Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 22:10

Nic nie robi się ani ciepłe, ani zimne.


Jeśli by było zapchane to musi się robić gorące gdzieś. Skoro sprężarka chodzi i natrafia na opór to bije ciśnienie i sprzężony czynnik się nagrzewa. Jeśli tak nie jest to albo zawór pod segerem o którym kolega wspomniał albo sprężarka powiedziała pa pa.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#82 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2013 - 22:40

sprężarka powiedziała pa pa

a to bardzo miło z jej strony, gdyby nie ten czynnik, to pewnie jutro bym zabrał się za szukanie. A tak to muszę czekać do przyszłego tygodnia.:mad:

zawór pod segerem


a gdzie go można dostać i ile to cudo kosztuje? Bo jak jest to na miejscu i nie kosztuje majątku to jutro może bym namówił kolesia aby mi to wymienił.

#83 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 23:33

Tu jest przykładowy zawór:
http://allegro.pl/za...3023618347.html

Dostaniesz go w serwisach klimatyzacji lub w jakimś sklepie/hurtowni z częściami do klimy. Aby go wymienić trzeba odessać czynnik bo inaczej pójdzie w kosmos.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#84 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2013 - 00:01

zanim zabierzesz się za wymianę zaworu sprawdź cieśnina podczas pracy sprężarki - na niskim powinno być około 1,8-2,1 Bar. Jeśli tyle jest to znaczy że zawór jest sprawny.

#85 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 07 marca 2013 - 19:40

każdy coś sugeruje a nie wiemy nawet jakie sa ciśnienia , co do wymiany spręzarki to posuje od daewoo np. tacuma. jest taka sama z tym ze koło pasowe jest o 5 mm mniejsze i trzaba założyć pasek od daewoo . ja kupiłem taka sprężarkę z 2006 za 70 pln i nie była to żadna okazja tylko zwykła cena

#86 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 marca 2013 - 20:31

Wczoraj znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/sp...3008889684.html

Jak by co to kupię. Tylko czy koło pasowe ze starej będzie pasowało? Chyba, że to co na niej jest, to te o 5mm mniejsze?

#87 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2013 - 20:51

od espero nie pasuje, inne mocowanie, inne podejście przewodów

#88 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 marca 2013 - 21:28

od espero nie pasuje, inne mocowanie, inne podejście przewodów


dzięki za info.:dziura:

#89 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2013 - 08:28

Kolego a posprawdzałeś już pozostałe opcje że chcesz wymieniać sprężarkę ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#90 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 marca 2013 - 08:42

Kolego a posprawdzałeś już pozostałe opcje że chcesz wymieniać sprężarkę ??


powoli, sprawdzam tylko ewentualne koszty. Znalazłem warsztat, w którym właściciel rozmowę zaczął od propozycji diagnozy a nie wymiany połowy instalacji. W poniedziałek rano ma podłączyć pod sprzęt, pomierzyć ciśnienia i wymienić osuszacz. Za najbardziej prawdopodobną przyczynę podał zawór na sprężarce. Za diagnozę i zamontowanie osuszacza chce 80 pln. O kosztach zaworu i jego wymiany nie rozmawialiśmy. Ale myślę, że też max 80-90 pln z robocizną. Jak to nie pomoże, to po konsultacji z wami zacznę szukać innych przyczyn. Naprawę samochodu zawsze zaczynam od forum, dopiero następny w kolejce jest mechanik a na końcu sklep. :D

#91 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2013 - 08:58

No to nie drogo w sumie. Tylko po co wymienia osuszacz skoro nie wie jeszcze czy to on ;)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#92 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 marca 2013 - 13:56

jeśli ciśnienie po stronie niskiej jest w okolicy 2,0 to zawór jest dobry. Nie ma on bezpośredniego wpływu na ciśnienie po stronie wysokiej.
Przy obecnych temperaturach niestety jednak tego nie sprawdzisz, bo przy +5 stopniach ciśnienie nie będzie wyższe niż 2,5 Bar. Chyba że porządnie zagrzejesz silnik i użyjesz dmuchawy na max ogrzewaniem - wówczas ogrzejesz parownik i powinno to dać jakiś pogląd. W każdym razie bierz na to poprawkę, by mechanik w ciula nie giął.

