Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG do 3.2L


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
154 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 maja 2010 - 12:29

jednak gdy moja instalacja gazowa będzie działać bez problemów to ja będę zadowolony i tylko tego oczekuję od kolesia i nie interesuje mnie to, czy potrafi zakładać staga bądź inne instalacje. to nie ma dla mnie znaczenia jeżeli to co zrobił będzie chodziło jak trzeba.

Oczywiście masz rację.


Eliks masz Scorpiona ST i jak się sprawuje Jak przełączna z PB na LPG to odczuwa się to bardzo Jak pracuje silnik na tym reduktorze

Ja mam ST po "szlifie" także mi chodzi b. dobrze, aczkolwiek moje 180KM + ASB sprawia to że przy dłuższej szybszej jeździe potrafi szarpnąć podczas zmiany biegu bo reduktor nie wyrobi termicznie, ale to jak mówię, sporadyczne przypadki. Podczas przełączania z z PB na LPG zupełnie nic nie czuć, nawet z wciśniętym ostro pedałem gazu.

#42 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2010 - 12:47

tak jest w każdej profesji. zgadzam się, jednak gdy moja instalacja gazowa będzie działać bez problemów to ja będę zadowolony i tylko tego oczekuję od kolesia i nie interesuje mnie to, czy potrafi zakładać staga bądź inne instalacje. to nie ma dla mnie znaczenia jeżeli to co zrobił będzie chodziło jak trzeba. co do wyboru instalacji to był mój wybór tak jak wybór warsztatu też był świadomy. a czy to była trafna decyzja to czas pokaże.

Problem jest jedynie w tym, ze gorzej jest jak BRC jednak przestaje chodzic i wtedy jest panika, bo malo kto potrafi dojsc dlaczego. W przypadku STAGa potrzebna jest wieksza wiedza do instalacji wiec latwiej jest usunac problem. 80% jest zadowolonych z BRC, ale poczytaj o tych ktorzy mieli z tym problemy i powiedza to samo co ja.

analogicznie: ja specjalizuję się w kredytach hipotecznych i inwestycyjnych i nie robię kredytów gotówkowych mimo iż wiem na ich temat sporo. z jakiego powodu?? są o wiele bardziej skomplikowane niż gotówkowe i dają satysfakcję jak uda się spiąć temat do końca.

a czy facet zakłada inne instalacje to tego nie wiem bo się nie pytałem ale się zapytam.

Ja bym podal inna analogie. BRC to mechanik ktory potrafi zdemontowac pompe diesla i wyslac ja do serwisu do remontu. STAG to mechanik ktory potrafi ja rozebrac i naprawic sam. Latwiej jest zamontowac nowa pompe i masz wieksze szanse, ze bedzie super, ale pierwszy mechanik rozlozy rece jak trzeba to bedzie poprawic.

Naprawde i szczerze zycze Ci samej radosci z uzywania tego systemu i abys zostal zadolowolonym uzytkownikiem BRC.

#43 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 maja 2010 - 13:01

no i w sumie jak za BRC to dał b. małe pieniądze. Jak sie kiedyś pytałem orientacyjnie to mi krzyczeli 4200zł.

#44 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2010 - 13:09

no i w sumie jak za BRC to dał b. małe pieniądze. Jak sie kiedyś pytałem orientacyjnie to mi krzyczeli 4200zł.


Kiedys mieli kilka wersji i nie zawsze montowali Sequenta. slyszalem, ze znow maja rozne modele, ale nie wiem jak to wyglada w V6

#45 OFFLINE   eMdzeJ

eMdzeJ
  • 172 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp./Sopot

Napisany 21 maja 2010 - 15:29

Oczywiście masz rację.



Ja mam ST po "szlifie" także mi chodzi b. dobrze, aczkolwiek moje 180KM + ASB sprawia to że przy dłuższej szybszej jeździe potrafi szarpnąć podczas zmiany biegu bo reduktor nie wyrobi termicznie, ale to jak mówię, sporadyczne przypadki. Podczas przełączania z z PB na LPG zupełnie nic nie czuć, nawet z wciśniętym ostro pedałem gazu.


