Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

swap na R6 omega b


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 15:46

Witam
Jak już może wiecie jestem w trakcie swapu na R6:D w tym wątku będe umieszczał różne fotki i informacje oraz pytania jeśli bym miał z czymś problem. Ta przygoda ze swapem zaczęła się od zakupu omegi 3000 w której grało C30SE (podkreślam grało bo ta omega poszła już na żyletki, ponieważ była tak pognita, że nawet w podłodze dziury były). Dyfer był tam z omegi 2.6 i takie moje pytanie czy wytrzyma przy tym silniku dyfer z mojej obecnej X20XEV ? i jeszcze zaskoczyło mnie, że ta omega miała pełny przelot czyli jedną strumienice i końcowy komin remusa i pytanie czy to przypadkiem u mnie nie będzie za głośne? jeśli coś wpadnie mi do głowy to będe dopisywał;) kilka fotek:

tak oto przez półtora roku stała i gniła ta omega na osiedlu nie daleko mojego:
Dodany obrazek
Dodany obrazekDodany obrazek

serce:
Dodany obrazek

przed wyjęciem:
Dodany obrazek
Dodany obrazek

chwilke później:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

w półtora dnia uporaliśmy się z rozebraniem auta:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

14.04.2010r

dzisiaj polerka dekla, ale bardzo męcząca i żmudna robota... ręce bolą ale końcowy efekt wynagradza:D:jump: zostaje jeszcze tylko pomalować na czerwono napisy ii... cieszyć się później jak silnik zagości pod maską:tank::jump:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

przy okazji polerka kolektora ssącego:D
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

17.04.2010r

X20XEV już wyjęty i dalsze zmagania ze swapem... problem jest taki że łapy nie pasują i musiałbym wyciągnąć jedną chłodnice żeby slinik się zmieścił...

prawie skończyłem bawić się z deklem..
Dodany obrazek

jak sie dowiedziałem to w tamtej omedze 3000 był silnik 2.6 ale właściciel wymienił go na C30SE, wyremontował i zostawił... dekiel po zdjęciu był bardzo czysty jak i olej, a rozrząd jest też w dobrym stanie więc nie będe musiał pakować kasy dodatkowo:D
Dodany obrazek

w piątek wieczorem przygotowałem omege do wyjęcia serducha:
Dodany obrazek

wczoraj dokończyłem rozbieranie i wyciągnąłem serce:
Dodany obrazek
Dodany obrazek

teraz omega czeka na następny weekend aż zawita u niej nowe serducho:
Dodany obrazek

troche jak JEEP, i teraz to krawężniki jej nie straszne :jump: hahh
Dodany obrazek

a tu byłe serce, które czeka na nowego właściciela... chętnych zapraszam na PW;)
Dodany obrazek
CDN...:tank::jump::p

 


#2 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 16:17

Lubie takie projekty :D 3 mam kciuki i bacznie będe śledził temat. Mam nadzieje ze zostanie w 100% wykonany ;)

A jak wyglada sprawa reszty gratow ? Hamulce, skrzynia, zawieszenie...

#3 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 16:34

nie wiem czy nie będe przekładał całego przedniego zawieszenia bo poduszki pod silnik są inne, tarcze są troche większe niż te moje i w dobrym stanie a amory ze spręzynami też są w lepszej kondycji niż moje ;) w następny piątek jade wyciągać mój silnik i wtedy wszystko się wyjaśni:) silnik, skrzynie ze sprzęgłem i wałem też do mojej przedkładam. A ten swap napewno doprowadze do końca jak już się za niego wziąłem:tank: a tym bardziej, że obecny X20XEV pali kolo 14 po mieście a w zimie komp pokazywał nawet 16 z hakiem:o a C30SE jest zagazowany na dodatek więc będzie oszczędniej bo instalacje też przełoże do mojej :D:p

 


#4 OFFLINE   meush

meush

    V8!

  • 139 postów
  • Dołączył: 22-11-2008
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna/Kraków

Napisany 13 kwietnia 2010 - 16:38

rowniez trzymam mocno kciuki!! za ten projekt:)

#5 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 16:42

rowniez trzymam mocno kciuki!! za ten projekt:)


dzięki wielkie:) heh tym bardziej teraz dostaje motywacji aby ukończyć i doprowadzić ten projekt do końca jak najszybciej :jump::tank: aha i przy silniku C30SE jest instalacja gazowa stag2

 


#6 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:38

No no , ciekaw jestem końca tego swapu. Czekam z niecierpliwością na fotki i info tego swapu.

#7 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:37

przy silniku X30SE jest instalacja gazowa stag2


Stag 2 to przełącznik. Krótko mówiąc ten "gaz" co tam był , na śmietnik się nadaje. Zobacz na fotce, gumki na kolektorze bez zacisków, strzelała jak wściekła. Przepływka też pewnie ledwo ciepła.

