Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

17 cali i męczarnia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
101 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 marca 2010 - 04:13

trzeba było zapodać 265 ;) wtedy dopiero myszkuje;)

Qrcze nie mieli, a tak serio to te oponki 245 były już na nich i to dobre oponki z dotem z 2009 roku, więc nie zmieniałem ich.
Ale jak omega mi sie w mysz zamienia to, trzeba pomyśleć o zmianie jak troche grosza wpadnie na jakiś ładny komplecik oponek.

#22 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 16:52

Marx74, to o czym piszesz to wina szerokości opon. Zawiecha też ma no to niewielki wpływ ale największe znaczenie ma szerokośc opon. Granicą komfortowej jazdy jest szerokośc 215, od 225 juz się pływa w koleinach a na 245 jak dla mnie to nie jest jazda tylko walka z samochodem żeby go utrzymac na drodze. Mowa tutaj o nierównych drogach, na autostradzie jezdzi się dobrze. Załóż sobie opony o szerokości max 215 i wszystkie problemy znikną.

#23 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 marca 2010 - 21:35

Tuleje wahaczy mają równie wielkie znaczenie.

#24 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2010 - 21:41

wiadomo sprawny układ zawieszenia to podstawa ale tak jak ZIEMBA pisze każdy rozmiar powyżej 215 ( wg mnie od 225) to walka z samochodem.. miałem 265 i utrzymanie samochodu w wytyczonym torze było problemem.. zmieniłem na 225 i problem zniknął.. 225 to wg mnie max, złoty środek pomiędzy wyglądem a komfortową jazdą.

#25 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 01 kwietnia 2010 - 07:57

To teraz was zszakuje, te opony na przedzie to nie 205 tylko 235 i nawet na zbieżnosci mi nic nei powiedzieli. Ktoś sie rabnoł w warsztacie i założył kombinacej 235/45R17 i 245/45R17, a w papierach było 205 i 215 i powiedzieli ze nie maja 215 to zloza 245 i ja zgodzilem sie, ale ten przod wczoraj jak auto wisiało na podnosniku to mnie rozwalił. Mam coraz bardziej dość kombinacji warsztatowych i odpowiedzi: "wie pan mamy teraz gorący sezon i mogła nastapić pomyłka, pewnie chłopak chciał dobrze.
Rany boskie, to dobrze że nie założyli mi 14 na felgi 17-tki ;(

Na ktoś może jakieś oponki niedobite, ale o normalnym rozmiarze, na felge 17-tke?

#26 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2010 - 08:26

Na ktoś może jakieś oponki niedobite, ale o normalnym rozmiarze, na felge 17-tke?

No przecież masz normalny rozmiar (235) na tych 17-tkach.

#27 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 01 kwietnia 2010 - 08:28

No przecież masz normalny rozmiar (235) na tych 17-tkach.


No tak, te 235 bym przewalil do tyłu a z przodu jakies 205 lub 215 ;)

#28 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 01 kwietnia 2010 - 10:45

Ja mam 235/45/17 na wszystkich kołach i nie narzekam. Może to kwestia przyzwyczajenia, już drugi kpl opon w tym rozmiarze.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#29 OFFLINE   KoberNT

KoberNT
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Nowy Tomyśl

Napisany 01 kwietnia 2010 - 14:43

Ja mam wszędzie 235/45/17 + dystanse z tyłu po 20mm. Powiem tak że z autem trzeba walczyć. Znaczy może nie walczyć ale trochę mu pomagać:) Na dystansach czuje każdą koleinę. Ale co tam nie jest tak źle jak narazie. Nie narzekam. Ważne że omega wygląda troszkę masywniej z tyłu. Chce dodać zdjęcia tylko jeszcze nie wiem w jakim dziale:p

#30 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 01 kwietnia 2010 - 19:40

A jaki najlepszy profil przy 215 r17?

#31 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 01 kwietnia 2010 - 19:55

A jaki najlepszy profil przy 215 r17?

Jak masz prawidłowy ET felgi (30-35) to na 50 mozesz smigac, a tak to 45 styka spokojnie

#32 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 kwietnia 2010 - 20:58

A jaki najlepszy profil przy 215 r17?


50

A ogólnie to: http://www.opony.com..._zamienniki.asp
Na dole masz przelicznik, jako bazowy rozmiar najlepiej podać 195/65R15 lub 205/65R15, lub 235/45R17.

