Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 23 sierpnia 2012 - 06:56

Witajcie, miałem ostatnio usterkę chłodnicy w trasie, pękł mi element z tworzywa na gorze chłodnicy. Po usterce chłodnicy woda zalewala część silnika. Wracając odpaliłem klime i co się okazało nie załącza się sprężarka. Jestem po wymianie chłodnicy i wciąż klima padła, czynnik jest bezpieczniki ok. Gdzie dalej szukać?

#62 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2012 - 08:43

Gdzie dalej szukać?

trzeba sprawdzić czy napięcie dochodzi do wtyczki cewki i czy sama cewka nie jest skopcona

#63 OFFLINE   WhiteFox

WhiteFox
  • 2 postów
  • Dołączył: 17-05-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 31 stycznia 2013 - 15:20

Witam,

Na początek chciałbym się przywitać. Jestem Michał i od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem srebrnej Omegi ;)

A teraz do rzeczy:)

Niedawno podjechałem na serwis klimatyzacji w celu uzupełnienia czynnika oraz sprawdzeniu szczelności całego układu. Panowie uzupełnili czynnik (którego w ogóle nie było), układ jest szczelny, jednak powiedzieli, że nie włącza się agregat i żeby najlepiej podjechać do elektryka.
Udałem się do warsztatu i Pan podłączył komputer w celu sprawdzenia błędów w climatroniku. Jak się okazało żadnego błędu nie było, jedyne co rzuciło nam się w oczy to to, że komputer pokazywał, że temperatura wewnątrz samochodu wynosi -3.5 stopnia, a na zewnątrz 12 (dodam, że na wyświetlaczu mid było 7 stopni) i możliwe, że dlatego nie załącza się agregat;)
I teraz moje pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i gdzie ewentualnie znajduje się czujnik odpowiedzialny za sczytywanie temperatury wewnątrz pojazdu ??
Z góry dziękuje i Pozdrawiam

#64 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2013 - 17:47

gdzie ewentualnie znajduje się czujnik odpowiedzialny za sczytywanie temperatury wewnątrz pojazdu

Na panelu klimatronika masz taki trojkacik po srodku - za nim jest wiatraczek zasysajacy powietrze z kabiny a dalej jest czujnik temp.

#65 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 31 stycznia 2013 - 21:09

A to nie jest tak, że kompresor się nie włącza poniżej jakiejś temperatury w klimatroniku? Ja mam manuala i zauważyłem że wiatraki włącza przy -15 ale czy klima chodzi to ciul wie. W cieplejsze dni na pewno.

#66 OFFLINE   kacperoo

kacperoo
  • 55 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 05 lutego 2013 - 18:33

wiatraki włanczaja się jak cisnienie tłoczenia jest wysokie i maja za zadanie pomóc w skraplaniu czynnika. jak jest chłodno na dworze to będą się rzadko włanczac.ja bym na Twoim miejscu najpierw sprawdził czy dochodzi napiecie do elektromagnesu sprężarki.jesli dochodzi to do wymiany elektromagnes.

#67 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2013 - 23:46

wiatraki włanczaja się jak cisnienie tłoczenia jest wysokie i maja za zadanie pomóc w skraplaniu czynnika. jak jest chłodno na dworze to będą się rzadko włanczac.ja bym na Twoim miejscu najpierw sprawdził czy dochodzi napiecie do elektromagnesu sprężarki.jesli dochodzi to do wymiany elektromagnes.


prawda, ale np. w fordzie, ale nie w omedze. W omedze chodzą wiatraki zawsze na sztywno gdy sprzęgło klimy jest zasilane.

#68 OFFLINE   kacperoo

kacperoo
  • 55 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 06 lutego 2013 - 13:52

prawda, ale np. w fordzie, ale nie w omedze. W omedze chodzą wiatraki zawsze na sztywno gdy sprzęgło klimy jest zasilane.



Miałem kilka omeg i nigdy nie zwróciłem na to uwagi...jeszcze niedawno nabijałem sobie czynnik do swojej omegi i również nie zwróciłem na to uwagi.
a czy wentylatory pracują cały czas z tą samą prędkością czy jest jakiś czujnik co steruje prędkością wentylatorów?

#69 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 lutego 2013 - 18:14

czujnik cisnienia w ukladzie klima zalacza drugi bieg
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#70 OFFLINE   kacperoo

kacperoo
  • 55 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 06 lutego 2013 - 22:15

w sumie zbytnio w aucie temperatura skraplania nie ma takiego nie ma takiego znaczenia jak temp.odparowania czynnika.