Ja myślę o GT, chodź mam 170KM. Z moim gazownikiem mam dobre układy i zamierza mi go założyć na próbę. A podczas przełączania to mi bardziej chodzi jak się zachowuje z nie wciśniętym pedałem gazu.

#46 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 maja 2010 - 15:54

normalnie przełącza. Jak nie usłyszę zaworu przy butli to nie wiem kiedy na gazie już jadę. Co do GT to bardzo dobry wybór, no w tym momencie nie widzę konkurencji bo Gold to juz nie to samo co kiedyś, MIII wciąz nie dopracowany no i reduktor AC też nie jest idealny. Poza tym tam gdzie ja serwisuje LPG to czy ST czy GT to i tak są otwierane i poprawiane.

#47 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2010 - 16:32

Magic3 trochę się zmienił, podciśnienie zamiast w korpus i dalej wąskim kanałem do głowiczki teraz dali króciec bezpośrednio w głowiczkę. Jestem świeżo po montażu tej wersji do 2,5LV6 automat. Ciśnienie spada np. z 1,15bara do 1,09 a w stresie (S-ka i chyba połowa obrotów 3 biegu ze startu od 0) widziałem zapis oscyloskopu do 0,96bara.

#48 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 maja 2010 - 16:49

jeśli by tak było jak mówisz, to było by pięknie. Ale zobacz ile czasu trwało zrobienie takiego liftu.

#49 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2010 - 18:16

Magic3 trochę się zmienił, podciśnienie zamiast w korpus i dalej wąskim kanałem do głowiczki teraz dali króciec bezpośrednio w głowiczkę.

Tez czytalem o tym a nawet moj kumpel przerabial i teraz jest duzo lepsza reakcja na wcisniecie gazu i lepiej trzyma cisnienie.

Na ta chwile wybralbym MagicIII ( tylko, trzeba wiedziec co i jak, zeby niewcisneli starego typu bo dalej takie sa w sprzedazy jeszcze)
GT niby jest dobry, ale lata na nim cisnienie zacina sie trzpiec itp.

#50 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 maja 2010 - 19:26

GT niby jest dobry, ale lata na nim cisnienie zacina sie trzpiec itp.

bo trzeba wiedzieć co zrobić żeby się nie zacinał. Termicznie też można go uspokoić, wierz mi.

#51 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2010 - 19:44

bo trzeba wiedzieć co zrobić żeby się nie zacinał. Termicznie też można go uspokoić, wierz mi.

Wiem, ze przerabiaja, ale czytajac fora lpg ciagle sa z nimi problemy, wiec niekazdy sobie z tym radzi a zakladajac teraz instalke dolozyl bym, zeby miec sprawdzony zestaw.

A wracajac do tematu:
Kolega pisal, ze przed zalozeniem gazu robil rozeznanie i wybral polecany zaklad, wiec moim zdaniem niema sie czym martwic (i ma dobra instalke )

#52 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 22 maja 2010 - 09:31

GT niby jest dobry, ale lata na nim cisnienie zacina sie trzpiec itp.

Lata ciśnienie, tak na prawdę jakie to ma znaczenie? U mnie też lata i jakoś się tym nie przejmuję, stary Stag 200 sobie z nim radzi bez problemu - jakbym się nie podłączał do centralki to prawdopodobnie bym nawet o tym nie wiedział.

Elektrozawór owszem zacina się, w ciągu ostatnich 3 miesięcy może ze 3 razy.

#53 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2010 - 10:05

Lata ciśnienie, tak na prawdę jakie to ma znaczenie?

Niejest dobrze jak ustawiasz wszystko np. na 1,20 bara a zachwile masz 1,05 (moze byc ubogo) a potem ci skonczy na 140 (i za bogato)

Na ile sobie stag i jego korekty poradza z tak latajacym cisnieniem?? (+zmiany temp gazu, opadajace cisnienie przy max bucie itp.) tego niewiem, ale dlatego niekupilbym tego reduktora, tylko wzial magicaIII.