#93 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 marca 2013 - 14:03

tak się właśnie zastanawiam czy nie poczekać aż zrobi się ciepło. Teoretycznie warsztat jest ogrzewany, ale na poniedziałek rano zapowiadają -7. :(

#94 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 08 marca 2013 - 18:31

http://allegro.pl/da...3018073786.html
http://allegro.pl/sp...3020201377.html
http://allegro.pl/sp...3033813026.html
http://allegro.pl/da...3035185069.html
http://allegro.pl/sp...3041209383.html
http://allegro.pl/sp...3041209383.html

te wszystkie sprężarki pasują do omegi z tym że trzeba założyć pasek o 5-10 mm krótszy np od nubiry 2.0

po co kupowac starą sprężarke od opla jak można kupić daewoo z 2004 czy młodszą za śmieszną kasę . niektóre mają wtyczkę oplowską a niektóre daewoo ale to na wsówki zrobisz

#95 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 marca 2013 - 22:45

http://allegro.pl/da...3018073786.html
http://allegro.pl/sp...3020201377.html
http://allegro.pl/sp...3033813026.html
http://allegro.pl/da...3035185069.html
http://allegro.pl/sp...3041209383.html
http://allegro.pl/sp...3041209383.html

te wszystkie sprężarki pasują do omegi z tym że trzeba założyć pasek o 5-10 mm krótszy np od nubiry 2.0

po co kupowac starą sprężarke od opla jak można kupić daewoo z 2004 czy młodszą za śmieszną kasę . niektóre mają wtyczkę oplowską a niektóre daewoo ale to na wsówki zrobisz


Czapki z głów, dzięki. :pad::pad::pad:

Tylko po co wymienia osuszacz skoro nie wie jeszcze czy to on

Bo z książki serwisowej wynika, że ma 7 lat. Wcześniej wymieniany był co 5.

#96 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 09 marca 2013 - 09:27

ja mam 10 letni osuszacz i nic sie nie dzieje . wymieniłem samą sprężarkę i drugi sezon jest ok .

#97 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2013 - 10:31

Dokładnie, jak klima nie była rozbierana to powinien być dobry. W B przy wymianie skraplacza też wyjąłem ori 16 letni.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#98 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 marca 2013 - 10:40

ja mam 10 letni osuszacz i nic sie nie dzieje . wymieniłem samą sprężarkę i drugi sezon jest ok .


jak by tu odpisać aby nie wyjść na nawiedzonego, hmm. Olej wymieniam co 10 tys, filtry powietrza, gazu, kabinowy co rok. Świece co około 20 tys. Pewnie każdy z tych elementów wytrzymałby dłużej i w mniejszym lub większym stopniu spełniał swoje funkcje. No cóż, ja tak mam. Ktoś montując osuszacz doszedł do wniosku, że jest potrzebny i zaplanował czas jego eksploatacji. Jaka jest prawda z osuszaczem? Ile powinien wytrzymać w samochodzie i jaki jest realny wpływ na działanie klimy? Tego to ja nie wiem. I choćby z tego powodu wolę go wymienić. Koszt nie powala, a w przypadku omegi przyjąłem strategię jednokrotnego naprawiania konkretnego elementu (raz a dobrze, aby więcej tam nie zaglądać). Wszystko wskazuje na to, że jeszcze trochę tym autkiem pojeżdżę. :D

#99 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 marca 2013 - 22:49

Osuszacz powinno się wymienić przy każdym rozpięciu układu, nie ma sensu go wymieniać jak wszystko działa tak jak inne filtry bo wilgoci w układzie nie przybywa.

#100 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 marca 2013 - 23:44

Osuszacz powinno się wymienić przy każdym rozpięciu układu, nie ma sensu go wymieniać jak wszystko działa tak jak inne filtry bo wilgoci w układzie nie przybywa.


teoretycznie w płynie hamulcowym też nie powinien się znaleźć, a jedna guma przepuszcza. Z resztą nie ma sensu kruszyć kopii z powodu osuszacza. ;)