#33 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 01 kwietnia 2010 - 22:35

Jak masz prawidłowy ET felgi (30-35) to na 50 mozesz smigac, a tak to 45 styka spokojnie


dla omegi ET wynosi 33-39
sam mam felgi z saaba et41 i nigdzie nie trze ale przydaly by sie dystanse by wypchac je bardziej na zewnatrz
a opona 215/45 bedzie za niska
najoptymalniejsze wyjscie to 215/50 przy 17 i mozna komfortowo smigac

#34 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 kwietnia 2010 - 23:08

Dorzucę swoje 5 groszy :) dzisiaj założyłem 17stki na 235/45/17. Pierwszy raz mam tak duże felgi w swoim aucie. Pierwsze wrażenia takiego innego przechylania się na zakręcie. Wcześniej na zimówkach i letnich 195(205)/65/15 profil opony "przyjmował" przechyły. Potem bujnąłem się do pracy i po pracy pokręciłem się po mieście. Wrażenia raczej pozytywne :) W zakręcie mniej przechyla się, w koleinach troszkę pływa, w miejscu troszkę ciężej kręci się kierownicą, co do dziur. Nie czuć ich tak bardzo, tych "normalnych" ale te większe wyczuwa się o wiele mocniej niż wcześniej na zimówkach. Ogólnie auto jest sztywniejsze. Zobaczę jak zrobię więcej km po mieście ;) Aha zawiechę raczej mam sprawną, troszkę głośniej słychać łącznik stabilizatora. Ale to norma, że raz w roku trzeba wymienić
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#35 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 02 kwietnia 2010 - 06:09

dla omegi ET wynosi 33-39
sam mam felgi z saaba et41 i nigdzie nie trze ale przydaly by sie dystanse by wypchac je bardziej na zewnatrz
a opona 215/45 bedzie za niska
najoptymalniejsze wyjscie to 215/50 przy 17 i mozna komfortowo smigac


A to ja nie proponowałem profilu 50? A o do ET to zobacz że ludzi montują nawet 25 do omeg i jak przelatałem fora europejskie to dużo jest od 30 do max 37, a to co książka (instrukcja obsługi) pisze z tym ET to eeee

#36 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 02 kwietnia 2010 - 06:11

Fajna sprawa ten przelicznik dzięki za odpowiedzi

#37 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 02 kwietnia 2010 - 06:18

... w miejscu troszkę ciężej kręci się kierownicą, co do dziur. Nie czuć ich tak bardzo, tych "normalnych" ale te większe wyczuwa się o wiele mocniej niż wcześniej na zimówkach. Ogólnie auto jest sztywniejsze. ...


Są 2 rodzaje opon (kanciaste na bokach) z opisem sport i dzięki temu twarde, że każda dziurawa droga to porażka, a i (jajeczka te bardziej miękkie) i na tych u kolesia jak jechałem to komforcik. Jak ktoś chce to może założyć profil 50 na "jajeczkach" i jezdzi sie miluśko. Ale jak ktoś chce założyć twarde kanciate 45 to wiadomo, że zasówa po autobani 200 i będzie ok, zwłaszcza jak przeleci przez kota lub co innego (to profil 45 ma pole manewru w nadkolu, a 50 to czy ja wiem) zresztą profil zależy też od szerokości felgi itp, jak założysz na 7.5Jx17H2 opone 275 to bedziesz miał baniaka nie 45, a raczej 65 ;)

#38 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 kwietnia 2010 - 22:28

A to ja nie proponowałem profilu 50?


a tak to 45 styka spokojnie


215/45/17 = za niska, chyba ze ktos lubi jak plomby wylatuja ;)

A o do ET to zobacz że ludzi montują nawet 25 do omeg i jak przelatałem fora europejskie to dużo jest od 30 do max 37, a to co książka (instrukcja obsługi) pisze z tym ET to eeee


Pewnie ze mozna kwestia jak bardzo chcesz je wywalic do zewnatrz

#39 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 02 kwietnia 2010 - 22:34

215/45/17 = za niska, chyba ze ktos lubi jak plomby wylatuja ;)



Pewnie ze mozna kwestia jak bardzo chcesz je wywalic do zewnatrz


nie rozumiem tej odpowiedzi z moimi cytatami, pare postów wcześniej pisałem o profilu 50 nawet go polecałem. A co do 45 to napisałem że styka bo to minimum.
A ET, to ja własnie to napisałem, tylko innym zdaniem, że to kwestia gustu.
Czy ktoś dalej będzie śmiecił pisząc moją wypowiedź w pietnastu dialektach ?;)

Jak założysz przy ET 33 profil 50 z przodu przy ciezkim silniku to bedziesz jezdzil 20km/h bo na dziurach albo zeskokach będziesz szorowął błotnikami opony, dlatego polecam 50, ale to kwestia ET no i amorów, sprężyn, bo jak go zglebował i wsadzi 50 to też d...

#40 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 02 kwietnia 2010 - 22:44

ja jezdze na 235/45/17" przod i tyl i nie odczulem zadnych roznic w prowadzeniu auta po przejsciu z zimowek 205/55/16".

Moze najpierw posprawdzajcie zawieszenie i geometrie w autach...