Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tunig silnika X20XEV co można praktycznie w nim zmienić!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2010 - 19:20

teoretycznie.... trzeba porównac skok zaworu, zeby nie było akcji ze zawór spotka sie z tłokiem itd...jest cała masa innych rzeczy na które trzeba by zwrócic uwage..

#82 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 12 grudnia 2010 - 01:58

Jak już kombinować to odwrotnie.
Dół z x22xe założyć do x20xev.
Blok jest odrobinę wyższy, z racji wyższego skoku tłoka(średnica jest taka sama z tego co kojarzę). Mamy w tym momencie 2.2, doprężone bardziej niż x22xe(x20xev ma mniejszą komorę spalania). Co nam daje lepszy materiał do modów.

A skoro góra z c20xe pasuje do bloku z x20xev i x22xe to przekładka w przypadku x20xev też będzie możliwa.

#83 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 14 grudnia 2010 - 11:21

Sorki za offtop ale znalazlem cos fajnego:) http://www.dragtimes...0380263710.html

Nazwa tematu pasuje wiec wklejam:):D

#84 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 15:08

http://www.dragtimes...0380263710.html


ile to mniej więcej wychodzi na nasze i co z montażem

#85 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2010 - 15:29

Nazwa tematu pasuje wiec wklejam


A to nie jest czasem do V-ki? :hmm:



 


#86 OFFLINE   Shymon

Shymon
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-09-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 grudnia 2010 - 11:24

Witam co do silnika X20XEV i pochodnych wcale nie jest to taki kibel, poddaje sie spokojnie modyfikacją ;) Utarł się stereotyp że jak przerabiać to tylko kultowe C20XE. Jestem posiadaczem Vectry B z silnikiem X18XE (bliźniacza konstrukcja X20XEV). Ale już mam przygotowanego dawce na SWAP X20XEV, z różnymi ciekawymi modyfikacjami.:D

-Mam blok z wałem i tłokami z X20XEV, wyszarpane z angola VB ;)
-tłoki dostały nowe pierścienie :)
-do tego obrobiona głowica z silnika z Astry OPC 1, X20XER ( w standardzie 160KM ). Głowica ma powiększone i wypolerowane kanały wydechowe, wycięte tzw. ecofasolki. Powiększone do średnicy otworów w uszczelce kanały dolotowe.
- Założony będzie kolektor dolotowy z Omegi B X20XEV, ponieważ w VB montowali dziadostwo ze zmienną długością kanałów dolotowych :(
-wypolerowana przepustnica z Omegi
-zaślepiony EGR
-wywalona pompa obiegu wtórnego powietrza, ominięte podgrzewanie przepustnicy :D
-ostre wałki rozrządu Świątka wariant 2-gi ;)
-kolektor wydechowy rurowy 4-2-1 firmy Lexmaul
-usunięty katalizator
-usunięte z silnika wałki wyrównoważające, wstawiona podpora wału bez wałków z Vectry A z 95r ;) z X20XEV
-lżejsze płaskie koło zamachowe z silnika C20NE
-docisk sprzęgła pod płaskie koło z C20XE

Także silnik będzie konstrukcyjnie bardzo podobny do X20XER :).

X20XER miał fabrycznie wywalone wałki wyrównoważające, ostre wałki rozrządu, większe wcięcia na zawory w tłokach, kolektor dolotowy był jak w Omedze B, kolektor wydechowy rurowy 4-2-1, przesunięte odciecie zapłonu na 7000obr/min.
Niestety tych silników było wyprodukowane tylko 3000szt. :jump:

kilka fotek
płaskie lżejsze koło od C20NE i ciężkie garnkowe z X20XEV
Dodany obrazek
Docisk od C20XE i koło zamachowe od C20NE :D
Dodany obrazek
Po lewej ostry sportowy wałek po prawej seria
Dodany obrazek
trochę odświeżony kolektor dolotowy z Omegi B
Dodany obrazek
Obrobione kanały dolotowe w głowicy
Dodany obrazek
Usunięte wałki wyrównoważające z silnika, zbędna i kompletnie niepotrzebna masa wirująca
Dodany obrazek
Po lewej podpora z wałkami wyrównoważającymi po prawej bez wałków różnice widać odrazu :D
Dodany obrazek
Podpora bez wałków już na silniku
Dodany obrazek
Obrobione i wypolerowane kanały wydechowe, wycięte ekofasolki :D
Dodany obrazek
Kolektor wydechowy Lexmaula z decatem owinięty taśmą termiczną
Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek
Blok silnika też potrzebował lekkiego odświeżenia i usunięcia rdzy :D Dostał nową farbe antykorozyjną
Dodany obrazek

Na forum Vectra Klub Polska jest dość obszerny i burzliwy temat o modyfikacji tego silnika ;)

Niektóre części można dostać w naprawdę dobrej cenie czasem w cenie złomu :D

Na koniec moich wypocin wklejam ciekawy artykuł do poczytania
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#87 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 08 kwietnia 2013 - 20:51

tarcze sprzęgła z jakiego modelu masz wstawioną?

#88 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 kwietnia 2013 - 22:04

Także silnik będzie konstrukcyjnie bardzo podobny do X20XER


a jakie ECU do tego?? :)

mam nadzieję, że nie Simtec 56 :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#89 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 kwietnia 2013 - 05:45

Wszystko fajnie pięknie, tylko czy nie korzystniej (pod kątem osiągów) jest wsadzić seryjny B204L z saaba?? Do vectry pasuje w zasadzie p&p a swap zajmuje dwa dni.
No i od razu masz 185KM i perspektywę na 260KM na seryjnej TB-25....
Do tego nie musisz robić żadnych przeróbek w silniku.

#90 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 03 maja 2013 - 23:57

Do omegi to bym wstawił b234 a jak juz to przed swapem bym zbudował ten silnika od nowa na rożnych częściach z rożnych modeli

#91 OFFLINE   zybi

zybi
  • 51 postów
  • Dołączył: 23-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 stycznia 2017 - 16:54

Trochę odświeżę kotleta i tylko temat tu zostawię. Pewnie niektórzy znają BIG74 z vectra unlimited ;)

http://forum.vectra-...ad.php?t=108272

 

 Poza tym znalazłem jeszcze taki temat na forum astry G

http://www.astra-g.p...hp?f=8&t=18146 


http://polskajazda.p...pel/Omega/23443
prosze o pozytywne komentarze

#92 OFFLINE   Ari1968

Ari1968
  • 2 postów
  • Dołączył: 10-03-2011

Napisany 23 maja 2017 - 23:13

Panowie podpora wału od x22xe podejdzie do x20xev ? sorki za odgrzany kotlet. Pozdrawiam.