Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelka pod kolektorem ssacym- jak sprawdzic?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2010 - 12:48

Witam
Ja dalej walcze z zamulonym autkiem.
Dolot szczelny, gaz zmnieniony, przeplywka wymieniona, zostal mi jeszcze kolektor ssacy.
Czy sa jakies objawy gdy uszczelka jest wydmuchana? czy da sie to jakos rozpoznac bez rozbierania silnika bo niestety ani z gory ani z dolu nic nie widac.
Jak autko jedzie na niskich obrotach tzn 1800 i przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu slychac glosny basowy dzwiek spod silnika.

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 marca 2010 - 13:38

Kiedyś miałem C20NE, przy wydmuchanej uszczelce kolektora ssącego telepało silnikem na wolnych obrotach, jakby gubił zapłon. Sposób na diagnozę: zimny silnik i psiukadło z wodą, będzie widać.

#3 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 10 marca 2010 - 15:52

Cześć,
kolektor ssący możesz sprawdzić plakiem, odpal samochód i pryskaj tam gdzie chcesz sprawdzić jeśli silnik zmieni swoją prace to znalazłeś miejsce łapania lewego powietrza.

pzdr

#4 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2010 - 19:02

A wiecie co moze byc przyczyna tego glosnego basowego dzwieku przy dodawaniu gazu? Patrzalem na wydech to raczej nie bylo nigdzie dziur

Kolektor sprawdzony psiknalem jeszcze raz caly dolot i psikalem na kolektor samostartem i zadnej reakcji :/

#5 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 marca 2010 - 19:09

A wiecie co moze byc przyczyna tego glosnego basowego dzwieku przy dodawaniu gazu? Patrzalem na wydech to raczej nie bylo nigdzie dziur

Może obudowa filtra powietrza buczy - zapinek nie brakuje?
Może ten system wtórnego powietrza jest rozszczelniony.

#6 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2010 - 19:17

Z tego co widzialem to brakuje jednej zapinki :/
Tzn nie sama obudowa buczy a silnik ktory sie zamula. Jak zalewa silnik to chyba wtedy buczy?
A czy EGR jest tak samo zamontowany jak w x20xev? Czy moge sie kierowac tym tematem?http://forum.omegakl...5&highlight=egr

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 marca 2010 - 19:35

A moglbys dokladniej orkeslic pojecie system wtornego powietrza? Co to jest i gdzie i jak sprawdzic?

trochę tu
http://forum.omegakl...ead.php?t=3972/

#8 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2010 - 19:47

Czyli ten zawor EGR to jest ten caly odkurzacz? ]
zawor mozna zaslepic blaszka po puszce i podobno nie ma to zadnego znaczenia czy zaslepiony czy nie byleby byl szczelny?
Musze wyciagac caly ten odkurzacz?
EGR znajduje sie z tylu silnika po stronie kierowcy gdzies w okolicach cewki?
Bede to widzial normalnie czy koniecznie podszybie rozebrac?
Dlugo taka operacja moze trwac?

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 20:02

EGR to nie odkurzacz , EGR masz przy listwie wtryskowej , zaznaczyłem na foto , przykręcony na dwie śruby torx , odkręcasz - podkładasz blaszkę z pokrywki słoika - przykręcasz - zaślepione :)

[ATTACH]5737[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2010 - 20:06

A mialby ktos zdjecie w ktorej czesci silnika to jest i jak wyglada?

bo nie za bardzo sie orientuje a mam troche wolnego wiec bym go jutro zaslepil moze to by pomoglo...

#11 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 marca 2010 - 20:06

Egr to część wtórnego powietrza.
Nic pochopnie nie rób.
Buczenie i zamulenie silnika kojarzy się z nieszczelnym dolotem. Jak spaliny uciekają bokiem to też nie jest dobrze.
Miałem brak jednej zapinki i nic się nie działo ale warto mieć je wszystkie. Sprawdź czy gumka -uszczelka filtra powietrza dobrze leży, może się podwinęła.
Te rury grube (gumowe) dolotu może pękły w tym miejscu co są garby.
Psikając samostartem ściskałeś te rury? może jakaś dziura by wyszła.
Czy cewka jest ok i rozrząd nie jest przestawiony?
Masz jakieś inne dodatkowe objawy?

#12 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 20:12

foto wkleiłem w swoim poprzednim poście , zaślepienie EGR w tym silniku jak nie pomoże to napewno nie zaszkodzi , ja mam zaślepiony , przestał mulić przy gwałtownym przyśpieszaniu , nie ma nic wspólnego z odkurzaczem który nomen omen też wywaliłem , katalizator również , jestem na bakier z ekologią ;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#13 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2010 - 20:36

Egr to część wtórnego powietrza.
Nic pochopnie nie rób.
Buczenie i zamulenie silnika kojarzy się z nieszczelnym dolotem. Jak spaliny uciekają bokiem to też nie jest dobrze.
Miałem brak jednej zapinki i nic się nie działo ale warto mieć je wszystkie. Sprawdź czy gumka -uszczelka filtra powietrza dobrze leży, może się podwinęła.
Te rury grube (gumowe) dolotu może pękły w tym miejscu co są garby.
Psikając samostartem ściskałeś te rury? może jakaś dziura by wyszła.
Czy cewka jest ok i rozrząd nie jest przestawiony?
Masz jakieś inne dodatkowe objawy?

Rozrzad jest dobrze ustawiony bylo sprawdzane.
Nie wiem jak sprawdzic cewke ale iskra jest na wszystkich swiecach. Kable nie maja przebicia.
Dolot sprawdzalem 2 razy.
Dzisiaj psikalem samostartem i wczesniej nasaczylem szmate denaturatem i przetarlem caly dolot. Ruszalem i sciskalem rury.
Oprocz drobnego falowania obrotow i mulenia to juz chyba nic sie nie dzieje.
Wykres sondy na biegu jalowym:
Sonda na wolnych obrotach:
Dodany obrazek

Sonda podczac normalnej jazdy:
Dodany obrazek
Kat moze zamulac ale sonda by chyba wtedy nie swirowala?
W kazdym badz razie sprobuje jutro unieszkodliwic ten EGR na wszelki wypadek a przynajmniej sprawdze jak wyglada :D
Jakies jeszcze sugestie co mozna sprawdzic?
Ostatnio sprawdzalem sprezanie to na 1,2,4 wyszlo 12.8 a na 3 cylindrze 12,6, ale nie wiem czy to wnosi cos do tematu :confused::pokoj:

#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 20:42

na 1,2,4 wyszlo 12.8 a na 3 cylindrze 12,6,


ładnie i równo :)

zaślep ten EGR ,mnie pomogło na mulenie , zresztą jakby było coś nie tak to blaszkę można zawsze usunąć

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2010 - 15:21

No dokladnie sprobowac nie zaszkodzi a mam nadzieje ze pomoze bo juz tyle rzeczy bylo sprawdzone ze powoli wyjdzie na to ze trzeba bedzie silnik zmienic :pokoj:
Jutro zabieram sie do roboty i dam znac co i jak.
Poki co dziekuje wszystkim za pomoc ;)

EGR zaslepiony. Roboty i nerwow troche bylo bo z jednej strony wtryski z benzyny a z drugiej z LPG :/
No ale zrobione, efektow zero.
Przy tym claym EGR wisial wezyk z koleczkiem ma tak wisiec czy ma byc gdzies wkrecony?
Dodany obrazek
I zauwazylem nieszczelnosc weza. Po lekkim paliwko sie lekko saczylo przy tej metalowej zlaczce na wezu. Da sie to jakos uszczelnic albo wymienic caly waz?
Dodany obrazek


Pzysluchalem sie troche skad dochodzi ten basowy pomruk przy dodawaniu gazu i wydobywa sie to gdzies z okolicy filtra powietrza. Jednej spinki brakuje ale dociskalem go ruszalem i dalej bylo slychac :/ Zrzucalem ta gruba rure z trabki pod grillem i dalej to samo.
Bark pomyslow :confused::pokoj:

#16 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2010 - 21:37

Przy tym claym EGR wisial wezyk z koleczkiem ma tak wisiec czy ma byc gdzies wkrecony?


tak ma być

ten basowy pomruk przy dodawaniu gazu i wydobywa sie to gdzies z okolicy filtra powietrza.


a nie masz jakiegoś zabezpieczenia przeciw strzałowego na dolocie , może zostało po poprzedniej instalce i tak rezonuje i zawęża dolot , przy sekwencji zbędne

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#17 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 11 marca 2010 - 21:45

ten basowy pomruk przy dodawaniu gazu i wydobywa sie to gdzies z okolicy filtra powietrza.

Też przyjrzał bym się dokładnie i na spokojnie tej okolicy. Zamień miejscami (uzupełnij) zapinki i sprawdź.
Coś musi być nie teges ze szczelnością.

#18 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2010 - 22:19

Tzn zabezpieczenie przeciwstrzalowe bylo w pierwszej przeplywce taka blaszka. Przy nastepnych i obecnej juz nie bylo.

Zapinki moge zmienic ale tak jak mowie przyciskalem obudowe dosyc dokladnie(opieralem sie praktycznie calym ciezarem)
Bardziej mnie zastanawia ta gruba rura co wchodzi do filtra bo to przy niech chyba najbardziej buczalo.
Rozumiem ze jak jest zrzucona z trabki to nie bedzie w niczym przeszkadzac?
Ta gruba rura mogla sie czyms zatkac?
Znajomy mechanior powiedzial ze to slychac tak jakby za malo powietrza dostawal albo jakis martwy punkt?

#19 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 11 marca 2010 - 22:34

Rozumiem ze jak jest zrzucona z trabki to nie bedzie w niczym przeszkadzac?

Może szczur tam wlazł, a na serio trzeba z każdej strony popatrzeć w ten dolot - wyjąć, obejrzeć itp.
Zdejmij i zobacz, filtr i wszystko po kolei.

#20 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2010 - 09:53

Ok sprobuje dzisiaj sie pobawic z tym filtrem. Zmienie spinki i sprawdze przelot tych rur.
A co powiecie na temat tego wezyka z paliwem? Da sie cos z tym zsrobic?