#8 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 13 kwietnia 2010 - 22:00

zycze powadzenia:)
PS przykro patrzec jak takie rodzynki gnija na parkingach

#9 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2010 - 14:51

Stag 2 to przełącznik. Krótko mówiąc ten "gaz" co tam był , na śmietnik się nadaje. Zobacz na fotce, gumki na kolektorze bez zacisków, strzelała jak wściekła. Przepływka też pewnie ledwo ciepła.


aa zebys wiedzial to te gumki sa w dobrym stanie:p i chyba ci sie cos przewidzialo :p a jak ta omega jezdzilem to jakos nic nie strzelalo... a poza tym zdarzylem sie tym jeszcze pokrecic:D:jump:

mała aktualizacja;)

 


#10 OFFLINE   meush

meush

    V8!

  • 139 postów
  • Dołączył: 22-11-2008
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna/Kraków

Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:13

jak tam ruszylo sie cos w temacie??:)

#11 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:13

..Sprawdz sobie slizgi na łancuchu..
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#12 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2010 - 12:26

dzisiaj koło 5 jade wkładać R6 i myślę, że jutro wieczorem już zagada i wróce do domu :) narazie będe jeździł na wydechu z mojej obecnej 2.0 ( nowy 4 miesięczny tłumik końcowy ) w tamtej był przelot 2,5" jedna strumienica i końcowy komin remusa i troche za głośno było... a ja u siebie będe musiał cały wydech robić i nie wiem jak to zrobić żeby ładnie warczał a zarazem sie nie tłukł jak te wszystkie hondy civic :p chodzi mi o coś takiego jak ma Exec lub Hubertch.. ;)

..Sprawdz sobie slizgi na łancuchu..


sory za ot ale zapomniałem... ten silnik był po remoncie więc myślę, że ślizgi też będą wporządku ale na wszelki wypadek sprawdze.. dzięki za przypomnienie ;)

 


#13 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 kwietnia 2010 - 15:32

dzisiaj koło 5 jade wkładać R6 i myślę, że jutro wieczorem już zagada i wróce do domu :) narazie będe jeździł na wydechu z mojej obecnej 2.0 ( nowy 4 miesięczny tłumik końcowy ) w tamtej był przelot 2,5" jedna strumienica i końcowy komin remusa i troche za głośno było... a ja u siebie będe musiał cały wydech robić i nie wiem jak to zrobić żeby ładnie warczał a zarazem sie nie tłukł jak te wszystkie hondy civic :p chodzi mi o coś takiego jak ma Exec lub Hubertch.. ;)



sory za ot ale zapomniałem... ten silnik był po remoncie więc myślę, że ślizgi też będą wporządku ale na wszelki wypadek sprawdze.. dzięki za przypomnienie ;)


u Huberta burczy jak by odzutowiec startowal, na filmiku to jest zaj***sty dzwiek ale na trasie trzeba korki ze soba brac. ale mimo wszystko mysle ze dzwiek jest Super:D

#14 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2010 - 15:34

ale mimo wszystko mysle ze dzwiek jest Super


szkoda ze moja dziewczyna tak nie mysli.

#15 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2010 - 12:35

łapy już są zrobione zostało jeszcze przerobić stabilizator, pospawać wydech, wsadzić i podłączyć silnik i można jeździć :tank: myślę, że do końca tygodnia się wyrobie;)
kilka fotek z przymiarki i wycinania starych łap:
Dodany obrazek
Dodany obrazek

 


#16 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwietnia 2010 - 16:52

sory za OT ale mam takie pytanko.. czy dyfer od byłej 2.0 wytrzyma przy C30SE..?? bo narazie nie będe przekładał a nie chce się zdziwić wrazie czego ;)

 


#17 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 28 kwietnia 2010 - 17:01

Wydaje mi sie , że powinien wytrzymać. Ten silnik nie ma aż tak dużej mocy, żeby go rozwalić. Przecierz chyba te uturbione 2.0 mają założony orginalny dyfer.:confused:

#18 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2010 - 14:29

Dawno tu nic nie pisałem a prace idą do przodu:)
- silnik już ładnie siedzi
- skrzynia przykręcona do silnika
- wał przykręcony (ten od 3.0 bo jest krótszy i lżejszy)
- dyfer został od 2.0 (powinien wytrzymać)
- stabilizator przerobiony i przykręcony
- chłodnice założone i po przesunięciu silnika jest jeszcze duużo miejsca do wiskozy :D
- przewody od wspomagania przerobione
Teraz czeka zabawa z elektroniką (wielkie dzięki Ali za schematy i pomoc:) mam nadzieje, że damy rade się z tym uporać bez elektronika ;))
Przewidywane pierwsze odpalenie 8.05.2010r :jump:
kilka fotek :p
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

 


#19 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2010 - 18:28

no to 3 mamy kciuki za elektronike ;)
A gdzie fota jak wlasciciel siedzi w pustej komorze silnika ? Podobno bez tego swap nie wychodzi tfu tfu tfu :p

p.s nagraj filmik z 1 odpalenia :D

#20 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2010 - 19:15

no no , obiecująco to wygląda :ok: powodzenia z odpaleniem

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p