Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
310 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cicior112

cicior112
  • 6 postów
  • Dołączył: 27-03-2010

Napisany 27 marzec 2010 - 18:35

Witam!!!
Mam taki kłopot iź nie włącza się sprężarka Klima jest napełniona sprawdzane u speców, moje pytania to takie jak mam podłączyć sprężarkę na krotko by sprawdzić czy nie padł któryś z przekaźników, i jeśli tak to który to jest ,drugie to czy metoda(na młotek) i w czy w tym przypadku da jakieś rezultaty?
Proszę o pomoc bo chce uniknąć kosztownych napraw do których (mechanik mnie już zaczął powoli przyzwyczajać)
Pozdrawiam serdecznie

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 marzec 2010 - 18:39

Witam!!!
Mam taki kłopot iź nie włącza się sprężarka Klima jest napełniona sprawdzane u speców, moje pytania to takie jak mam podłączyć sprężarkę na krotko by sprawdzić czy nie padł któryś z przekaźników, i jeśli tak to który to jest ,drugie to czy metoda(na młotek) i w czy w tym przypadku da jakieś rezultaty?
Proszę o pomoc bo chce uniknąć kosztownych napraw do których (mechanik mnie już zaczął powoli przyzwyczajać)
Pozdrawiam serdecznie


do sprezarki podlacz kable na krotko i bedziesz wiedzial czy cewka spalona czy przekaznik.




 


#3 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 marzec 2010 - 18:46

do sprezarki podlacz kable na krotko i bedziesz wiedzial czy cewka spalona czy przekaznik.


nie ma przypadkiem diody we wtyczce?

#4 OFFLINE   sonarX

sonarX
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-02-2010

Napisany 11 kwiecień 2010 - 17:47

A uklad jest szczelny w 100%?

#5 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 11 kwiecień 2010 - 18:56

Sprawdż czy nie masz luznej wtyczki przy sprężarce ja tak miałem u siebie podgięcie blaszek we wtyczce załatwiło sprawe :)
Dodany obrazek

#6 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwiecień 2010 - 20:29

Po pierwsze zmień mechanika!!
Skoro Ci nabili i sprawdzili (jak skoro nie działa udało im się sprawdzić wydajność kompresora) a nie działa to za co wzięli pieniądze??
Powinni ustalić przyczynę takiego stanu rzeczy i podać koszty naprawy, a nie brać kasę za nabicie i nara - radź pan sobie sam.
Jeśli na krótko się załącza to kolejnym krokiem jest sprawdzenie czy prąd dochodzi do wtyczki, jeśli nie to trzeba sprawdzić presostaty (takie dwa czujniki na wężu od klimy na dole przy chłodnicy, jeden załącza, a drugi awaryjnie odłącza) trzeba pozwierać w kostce na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie, powinna załapać cewka na sprężarce, jeśli nie to presostat do wymiany, koszt około 120 zł, można wymienić samemu bo są tam zawory (takie jak wentyle) więc po odkręceniu czynnik nie ucieknie

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#7 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 195 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 16 maj 2010 - 10:39

Dioda jest w cewce
Krristof

#8 OFFLINE   zgliczyn

zgliczyn
  • 34 postów
  • Dołączył: 12-05-2007
  • Skąd: Wa-wa

Napisany 29 maj 2010 - 19:56

witam podepne się pod temat bo mam ten sam problem
klimatronik nie działa, wiem że czynnik na pewno jest a sie nie włącza (nie załącza sie sprężarka) sprawa na pewno dotyczy elektryki widze to nawet na komputerze wczesniej jak klima właczałem to mi spalanie chwilowe rosło do około 2,0l/h a teraz czy włącze klime czy nie spalanie sie nie zmienia

jak to podłaczyć na krótko ? tzn. gdzie plus a gdzie masa

gdzie jest ta cewka o której wspominacie ?

czy na diagnostyce takie rzeczy sie pojawią bo mam kabelek i opel techa ale nie mi nie wykryło

#9 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 30 maj 2010 - 21:36

trzeba pozwierać w kostce na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie, powinna załapać cewka na sprężarce,

