Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Olej w 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mały

mały
  • 3 postów
  • Dołączył: 12-03-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 marca 2007 - 22:27

Panowie

potrzebuję porady. Nie wiem jaki olej posiadam w silniku mojej omegi. Muszę go wymienić. Jaki olej powinienem zalać?

Będę wdzięczny za pomoc?

Pozdr.



#2 OFFLINE   szarybartek

szarybartek
  • 116 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: Zdziechowa k/Gniezna

Napisany 15 marca 2007 - 22:35

Witam

Ja mam olej GM do ecoteka
5L około 70zł
#101

#3 OFFLINE   Tomek__12

Tomek__12
  • 57 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: K-K

Napisany 15 marca 2007 - 22:37

Witam

Ja mam olej GM do ecoteka
5L około 70zł


Tylko jaki zalałs???? pół syntetyk czy mineral???

Ja zalałem GE semi synt. ale cos glosno mi chodzi motor,zastanawiam sie czy nie przelac na minerala GE,co o tym myslicie,zrobiłem na nim 1000km

#4 OFFLINE   szarybartek

szarybartek
  • 116 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: Zdziechowa k/Gniezna

Napisany 15 marca 2007 - 22:43

Ja mam mineralny bo jak kupiłem to nie wiedziałem czym była omcia zalana
#101

#5 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2007 - 21:38

A czemu nie syntetyk? Ja leje Castrol 5W40 , zadnych wyciekow i bardzo malo dolewam - na 8tys. 0.5l . Silnik bzyczy jak elektryczny, cichutko i rowno :zabawa:

#6 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 16 marca 2007 - 22:34

mały, jeśli Twoje autko jest z 95 roku to zalej mu półsyntetyk. Ja do tej pory jeżdżę jeszcze na pełnym syntetyku Mobila 5W-50, ale w kwietniu przy zmianie dam mu półsyntetyk. Silnik już ostatecznie parę lat ma więc raczej męczyć go syntetykiem nie wypada. Według mnie minerał to też przesada. Nie jest to aż tak stary silnik! Minerał jest dużo gęstszy, więc jeśli do tej pory np miałeś pełen syntetyk to zalanie go minerałem to będzie dla silnika istna katorga...

#7 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2007 - 22:39

Schodzenie w dol z jakoscia oleju to chyba nie najlepszy pomysl? To tak jakby po whisky przeskoczyc na denaturat. Skad taki patent? :grin:

#8 OFFLINE   szarybartek

szarybartek
  • 116 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: Zdziechowa k/Gniezna

Napisany 16 marca 2007 - 23:18

Schodzenie w dol z jakoscia oleju to chyba nie najlepszy pomysl? To tak jakby po whisky przeskoczyc na denaturat. Skad taki patent? :grin:


Witam

Taki mi proponowali wlać a ja się nie znam :cry:
#101

#9 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2007 - 23:28

Panowie, ale mam prosbe abyscie wreszcie przestali pisac banialuki z olejami. Jak nikt nie wie jakim kolega miał zalewany silnik to nie proponujecie to czym wy macie zalany.
Przeciez jeśli zalewany miał np mineralnym lub półsyntetykiem to po co mu każecie zalewać syntetykiem. Może jednak zastanówcie sie najpierw nad tym. Bo z waszej porady może jeszcze być wielki remoncik silnika. :bad:


mały, jeśli Twoje autko jest z 95 roku to zalej mu półsyntetyk. Ja do tej pory jeżdżę jeszcze na pełnym syntetyku Mobila 5W-50, ale w kwietniu przy zmianie dam mu półsyntetyk. Silnik już ostatecznie parę lat ma więc raczej męczyć go syntetykiem nie wypada. Według mnie minerał to też przesada. Nie jest to aż tak stary silnik! Minerał jest dużo gęstszy, więc jeśli do tej pory np miałeś pełen syntetyk to zalanie go minerałem to będzie dla silnika istna katorga...


