli to wiem że leją 5w40(tdi na pompowtryskach) ale może za tępy jestemWyjatkiem sa oleje 5W35, ktorye sa czystym olejem mobila i jsa stsowane przez ASO do kazdego silnika benzynowego a do dieselka 5W50.
#30 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2007 - 20:04
Skoro opel nie ma go w ofercie, to pewnie wg. ich uznania, bardziej nadają się do ich silników oleje 5w30 oraz 5w40
Jak z tym jest :
#31 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2007 - 21:48
#32 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2007 - 19:14
#33 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2007 - 21:32
Poczułem się wyrózniony :mrgreen:Lugua rosniesz nam na dobrego serwisanta .... potrafisz "soczyscie" i dokładnie opowiedziec i wyjasnic problem jak w kazdym serwisie...... sorki .....duzo mówią - mało robią - ostro zdzierają
Cóż z Was nie zedrę :razz: (nawet gdybym chcial - a nie chcę) , nic nie zrobię :razz: (przez monitor niewiele sie da), to chociaż na ile mam wiadomości na tyle w roznych dziedzinach pomogę i wytłumaczę.
Raz jeszcze Dziekuje bardzo za miłe słowa jacekczewa :piwo2:
P.S patrzac na drui człon Twojej wypowiedzi, mam troche mieszane uczucia, ale mysle ze twoje intencje byly takie jak ja je odebrałem dziekując. A jak drugi człon wyglada okiem pracownika serwisu?
Co do zdzierania to fakt. Ceny nieziemskie ale tak naprawde mechanik w ASO zarabia max 1200zł jesli robi nadgodziny. Jeśli standardowe 8 godzin to 980zł. Jeded klient za zwykły pzreglad zostawia wiecej niz ja mam miesięcznie (a mam 460zł z urzedu pracy). ASO są bogate ale dlaczego nie dac wiecej grosza mechanikowi? Ehh temat rzeka... Ale co do cen to zawsze - ale ci mechanicy zdzieraja... Ale mechanicy cen nie ustalaja i podejrzewam ze nawet dokladnie ich nie znaja. ja wiem tylko ze za wymiane oleju bierze sie 100zł a przeglad gwarancyjny to cos kolo 500zł nie widze cennika, nie widze faktur, ja mam tylko robic...
#34 OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2007 - 15:22
#35 OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2007 - 17:10
a tak na marginesie to mnie osobiscie nie stac na aso, nigdy swojej omki do aso nie wstawie no bo drogo. pomimo tego ze mam dostep do wszystkich dobrodziejstw jakie aso oferuje (oprzyrzadowanie klucze specjalistyczne itp) ja nie mam do nich dostepu - w sensie ze moja omka. czasem mnie to dobija, bo jak nie ma zadnego klienta, pusty warsztat (okolice 8 - 9 rano) z checia bym moja omke postawil na podnosnik i looknął co sie wyprawia z zawieszeniem, wjechal na sciezke i sprawdzil stan amortyzatorow ale... gdybym to zrobil to bym na zbity pysk poleciał, a wytyczne mam jasne, jesli nie ma ruchu to sprzatac, robic cos innego wlasnie w tej pracy sa 3 najgorsze rzeczy:
1 - nie mozna swoim autem wjechac na warsztat chociaz sie Oplem jezdzi
2 - opinia ze dobrzy mechanicy ale zdzieraja
3 - zarobki mechanikow
Coz wybralem sie do aso poniewaz staz trzeba gdzies odrobic a skoro jest mozliwosc pracy w czystym dobrze wyposazonym warsztacie zamiast wysmarowanego, brudnego i zimnego warsztatu ala PAN ZDZISIO za te same pieniadze...
swoja droga sam jestem ciekaw dlaczego ceny sa az tak wywindowane. jak obliczylem to remont mojej omki ktory niedlugo robie (remont blacharki + polerka na 100% karoserii, nowe tarcze, uszczelki - czesci + robocizna) wyniesie mniej wiecej tyle co tylko zmiana paska rozrzadu w 2.5 V6 w aso.
I jeszcze jedno - niech nikt nie mowi ze mechanik w aso zdziera. on tych pieniedzy nawet nie widzi...
Pozdrawiam
#36 OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2007 - 18:01
Luqua, mamy wielką nadzieję, że wyrośniesz na rzetelnego fachowca, i oby się do tego przyczyniło odbycie stażu w ASO, chociaż w to akurat jakoś wątpięNo w kazdym badz razie jacekczewa dzieki za mile slowa
Mechanik w ASO zdziera, ale chyba ręce.I jeszcze jedno - niech nikt nie mowi ze mechanik w aso zdziera. on tych pieniedzy nawet nie widzi...
Koszty pośrednie + koszty zarządu = utrzymanie bezproduktywnych SERWISYNÓW, czyli szefów serwisu i paru innych absolutnie niezbędnych kolesi, bez których wszystko się zawali, bo kto będzie pieprzyć głupoty i wciskać ciemnotę naiwnym posiadaczom Opli :hehe: :hehe:. Już masz odpowiedź, dlaczego ceny z kosmosu a mechanik zarabia grosze.
Pozdrawiam.
#37 OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2007 - 20:09
Dzięki Ci maraboot za ciepłe słowa. To na prawde bardzo miłe z Twojej strony :kumple:
To jest niestety smutna prawda. Kazdy zarabia kosztem zdartych rak mechanika. Ale zawsze tak bylo, jest i bedzie ze kosztem szczebla najnizszego bogaca sie szczeble wyzsze... Przykladow mozna podawac nieskonczenie wiele. urzedy niemalze wszystkie kosztem podatnika, banki kosztem kredytobiorcy... Fakt w ASO moze i sie nie naucze wiele ale to dopiero staz a ja moja mechaniczna pasje bede caly czas rozwijał.
Raz jeszcze dziekuje i pozdrawiam serdecznie a jesli sie spotkamy w Lidzbarku to dobre piwo ode mnie dla Was maraboot i jacekczewa bedzie :piwo2:
P.S wypowiedz calkowicie OT ale mam nadzieje ze nikt mi nie bedzie mial tego za złe.
#38 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2007 - 21:31
http://www.orlen-oil...show.php?id=307 SJ
http://www.orlen-oil...show.php?id=128 SG
mi terz skonsumowal kolejny literk wiec bedzie oszczednosc i lepsza praca..
Bo sie chyba zdecyduje po info kolegi:z tematu http://forum.omegakl...pic.php?p=70876 ,maraboot: widzę że masz LPG. W poprzedniej Omce (16v) po założeniu gazu zaczął znikać olej z silnika w tempie nawet 0,7l/1000km. Był to Mobil SuperS. Zmieniłem na UWAGA! Orlen Gas Semisyntetic 10W40 i uspokoiło się na poziomie 0,1-0,2/1000km. IMO Mobil SuperS nie jest odporny na wyższe temperatury, jakie występują w silniku zasilanym gazem.
#39 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2007 - 21:39
#40 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2007 - 21:41