A ja opisze swój przypadek :) Klima mi padła (sprężarka) ale jej nie naprawiam, za to brakowało mi od tego czasu pracy silnika takiej jak miałem przy zapuszczonej klimie tzn: podniesienia obrotów i ciągłej pracy wentylatorów od chłodnicy klimatyzacji :) co w V6 jest mocno pomocne :) szczególnie w korkach i mieście....
Tak więc założyłem na początek pasek od wersji bez klimy, następnie wypiąłem kostkę od głównego czujnika ciśnienia klimatyzacji (presostat -4 piny), zwarłem tylko dwa sąsiadujące ze sobą piny bo dwa pozostałe po zwarciu załączały wentylatory na maxa (te zostają niezwarte). Tam są piny 1,2,3,4 więc nie pamiętam albo 1z2 albo 3z4 trzeba połączyć ze sobą (dobre będą te które po zwarciu nie załączą od razu wentylatorów) No i efekt "klimatyzacji" działa :) obroty jałowego są wyższe ;) i silnik już się tak nie grzeje że co chwila (upał,korek) musi wentylator główny wkraczać do akcji..........
ufff.... trochę długo ale może komuś się przyda.

#10 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 maj 2010 - 22:20

a termometr zewnętrzny nie jest walnięty ?

#11 OFFLINE   riczi54

riczi54
  • 11 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 04 lipiec 2010 - 10:13

Miałem podobny problem. Wymieniłem elektromagnes sprężarki i dalej nic. Elektryk jakby mógł to wymieniłby wszystko tak więc wymian auta byłaby tańsza. Zrobiłem podłączenie sprężarki "na krótko" ale poprzez bezpiecznik 30A i włącznik na desce. Włączam klimatronik i zaraz sprężarkę. Może nie po fachowemu, ale tanio i działa.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 lipiec 2010 - 10:17

Miałem podobny problem. Wymieniłem elektromagnes sprężarki i dalej nic. Elektryk jakby mógł to wymieniłby wszystko tak więc wymian auta byłaby tańsza. Zrobiłem podłączenie sprężarki "na krótko" ale poprzez bezpiecznik 30A i włącznik na desce. Włączam klimatronik i zaraz sprężarkę. Może nie po fachowemu, ale tanio i działa.


czyli masz manualny klimatronik :pokoj:

skoro w taki sposob sprezarka ci dziala to wypadalo by sprawdzic jej sterowanie z klimatronika poprzez przekazniki. moze ktorys czujnik cisnienia padl i sie nie wlacza. podlacz komp - sprawdz klimatronik - jak nie pomoze to schematy w reke i jedziesz




 


#13 OFFLINE   zenek1957

zenek1957

    Zbanowany

  • 4 postów
  • Dołączył: 18-03-2010

Napisany 04 lipiec 2010 - 13:19

Witam. U mnie było podobnie a uszkodzone były przewody na presostacie[ złamane tuż za kostką] poprawiłem i działa. Pozdrawiam.

#14 OFFLINE   riczi54

riczi54
  • 11 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 04 lipiec 2010 - 13:40

Wracając do tematu. Zastanawiało mnie dlaczego "-" nie jest brany z obudowy sprężarki i znalazłem odpowiedź ten "-" jest sterowany z 3 pinowego czujnika temperatury, a "+" sterowany jest z przekaźnika kompresora klimy. Tak więc takie podłączenie jak ja zrobiłem pomija wszystkie tek przekaźniki i czujniki. Włącznik klimy na panelu włącza wszystkie funkcje automatyki a "hebelek" włącza tylko samą sprężarkę. I tak oto takim sposobem stała się klimą półautomatyczną.Grunt, że działa

#15 OFFLINE   szpryna

szpryna
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-12-2009

Napisany 15 sierpień 2010 - 23:40

Witam
mam podobny problem, klima w mojej omedze 96 2.0 16V chodzi jak jej sie podoba,raz dziala raz nie, niedawno byla nabita i chodzila dobrze,
czasami wlacza sie sie po przejechani 30 km na 5min, a czasami wlacza sie odrazu,nie wiem z czym to jest zwiazane, sprawdzalem czy zimny,czy cieply silnik, oraz na dziurach, gdyby np byla jakas wtyczka luzna,albo przetarty kabelek, sprawdzilem dzis wtyczki
i na zasilaniu sprezarki nie ma napiecia, jesli podam na krotko to sprezarka zalacza sie i klima chodzi,tak jak pisal kolega riczi54,nawet przeszlo mi przez mysl zrobic ten sam myk,ale boje sie czy nie stanie sie cos niedobrego,jakies przegrzanie ktoregos z ukladow gdy omine wszystkie czujniki, sprawdzilem tez wtyczke 4 pinowa, przy zalozonej zworce miedzy pinem 1 i 2 (tym ktory nie wlacza wentylatora,kolejnosc zalezy od patrzenia na wtyczke:) ) nie ma zmian, nadal nie wlacza sie, po przylozeniu miernika do tych bolcow w gniezdzie ktore wchodza w te piny, jest zerowa rezystancja, wiec zakladam ze to chyba dobrze bo jest to jednoznaczne ze zwora. sprawdzalem drugi czujnik,ten zaraz obok, i on nie ma przejscia, nie wiem czy to ma tak byc, czy jest prawidlowe ze posiada on jakas rezystancje, blizej mi nie znana. jesli ktos ma jakis pomysl prosze o rade co moglbym sprawdzic jeszcze, lub czy podlaczenie sprezarki na krotko z dodatkowego wlacznika w kabinie jest w 100% bezpieczne?

