Tunig silnika X20XEV co można praktycznie w nim zmienić!!
#81 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2010 - 19:20
#82 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2010 - 01:58
Dół z x22xe założyć do x20xev.
Blok jest odrobinę wyższy, z racji wyższego skoku tłoka(średnica jest taka sama z tego co kojarzę). Mamy w tym momencie 2.2, doprężone bardziej niż x22xe(x20xev ma mniejszą komorę spalania). Co nam daje lepszy materiał do modów.
A skoro góra z c20xe pasuje do bloku z x20xev i x22xe to przekładka w przypadku x20xev też będzie możliwa.
#83 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 11:21
Nazwa tematu pasuje wiec wklejam:)
#84 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 15:08
#85 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 15:29
Nazwa tematu pasuje wiec wklejam
A to nie jest czasem do V-ki? :hmm:
#86 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2010 - 11:24
-Mam blok z wałem i tłokami z X20XEV, wyszarpane z angola VB
-tłoki dostały nowe pierścienie
-do tego obrobiona głowica z silnika z Astry OPC 1, X20XER ( w standardzie 160KM ). Głowica ma powiększone i wypolerowane kanały wydechowe, wycięte tzw. ecofasolki. Powiększone do średnicy otworów w uszczelce kanały dolotowe.
- Założony będzie kolektor dolotowy z Omegi B X20XEV, ponieważ w VB montowali dziadostwo ze zmienną długością kanałów dolotowych
-wypolerowana przepustnica z Omegi
-zaślepiony EGR
-wywalona pompa obiegu wtórnego powietrza, ominięte podgrzewanie przepustnicy
-ostre wałki rozrządu Świątka wariant 2-gi
-kolektor wydechowy rurowy 4-2-1 firmy Lexmaul
-usunięty katalizator
-usunięte z silnika wałki wyrównoważające, wstawiona podpora wału bez wałków z Vectry A z 95r z X20XEV
-lżejsze płaskie koło zamachowe z silnika C20NE
-docisk sprzęgła pod płaskie koło z C20XE
Także silnik będzie konstrukcyjnie bardzo podobny do X20XER .
X20XER miał fabrycznie wywalone wałki wyrównoważające, ostre wałki rozrządu, większe wcięcia na zawory w tłokach, kolektor dolotowy był jak w Omedze B, kolektor wydechowy rurowy 4-2-1, przesunięte odciecie zapłonu na 7000obr/min.
Niestety tych silników było wyprodukowane tylko 3000szt. :jump:
kilka fotek
płaskie lżejsze koło od C20NE i ciężkie garnkowe z X20XEV
Docisk od C20XE i koło zamachowe od C20NE
Po lewej ostry sportowy wałek po prawej seria
trochę odświeżony kolektor dolotowy z Omegi B
Obrobione kanały dolotowe w głowicy
Usunięte wałki wyrównoważające z silnika, zbędna i kompletnie niepotrzebna masa wirująca
Po lewej podpora z wałkami wyrównoważającymi po prawej bez wałków różnice widać odrazu
Podpora bez wałków już na silniku
Obrobione i wypolerowane kanały wydechowe, wycięte ekofasolki
Kolektor wydechowy Lexmaula z decatem owinięty taśmą termiczną
Blok silnika też potrzebował lekkiego odświeżenia i usunięcia rdzy Dostał nową farbe antykorozyjną
Na forum Vectra Klub Polska jest dość obszerny i burzliwy temat o modyfikacji tego silnika
Niektóre części można dostać w naprawdę dobrej cenie czasem w cenie złomu
Na koniec moich wypocin wklejam ciekawy artykuł do poczytania
#87 OFFLINE
#88 OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2013 - 22:04
Także silnik będzie konstrukcyjnie bardzo podobny do X20XER
a jakie ECU do tego??
mam nadzieję, że nie Simtec 56
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#89 OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2013 - 05:45
No i od razu masz 185KM i perspektywę na 260KM na seryjnej TB-25....
Do tego nie musisz robić żadnych przeróbek w silniku.
#90 OFFLINE
Napisany 03 maja 2013 - 23:57
#91 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2017 - 16:54
Trochę odświeżę kotleta i tylko temat tu zostawię. Pewnie niektórzy znają BIG74 z vectra unlimited
http://forum.vectra-...ad.php?t=108272
Poza tym znalazłem jeszcze taki temat na forum astry G
http://www.astra-g.p...hp?f=8&t=18146
prosze o pozytywne komentarze
#92 OFFLINE
Napisany 23 maja 2017 - 23:13
Panowie podpora wału od x22xe podejdzie do x20xev ? sorki za odgrzany kotlet. Pozdrawiam.