Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 16 i masakryczne rozjechanie map


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 marca 2010 - 13:35

Hej. Już byłem u 3 gazowników i cienko to widzę. Mianowicie po remoncie silnika nie wiem dlaczego zaczęły się rozjeżdżać mapy paliwowe, mam gaz 2 gen. Kiedyś na tym śmigałem bez problemu, teraz ciągle wiesza się sonda w dolnej pozycji po przejechaniu na gazie paru km, wtedy tez silnik na gazie jak i na benzynie zaczyna wydawać dziwne dudnienia przy ok 2000 obr. Ostatni gazownik wstawił mi stag-50 i nie występowały problemy rozjezdzania, tyle ze na 23 litrach lpg przejeżdżam 90-100 km:D Męczyłem go wiec, ale nic nie przynosiło efektu. Pojechałem wiec wyregulować do innego i przestawił mi symulacje sondy, wymienił tez filtr gazu i znów mi się rozjechała benzyna, za co skasowali 70zł. Wróciłem do nich podłączyli laptopa:) Wymęczyli mi silnik gazując po 4000-5000 i stwierdzili że przepławka mówię ze wymieniłem, później ze krokowy który też wymieniłem:) stwierdzili ze mam jechać na tech zrobić reset kompa( po tym jak powiedziałem ze wcześniej to robiłem i wszystko działało puki na gaz się nie przełączyłem)i stwierdzili ze coś musi być nie tak:\za co znów skasowali mnie 30zł:\nie dość ze pali gazu tyle samo to i mam rozjechany komp benzynowy:\ Jaki może być jeszcze powód dużego spalania gazu i rozjeżdżania się benzyny? Czy mogę sam przywrócić komputer benzynowy do wartości podstawowych?

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2010 - 14:17

nie możesz - to robi tylko tech2 w przypadku 56.1 poprzez wgranie od nowa softu



 


#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2010 - 14:23

a powiedz mi jaką miałeś wcześniej instalke przed stagiem-50 ??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 marca 2010 - 14:35

miałem inny komputer od gazu nawet już na nim nie było widać napisów. Lecz gaz rozjeżdżał po remoncie benzynę po paru km(nie wiem czemu). Wstawili mi tego staga, lecz spalanie było kosmiczne mimo ze nie było problemów z rozjezdzaniem. No i mowie ostatnio mi gazownik zmienił tryb symulacji lambdy i znów rozjechało>:| czyli z każdym rozjechaniem mam jechać na komputer?:D Fajnie bo to mnie kosztuje 100:\ Pierdziele zrobili mi silnik wydałem się majątek i teraz znów problem:\ Mam już dosyć omegi...

Pytanie jeszcze. co wpływa na spalanie gazu na 2 generacji i skąd komputer gazowy bierze dane ile paliwa ma podawać? Czy sczytuje tez wskazania lambdy, czy może tylko emuluje ja dla oszukania komputera benzynowego by nie rozjeżdżał się i czy sposób emulacji wpływa na spalanie gazu?

#5 OFFLINE   szarikgad

szarikgad

    Pracuje...

  • 58 postów
  • Dołączył: 02-03-2009
  • Skąd: Rudniki

Napisany 13 marca 2010 - 15:26

To jest tylko omega....
Kolego nie wiem czy tak robiłeś ale napisze, zagrzej silnik do norm temperatury około 90c min 80c. Zgas auto odłącz aku na 2 piwka (Tylko obie klemy) podłącz go spowrotem i zapal auto daj mu z 5 min pochodzić na wolnych obrotach. I odpisz czy pomogło.
A tak apropo to ze wymieniałeś przepływkę i krokowy nie znaczy ze to jest dobre. W wektrze 2.5 wymieniałem 4 nowe przepływki i jak się okazywało nie chodziły o odpowiednich parametrach, nowe identyczne.

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2010 - 15:29

odłącz aku na 2 piwka (Tylko obie klemy) podłącz go spowrotem

W polonezie na wtrysku to zadziala ale nie w X20XEV.

#7 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 marca 2010 - 16:01

Tak tylko ze przepływke kupiłem oryginalna, a później jeszcze byłem na kompletnej diagnostyce silnika u Polaka( może ktoś kojarzy). Wszystko było w najlepszym porządku. No wiec przejechałem się na gazie ok 10km. Rano odpalam i **** na benzynie masakra. Auto szarpie i reaguje jak chce na pedał gazu i błąd sondy. Wiec znów pojechałem na techa(reset i wszystko super na benzynie) i do gazowników po tego staga50 i byłoby super ale te spalanie 23l na ok100 mnie zabiło. Dlatego tez pytam jakie czynniki wpływają na spalanie LPG w II gen. chodzi o czujniki czy nieszczelności, czy emulacja lambdy tez ma coś do ilości spalanego gazu?( bo jak widzę w tym stagu są 3 rodzaje symulacji jedna była ok ale paliło gazu, 2 mi rozjechała benzynę, a ten drugi gaziarz upiera się ze taka symulacje zawsze dawali w omegach i była ok to już nie wiem co i gdzie mam jechać i dlaczego gaz mi tak masakrycznie rozwala komputer).

