Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG do 3.2L


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
154 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kichu

kichu
  • 124 postów
  • Dołączył: 13-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 20 kwiecień 2010 - 21:19

witam.
za chwilę kupię Omegę 3.2L i chcę do niej założyć gaz. jestem z Bydgoszczy i chciałbym się was zapytać o wasze opinie odnośnie tego:
1. jaką instalację założyć
2. na co zwrócić uwagę
3. jeżeli wiecie, to gdzie dobrze zakładają instalacje w Bydgoszczy albo Poznaniu
będę wdzięczny za waszą pomoc i porady.
pozdrawiam

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwiecień 2010 - 21:29

To samo do do 3.0 V6 a temat nieraz walkowany.

Ja po moim doswiadczeniach i lekturze forum tego i lpg zalozyl bym

Red
-scorpion GT lub
-2x zavoli zeta N (stawiam na zavoli bardziej bo takie mam)

wtryski
-matrix hd 544

elektronika
-stag 300 premium

To jest drozszy setup, ale jak zaoszczedzisz na wtryskach lub red to pozniej bedziesz zalowal.

Pozatym poszukaj bo jest juz duzo na ten temat na naszym forum wlasnie w dziale LPG

#3 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 kwiecień 2010 - 00:25

Podobno takie coś też podejdzie w sam raz:
Elektronika Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze Landi Renzo MED największe
Reduktor Landi Renzo IG1
Proponuję odwiedzić http://lpg-forum.pl/ znajdziesz tam m/i instalatora.

Jak bym teraz miał zakładać to coś w tym rodzaju - Landi lub Stag, (do przemyślenia) przy tym silniku bym nie oszczędzał za wszelką cenę bo instalka i tak szybko się zwróci.
Teraz mam BRC SQ56 i na temat sprzętu nic złego nie mogę powiedzieć ale autoryzowany serwis mnie rozwala, i tylko dla tego nie mogę polecić tego co mam. Tak na marginesie to BRC teraz zamiast SQ56 oferuje nowszy P&D.

#4 OFFLINE   kichu

kichu
  • 124 postów
  • Dołączył: 13-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 21 kwiecień 2010 - 09:07

generalnie nie muszę oszczędzać na instalacji gazowe, nie chodzi mi o to żeby zaoszczędzić parę złotych. zależy mi na sprzęcie, który daje radę. ja robię miesięcznie od 3500 do 4500 km miesięcznie więc długo na zwrot nie będę czekał. ale jak mam zakładać to chcę instalację, która nie zmniejszy osiągów i nie będzie z nią problemów. jeżeli to coś może pomóc to jeżdżę spokojnie wiadomo, że na autostradach nie jadę 110 tylko "kilka" km/h więcej ale generalnie nie zarzynam auta i serwisuję na czas.

#5 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 kwiecień 2010 - 13:45

To w takim razie nie ma co się szczypać, ale sprzęt to 50% sukcesu, drugie 50% to instalator.
Podobno ten jest dobry Auto-Gaz Krzysztof Rybacki Bydgoszcz http://www.auto-flesz.pl/


Tylko osobiście nie montował bym wtryskiwaczy na kolektorze bo między maską a kolektorem jest mało miejsca i maska przyciska. W 3.2 jest dużo miejsca po bokach kolektora.

#6 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwiecień 2010 - 13:55

witam.
za chwilę kupię Omegę 3.2L i chcę do niej założyć gaz. jestem z Bydgoszczy i chciałbym się was zapytać o wasze opinie odnośnie tego:
1. jaką instalację założyć
2. na co zwrócić uwagę
3. jeżeli wiecie, to gdzie dobrze zakładają instalacje w Bydgoszczy albo Poznaniu
będę wdzięczny za waszą pomoc i porady.
pozdrawiam


Polecam lekturę strony internetowej producenta elektroniki STAG (dałem linka do strony z minikitami Stag, ale w zakładkach masz pozostałe informacje):
http://www.ac.com.pl...-minikitow,503/
Generalnie do tego silnika to elektronika STAG-300 Premium, wtryski i reduktor dobierzesz sobie indywidualnie albo z gotowych minikitów producenta.

#7 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 kwiecień 2010 - 21:40

Nie widzę konieczności stosowania wersji Premium Staga, Plus wystarczy, Omegi nie maja komunikacji po OBD ze sterownikiem Premium więc stosowanie go to tylko strata pieniążków. Oszczędność i niezawodność to Stag 300 Plus, 6xMatrix HS 211.20 i wydajny reduktor/y wraz z dobrymi filtrami i montażem.

#8 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 25 kwiecień 2010 - 12:50

jak z Bydgoszczy jesteś to polecam Auto-Flesz w Lubiczu, chociaż to jeszcze kawałek drogi


http://www.auto-flesz.pl/

#9 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 kwiecień 2010 - 06:40

Omegi nie maja komunikacji po OBD ze sterownikiem Premium więc stosowanie go to tylko strata pieniążków.


To jest pewna informacja? Silniki 2.6 i 3.2 też nie mają komunikacji po OBD?

#10 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    streetfighter

  • 894 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Kostrzyn WLKP
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 kwiecień 2010 - 12:38

jeżeli wiecie, to gdzie dobrze zakładają instalacje
będę wdzięczny za waszą pomoc i porady.


Jeśli chcesz mieć pewnie i dobrze założoną instalację to polecam firmę Dom-Gaz
we Wrześni.
Ja mam przy swojej założoną BRC u nich i jestem bardzo zadowolony :D
Firma bardzo profesjonalna i możesz napomknąć że jesteś z OKP i polecenia kolegi z Kostrzyna ;)

ps. tu u nas na forum jest jeszcze od nich instalka w omedze oraz kilku moich kolegów w różnych autach :p(astry,vectry,P307,JeepGrandCherokee,Scenic) i nikt się nie żalił :p


Dom-Gaz Sp. z o.o.
62-300 Września, Sikorskiego 38
061 436 27 33


#11 OFFLINE   kichu

kichu
  • 124 postów
  • Dołączył: 13-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 26 kwiecień 2010 - 21:40

no hej. no to kupiłem swoją kolejną omcię o parametrach jak w profilu. trochę pojeżdżę na benzynce, wymienię rozrząd itd. i wtedy będę gazował. tylko powiem wam jedno - jestem laikiem w sprawie technicznym nazw i danych jakie piszecie w wątku. byłbym wdzięczny za ... może jakieś zestawienie, które powie mi jakiego sprzętu szukać. wiem, że wymagam wiele ale jeżeli komuś będzie się chciało to będę wdzięczny.:szpital:

#12 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwiecień 2010 - 21:47

może jakieś zestawienie, które powie mi jakiego sprzętu szukać. wiem, że wymagam wiele ale jeżeli komuś będzie się chciało to będę wdzięczny.

Przeciez wszystko masz jak na tacy, wystarczylo poswiecic gora 5 min

zestaw 1

Red
-scorpion GT lub
-2x zavoli zeta N (stawiam na zavoli bardziej bo takie mam)
wtryski
-matrix hd 544

elektronika
-stag 300 premium

Tu poprawka > wystarczy stag 300 plus

zestaw 2

Elektronika Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze Landi Renzo MED największe
Reduktor Landi Renzo IG1


zestaw 3

Nie widzę konieczności stosowania wersji Premium Staga, Plus wystarczy, Omegi nie maja komunikacji po OBD ze sterownikiem Premium więc stosowanie go to tylko strata pieniążków. Oszczędność i niezawodność to Stag 300 Plus, 6xMatrix HS 211.20 i wydajny reduktor/y wraz z dobrymi filtrami i montażem.


Szczegoly do omowienia z gazownikiem i tu skorzystaj z rad kolegow i jedz to kogos polecanego.

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 kwiecień 2010 - 23:30

tylko powiem wam jedno - jestem laikiem w sprawie technicznym nazw i danych jakie piszecie w wątku.

To nic nie szkodzi.
W twoim przypadku równie ważny jak dobry sprzęt, jest dobry serwis i na to bym zwrócił dużą uwagę.

#14 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 28 kwiecień 2010 - 15:09

kolego ja polecam zestaw, który zamontowałem u siebie w 3.0 V6 i jestem bardzo zadowolony. Podzespoły to:
elektronika: Stag300 plus (premium odpada)
reduktor: Scorpion GT
wtryski: pojedyńcze Magic Jet.

zrobiłem już na tym 21000 km i ani razu nie było problemu, ani razu nie trzeba było programować.tylko zmiana 2 filterków;)
ta sama konfiguracja jeżdzi w audi tt 1,8t, Toyocie rav4 2,7 V6 znajomych z mojego polecenia i każdy całuje mnie po nogach za to:PP
od razu powiem, że wole magic jety od matrixów bo są wg mnie lepsze, ciche, równie wydajne i dłużej pojeżdżą.
scorpion GT jest o 100zł droższy od Scorpiona St, ale trzyma ciśnienie pięknie i nie ma mowy o jakimkolwiek spadku mocy, dławieniu się przy maksymalnych prędkościach, obrotach, nie ma również przelączania na benzynkę przy gwałtownym przyspieszaniu nawet do 6500 obr/min (mam automat). więc lepiej dopłacić. elektronika Stag 300 plus jest przyzwoita, łatwa w kalibracji, wg mnie nie ma co kombinować z niczym innym.
pewnie będą Cię namawiać na Landi Renzo, lub Pins'a. pOwiem szczerze, że się nie opłaca. są to instalacje sporo droższe (szczegolnie Prins) i nie zauważysz lepszego działania niż w podanej przeze mnie konfiguracji. może wtryski wytrzymają o 20 tys km więcej, ale magic jety też będą Ci służyć ponad 100tys km jeśli będziesz tankował dobry gaz i zmieniał filtry na czas.
decyzja należy do Ciebie. podaną przeze mnie konfigurację można założyc w bardzo dobrym zakładzie pod Zieloną Górą za 3000zł po uprzednim kontakcie ze mną.

#15 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 kwiecień 2010 - 17:42

pOwiem szczerze, że się nie opłaca. są to instalacje sporo droższe (szczegolnie Prins) i nie zauważysz lepszego działania niż w podanej przeze mnie konfiguracji. może wtryski wytrzymają o 20 tys km więcej,

albo mniej jeśli się nie dba, w tamtych instalacjach są wtryski Keihin - wtryski, które uchodza za wzorcowe ale i cena z nóg zwala!! Ciekawi mnie, jakby zrobic tandem Stag + Keihin - możliwości obsługi są.

scorpion GT jest o 100zł droższy od Scorpiona St, ale trzyma ciśnienie pięknie i nie ma mowy o jakimkolwiek spadku mocy, dławieniu się przy maksymalnych prędkościach, obrotach, nie ma również przelączania na benzynkę przy gwałtownym przyspieszaniu nawet do 6500 obr/min (mam automat). więc lepiej dopłacić.

tu się całym sercem zgodzę

od razu powiem, że wole magic jety od matrixów bo są wg mnie lepsze, ciche, równie wydajne i dłużej pojeżdżą

No kolego, Matrixy HD544 są już lepsze, a do nowszych HS 211.20 żadnych zarzutów nie mam - piekielnie szybkie, precyzyjne ale drogie, niestety...

#16 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwiecień 2010 - 20:08

od razu powiem, że wole magic jety od matrixów bo są wg mnie lepsze, ciche, równie wydajne i dłużej pojeżdżą.

Sa niezle, ale napewno niemozna powiedziec, ze sa lepsze od matrixow i ze dluzej pojezdza.
ystarczy poczytac fora gazowe i zaraz wyjdzie, ze magicjety maja kilka wad: brudza sie mimo dobrych filtrow, ostatnio czytalem, ze sie cos wyciera w srodku (chyba tloczek), zderzaki sie rozsypuja itd. Sa szybkie i ciche, ale do matrixa im troche brakuje.

Nie jestem przeciwnikiem magicjetow bo sam mialem, ale teraz byl sie zdecydowal dolozyc do matrixa (dwie listwy hd544 kosztuja cos 1 tys a dwie liswty magca cos 370zł, czyli dokladasz 600zł i masz swiety spokoj.

#17 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwiecień 2010 - 21:59

Florku a nie zauważyłeś, że jak GT ma mało w baku to zaczyna podwyższać ciśnienie ;)
heheh ;)
ale reduktor jest OK!. Sam mam taki - ot urok.
Jak kogoś stać to niech zakłada Keichiny - i cieszy się klekotem diesla. Są głośne.
Jak ktoś ma fantazję niech założy Matrixy - też są bardzo dobre -na prawdę są bardzo dobre - ale widać to w cenie.
Ale - najtańsze wśród niskiej/górnej półki, albo wysokiej /średniej- są Magice - choć słyszałem że ostatnio zaczynają "księgowi" zaglądać do inżynierów ;)

#18 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwiecień 2010 - 22:04

Jak kogoś stać to niech zakłada Keichiny - i cieszy się klekotem diesla. Są głośne.

To medy sa takie glosne, ze klepia jak TDI

#19 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 kwiecień 2010 - 22:07

Florku a nie zauważyłeś, że jak GT ma mało w baku to zaczyna podwyższać ciśnienie
heheh

No mnie najbardziej martwią raczej spadki ciśnienia, wysokie ciśnienie zawsze elektronika skoryguje zmniejszeniem czasu wtrysku co przy szybkich wtryskach użytkownik nawet nie poczuje a za niskie już tak. Sam byłem wyznawcą - w 2,5L automacie - Arktika, jak był nowy to nic mu zarzucić nie mogłem-grzał w porządku i wydajność naprawdę zadowalająca, upłynął rok a ta skubana bestia nie wyrabia muśnięcia pedału gazu, się teraz zastanawiam nad Scorpionem albo Goldem.

Keihiny - akurat słyszałem w VW - są tak samo głośne jak wtryskiwacze benzynowe, po prostu cykanie przy przełączeniu przesuwa się w inny obszar silnika.

#20 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwiecień 2010 - 22:12

się teraz zastanawiam nad Scorpionem albo Goldem.

NIebierz Golda. Jest przereklamowany. Mi sie wysypal po 30 tys. Tez cisnienie lata w nim zaleznie od temp i ilosci gazu. Pozatym ustawiasz na 1.15 a po pol roku sam sie podnosci na 1,25-1,30

Do 2,5 red magic po przerobkach albo z nowej seri bym wzial