Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Idle air control motor-prosze o tlumaczenie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Gregigregi

Gregigregi

    Szukam Omegi

  • 227 postów
  • Dołączył: 12-06-2009
  • Skąd: Poole,Dorset

Napisany 10 kwiecień 2010 - 19:21

Prosil bym o przetlumaczenie nast.tekstu jezeli ktos da rade(jakies ogolne pojecie):



Ok. The idle problem is likely caused by the idle air control motor (iac) not responding. Its mounted to the back of the throttle body with 2 t-20 screws. It lets air into the engine when the throttle is closed. If the iac doesn't respond correctly the engine won't get enough air weith the throttle closed and it won't idle, in some cases you can flood the engine if you keep cranking on it without opening the throttle.

When your battery has been low or disconnected it can cause this. Adress any problems you are having with the battery first. If the battery is low get it tested, replace it if necessary. When battery voltage gets low during cranking it will corrupt the engine controller's memory, and it won't know where the iac's position is. There is no feedback on the iac, the controller commands it to move but it has no way of knowing if it did.

Once the battery situation is taken care of remove the iac from the back of the throttle body. Clean it and the bore it moves in with some carb cleaner. Remove all carbon, the carbon stops free movement of the motor. Move the pintle of the iac in and out a little by hand to make sure its free. They can develop a hard spot in the travel and stop moving, this may free it up. Put it back in. Clean all of the carbon from the throttle blades and the bores the throttle blades are in. This area also has to be clean for the iac to work properly, it relies on a small amount of air past the throttle blades. When you get all done turn the key on but don't start the engine right away. Wait a few seconds and then start the engine. You may have to bring the rpms up when you first start it. Bring them down very very slowly back to idle. Close the throttle slow enough that it takes 30 seconds or a minute to come down. Do this a couple times if you have to and then it should run ok. If it doesn't, you may have to replace the iac in some cases, or the memory may need to be reset with a scan tool. This would only take a couple minutes.


The P0748 is not an uncommon problem to see on these, its very likely to be a bad governor pressure transducer or solenoid on the valve body. He's probably got problems with this truck either upshifting or not downshifting, probably both. Normally the governor transducer and solenoid are replaced together. They aren't hard to change, they're right next to the filter on the valve body, no surprises.

#2 OFFLINE   EPRZ

EPRZ

    Symulant

  • 115 postów
  • Dołączył: 09-07-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 10 kwiecień 2010 - 20:00

http://translate.google.pl/#
Jakoś się toczy

#3 OFFLINE   Gregigregi

Gregigregi

    Szukam Omegi

  • 227 postów
  • Dołączył: 12-06-2009
  • Skąd: Poole,Dorset

Napisany 10 kwiecień 2010 - 21:20

http://translate.google.pl/#


Kiedy bateria jest niski lub odłączony może powodować. Adres żadnych problemów masz z baterii pierwszy. Jeśli bateria jest niski dostać ono testowane...


P0748 nie jest niezbyt często problem, aby na tych, jego może być bardzo zły przetwornik ciśnienia wojewoda lub cewki na zaworze. On chyba ma problemy z tym ciężarówka albo upshifting lub nie downshifting, prawdopodobnie jedno i drugie....



Chyba nie muszę tego komentować...

#4 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwiecień 2010 - 12:28

ten translate niestety ma wiele bledow w tlumaczeniu wiec lepiej by bylo jakos inaczej to przetlumaczyc

 


#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwiecień 2010 - 13:27

Ok. The idle problem is likely caused by the idle air control motor (iac) not responding. Its mounted to the back of the throttle body with 2 t-20 screws. It lets air into the engine when the throttle is closed. If the iac doesn't respond correctly the engine won't get enough air weith the throttle closed and it won't idle, in some cases you can flood the engine ....


Problem z obrotami biegu jałowego (wolnymi) jest często powodowany przez brak reakcji silnika krokowego biegu jałowego. Jest on zamontowany z tyłu przepustnicy. Pozwala on na dostarczznie powietrza do silnika, kiedy przepustnica jest zamknięta. Jeżeli IAC (krokowiec) nie dziala prawidłowo silnik nie otrzyma odpowiedniej ilośc powietrza, gdy przepustnica jest zamknięta i nie będzie chodził na wolnych obrotach, w niektorych sytuacjach moze powodować zalewanie sie silnika....


