Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
310 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 22 sierpień 2010 - 12:28

Przerabiałem ostatnio podobny temat - po 2 godzinach kombinowania i sprawdzania okazało się, że winna była wtyczka wchodząca w sprężarkę klimatyzacji. Raz załączała, raz nie - po wymianie/sztukowaniu wszystko wróciło do normy.

#22 OFFLINE   riczi54

riczi54
  • 11 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 22 sierpień 2010 - 13:07

O tym nie pisałem bo jest oczywista oczywistość. Zawsze zaczyna się od bezpieczników i wtyczek.

#23 OFFLINE   szpryna

szpryna
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-12-2009

Napisany 23 sierpień 2010 - 20:39

sprawdzilem ten czujnik, miernikiem, jest to termistor typu NTC, reauguje na temperature
i ma rezystancje prawidlowa dla temperatury pokojowej, reaguje na zmiany temperatury.
nie mialem mozliwosci sprawdzenia w sposob, ktory poleciles (mieszkam w bloku, a dostep do garazu i nawet kawalka kabelka mam ograniczony:( ) dodam ze moj czujnik ma 2 kabelki. dzis jezdzilem bez czujnika i rano gdy bylo chlodno tzn ponizej 20 stopni klima chodzila, a jak wracalem z pracy w 30stopniach klima nie dzialala, wtyczka byla odpieta, czyli nieskonczona rezystancja wiec bylo to jednoznaczne z tym jakby czujnik pokazywal temperature rowna zero krytycznemu:) Powoli koncza mi sie pomysly gdzie mozna jeszcze szukac zwiazku temperatury otoczenia z dzialaniem klimy

#24 OFFLINE   riczi54

riczi54
  • 11 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 23 sierpień 2010 - 21:38

No mnie też. Pozostał dobry elektryk. Te szpece od klimy to oni tylko nabiją,a nie naprawiają. Życzę powodzenia w poszukiwaniach.

#25 OFFLINE   szpryna

szpryna
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-12-2009

Napisany 23 sierpień 2010 - 21:43

no wlasnie, bylem na poczatku jak sie ten problem zaczal, to koles powiedzial ze on sie nie zna, tylko nabija,nawet nie umial komputera podlaczyc zeby sprawdzic blad...takze nie ma to jak serwisy klimy:) chyba sie poddam, i zrobie reczne wlaczanie sprezarki, bo w koncu lato minie a ja jak sie grzalem tak grzalem nadal w puszce:(

#26 OFFLINE   masiv

masiv
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 24 sierpień 2010 - 17:48

a i może ja podrzucę swój problem z klimą. Po nabiciu klima śmigała jak głupia aż miło po jakimś tygodniu zaczeła chłodzić coraz słabiej aż w końcu w ogóle się nie załączała. W guziku ECO spaliła się dioda(tak to przynajmniej wygląda) i już w ogóle nie reaguje klima. wcześniej jak jeszcze się załączała to to kółko co jest w sprężarce widać było że się kręci na trochę zatrzyma i znów się kręci a przy tym towarzyszył również taki metaliczny dzwięk. Przy nabijaniu nie było żadnych problemów ani nieszczelności więc nie wiem co to mogło się dziać.

#27 OFFLINE   szpryna

szpryna
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-12-2009

Napisany 24 sierpień 2010 - 21:52

kolego masiv, sprawdz sobie czy wogole sprezarka chodzi, moze padla, wyciagnij wtyczke i podlacz tam zasilanie z akumulatora, oczywiscie na chwilke, jesli sie kreci to musisz szukac dalej, jest tez mozliwosc ze klima stracila szczelnosc, czesto zdaza sie tak po kilku dniach od nabicia

#28 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 14 wrzesień 2010 - 20:35

a ja miałem taki przypadek, że spaliły się bezpieczniki od wentylatorów tych 2 z przodu i rozłączało sprężarkę. Po wymianie tej "drogiej" części wszystko śmiga do dziś dnia:) Głupota ale przez to zjadłem 2 sprężarki i przegrzewałem silnik cud że dalej chodzi. Aż ci mechanicy... żaden tam nie zajrzał dopiero ten ostatni a ja nie wiedziałem że oma ma takie cichutkie wentylatorki, słyszałem aby ten ekstremalny co tak głośno buczy przez 4 lata uhh...