#71 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2013 - 14:13

Witam, czynnik dobity, spreżarka odpala a klima nie chłodzi. Jakieś sugestie? koleś w warsztacie majaczył coś o osuszaczu, jakimś zaworze lub sprężarce. Mam wrażenie, że chce wymienić wszystko. Chce mi wciśnąć osuszacz razem ze skraplaczem, wydaje mi się że to nie jest konieczne.

#72 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 06 marca 2013 - 14:29

miałem podobny problem po zimie . u mnie zacięty był zawór rozprężny w pozycji otwartej. dostałem sie do niego poprzez klepkę po prawej stronie nóg kierowcy (chyba na torxy) podłożyłem mały młoteczek z jednej a z drógiej stukałem z czuciem po zaworze w czasie pracy klimy i nagle zaczął świszczeć i klima działa. ciśnienie lp miałem koło 3 a hp koło 5 w czasie pracy - sprężarka zasysała i sprężała tylko zawór nie dławił

#73 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 15:16

Gdybyś napisał coś o ciśnieniach było by dużo łatwiej Ci pomóc.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#74 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2013 - 17:01

Jeśli to pomoże to gość powiedział coś, co ja zrozumiałem w ten sposób: na jednym przewodzie jest podciśnienie, czyli sprężarka zasysa. A na drugim brak ciśnienia, czyli coś nie puszcza czynnika. Skoro przewody do "maszynerii" podpina się przed zaworem rozprężnym, który jest w kabinie, to ja bym go wykluczył. Według mnie pozostaje osuszacz, skraplacz no i sama sprężarka. Poprawcie mnie, jeśli coś pomyliłem. Temat klimatyzacji jest dla mnie całkowicie nowy. Nigdy nie miałem z nią kłopotów.

#75 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 18:14

Jeśli sprawdzał szczelność klimy poprzez próżnię przed nabiciem to powinien osuszacz zamarznąć (w przypadku zapchanego). Najlepiej gdybyś wiedział jakie te ciśnienia są rzeczywiście. Na LP (niebieskie) powinno być około 2, a na HP (czerwone) 10 - 15. Podjedź do niego i niech podłączy na chwilę to będziesz wiedział. Przy włączonej pomacaj rurki, gdzie są gorące a gdzie zimne.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#76 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2013 - 19:50

to będzie trudne, cały tydzień nie ma czasu. Byłem u kilku innych i wszędzie to samo. Dobić czynnik to każdy chętnie, naprawić to inna sprawa, czekać i już...
Opdaliłem przed chwilą maszynę i zapuściłem klimę. Nic nie robi się ani ciepłe, ani zimne. Chyba jednak będę musiał zaufać temu kolesiowi. Tylko jak zacznie wymieniać i trafi dopiero przy ostatniej części możliwej do wymiany?:masakra:

#77 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 20:56

Podepnę się pod temat: mam taki problem klima nabita a nie chłodzi tak jak powinna , sprężarka chodzi ale ten element na zdjęciu ( zaznaczony na czerwono) nie jest mocno zimny . Co jest powodem może osuszacz ma ktoś jakieś pomysły.

zapomnialem o zdjeciu:masakra:

#78 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 06 marca 2013 - 21:27

Kolego basti jak byś napisał jakie masz ciśnienia to może by to był jakiś punkt zaczepienia.bardzo częstym powodem jest zawór w sprężarce, u ciebie nawet nie musisz wyciągać sprężarki tylko ściągasz czynnik-wchodzisz pod auto- wyjmujesz pierścień segera- wyciągasz zawór i zapodajesz nowy zawór.nawet jak wentylatory się na skraplaczu nie załączą to może gorzej chłodzić i często się wyłączać sprężarka.
Krristof

#79 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 06 marca 2013 - 21:35

złącza serwisowe są przed i za zaworem rozprężnym , bardzo mało prawdopodobne zeby osuszacz zapchał sie całkiem, jak juz to opiłkami ze sprężarki . zapewne miałeś ciśnienie lp koło 2-4 bar a hp koło 5-6 czyli dla "ffffachowca" ciśnienia brak . niestety większość szpeców od klimy w polsce to gumolepy z maszynką do klimy i nie potrafią interpretować wskazań manometrów,

#80 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 22:04

Kolego basti jak byś napisał jakie masz ciśnienia to może by to był jakiś punkt zaczepienia.bardzo częstym powodem jest zawór w sprężarce, u ciebie nawet nie musisz wyciągać sprężarki tylko ściągasz czynnik-wchodzisz pod auto- wyjmujesz pierścień segera- wyciągasz zawór i zapodajesz nowy zawór.nawet jak wentylatory się na skraplaczu nie załączą to może gorzej chłodzić i często się wyłączać sprężarka.


jutro sprawdze i napisze bo akurat jestem w pracy.