Zamiast tłumaczyć całość napisz jaki masz problem, a dostaniesz odpowiedz co z tym zrobic.

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwiecień 2010 - 08:56

Ok. Problem powodowany jest przez nieodpowiadający silnik krokowy buiegu jałowego. zamontowany jest na tyle obudowy przepustnicy dwiema śrubami torx t-20. Zawór wpuszcza powietrze do przepustnicy gdy ona jest zamknięta. Jeśli IAC nie odpowiada poprawnie silnik nie otrzyma odpowiedniej dawki powietrza i nie utrzyma obrotów biegu jałowego, i w niektórych przypadkach może dojść do zalania silnika, jeśli będzie kontynuował nierówną pracę bez otwierania przepustnicy

Jeśli twój akumulator miał niskie ładowanie lub został odłączony, mógł spowodować wystąpienie tego błędu. Sprawdź w pierwszej kolejności, czy nie masz problemów z akumulatorem. Jeśli napięcie akumulatora jest za niskie, poddaj go testom lub wymień. Jeśli napięcie akumulatora jest za niskie, spowoduje zaburzenie pracy pamięci komputera ECU, przez co sterownik nie będzie wiedział w jakiej pozycji znajduje się zawór IAC. Nie ma więc żadnego odzwierciedlenia na IAC, mimo, że ECU zarząda ruchu IAC, nie będzie wiedział, czy się rzeczywiście poruszył.

Gdy już sprawdzisz akumulator, zdemontuj IAC z tyłu obudowy przepustnicy. Wyczyść go przy użyciu jakiegoś odwęglacza (czy czegoś do czyszczenia smaru - nie wiem czy dobrze to rozumiem). Usuń cały nagar, gdyż to właśnie on powoduje problemy z działaniem zaworu. Poruszaj ręcznie krućcem IAC, by mieć pewność że nie ma żadnych utrudnień w jego ruchu. Mogły powstać utrudnienia w postaci bruzd, które iniemożliwią ruch - to powinno je wykruszyć. Zamontuj go spowrotem. Usuń cały nagar z blaszek przepustnicy i upewnij się że blaszki te są na miejscu. Ten obszar również musi być czysty by zapewnić poprawną pracę IAC. Kiedy już skończysz, włóż kluczyk do stacyjki i przekręć ale nie odpalaj od razu. Odczekaj kilka sekund i odpal silnik. Prawdopodobnie będziesz musiał wkręcić go na obroty przy prierwszym rozruchu. Zrób to kilkukrotnie jeśli potrzeba, a następnie powninno już nie być problemu. Jeśli problem wciąż istnieje musisz, w niektórych przypadkach, wymienić IAC lub wykasować pamieć przy użyciu skanera. To zajmie tylko kilka minut.

Rzadziej P0748 jest błędem występującym w przypadku uszkodzenia głównej pompki podciśnienia lub elektrozaworu na jego obudowie. Dalej - nie umiem składnie przetłumaczyć - bo nie rozumiem sam :D



 


#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwiecień 2010 - 11:31

Male poprawki. Mam nadzieje, ze nikt sie nie obrazi na kolor, ale chyba tylko tak widoczne jest to co zmienione.

Ok. Problem powodowany jest przez nieodpowiadający (chodzi o brak odpowiedzi) silnik krokowy buiegu jałowego. zamontowany jest na tyle obudowy przepustnicy dwiema śrubami torx t-20. Zawór wpuszcza powietrze do (silnika) przepustnicy gdy ona jest zamknięta. Jeśli IAC nie odpowiada poprawnie silnik nie otrzyma odpowiedniej dawki powietrza (przez zamknieta przepustnice) i nie utrzyma obrotów biegu jałowego, i w niektórych przypadkach może dojść do zalania silnika, jeśli będzie kontynuował (“krecenie” – proby odpalania) nierówną pracę bez otwierania przepustnicy

Jeśli twój akumulator (byl waladowany) miał niskie ładowanie lub został odłączony, mógł spowodować wystąpienie tego błędu. Sprawdź w pierwszej kolejności, czy nie masz problemów z akumulatorem. Jeśli napięcie akumulatora jest za niskie, poddaj go testom lub wymień. Jeśli napięcie akumulatora jest za niskie, spowoduje zaburzenie pracy pamięci komputera ECU, przez co sterownik nie będzie wiedział w jakiej pozycji znajduje się zawór IAC. Nie ma więc żadnego odzwierciedlenia na IAC, mimo, że ECU zarząda ruchu IAC, nie będzie wiedział, czy się rzeczywiście poruszył.