Jakim olejem zalewać silnik to nie chodzi tu o to ile silnik ma lat, lecz jaki przebieg i jak był traktowany przez poprzednika oraz jakim olejem był zalewany.

#10 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2007 - 23:34

Moim zdaniem polsyntetyk dobrej marki to jest min. jakie mozesz zastosowac. mineralny to raczej do aut z lat 80. Przy nastepnej wymianie za parenascie tys. km. jeszcze raz polsyntetyk a potem syntetyk. Nie ma takiej opcji, zeby to zaszkodzilo :zolta_kartka:

#11 OFFLINE   szarybartek

szarybartek
  • 116 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: Zdziechowa k/Gniezna

Napisany 16 marca 2007 - 23:35

Przeciez jeśli zalewany miał np mineralnym lub półsyntetykiem to po co mu każecie zalewać syntetykiem. Może jednak zastanówcie sie najpierw nad tym. Bo z waszej porady może jeszcze być wielki remoncik silnika. :bad:


Po zakupie auta z zachodu nigdy nie wiadomo jakim olejem było auto zalane i dlatego mechanik kazał mi zalać mineralnym
Myśle że miał racje
#101

#12 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2007 - 23:38

Po zakupie auta z zachodu nigdy nie wiadomo jakim olejem było auto zalane i dlatego mechanik kazał mi zalać mineralnym
Myśle że miał racje

Oczywiście bo nie ma tutaj żadnego ryzyka. jak nie ma żadnej informacji jakim olejem zalewany był silnik to zawsze zalewa sie mineralnym, jeśli autko ma wiekszy sprawdzony przebieg niz do 120-150 tyś km.

#13 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2007 - 00:02

Rozumiem Panowie, uwazacie ze jezeli samochod od nowosci zalewany byl mineralem , to nie mozna go wymienic na polsyntetyk? Pewnie na odklejajacy sie nagar? To ekstremalne przypadki. Raczej dobry olej go rozpusi niz odklei, stad moja propozycja , zeby wymienic za kilkanascie tys. na olej tej samej klasy

#14 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 17 marca 2007 - 01:04

widziałem taki tester (czy raczej reklamę) jak gęsty jest olej mineralny/pół syntetic/syntetic. Wyglądało to tak. Są 3 przezroczyste rurki, o przekroju ok 1cm w środku. Rurki zalane są do pełna olejem, w każdej inny, a w nim pływają sobie 3 identyczne kulki (średnica i masa). Całość jest obrotowa, tzn. obraca się "do góry nogami" i patrzy jak szybko spływają kulki. Wiadomo, w synteticku kulka spływa szybciej jak w mineralnu.
Jak by dobrze pomyśleć, to takie cuś można zrobić we własnym zakresie. Kulka z łożyska, rurka to nie problem.
Pytanie tylko, czy taki przepracowany olej ma nadal lepkość/gęstość odpowiadającą nowemu olejowi. Trzeba by porównać na różnych przepracowanych olejach jak szybko spływa kulka
Jest to do zrobienia, żałóje, że nie pomyślałem o tym jak kupiłem auto :evil:

ps. znajomy pracuje w pewnej firmie mot/( hurtownia motoryzacyjna). Wszystkie auta które mają we własnej flocie jeźdzą do końca na pełnym synteticu. Nie patrzą na przebiegi, ale większość z tych aut ma przynajmniej 250tyś km. Ayta to głównie kilku letnie diesle.
Wychodzą z założenia, że skoro silnik nie bierze oleju, nie ma wycieków, to po co lać teoretycznie gorszy olej np mineralny. Bo co, bo ma nakulane kilka set tys km? Wsumie, duży przebieg to żaden argument

