Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TPS - problemy z sygnalem wyjsciowym Omega x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2010 - 21:22

Witam kolegów - problem dotyczy Omegi 2.0 16V ktora jak wiadomo ma normalny i prosty czujnik polozenia przepustnicy czyli 5V - rosnacy
Problem:
Sygnal wyjsciowy czujnika przy przekreconym zaplonie jest ksiazkowy (0,6V) i otwieranie przepustnicy pieknie zmienia jego wartosc (max otwarcie 4,8V). Po uruchomieniu silnika ten sam sygnal spada o mniej wiecej 1,5V czyli dla wolnych obrotow podaje -0,7V i przy max otwarciu daje 3,5 V. Dziala pieknie w calym zakresie otwarcia przepustnicy tylko klamie........ To powoduje ze ecu widzi "cuda" i podaje krokowemu takie info ze wolne obroty sa na granicy gasniecia (500) , czasem spadna nizej i wtedy krokowy chce ratowac motor przed gasnieciem i podciaga na 1000 i zaczyna bujac obrotami...... Ecu nie rejestruje bledu
Do tej pory zrobilem:
podmienilem TPS - nic nie dalo
sprawdzilem napiecie wchodzace do TPS - ok (5V, przekrecony zaplon, po odpaleniu 4,8V)
odpialem instalke gazowa od TPS - nic nie zmienilo (ecu lpg i auta widza to samo)
Podpialem nowy TPS do wtyczki i przy uruchomionym silniku, recznie krecilem potencjometrem i przy wskazaniu 0,1V motor gasnie....(jak juz zgasnie ten sygnal zmienia sie na 1,5V)
Aku ma 12,4V po odpaleniu 14,2 a po wlaczeniu swiatel 13.9
Dodatkowo zauwazylem
wskazowka od temp na blacie - czasem pokazuje dobrze (czyli zgadza sie ze wskazaniem czujika temp na ecu) a czasem klamie o 5 stopni. Np pokazuje 92,5 (czujnik na ecu 92) i czuje na wezach chlodzenia jak zaczyna otwierac sie termostat, nagle skoczy na 95 i tak trzyma. Temp rosnie a ona 95 jak drut, za chwile wlacza sie wentyl i ona skoczy na 100, pozniej po wylaczeniu wentyla leci szybko na 92,5.......Zalaczanie swiatel powoduje male skoki wskazowki temp na blacie.

W samochodzie 2 tyg temu byly wymieniane szczotki z regulatorem napiecia bo padlo ladowanie

P.S. Mi tu smierdzi slabym polaczeniem na wtyczkach albo slaba masa......
Czy TPS w xev jest sterowany bezposrednio z ECU i czy sygnal wyjsciowy z TPS idzie bezposrednio do ECU??

z gory dzieki za podpowiedzi - grzebalem przed Swietami i nic nie wygrzebalem wiec temat jutro powroci
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2010 - 21:37

Co mi przyszło do głowy
1. Podaj osobnym kablem masę na pin 1 TPSu, podaj masę osobnym kablem na obudowę ECU.
2. Zastosuj nowy, ekranowany kabel od ECU do TPSu.
3. Podmień kompa benzyny - może być wewnętrzne zwarcie sterownika.

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2010 - 06:19

zapomnialem napisac, dalem nowa mase na TPS i nic to nie zmienilo co do nowych kabli do TPS to taki mam plan tyle tylko ze musze wiedziec czy sygnal do i z TPS idzie prosto z ECU
p.s. dzisiaj wstawie nowe masy buda/silnik/ecu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2010 - 09:21

musze wiedziec czy sygnal do i z TPS idzie prosto z ECU

Wszystkie kable sygnałowe, ekranowane lecą od wtyczek do tej plecionki przy wtyczce ECU, dalej po prostu ekran i masa "zostaje się" na kablach masy i ekranu (są odrębne wyjścia, mimo, że to to samo) a goły kabel sygnałowy idzie na pin wtyczki ECU.

#5 OFFLINE   erdaniel

erdaniel
  • 4 postów
  • Dołączył: 06-04-2010

Napisany 06 kwietnia 2010 - 18:30

na TPS musisz mieć na zamkniętej od 0,1-0,9V wtedy sterownik włącza sterowanie biegu jałowego i to cały zwiazek między TPS a wolne obroty chyba że jest brudna:D.
ps.tam miema silniczka krokowego.

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2010 - 20:06

ps.tam miema silniczka krokowego.

Sterującego przepustnicą nie ma, ale obok jest regulator biegu jałowego, otwierający i zamykający odpowiednio kanał obiegowy powietrza wokół przepustnicy. A TPS dla silnika to nie tylko informacja o tym, kiedy należy regulować bieg jałowy, to też informacja, kiedy, nawet mimo bogatej mieszanki na sondzie i pracy nie na biegu jałowym, dostarczyć dodatkową dawkę paliwa: zryw podczas przyśpieszenia, celowe wzbogacenie mieszanki ze względu na prawdopodobne w niedalekiej przyszłości (ułamki sekund) duże obciążenie.

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2010 - 20:41

dodajac do wypowiedzi Florka TPS to jeden z glownych czujnikow podajacych info skrzyni automatycznej.....
erdaniel - dzieki za chec pomocy ale Twoja wypowiedz nic nie wniosla do problemu ktory opisuje.... To co napisales to czysta teoria ktora nic nie pomoze mi, ponadto gwarantuje Ci ze jesli TPS spadnie ponizej 0,3 V to beda juz problemy z jalowym. Zabrudzona przepustnica brudzi sie tak ze przepustnica nie opada w swoje miejsce czyli TPS bedzie wyzszy niz wyznaczony (czyli 0,4-0,7V)......
A teraz rozwiazanie:
problemem byla masa a wlasciwie jej brak. Nie wiem ktora bo podciagnalem nowa od obudowy ECU i nowa od budy auta. Po tym zabiegu TPS wrocil na normlane wskazania, Ladowanie skoczylo na 14,4 V na jalowy na swiatlach i wskaznik na tablicy wskazuje dokladnie to co czujnik temp na ecu i nie skacze w zaleznosci od obciazenia instalki. Znajomy (specjalista od elektroniki w autach) poradzil zeby podciagnac jeszcze nowa mase od silnika i ze slabe masy byly prawdopodobnie powodem zjarania regulatora napiecia.
Dziekuje wszystkim za pomoc, pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2010 - 22:23

Twój znajomy bardzo dobrze Ci doradził. Nasze autka się starzeją, złącza śniedzieją, czujniki się wygrzewają i zmieniają swoje zakresy pracy. Dobrze, że skończyło się na nowych kablach. Jakiej powierzchni kabel w mm² zastosowałeś na masy??

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2010 - 21:07

nie podam Ci "danych" kabli - mialem w domu nowe kable z fiata duzego z zarobionymi koncowkami, byly to od masy z fiaciora i rozrusznika fiaciora. Wizualnie grubsze niz oryginalna masa w Omedze, ale byc moze grubsza byla tez izolacja.. Nie mialem czasu spojrzec. Wazne ze xev smiga. W przyszlym tyg w tej omedze ma byc wymieniana uszczelka pod kolektorem wydechowym i przy okazji meches ktory bedzie to robil ma dolozyc mase od silnika i przy okazji odkrecic stare masy , wyczyscic i skrecic calosc
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]