#29 OFFLINE   riczi54

riczi54
  • 11 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 15 wrzesień 2010 - 13:11

A mógłbyś podrzucić gdzie są te bezpieczniki. Jeżeli w kabinie to jakie numery.

#30 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 16 wrzesień 2010 - 12:18

Są pod maską na fotce zaznaczyłem w którym miejscu
http://www.fotosik.p...a7e2ccabad.html

#31 OFFLINE   pietia

pietia
  • 13 postów
  • Dołączył: 14-02-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 28 lipiec 2011 - 11:31

Witam.
Podepnę się, bo mam problem jak w temacie, mianowicie nie załącza się sprężarka klimy. Ciśnienia w normie (sprawdzone). Opelscaner pokazał błąd 15 (Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie). W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy jest to objawem uszkodzenia w/w czujnika?
2. Czy ma to związek z brakiem możliwości uruchomienia sprężarki klimy?
3. Który to czujnik (gdzie jest umieszczony)?

Poniżej wykres temp. cieczy chłodzącej od momentu uruchomienia silnika do nagrzania go do temp. 92,5 stopnia C (wskaźnik na kokpicie). Praktycznie brak zmian na wykresie.
pietia

#32 OFFLINE   maxboss

maxboss
  • 46 postów
  • Dołączył: 20-11-2008
  • Skąd: OKOLICE MIELECA

Napisany 29 lipiec 2011 - 20:18

Kolego po 1 w jaki sposob zostaly sprawdzone cisnienia skoro nie zalancza sie sprezarka?
Przyczyna nie zalanczania sie sprezarki w oplach jest bardzo czesto czujnik cisnienia jest to cztero pinowy czujnik umieszczony na rurce za wentylatorem prawie na wprost sprezarki a jesli nie to moja rada sprawdz cewke miernikiem jaki ma opor sprwdz czy na kostce do sprezarki jest zasilanie +12v i czy na kostce ww czujnika jest +12v i te dwie zeczy sprawdz probowka bo miernik czsem wprowadza w blad i jeszcze mozesz sprawdzic odleglosc sprzegielka od kola sprezarki jezeli jest wieksza jak 0,5mm to cewka morze nie dac rady przyciagnoc sprzegielka powodzenia

#33 OFFLINE   czornykamil

czornykamil
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-03-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 lipiec 2011 - 21:15

Kolego po 1 w jaki sposob zostaly sprawdzone cisnienia skoro nie zalancza sie sprezarka?
Przyczyna nie zalanczania sie sprezarki w oplach jest bardzo czesto czujnik cisnienia jest to cztero pinowy czujnik umieszczony na rurce za wentylatorem prawie na wprost sprezarki a jesli nie to moja rada sprawdz cewke miernikiem jaki ma opor sprwdz czy na kostce do sprezarki jest zasilanie +12v i czy na kostce ww czujnika jest +12v i te dwie zeczy sprawdz probowka bo miernik czsem wprowadza w blad i jeszcze mozesz sprawdzic odleglosc sprzegielka od kola sprezarki jezeli jest wieksza jak 0,5mm to cewka morze nie dac rady przyciagnoc sprzegielka powodzenia


Kolego maxboss ciśnienie można sprawdzić po podpięciu pod maszynę od klimatyzacji. Co do czujnika ciśnienia, to jeżeli będzie on niesprawny to nie poda zasilania na kompresor. Więc pozostaje koledze do sprawdzenia czujnik, bądź podanie na krótko kabli prosto do kompresora plusa i masę (ponieważ masę tez zbiera z czujnika). Do sprawdzenia jeszcze przekaźnik w komorze silnika :)

pozdrawiam :)

#34 OFFLINE   pietia

pietia
  • 13 postów
  • Dołączył: 14-02-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 30 lipiec 2011 - 06:04

Tak, jak napisał czornykamil ciśnienie sprawdzałem u fachowca, który podłączył odpowiednią aparaturę (od tego zazwyczaj się zaczyna, kiedy sprężarka nie chce ruszyć). Więc muszę dorwać jakiś kanał lub rampę, żeby dostać się do tego czujnika.
A co z błędem 15, ma jakiś związek (nadmienię, że klima wcześniej chodziła bez zarzutów)?
pietia

#35 OFFLINE   czornykamil

czornykamil
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-03-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 30 lipiec 2011 - 06:08

