Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tunig silnika X20XEV co można praktycznie w nim zmienić!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 22 lipiec 2010 - 20:49

ale udało się chłopakom.. coś sobie udowodnili;) choć osobiście sam bym wolał kupić mniej wysiloną V6




trzeba mieć mega zacięcie żeby robić mody na xev- mało opłacalne , motor jest ze tak powiem " nie teges" , ale R6 - extra;)
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#42 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 lipiec 2010 - 21:03

właśnie o to chodzi że poza takimi modami jak tani chiński stożek strumienica rezonator czy własnoręcznie wykonana polerka dolotu to nic się nie opłaca robić.. bo poważniejsze zmiany trzeba zakończyć strojeniem na hamowni a to już suma sumarum taniej wyjdzie kupić v6;)

#43 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 22 lipiec 2010 - 22:17

Kolego Quisel, zgadzam sie z tym ostatnim postem w 100%, nie opłaca się modyfikować 2-litrowej 16, natomiast jak sie przekonalem na wlasnym aucie takie tanie ale porządnie wykonane delikatne modyfikacje nic nie szkodza na silniku wręcz go oddławiaja, no i przynoszą jakis mniejszy bądz wiekszy skutek, u mnie ten skutek jest większy może to wina zapchanego kata ale auto zbiera się dużo lepiej, poprzednio jak to sie ma do 16v zbierala sie od okolo 3.5, 4 tysiecy teraz moc czuć juz poniżej 3 tysiecy, no i spalanie spadlo mi mniej wiecej o 0.7 litra na 100, moze dlatego ze nie musze tak jej deptac aby jakos jechala.;)

#44 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 sierpień 2010 - 08:45

Może komputerek

http://cgi.ebay.de/M...=item255c8a4d46

#45 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpień 2010 - 19:32

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
to jest wykres po wałkach irmschera. nie mam jeszcze kolektora założonego.

#46 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 sierpień 2010 - 20:05

ile takie wałeczki?? i gdzie je dostałeś może link jakichś??;)

#47 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpień 2010 - 20:46

z kolektorem wydechowym dałem 400euro...dawno dawno temu

#48 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpień 2010 - 08:00

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
to jest wykres po wałkach irmschera. nie mam jeszcze kolektora założonego.


bardzo dobry wynik :)

znasz oznaczenia tych wałków moze? :)

#49 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 sierpień 2010 - 09:58

znasz oznaczenia tych wałków moze

http://forum.omegakl...hp/t-11507.html

Tutaj jeszcze o wałkach z astry od X20xer
http://forum.opel24....ighlight=x20xer

#50 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpień 2010 - 19:54

bardzo dobry wynik :)

znasz oznaczenia tych wałków moze? :)

to są wałki z zewstawu irmschera które ze 136ps robią 150ps. Niestety nie mierzyłem sie przed zmianą. jak będę robił kolektor wydechowy to pojadę do geco i sie zmierzę a po wymianie też się shamuję i zobaczymy ile plujnie.:tank:

#51 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 sierpień 2010 - 13:20

też się shamuję i zobaczymy ile plujnie

pewnie jakiegoś łokietkaponiatowskiego
:wink:
:peace:

#52 OFFLINE   MrSiara

MrSiara
  • 306 postów
  • Dołączył: 11-11-2007
  • Skąd: Dębica

Napisany 12 sierpień 2010 - 14:25

http://allegro.pl/it..._turbo_wwa.html a co sadzicie o czyms takim?? i takie pytanie ktore idzie za tym oprocz trbiny to co nalezy tam jeszcze ewentualnie dokupic by to mialo sens i racje bytu?

#53 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 sierpień 2010 - 14:47

http://allegro.pl/it..._turbo_wwa.html a co sadzicie o czyms takim?? i takie pytanie ktore idzie za tym oprocz trbiny to co nalezy tam jeszcze ewentualnie dokupic by to mialo sens i racje bytu?


w x20xev?? napewno wypadałoby zmniejszyć stopień sprężania pod oznaczenie c20xe
sam się zastanawiam jak to wygląda w praktyce;)

#54 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 sierpień 2010 - 21:47

http://allegro.pl/it..._turbo_wwa.html a co sadzicie o czyms takim?? i takie pytanie ktore idzie za tym oprocz trbiny to co nalezy tam jeszcze ewentualnie dokupic by to mialo sens i racje bytu?


To jest ciekawe .:)

#55 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 410 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 29 sierpień 2010 - 12:09

Witam. Mam dwie omegi jedna 3.0v6 i druga 2.0 16v więc nie chce odpowiedzi zrób swapa xD
Może ktoś powie czy to prawda ze można założyć wałki od 2.0 16v z calibry
Napiszcie czy to prawda i co to daje a jak nie to od czego można założyć bo te od świątka trochę drogie więc wole używki z czegoś.
Kolektor wydechowy już widziałem ale nie spotkałem się jeszcze z dolotowym.
Od czego przypasuje lub jaka firma robiła, ewentualnie zrobić nowy?

Pzdr. all

#56 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpień 2010 - 12:43

ewentualnie zrobić nowy?


jak się bawić to po bandzie...

w n/a najlepszym rozwiązaniem jest 1 przepustnica na 1 cylinder, najlepiej jak przepustnice są przesuwane, a nie wahliwe jak wszędzie...

co do wałków można by się pokusić o koła pasowe z regulacją kąta

dobrze było by jeszcze podnieść stopień sprężania

jak już będziesz się za to zabierał to dolicz sobie jeszcze np. ecumaster bo się przyda przy takich modach...

#57 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 410 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 29 sierpień 2010 - 12:53

w czym były takie przepustnice?
piszcie od razu z czego takie brać?
czy przepustnica albo kolektor dolotowy od astry Bertone 2.0T poprawi coś?

#58 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpień 2010 - 13:14

w czym były takie przepustnice?


np. w TYM filmiku koleś zastosował, pokazuje to między 0:50-1:00
fakt że to silnik turbo ale w n/a lepiej się to sprawdza

piszcie od razu z czego takie brać?


z motocykli lub na zamówienie, w seryjnych autach jeszcze chyba nie spotkałem bo se nie przypominam


kolektor z silnika turbo nie koniecznie musi w czymś pomóc bo z założenia powietrze jest tam dostarczane pod ciśnieniem i opory ssania nie grają aż takiej roli...

#59 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 410 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 31 sierpień 2010 - 22:47

Pisał gdzieś ktoś że można założyć tłoki od Hondy tylko moje pytanie z jakiego silnika i jaka jest różnica?
Miło by było gdyby ktoś mi napisał oznaczenie tego silnika

#60 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 wrzesień 2010 - 13:01

Pisał gdzieś ktoś że można założyć tłoki od Hondy tylko moje pytanie z jakiego silnika i jaka jest różnica?
Miło by było gdyby ktoś mi napisał oznaczenie tego silnika

Jeżeli się nie mylę to od s2000