#15 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2007 - 07:24

Kazdy zalewa tym co uwaza, ale zwrócie uwage ze w instrukcji wcale nie wymaga sie zalewania olejami pełno lub pósyntetycznymi , mozna takze zalac olejem 15w40 o odpowiedniej klasie czyli do silników benzynowych a nie np do diesla. Poczytajcie dokładnie.
Piaty wiersz od góry w lewj kolumnie.Najwyższa klasa oleju nie oznacza ze ma o byc syntetyk czuy pólsyntetyk, ( nie twierdze ze syntetyki nie są batrdzo dobrej jakości)tylko olej musi sie mieścic w najwyzszej klasie jakościowej olejów według miedzynarodowej klasyfikacji olejów. Dodany obrazek

#16 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2007 - 16:12

Podam pewien przyklad: moj szef ma bzika na punkcie starych samochodow. Ostatnio poddal renowacji Alfe Spider z poczatkow lat 80 i Mini Coopera z 64. remont dotyczyl blachy i tapicerki , silniki w obu autach nie ruszane . Na koniec wymienilismy wszystkie plyny i oleje . Do Alfy poszedl Agip fullsyntetic a do Mini Elf takze syn. I coz , chodza idealnie , Alfa ma juz ponad 10tys. po remoncie i chodzi jak mazenie. Zmiezam do tego , ze w teorii to blad , poniewaz producent w latach 60 czy nawet 80 nawet nie znal takiego terminu jak olej syn. Po prostu lepsze nie zawsze jest wrogiem dobrego. :roll:

#17 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2007 - 09:44

Nie wim nadal jakim mobilem zalac ome:/ czytalem na http://www.mobil.pl/..._Lubricants.asp i nie wiem co wybrac:/

Mobil Super S 10W-40 pol-syntetyk mam 270.000km na liczniku wiec mysle nad pol syntetykiem?

Mobil Super M 15W-40 mineral:/

Mysle jescze nad tymi GM

http://www.autosklep...n,359818,0.html
http://www.autosklep...n,359816,0.html

P.S. Czy przy wymianie wymienic tez filtr??

 


#18 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2007 - 12:12

Sorki siemi, a chcesz wymieniac olej bez wywiany filtru???? to nie maluch, nie przeginaj.

#19 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:39

no to napewno fiterek tyz poleci ale ktory wtbrac?? mobil czy GM matka mi mowi zebym tanszy bral czyli GM bo ona w sumie palci ale sam nie wiem czy nie lepij mobila..

 


#20 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:00

Jacekdal dobrze pisze.
Waldemarz jesteś modem a nie masz pojęcia o olejach i takie bzdury wypisujesz. Polecam zapoznanie się z parametrami technicznymi pierwszego lepszego leju i rozszyfrowanie oznaczeń norm i klas jakości oraz lepkości. Nawet nie wiesz jakie będzie Twoje zdziwienie i przestaniesz chrzanić, że jak się nie wie jaki olej to trzeba lać mineralny :smiech:

Zacytuję tu samego siebie (sąsiedni temat):

"
O tym, że olej powoduje 'rozszczelnienie' silnika (wypłukiwanie nagaru itp) czyli w konsekwencji ubywanie oleju podczas eksploatacji decyduje nie klasa lepkości lecz klasa jakości np API.
Jeśli auto ma kilka/kilkanaście lat zaleca się używanie oleju jakości klasy ok SG/SJ ponieważ zawiera mniej dodatków uszlachetniających.
W naszych warunkach atmosferycznych powinno się stosować moim zdaniem oleje syntetyczne (ze względu na duże różnice temp) chyba, że ktoś zmienia olej na zimę i na lato osobno.
Reasumując:
do omegi np '95 16v polecam 5w40 SG/SJ
kompromis: 10w40 SG/SJ
niezbyt mądre rozwiązanie: mineralny 15w40
Unikajcie w starszych autach klas SL/SM i wyższych bo to robi bałagan a nie to, czy jest to minerał czy syntetyk.

Polecam również zajrzeć do książki i tam producent przewiduje odpowiednie parametry dla danego rocznika/silnika."


Kto jest ciekawy tematu niech przynajmniej z tym skrótem się zapozna i wyciągnie wnioski:
http://www.autokacik...leje/oleje.html