Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Y25DT chip tuning


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 marca 2010 - 16:21

Witam.
Posiadam Omegę 2.5 DTI z 2002 roku. Mam pytanie odnośnie chip tuningu. Jaki jest koszt takiej modyfikacji, jakiego wzrostu mocy mogę się spodziewać, jak będzie wyglądać sprawa ze spalaniem, czy nie będzie żadnych negatywnych skutków dla silnika. Słyszałem że te silniki (Y25DT) w BMW seryjnie ustawione są na 167KM czy można pociągnąć silnik wyżej??

Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 marca 2010 - 17:04

czytałeś w dziale diesel. pisz do wicka ja mam chipa od niego

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2010 - 17:51

Do igreka jeszcze nie mam, działam nadal z U25DT, no i mam napoczęte mapy od 2.0 i 2.2 DTI.

#4 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 11 marca 2010 - 18:49

Witam.
Posiadam Omegę 2.5 DTI z 2002 roku. Mam pytanie odnośnie chip tuningu. Jaki jest koszt takiej modyfikacji, jakiego wzrostu mocy mogę się spodziewać, jak będzie wyglądać sprawa ze spalaniem, czy nie będzie żadnych negatywnych skutków dla silnika. Słyszałem że te silniki (Y25DT) w BMW seryjnie ustawione są na 167KM czy można pociągnąć silnik wyżej??

Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.

kolego zanim zaczniesz cokolwiek kombinować, jedz na hamownię i zbadaj swój silnik bo życie pokazuje że wszystko możliwe a będziesz wiedział na czym stoisz. Poza tym poszukaj tutaj kilku osób którzy 2.5DTI na chipie już mają.

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2010 - 19:11

ustawione są na 167KM

seryjne ma 163, sa tu ludzie co mają 180 KM i 400Nm a nawet 196 KM wystarczy poszukać

#6 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 marca 2010 - 20:11

Fakt 163KM. Bliżej wiosny postawie Omcie na hamownie i zobaczymy co tam w trawie piszczy. Dzięki za porady :) Pozdro

#7 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 10 maja 2010 - 23:32

Ja też zastanawiam się czy nie zwiększyć trochę mocy :-)
Zastanawia mnie tylko jak to zniesie skrzynia automatyczna ? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ?
Wyczytałem gdzieś, że sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni 5L40E wytrzymuje maksymalnie 350NM. Skoro silnik ma seryjnie 300NM to zastanawiam się czy jednocześnie ze zwiększeniem mocy trzeba coś grzebać w skrzyni ?

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2010 - 05:10

że sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni 5L40E wytrzymuje maksymalnie 350NM

ale w tym sprzegle nic sie nie trze także nic mu nie powinno byc bardziej bym bał sie że automat zacznie świrowac niewiedzać jak dobrać przełożenia jak to jest w przypadku AR25

#9 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 maja 2016 - 18:09

 bardziej bym bał sie że automat zacznie świrowac niewiedzać jak dobrać przełożenia jak to jest w przypadku AR25

 

małe sprostowanie w sprawie skrzyni ar25 w 2.5td 131KM-jesli skrzynia jest sprawna wytrzyma chipa 150KM, miałem dużo więcej i ani razu skrzynia świra nie widziała,

wszystkim tutaj znany tuner od 2.5td wsadzał chipa od skrzyni manualnej do automata wiec skrzynia świrowała, znawca nie doszlifował tematu bo soft od automata jest całkiem inny niż w manualu

 

co do skrzyni automatycznej 5l40e w 2.5dti 150KM wytrzyma wiecej niz fabryka dała, ale trzeba pamiętac że skrzynia wymaga obsługi-filtr+olej,

obecnie mam 3.0d+chip +automat 5l40e i jeszcze skrzynia żyje 


Edytowany przez bsje27, 13 maja 2016 - 18:14.