#16 OFFLINE   riczi54

riczi54
  • 11 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 16 sierpień 2010 - 13:35

Witam
Tak zrobiłem na początku, ale szukałem bo nie dawało mi to spokoju i znalazłem usterkę. Mianowicie do sprężarki przychodzą 2 przewody. Jeden + zasilany z przekaźnika klimy, drugi - ale sterowany z czujnika temperatury zewnętrznej. Co ważne czujnik jest 3 pinowy. I najprawdopodobniej on fisuje, nie chciało mi się szukać takiego bo najwięcej jest 2 pinowych a 3 pinowy to chyba tylko w ASO a używki nie chciałem więc tej przewód masowy podłączyłem bezpośrednio do akumulatora. Jest tylko taki problem, że jak zrobi się chłodno trzeba ręcznie rozłączyć to połączenie. Bo w oryginale czujnik temperatury zewnętrznej przy temperaturze 7 stopni już dla bezpieczeństwa sprężarki już nie poda masy do sprężarki. Jest to bezpieczne podłączenie, bo jeżdżę już tak 3 miesiące a tego lata klima miała się czym wykazać.

#17 OFFLINE   szpryna

szpryna
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-12-2009

Napisany 16 sierpień 2010 - 22:37

witam
dzis znow mialem to samo, przejechalem 50km i klima raz dzialala raz nie, niezaleznie od niczego, samochod postal 3 godzinki i znow to samo:/ Czy jest to ten dosc duzy czujnik ktory znajduje sie jakby za chlodnica? wtyczka ma chyba ze 4cm srednicy, i piny sa ulozone w trojkat.na 1 jest napiecie 12V a na pozostalych jest minus. wiec czujnik z tego co pisze zwiera te 2 minusy, Jesli dobrze rozumiem to ominales ten czujnik zwierajac jeden z jego pinow do masy tak? jesli to ten czujnik, to sprawdzalem u siebie czy jesli zrobie zwore miedzy pinami zadziala, niestety nic to nie dalo, w zadnej kombinacji, ani + do - i - do - . Wiec nie wiem czy u mnie tez moze byc przyczyna ten czujnik. Czy w takim podlaczeniu jakie zastosowales dziala Ci jakakolwiek regulacja,czy wszystko chodzi na maksa?

#18 OFFLINE   riczi54

riczi54
  • 11 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 17 sierpień 2010 - 13:32

Witam
Nie. Czujnik temperatury zewnętrznej znajduje się za zderzakiem przednim z lewej strony ( pod akumulatorem) i tam jest tylko masa tzn.-
Tu jest link do tego czujnika nawet kolory kabli widać:http://allegro.pl/it...ega_siemen.html

#19 OFFLINE   szpryna

szpryna
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-12-2009

Napisany 20 sierpień 2010 - 20:08

witam
sprawdzilem ten czujnik, tzn wypialem go i zamiast niego dalem zwore, i nadal nic. Zauwazylem tez ze klima przez ostatnie dwa dni chodzila bez zarzutow. Ze wzgledu na to ze bylo troche chlodniej na zewnatrz, dzis bylo slonecznie i cieplo,i znow przestala dzialac, wieczorem sie znow ochlodzilo i klima znow dzialala. wiec to musi byc cos powiazanego z jakims czujnikiem,ale jakim, skoro czujnik temp zewnetrznej, ktory szwankowal u kolegi u mnie najwidoczniej dziala dobrze.

#20 OFFLINE   riczi54

riczi54
  • 11 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 21 sierpień 2010 - 17:02

Ja bym ten czujnik sprawdził w ten sposób; do przewodu masowego od tego czujnika dołączyłbym dodatkowy przewód i wyprowadził tymczasowo koło akumulatora. W momencie, kiedy w jakieś tam temperaturze klima przestała chodzić dotknął do akumulatora do MINUSOWEGO BIEGUNU jeżeli zacznie klima pracować to dla mnie uszkodzony jest właśnie ten czujnik.
Życzę powodzenia w poszukiwaniu