2.0 16 i masakryczne rozjechanie map
#1 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 13:35
#2 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 14:17
#3 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 14:23
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#4 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 14:35
Pytanie jeszcze. co wpływa na spalanie gazu na 2 generacji i skąd komputer gazowy bierze dane ile paliwa ma podawać? Czy sczytuje tez wskazania lambdy, czy może tylko emuluje ja dla oszukania komputera benzynowego by nie rozjeżdżał się i czy sposób emulacji wpływa na spalanie gazu?
#5 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 15:26
Kolego nie wiem czy tak robiłeś ale napisze, zagrzej silnik do norm temperatury około 90c min 80c. Zgas auto odłącz aku na 2 piwka (Tylko obie klemy) podłącz go spowrotem i zapal auto daj mu z 5 min pochodzić na wolnych obrotach. I odpisz czy pomogło.
A tak apropo to ze wymieniałeś przepływkę i krokowy nie znaczy ze to jest dobre. W wektrze 2.5 wymieniałem 4 nowe przepływki i jak się okazywało nie chodziły o odpowiednich parametrach, nowe identyczne.
#6 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 15:29
W polonezie na wtrysku to zadziala ale nie w X20XEV.odłącz aku na 2 piwka (Tylko obie klemy) podłącz go spowrotem
#7 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 16:01
#8 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 17:05
Oczywiście najpierw się zczytuje oscyloskopem lub opelscannerem pracę sondy na benzynie i później wpisuje się wartości górne i dolne w sterownik gazu. Robiłem tak w kilku vectrach i omegach z silnikami xxXEV i zazwyczaj pomagało.
A jeśli chodzi o simteca 56.1 z 95r to techem2 sie nie podłączysz do silnika tylko techem1.
#9 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 18:11
#10 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 18:46
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 19:01
#13 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 19:04
#14 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 19:09
#15 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 19:36
#16 OFFLINE
Napisany 13 marca 2010 - 20:16
Koledze zapewne chodzi o techa 2 VETRONICS-a , a nie o jakieś ścierwo na PC.
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 12:48
#19 OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 14:14
Poniewaz wysypal mi sie dysk i poszlo 40GB w smietnik to bede troche improwizowal
Nie pamietam czy stag 50 wspolpracuje z sonda lambda 5V rezystywna. Jesli nie wspolpracuje to gazownik mial problem z tym zeby auto latalo na gazie (wszystkie centralki ktore nie wspolpracuja z ta lambda w wynkiu podlaczenia tak jak na schemacie czyli szeregowo powoduja zawieszanie sie sondy na gazie ) i wtedy gazownik recznie zmienia katy krokowego i wprowadza na max otwarty krokowy to daje mozliwosc jazdy na lpg ale cholernie duze spalanie) a jak podlaczymy rownolegle to na gazie bedzie pieknie tylko mapy sie rozjada na benie
Jesli masz polaczone tak jak na schemacie czyli szeregowo z wykorzystaniem emulacji to sprawdz na stronie producenta czy stag 50 wsolpracuje z sonda 5V. Jesli tak to wejdz w zakladke emulacji i ustaw emulacje 0-5V (i jesli sie da - nie pamietam staga 50 to zmien czasy emulacji , gorny 0,5 dolny 1,5). Ponadto ustaw emulacje dla opel 2,0 16v (w stag 150 producent nakazuje recznie przestawic tryb emulacji na sonde "oplowska" bo centralka podczas programowania nie rozpoznaje tej sondy wlasciwie) Nie pamietam stag 50 a dysk mi sie wysypal wiec ja Ci tego nie sprawdze.
Sprawdz czy po remoncie mechanicy dobrze podpieli sie kablami do sondy, jesli miales przedtem polaczone szeregowo to 2 kable z centralki byly wykorzystane - 1 sygnal 2 emulacja , moze pomylili i np do siondy zamiast podlaczyc sygnalowy to dali emulacje.
[B]
#20 OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 15:13