Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelka pod kolektorem ssacym- jak sprawdzic?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 marca 2010 - 10:28

A co powiecie na temat tego wezyka z paliwem? Da sie cos z tym zsrobic?

Wypadało by to zrobić ale jak (oprócz wymiany):confused:

#22 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2010 - 11:37

No chcialbym to zrobic tylko mechanior cos mowil ze te metalowe zlaczki sa zaprasowane na wezu czy cos. Jak ten waz sie fachowo nazywa zeby go gdzies znalezc albo kupic? Bo sa dwa takie jeden jest wyzej drugi nizej u mnie cieknie ten co jest wyzej :/

#23 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2010 - 19:14

Filtr i rury doprowadzajace powietrze sprawdzone. Wszystko ok :(
W tygodniu podjade do mechaniora to rozetniemy ten waz z ta koncowka i zacisniemy go na jakims cebancie bo za bardzo chyba nie ma innej opcji zeby go wymienic :(
W kazdym badz razie narazie bez efektow :/

#24 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2010 - 20:09

Wezyk poprawiony i szczelnie doprowadza paliwo do silnika.
Efektow jak nie bylo tak dalej nie ma. Sonda jak chodzila tak dalej chodzi.
Mieszanka paliwo powietrze bogata
Zakres falowan jak na screenach zalaczonych w poprzednich postach.
Poddaje sie :pokoj::(

#25 OFFLINE   rysiu snajper

rysiu snajper
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 17 marca 2010 - 21:37

Jeśli mieszanka jest za bogata to są 3 rzeczy które na to mogą wpłynąć przepływomierz (ma ogromny wpływ), czujnik temp. cieczy dla ecu (trochę mniejszy wpływ) i sonda lambda, która koryguje mieszankę dopiero po zagrzaniu się, jeśli jest podgrzewana trwa to ok. 30 sek, ale wpływ na mieszankę ma dopiero gdy czujnik temp. cieczy da sygnał że silnik jest zagrzany.
Narazie proponuję odłączyć masową klemę od aku i zostawić tak na nocke, na drugi dzień zaraz po podpięciu aku, odpalić z benzyny i czekać dotąd aż zacznie chodzić wentylator, później się przejechać na różnych biegach i obrotach i ocenić czy coś pomogło...[tylko i wyłącznie na benzynie].

Pali się check na desce rozdzielczej po uruchomieniu silnika???

#26 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2010 - 21:58

Tzn na OSie pokazuje:
Air/fuel ratio: rich tzn ze dawka jest bogata czy ze sonda taka aktualnie podaje?
Przeplywka jest nowa oryginalna, to juz bedzie 3 na kazdej bylo tak samo.
Czujnik ecu jak sprawdzic? Bo na kompie bledu nie pokazuje a temp. jest w normie po nagrzaniu. Aku odlaczylem zeby zresetowac mapy i zobaczymy jutro.
A mapy gazu itd to same sie ustawia czy znowu bede musial jechac do gazownikow?
Instalka sekwencyjna Stag4
Bledow zadnych nie ma od jakiegos miesiaca, tzn po wymianie przeplywki.
Wczesniej byly bledy: za uboga mieszanka, za bogata mieszanka. Teraz nic juz nie wyskakuje

#27 OFFLINE   rysiu snajper

rysiu snajper
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 17 marca 2010 - 22:31

Czujnik temp. cieczy sprawdza się omomierzem, poniżej wartości:
0 stopni C - 4,8-6,6 kohma
+20 stopni C - 2,2-2,8 kohma
+40 stopni C - 1,0-1,4 kohma
+80 stopni C - 0,27-0,38 kohma
Czujnik znajduje się po lewej stronie silnika zaraz za pokrywą paska rozrządu na wysokości termostatu (patrząc od przodu w stronę kabiny), ma niebieskie dwupinowe gniazdo. Do deski rozdzielczej jest inny czujnik temp. cieczy, znajduje się w obudowie termostatu.

Tak mieszanka jest bogata, sonda dawki nie podaje tylko koryguje....
O mapy gazu się nie martw, same się ustawiają, albo po odpięciu aku nie znikają już nie pamiętam jak to jest...

#28 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2010 - 12:01

Tzn obudowe rozrzadu musze zrzucic?