Tak, jak napisał czornykamil ciśnienie sprawdzałem u fachowca, który podłączył odpowiednią aparaturę (od tego zazwyczaj się zaczyna, kiedy sprężarka nie chce ruszyć). Więc muszę dorwać jakiś kanał lub rampę, żeby dostać się do tego czujnika.
A co z błędem 15, ma jakiś związek (nadmienię, że klima wcześniej chodziła bez zarzutów)?


przeczytaj ten post, powinno Ci się wszystko wyjaśnić :)

http://forum.omegakl...183&postcount=4

#36 OFFLINE   pietia

pietia
  • 13 postów
  • Dołączył: 14-02-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 30 lipiec 2011 - 06:15

Dzięki za podpowiedź. Zacznę więc od tego czujnika, zanim rozgrzebię resztę.
Czy chodzi o czujnik temp. cieczy na ECU (z boku, z prawej strony silnika, patrząc od maski)?
pietia

#37 OFFLINE   maxboss

maxboss
  • 46 postów
  • Dołączył: 20-11-2008
  • Skąd: OKOLICE MIELECA

Napisany 30 lipiec 2011 - 15:27

kolego czornykamil wiem ze cisnienia sprawdza sie maszyna do klimatyzacji ale jak sprawdzono cisnienia jak nie wlancza sie sprezarka a sprawdzenie przez samo podpiecie bez wlaczenia sprezarki to zadne sprawdzenie to tak jak pseudo fachowcy dobijaja czynnik do ukladu mialem ostatnio taki przypadek ze w oplu corsie gdzie mialo byc jak dobrze pamietam 460g bylo nabite 750g wiec o czym rozmawiamy:)

#38 OFFLINE   czornykamil

czornykamil
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-03-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 02 sierpień 2011 - 16:46

kolego czornykamil wiem ze cisnienia sprawdza sie maszyna do klimatyzacji ale jak sprawdzono cisnienia jak nie wlancza sie sprezarka a sprawdzenie przez samo podpiecie bez wlaczenia sprezarki to zadne sprawdzenie to tak jak pseudo fachowcy dobijaja czynnik do ukladu mialem ostatnio taki przypadek ze w oplu corsie gdzie mialo byc jak dobrze pamietam 460g bylo nabite 750g wiec o czym rozmawiamy:)


Oczywiście masz racje :) ale nawet przy połowie, około 450g czynnika powinna się załączyć, więc przy zwykłym podpięciu będzie wiadomo czy jest czynnik w układzie czy nie :)
Co do dobijania, to nie wiem kto mądry może się zgodzić na coś takiego... ehhh :confused:

#39 OFFLINE   maxboss

maxboss
  • 46 postów
  • Dołączył: 20-11-2008
  • Skąd: OKOLICE MIELECA

Napisany 02 sierpień 2011 - 18:30

Kolego masz racje ze przy takiej ilosci czynnika powinna sie sprezarka powinna sie zalaczy ale co do sprawdzenia czynnika to tak nie do konca bo podpiecie takie pod maszyne pokarze jakies tam cisnienie ale nie wiadomo dalej co jest w tym ukladzie nie mam zamiaru sie wymondrzac ale od jakiegos juz czasu pracuje w serwisie zajmujacym sie klimatyzacja i regeneracja sprezarek i widzialem juz klimy nabite ruznymi rzeczami :masakra: nawe propan butanem najlepszy sposob na sprawdzenie "jakoci "czynnika to poprostu nacisniecie na chwile zaworka jak poleci bjala chmura jest ok jak poleci cos przezroczystego to w ukladzie nie jest czynnik tylko jakis inny wynalazek albo jest nieszczelnosc i czynnik wylecial sobie a sprezarka na to miejsce zassala powietrze a w przypadku nie zalanczania sie sprezarki poprosty trzeba sprawdzac wszystko i napewno przyczyna sie znajdzie (ale sie rozpisalem ale temat klimy jest dosc rozlegly:))pozdrawiam i powodzenia ;)

#40 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 marzec 2012 - 14:09

A powiedzcie mi co sie dzieje gdy opruzniony zostal caly uklad z powodow przygotowawczych do wymienienia sprezarki bo sie rozszczelnila i cala jest zielona w tym bodajze oleju i gdy chce wlaczyc to sie wlancza a podobno nie powinna jeszcze dla sprawdzenia wcisnolem na rurce ten taki zaworek jak w wentylku:D zeby spuscic caly gaz czy co tam jest :masakra: i dalej sie zalancza:masakra: