Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dawka paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
68 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jfk123

jfk123
  • 34 postów
  • Dołączył: 30-09-2009

Napisany 19 kwietnia 2010 - 11:55

Witam, jaka powinna być dawka paliwa przy maksymalnym bucie dla tego silnika? U mnie jest to 36 miligram. Samochod jest mocno zamulony a jutro jade go zrobic i wypadaloby sie troche wiecej dowiedziec co do tej dawki paliwa.

#2 OFFLINE   LLup

LLup
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-12-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 kwietnia 2010 - 21:20

Dawka paliwa na wolnych powinienes miec 3 tylko tyle Ci moge pomoc :) bo ja mam nastawnik do wymiany i mi skacze dawka od 0 do 3 :) i musze gdzies przeczyscic nawstawnik :)

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 kwietnia 2010 - 21:23

Dawka paliwa na wolnych powinienes miec 3 tylko tyle Ci moge pomoc :) bo ja mam nastawnik do wymiany i mi skacze dawka od 0 do 3 :) i musze gdzies przeczyscic nawstawnik :)



dawka na rozgrzanym silniku powinna sie miescic w przedziale 5.5-8 mg/cykl w zaleznosci od stanu silnika. nie wiem skad masz takie dane




 


#4 OFFLINE   dareme89

dareme89
  • 96 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:18

w zaleznosci od stanu silnika... a jak chce sam ustawic to wtedy np na 6 czy lepiej 8?

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:20

w zaleznosci od stanu silnika... a jak chce sam ustawic to wtedy np na 6 czy lepiej 8?


jak wyzej - zalezy od stanu silnika. jesli na 6 bedzie drgal to zmieniasz dawke az bedzie chodzi prawidlowo. pamietaj ze przy dokrecaniu nastawnika zawsze sie troche rozreguluje




 


#6 OFFLINE   dareme89

dareme89
  • 96 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 23 kwietnia 2010 - 22:06

no wlasnei najpierw nastawilem na 5.4 i bylo ok jakis tydzien po tygodniu zeszlo na 5.0 i znowu telepie dlatego sie pytam bo na razie boje sie wyjac cala pompe i ja wyczyscic :)

#7 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 29 kwietnia 2010 - 17:19

ja gdzieś wyczytałem że nastawnik można wyregulować tak żeby na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach i wyłączonych odbiornikach prądu mid pokazywał 1.0l/h, i tak zrobiłem bo mi pokazywał 2,5. Czy lepiej zmniejszyć aż do momentu zanim zacznie telepać. Chodzi mi o oszczędność, bo nie dość że to ASB to i tak chyba coś za dużo żre. Nie moge wprawdzie dokładnie zmierzyć ile bo zalać to do pełna to jest mała inwestycja :) w moim przypadku ale tak patrząc ile wlałem i przejechałem do rezerwy no to ma spożycie :(

#8 OFFLINE   zirig

zirig
  • 10 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 29 kwietnia 2010 - 18:15

Koledzy a mi faluja obroty na jalowym. faluja od 650 do 1000. najczesciej jest 1000. czy to moze byc problem z nastawnikem? czy mozna go jakos wyczyscic? gdzie on sie znajduje to samemu bym go wyczyscil.

#9 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 29 kwietnia 2010 - 18:22

Napisalem ci na PW sprawdz bledy.A reszte znajdziesz w sprawdzonych poradach.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 maja 2010 - 10:08

ja gdzieś wyczytałem że nastawnik można wyregulować tak żeby na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach i wyłączonych odbiornikach prądu mid pokazywał 1.0l/h, i tak zrobiłem bo mi pokazywał 2,5. Czy lepiej zmniejszyć aż do momentu zanim zacznie telepać. Chodzi mi o oszczędność, bo nie dość że to ASB to i tak chyba coś za dużo żre. Nie moge wprawdzie dokładnie zmierzyć ile bo zalać to do pełna to jest mała inwestycja :) w moim przypadku ale tak patrząc ile wlałem i przejechałem do rezerwy no to ma spożycie :(


na wyswietlacz nie wyregulujesz dokladnie - za duza rozbieznosc w mg/stroke przy 0.1l/h




 


#11 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 02 maja 2010 - 22:59

Koledzy a mi faluja obroty na jalowym. faluja od 650 do 1000. najczesciej jest 1000. czy to moze byc problem z nastawnikem? czy mozna go jakos wyczyscic? gdzie on sie znajduje to samemu bym go wyczyscil.




nastawnik jest to gorna czesc pompy wtrsykowej , trzyma sie na 4 śróbkach a z boku wychodzi kabel i idzie do okr agłej kostki pod kolektorem ssacym

#12 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 29 października 2012 - 17:29

dawka na rozgrzanym silniku powinna sie miescic w przedziale 5.5-8 mg/cykl w zaleznosci od stanu silnika. nie wiem skad masz takie dane


Walsnie jestem po regulacji dawki i 4 mg tak mam ustawione wczesniej mialem 9mg roznica kolosalna

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 października 2012 - 17:34

Walsnie jestem po regulacji dawki i 4 mg tak mam ustawione wczesniej mialem 9mg roznica kolosalna


9 za mala , 4 za duza.




 


#14 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 29 października 2012 - 19:10

9 za mala , 4 za duza.


No nie wiem koles co robi pompy od bmw i innych mowil ze ustawia sie na 4 wiec sie nie spieram Dodam ze zaklad robi tylko pompy do diesli
ich strona http://diesel.cech-gdynia.pl/index.php

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 października 2012 - 19:53

No nie wiem koles co robi pompy od bmw i innych mowil ze ustawia sie na 4 wiec sie nie spieram Dodam ze zaklad robi tylko pompy do diesli
ich strona http://diesel.cech-gdynia.pl/index.php


zobacz w uzytkowaniu jak bedzie spalanie. 4 to wieksza dawka paliwa. tis podaje wartosci wzorcowe na 5.5-8mg




 


#16 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 29 października 2012 - 20:00

zobacz w uzytkowaniu jak bedzie spalanie. 4 to wieksza dawka paliwa. tis podaje wartosci wzorcowe na 5.5-8mg


8-9 mg tyle mialem i wiem ze autem nie da sie jezdzic straszny muł
No mam nadzieje ze bedzie lepiej bo teraz to wychodzi mi 12 l/100
przed regulacja

#17 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 października 2012 - 20:19

zobacz w uzytkowaniu jak bedzie spalanie. 4 to wieksza dawka paliwa. tis podaje wartosci wzorcowe na 5.5-8mg


dokładnie 5.5-8mg, jak dałem na 4mg to chodził całkiem nieźle ale palił za dużo, jak wymieniłem czujnik temp. paliwa w pompie (bo świrował) to na dawce 4mg szarpał zalewał się, teraz lata na ok5.6mg, także czujnikowi bym sie przyjrzał

#18 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2012 - 20:45

ee ostatnio regulowałem Omege która miała na rozgrzanym 18mg/str :D

 


 


 


#19 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 października 2012 - 21:18

chciało to chodzić?? :)

#20 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 29 października 2012 - 21:30

dokładnie 5.5-8mg, jak dałem na 4mg to chodził całkiem nieźle ale palił za dużo, jak wymieniłem czujnik temp. paliwa w pompie (bo świrował) to na dawce 4mg szarpał zalewał się, teraz lata na ok5.6mg, także czujnikowi bym sie przyjrzał


bledow nie wywala wiec jest chyba ok a ile ci palila na tym 4 mg