#29 OFFLINE   rysiu snajper

rysiu snajper
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 18 marca 2010 - 12:25

Nie nic nie musisz zrzucać, ten czujnik jest w bloku silnika za obudową rozrządu, zaraz nad alternatorem.

#30 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2010 - 13:00

Wypiac wtyke i przylozyc plus do czujnika a minus do masy?
W ten sposob caly czas pokazywalo 1.
Potem wsadzilem plus do wtyczki ktora podaje prad a minus do masy i wyszlo 1.5 kohma.
Jak sciagnalem izolacje i podpialem czujnik to na wlaczonym zaplonie wartosc wynosila 0.95kohma.
Silnik byl nagrzany do temp. 90stopni.

#31 OFFLINE   rysiu snajper

rysiu snajper
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 18 marca 2010 - 14:15

Odpinasz wtyczkę i masz tam dwa piny w tym czujniku, i przewodami z omomierza dotykasz do tych dwóch pinów, obojętnie jak [nieważny jest plus i masa] i bez zapłonu.....
A po resecie kompa poprawiło się coś???

#32 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2010 - 19:40

Zmierzylem jeszcze raz. Wyszlo 0.19kohma.Silnik zagrzany pow. 80stopni
Po resecie sie nic nie poprawilo sonda dalej dziala jak dzialala.

#33 OFFLINE   rysiu snajper

rysiu snajper
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 18 marca 2010 - 20:47

Przepływka jest wymieniona, czujnik temp. cieczy jest OK, to pozostaje sonda lambda, spróbuj odczytać kody błyskowe i podaj je....

A dzieje się tak na gazie i na benzynie??

#34 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2010 - 20:51

Bledow zadnych nie ma. Mam OS'a
Na gazie sie zamula i na benzynie. Nie przyspiesza rownomiernie

#35 OFFLINE   rysiu snajper

rysiu snajper
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 18 marca 2010 - 21:40

Według mnie albo masz zarąbany brudem filtr powietrza, albo walniętą sondę lambda, lub zapchany katalizator (objawy to właśnie zamulenie)......jeżeli już wszystko posprawdzasz to najlepiej wyciąć katalizator wstawić jakiś tłumiczek w takiej samej obudowie co katalizator lub strumienice na allegro po 90 zł chyba, a katalizator pogoń na allegro ze 200 zł weźmiesz może....

#36 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2010 - 13:57

Ale gdyby kat byl zapchany to chyba by sonda nie swirowala? Bo jest przed katalizatorem?
Jutro wymienie filtr dla pewnosci i w przyszlym tygodniu bede mial jakas sonde

Filtr wymieniony na nowy i zadnej poprawy. :/

#37 OFFLINE   rysiu snajper

rysiu snajper
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 19 marca 2010 - 16:27

Kurde to jest trochę jak szukanie igły w stogu siana, niby z jednej strony sporo jest oczywiste ,a z drugiej na wymieniasz się a okaże się jakaś pierdółka....

Przy zapchanym katalizatorze sonda również może świrować, zwiększa się ciśnienie spalin itp.. ale to tylko gdybanie....

#38 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2010 - 17:39

Przejechalem na tym nowym filtrze po miescie i tak jakby troszke lepiej. Musze kompa jeszcze podpiac i zobaczyc.
Moze jutro uda mi sie kata jeszcze wyciac :D

EDIT:
Wrazenia z jazdy:
Podpialem kompa i przejechalem kilkanascie km. W czasie jazdy sonda pracuje ladnie wykonuje regularne falowanie. LAdnie sie zbiera itd wszystko tak jak powinno byc.
Dawka caly czas bogata.
Na biegu jalowym sonda faluje jak chce czyli jak na screenie kilka postow wczesniej i dawka tez bogata troche buda telepie...

#39 OFFLINE   rysiu snajper

rysiu snajper
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 20 marca 2010 - 19:04

Jeżeli podczas jazdy jest OK, to za biegi jałowe odpowiada silniczek krokowy może się zacinać lub nie otwierać tak jak trzeba i dlatego falują obroty...

Możesz jeszcze wykręcić świece, i zobaczyć jaki jest stan elektrod....

#40 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2010 - 21:55

Swiece ostatnio wyciagalem i nie byly okopcone, tylko jakis dziwny zolty osad na nich byl z czego to moze byc?