Gdy już sprawdzisz akumulator, zdemontuj IAC z tyłu obudowy przepustnicy. Wyczyść go przy użyciu jakiegoś odwęglacza (carb cleaner to preparat do czyszczenia przepustnic -odolejacz, moze byc benzyna ekstrakcyjna)(czy czegoś do czyszczenia smaru - nie wiem czy dobrze to rozumiem). Usuń cały nagar, gdyż to właśnie on powoduje problemy z działaniem zaworu. Poruszaj ręcznie krućcem IAC, by mieć pewność że nie ma żadnych utrudnień w jego ruchu. Mogły powstać utrudnienia w postaci bruzd (miejsca przycinania sie zaworu), które iniemożliwią ruch - to powinno je wykruszyć (uwolnic, poluzowac). Zamontuj go spowrotem. Usuń cały nagar z blaszek przepustnicy (i otwory przepustnicy) i upewnij się że blaszki te są na miejscu. Ten obszar również musi być czysty by zapewnić poprawną pracę IAC(jego praca jest zalezna od malego przeplywu powietrza przez otwor przepustnicy ). Kiedy już skończysz, włóż kluczyk do stacyjki i przekręć ale nie odpalaj od razu. Odczekaj kilka sekund i odpal silnik. Prawdopodobnie będziesz musiał wkręcić go na obroty przy prierwszym rozruchu. (Obniz obroty bardzo, bardzo woleno do obrotow biegu jaloweg). Zamknij przepustnice na tyle wolno, ze zejscie z obrotow zajmuje 30-60 sekund. Zrób to kilkukrotnie jeśli potrzeba, a następnie powninno już nie być problemu. Jeśli problem wciąż istnieje musisz, w niektórych przypadkach, wymienić IAC lub wykasować pamieć przy użyciu skanera. To zajmie tylko kilka minut.

Blad P0748 nie jest niepopularnym bledem ktory sie widzi w tych autach, najczesciej jest to uszkodzony “Przetwornik nadzoru/mierzenie glownego cisnienia” (regulator cisnienia – tekst jest pewnie z jakiegos hamerykanskiego forum, oni uzywaja takiego slownistwa) lub solenoid w plycie zaworow (chodzi o duza miske). On prawdopodobnie ma problemy z autem, albo z wrzucaniem wyzszego lub zrzucaniem biegu (lub oba). Najczesciej zawor cisnienia i solenoid (pewnie biegu, ale opis jest chyba ogolny a nie do tej konkretnej skrzyni) sa wymieniane jednoczesniej. Nie sa trudne do zmiany, sa obok filtra na plycie zaworow – czyli bez niespodzianek.
(ode mnie – glowny zawor cisnienia jest w malej misce)
Rzadziej P0748 jest błędem występującym w przypadku uszkodzenia głównej pompki podciśnienia lub elektrozaworu na jego obudowie. Dalej - nie umiem składnie przetłumaczyć - bo nie rozumiem sam

#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwiecień 2010 - 11:46

no ale blisko byłem :) - meritum uchwycone :D

Kolor już Ci zmieniają - bo nie wolno na czerwono!! :police:

Ale śliczne dzięki za pomoc w tłumaczeniu - ten ostatni akapit mógł być do skrzyni biegów, a tłumaczyłem bo trzeba ciągle ćwiczyć - ty to na bieżąco jesteś, a ja z doskoku :D



 


#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwiecień 2010 - 11:52

Bardzo dobre tlumaczenie, a ten ostatni akapit to ameranizm wg mnie. Ja sam mam czesto problemy jak czytam co oni pisza. Awesome, dude... i jak nie kochac Jankesow?
Ale kolor to zescie swietny dobrali Gorszy bylby juz tylko jasny roz... ;)