Chodzil to on bedzie, ale pytanie jak.
niejestem gazownikiem od 3 lat walkuje temat gazu i to co napisalem opiera sie troche na moim doswiadczeniu (walka z goldem-tam tez plywalo cisnienie i tym co przeczytalem na forach. Jak kazdy wie, ze lata cisnienie to sie bierze inny red)

#54 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 22 maja 2010 - 10:08

Niejest dobrze jak ustawiasz wszystko np. na 1,20 bara a zachwile masz 1,05 (moze byc ubogo) a potem ci skonczy na 140 (i za bogato)

A niby jak ci spadnie przy max bucie ciśnienie to się robi ubogo? Albo po cutoffie jak masz przerost to jest za bogato? Od tego są korekcje.

Na ile sobie stag i jego korekty poradza z tak latajacym cisnieniem (+zmiany temp gazu, opadajace cisnienie przy max bucie itp.) tego niewiem, ale dlatego niekupilbym tego reduktora, tylko wzial magicaIII.

Chodzil to on bedzie, ale pytanie jak.

Chodzi tak, że lambda pracuje jak trzeba, przy bucie jest bogato do odcięcia, a ja nie wiem na jakim paliwie jadę. Mi to wystarczy.

#55 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2010 - 10:17

A niby jak ci spadnie przy max bucie ciśnienie to się robi ubogo? Albo po cutoffie jak masz przerost to jest za bogato? Od tego są korekcje.

Ale ja niemam szklanej kuli. Skad mam wiedziec czy robi sie ubogo w twoim aucie !! Sam wiesz, ze samo to ze leci cisnienie nieoznacza jednoznacznie, ze bedzie ubogo. Moze byc bogato jak korekta dobrze zadziala.

czemu czepiles sie max buta ?? ja pisze o latajacym cisnieniu. Pusty zbiornik co innego, pelny co innego, inne temp roznica cisnienia.

Chodzi tak, że lambda pracuje jak trzeba, przy bucie jest bogato do odcięcia, a ja nie wiem na jakim paliwie jadę. Mi to wystarczy.

No znowu piszesz o max bucie a przeciez niegdzie nienapisalem, ze red niedaje rady !!! Ma nawet zapas do twojego silnika. Problem dotyczy czego innego.

Pozatym logiczne, ze jak ktos ma juz ten reduktor i jest zadowolony to niebedzie go zmienial, ale jak ktos dopiero co zaklada instalke to bierze lepszy red.

#56 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 22 maja 2010 - 10:23

czemu czepiles sie max buta

Chodziło mi o to, że czy to na wolnych obrotach czy max bucie, jeśli ciśnienie będzie inne niż ciśnienie kalibracji, to zadziałają korekty i luz. Przynajmniej ja nie zauważyłem, aby cokolwiek było nie tak.

Przeciez logiczne, ze jak ktos ma juz ten reduktor i jest zadowolony to niebedzie go zmienial, ale jak ktos dopiero co zaklada instalke to bierze instalke to bierze lepszy red.

Dokładnie, ale te falowania ciśnienia w zależności od temperatury/ilości butli nie przekreślają Scorpionów. Wiadomo, że dużo mniej roboty elektronika miałaby przy 2x Zavoli, tak jak miałeś w swojej 3.0.

#57 OFFLINE   eMdzeJ

eMdzeJ
  • 172 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp./Sopot

Napisany 24 maja 2010 - 10:38

No to w końcu co mam wybrać?? Bo sam już nie wiem:pokoj::pokoj::pokoj:

#58 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 maja 2010 - 10:42

No to w końcu co mam wybrać Bo sam już nie wiem

Ja zwykle zdania sa podzielone. Ja bralbym magica III, tylko koniecznie poprawionego juz.

#59 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 24 maja 2010 - 10:44

ja bym brał GT, ew. MIII bo lifcie (tylko i wyłącznie po lifcie).

#60 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 24 maja 2010 - 15:29

ja bym brał GT, ew. MIII bo lifcie (tylko i wyłącznie po lifcie).


Pamietajcie Panowie o tym, że w Omedze V6 szczególnie wyposażonej w tempomat miejsca na reduktor jest mało.
IG1 wchodzi pięknie z luzem 0.00000000 mm w dobre miejsce (niemal pod zbiornikiem wyrównawczym na styk spodem z podłużnicą), ale wpakować dwa reduktory do V6 z tempomatem to juz jest poważne wyzwanie.
Dwa Magic'i-III sądzę, że by się zmieściły, ale z dwoma Zavolakami może być poważny problem.