#8 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2010 - 17:05

Najlepsza emulacja sondy w tych silnikach to fala konstruowana gdzie ustawia się czas górny i czas dolny emulacji sondy. Nie wszystkie sterowniki gazowe mają tą opcję. Nie pamiętam czy stag50 posiada tą możliwość ale np. bingo M ma tą opcję i jest niedrogi.

Oczywiście najpierw się zczytuje oscyloskopem lub opelscannerem pracę sondy na benzynie i później wpisuje się wartości górne i dolne w sterownik gazu. Robiłem tak w kilku vectrach i omegach z silnikami xxXEV i zazwyczaj pomagało.


A jeśli chodzi o simteca 56.1 z 95r to techem2 sie nie podłączysz do silnika tylko techem1.

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2010 - 18:11

cwiara - no co ty - ja podłączałem i jeździłem nawet po parametrach :)



 


#10 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2010 - 18:46

No z moją poprzednią omą 2.0 16V 95r. tech2 za holerę nie chciał gadać. Dopiero z techem1 się połączył. Z tego co pamiętam jak diagnozowałem jakiegoś opla techem2 to on obsługuje auta od 1996r w górę więc może podłączałeś się do auta powyżej 95r.

#11 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2010 - 18:51

działa na 100% - moja była RM94



 


#12 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2010 - 19:01

To może ja miałem coś nie tak. W dwóch warsztatach jeszcze kiedyś nie dało się połączyć przez techa2, ale nie bede się upierał przy swoim.

#13 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2010 - 19:04

Pamiętam że kiedyś w Warszawie nie mogli mi się techem2 podłączyć, ale wtedy to nawet beast miał problemy z OSem :)



 


#14 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 13 marca 2010 - 19:09

Może ustawili złą sondę w STAG-u . Czasami ciężko stwierdzić czy jest 0-5 czy 5-0 V . Objawy by się zgadzały . Niech sprawdzą .

#15 OFFLINE   SokolKiller

SokolKiller

    ΩSokolKillerΩ

  • 84 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 13 marca 2010 - 19:36

Jak u mnie tak się mapy rozjechały po samej instalacji gazu 2 gen. to najpierw uderzyłem do znajomego on wyniósł techa z Serwisu i mi wgrał całego softa na nowo, pojeździłem 1 dzień na bęnzynce i było oka :) wtedy znowu do niego sprawdził mi całą instalacje gazową czy dobrze podłączona do elektryki no i ustawił później wszystko na gazie: spalanie, obroty itd. no i już 3 lata jeżdżę bez awarii gazu :)

#16 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 13 marca 2010 - 20:16


Koledze zapewne chodzi o techa 2 VETRONICS-a , a nie o jakieś ścierwo na PC.

#17 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2010 - 20:20

i ja o tym mówie :)



 


#18 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 marca 2010 - 12:48

Dziękuję wam za odpowiedzi. Wiec trzeba się skupić na emulacji sondy. Ale mam pytanie czy zła emulacja sondy ma wpływ na ilość spalanego gazu? Czy emulacja jest potrzebna tylko dla benzyny.

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2010 - 14:14

emulacja to jedno a spalanie to drugie.
Poniewaz wysypal mi sie dysk i poszlo 40GB w smietnik to bede troche improwizowal :)
Nie pamietam czy stag 50 wspolpracuje z sonda lambda 5V rezystywna. Jesli nie wspolpracuje to gazownik mial problem z tym zeby auto latalo na gazie (wszystkie centralki ktore nie wspolpracuja z ta lambda w wynkiu podlaczenia tak jak na schemacie czyli szeregowo powoduja zawieszanie sie sondy na gazie ) i wtedy gazownik recznie zmienia katy krokowego i wprowadza na max otwarty krokowy to daje mozliwosc jazdy na lpg ale cholernie duze spalanie) a jak podlaczymy rownolegle to na gazie bedzie pieknie tylko mapy sie rozjada na benie

Jesli masz polaczone tak jak na schemacie czyli szeregowo z wykorzystaniem emulacji to sprawdz na stronie producenta czy stag 50 wsolpracuje z sonda 5V. Jesli tak to wejdz w zakladke emulacji i ustaw emulacje 0-5V (i jesli sie da - nie pamietam staga 50 to zmien czasy emulacji , gorny 0,5 dolny 1,5). Ponadto ustaw emulacje dla opel 2,0 16v (w stag 150 producent nakazuje recznie przestawic tryb emulacji na sonde "oplowska" bo centralka podczas programowania nie rozpoznaje tej sondy wlasciwie) Nie pamietam stag 50 a dysk mi sie wysypal wiec ja Ci tego nie sprawdze.
Sprawdz czy po remoncie mechanicy dobrze podpieli sie kablami do sondy, jesli miales przedtem polaczone szeregowo to 2 kable z centralki byly wykorzystane - 1 sygnal 2 emulacja , moze pomylili i np do siondy zamiast podlaczyc sygnalowy to dali emulacje.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#20 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 marca 2010 - 15:13

dzieki wielkie za odpowiedz:) jutro podjadę do gazowników i pogadam na ten temat:) Więc z tego wnioskuję emulacja nie ma nic wspólnego z spalaniem. Da się jakoś sprawdzić czy ten krokowy od gazu działa właściwie?