Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tunig silnika X20XEV co można praktycznie w nim zmienić!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tygrys153

tygrys153
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-10-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 kwiecień 2010 - 11:32

Piszcie co można w nim zmienić i w gdzie we Wroc, silnik jest zdrowy ze tak powiem regeneruje głowice i bloki

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4038 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 kwiecień 2010 - 11:38

szukac na eBay'u wałków sportowych...
napsiać nowe mapy...
wsadzić tłoki z Hondy...
odetkac wydech...

poszukać reszty w sieci...
w PL jest jedna Vectra z ładnie podłubanym X20XEV coś pod 180KM


jednym słowem mówiąc - NIEOPŁACALNE!

i nie zakładaj dwóch taki samych tematów!
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 kwiecień 2010 - 12:59

I tu się zgodzę mija się to z celem. Ja u siebie chce delikatnie głowice splanować większe zawory no i dopasować kanały do kolektorów i to wszystko. No i oczywiście manual. Rozwiercanie kanałów robi się tylko do ssącego czy do wydechu też ?

#4 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 kwiecień 2010 - 13:50

wszystko zalezy od gotowki,np. takie cusik: http://www.segundama...20xev&st=a&c=53

#5 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 kwiecień 2010 - 13:53

Coś dziwny ten link. Jak wygląda to z dopasowywaniem kanałów tylko dolot czy oba robi się takie same jak w głowicy ?

#6 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 kwiecień 2010 - 13:57

Coś dziwny ten link

a co w nim jest dziwnego??

#7 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 kwiecień 2010 - 14:00

Nic już się włącza normalnie

#8 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 kwiecień 2010 - 14:10

a patrzac po necie w miedzy czasie zaziunolem wzrokiem na takiego omolota
http://images.google...p=21&tbs=isch:1
troszke krotki link:D

#9 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwiecień 2010 - 14:17

jak masz silnik zdrowy to sie nim ciesz i nic w nim nie dłób. Jezeli juz chcesz coz srobic to kup wałki sportowe irmiego z kolektorem wydechowym, zfrezuj gniazdo kolektora wydechowego. Nie baw sie w czipy bo to nie ma sensu.

#10 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 05 kwiecień 2010 - 15:53

Najlepsze co można zrobić, to swap

#11 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwiecień 2010 - 15:56

Kup V-ke i dopiero sie pobaw..chociaz bedzie efekt a tak wywalisz w cholere siana i po miesiacu stwierdzisz ,ze to 2.0 po jakis tam modach to i tak za mało ma mocy..:)

#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwiecień 2010 - 16:02

http://forum.omegakl...earchid=1103846

tu też jest sporo



 


#13 OFFLINE   tygrys153

tygrys153
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-10-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 kwiecień 2010 - 18:20

Wielkie dzięki , a co sądzicie o zmianie przynajmniej układu wydechowego jakiś filt stożkowy i gdzie takie wałki kupię??

i gdzie można kupić kolektor barankowy do omegi bo do vectry to light??

#14 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwiecień 2010 - 18:41

jakbys przejrzał dział tunning pod kątem x20xev to byś widział - kolektora nie kupisz, musisz zorbić, stożkowy dać ci inny dzwięk, bez głębszych przeróbek, a wałki nawet jak uda Ci się kupić gdzieś na ebay to bez przeróbki softu nic Ci nie dadzą

no ale jak mówię - -to wszystko już jest w tym dziale :szukaj2:



 


#15 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwiecień 2010 - 09:03

jakbys przejrzał dział tunning pod kątem x20xev to byś widział - kolektora nie kupisz, musisz zorbić,


Kupisz kupisz. Ja kupiłem więc jest to wykonalne. Do tego potrzeba jest mieć pieniądze. Ja mój zestaw (wałki i kolektor) kupiłem za 1600zł.

stożkowy dać ci inny dzwięk, bez głębszych przeróbek, a wałki nawet jak uda Ci się kupić gdzieś na ebay to bez przeróbki softu nic Ci nie dadzą

Nie potrzebna jest przeróbka softu. Wręcz w XEV jest ona zbędna. Jedyne co ci może realnie dać mocy to obróbka mechaniczna. Ja po wymianie samych wałków mam 147 ps. Jeszcze muszę tylko "portki" wymienic i zobaczymy.

Zeby ukrócić ew. spór z Roozgą czy czip cos da czy nie da, to to, ze nie da wiem od własciciela Gecko Cars w Poznaniu który jak wszyscy wiedzą ma corsę A z silnikiem XEV i kręcił zabójcze czasy na 1/4.:pokoj:
Ja myslałem kiedys o założeniu turbiny z LEH-a. Wszak wszystko pasuje, wystarczy dokupic osprzęt z uturbionego brata XEV-a i jazda.

#16 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwiecień 2010 - 09:18

hmm, to ja dostałem sprzeczne info jak sam się tym interesowałem :)

Ja nic nie mam zamiaru spierać się o chipy bo przy takich przeróbkach wg mnie nie jest on potrzebny.

Gdzieś chyba lordzik pokazywał linki do auta xev z wałkami od xer i przeróbką softu - już teraz nie pamiętam.

co do turbo to tak czy inaczej zaleca się kute tłoki i korby bo standardy mogą tego nie przetrzymać w tak wiekowym silniku. :) IMO

Leh jak leh ale silników z turbo było więcej: LER i LET też miały. A rózniły się nie tylko ECU ale i częściami osprzętu oraz właśnie tłokami i korbami.

Ogólnie zastanowić się trzeba czy nie lepiej całego LEHa przełożyć a nie tylko osprzęt turbo itd



 


#17 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwiecień 2010 - 09:30

xev ma kute tłoki ale nie kute-kute tylko takie co wytrzymaja spokojnie 250ps. Moj kolega z klubu zaczipował swój ecokibel i na rolkach pękła mu obudowa pokrywy zaworów :), mała kreseczka z której wydowbywał sie olej. Ja juz siana w moja calibrę nie wsadzam ale zmiana częsci z seryjnego LEH czy LER wyszła by na dobre XEV-owi

#18 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwiecień 2010 - 09:39

pękła mu obudowa
pokrywy zaworów


no to też słaby punkt opla - oszczędności, oszczędności

nie wiecie przypadkiem czy obudowy pokrywy rozrządu z asterek z turbo nie są wykonane z alu lub czegoś innego niż plastik??



 


#19 OFFLINE   Patrykbwo

Patrykbwo
  • 30 postów
  • Dołączył: 09-11-2008

Napisany 06 kwiecień 2010 - 10:08

Ja bym sprzedał i zakupił MV6:)
MV6

#20 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwiecień 2010 - 10:17

mocy zawsze jest za mało.....