Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nie odbija kierownica i ściąga raz na prawo raz na lewo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
71 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   mmaciekk

mmaciekk
  • 14 postów
  • Dołączył: 18-09-2011

Napisany 12 lutego 2014 - 17:58

stwierdzam iż kluska prowadzi się jak marzenie :)

#62 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2014 - 18:43

Czy samo sprawdzenie poduszki, tzn odkręcenie tego górnego pierścienia może spowodowac, że geometria się rozjedzie? Chętnie sprawdziłbym to u siebie, ale wolałbym uniknąć niepotrzebnych kosztów jeśli okaże się, że jest ok.

#63 OFFLINE   mmaciekk

mmaciekk
  • 14 postów
  • Dołączył: 18-09-2011

Napisany 13 lutego 2014 - 03:50

nie rozjedzie się dopóki nie odkręcisz amora od zwrotnicy ;) ale od góry ciężko Ci to będzie to chyba zobaczyć

#64 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2014 - 17:40

Można dojrzeć przez otwór pod talerzykiem odpowiednio podświetlając , jest spory otwór.Moje zaczęły skrzypieć przy kręceniu kierownicą więc już przyszedł czas na wymianę i myślę że miały 400 tyś przebiegu bo tyle jest na blacie a auto jest u mnie już 12 lat . Po zmianie na nowe z łożyskami oraz wymiana dużych tulei na poliuretany i nowych zwrotnic omega prowadzi się wzorowo a nawet lepiej.:D

#65 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 lipca 2014 - 19:51

Witam. Chciałbym rozwiązać problem, który nurtuje mnie od początku nabycia mojej Omki , a mianowicie. Kiedy skręcam na skrzyżowaniu w prawo to autko później cały czas ciągnie w prawo (to kontrowanie mnie już dobija) , następny skręt na skrzyżowaniu w lewo i autko będzie ciągnąć w lewo. Czasami jest to tak irytujące ,że zatrzymuje się na prostej drodze żeby odkręcić kawałek kierownicę w przeciwną stronę . wymieniłem już wachacze , łączniki stabilizatora , gumy na stabilizatorze , końcówki drążków(wszystkie) i dzisiaj wspornik łącznika drążka kierowniczego. Co prawda nie na oryginalny do Y25dt , bo takowego dostać nie mogłem, ale piszecie, że te od innych omeg też pasują. Luz tam był niesamowity , jak go ściągnąłem to nie było kawałka gumy na tej podwójnej tulejce. Tak czy siak nie pomogło. Co jeszcze może powodować takie zachowanie ?

#66 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2014 - 20:40

Rozumiem że geometrię robiłeś po wymianie połowy zawieszenia. Może górne łożyska mcpersona ewentualnie coś nie tak z przekładnią kierowniczą.

#67 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 lipca 2014 - 21:15

No właśnie zapomniałem dopisać. Łożyska i poduchy na amorach też wymieniłem bo już trzeszczały, i owszem geometrie robiłem.

#68 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2014 - 21:22

Jest śruba regulacyjna na przekładni ta kasująca luz (gdzieś jest na forum zdjęcie). Może poprzedni właściciel regulował i za bardzo skręcił :hmmm:

#69 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2014 - 21:24

@hrycu, spróbuj odkręcić, w sensie poluzować nakrętkę na wsporniku. jeśli problem się rozwiąże to coś nie tak jest z tulejką we wsporniku. Miałem podobny problem jak u mnie tulejka dostała luzów. Po dokręceniu śruby luz zniknął, ale był właśnie efekt taki jak opisujesz.

#70 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 lipca 2014 - 21:53

Ok jutro spróbuje jeszcze raz zaglądnąć do tego wspornika drążka jako że on w ogóle inaczej wygląda niż stary oryginał. Natomiast jeżeli chodzi o śrubę regulacyjną na przekładni to czy ona występuję przy moim aucie (y25dt)? , bo jej tam na górnym, że tak nazwę dekielku znaleźć nie mogę. Na środku jest nabita blaszka i do okoła normalne śruby , nie mogę jej tam wyczuć , a raczej jest charakterystyczna i nie można jej pomylić z innymi.

#71 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2014 - 22:51

Natomiast jeżeli chodzi o śrubę regulacyjną na przekładni to czy ona występuję przy moim aucie (y25dt)?

Tego na 100% nie wiem ale nie sądzę aby była inna. Zobacz (pierwsze lepsze foto znalezione):
http://img09.allegro...5/01/4398850110
Z prawej strony dekielek na 4 śruby po środku śruba z nakrętką.

#72 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lipca 2014 - 14:36

tak jak na zdjęciu wyżej
przód auta na kobyłki, nakrętkę luzujesz, śrubą kasujesz luz, kierownica musi być na wprost, w tym miejscu jest najmniejszy luz, dokręcasz aż poczujesz delikatny opór podczas kręcenia kierownicą i cofasz o "włos", zakręcasz kontrę i po robocie