0
nie odbija kierownica i ściąga raz na prawo raz na lewo
Rozpoczęte przez
kozbu
, 08 mar 2010, 19:07
71 odpowiedzi na ten temat
#61 OFFLINE
#62 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2014 - 18:43
Czy samo sprawdzenie poduszki, tzn odkręcenie tego górnego pierścienia może spowodowac, że geometria się rozjedzie? Chętnie sprawdziłbym to u siebie, ale wolałbym uniknąć niepotrzebnych kosztów jeśli okaże się, że jest ok.
#63 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2014 - 03:50
nie rozjedzie się dopóki nie odkręcisz amora od zwrotnicy ale od góry ciężko Ci to będzie to chyba zobaczyć
#64 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2014 - 17:40
Można dojrzeć przez otwór pod talerzykiem odpowiednio podświetlając , jest spory otwór.Moje zaczęły skrzypieć przy kręceniu kierownicą więc już przyszedł czas na wymianę i myślę że miały 400 tyś przebiegu bo tyle jest na blacie a auto jest u mnie już 12 lat . Po zmianie na nowe z łożyskami oraz wymiana dużych tulei na poliuretany i nowych zwrotnic omega prowadzi się wzorowo a nawet lepiej.
#65 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 19:51
Witam. Chciałbym rozwiązać problem, który nurtuje mnie od początku nabycia mojej Omki , a mianowicie. Kiedy skręcam na skrzyżowaniu w prawo to autko później cały czas ciągnie w prawo (to kontrowanie mnie już dobija) , następny skręt na skrzyżowaniu w lewo i autko będzie ciągnąć w lewo. Czasami jest to tak irytujące ,że zatrzymuje się na prostej drodze żeby odkręcić kawałek kierownicę w przeciwną stronę . wymieniłem już wachacze , łączniki stabilizatora , gumy na stabilizatorze , końcówki drążków(wszystkie) i dzisiaj wspornik łącznika drążka kierowniczego. Co prawda nie na oryginalny do Y25dt , bo takowego dostać nie mogłem, ale piszecie, że te od innych omeg też pasują. Luz tam był niesamowity , jak go ściągnąłem to nie było kawałka gumy na tej podwójnej tulejce. Tak czy siak nie pomogło. Co jeszcze może powodować takie zachowanie ?
#66 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 20:40
Rozumiem że geometrię robiłeś po wymianie połowy zawieszenia. Może górne łożyska mcpersona ewentualnie coś nie tak z przekładnią kierowniczą.
#67 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 21:15
No właśnie zapomniałem dopisać. Łożyska i poduchy na amorach też wymieniłem bo już trzeszczały, i owszem geometrie robiłem.
#68 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 21:22
Jest śruba regulacyjna na przekładni ta kasująca luz (gdzieś jest na forum zdjęcie). Może poprzedni właściciel regulował i za bardzo skręcił :hmmm:
#69 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 21:24
@hrycu, spróbuj odkręcić, w sensie poluzować nakrętkę na wsporniku. jeśli problem się rozwiąże to coś nie tak jest z tulejką we wsporniku. Miałem podobny problem jak u mnie tulejka dostała luzów. Po dokręceniu śruby luz zniknął, ale był właśnie efekt taki jak opisujesz.
#70 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 21:53
Ok jutro spróbuje jeszcze raz zaglądnąć do tego wspornika drążka jako że on w ogóle inaczej wygląda niż stary oryginał. Natomiast jeżeli chodzi o śrubę regulacyjną na przekładni to czy ona występuję przy moim aucie (y25dt)? , bo jej tam na górnym, że tak nazwę dekielku znaleźć nie mogę. Na środku jest nabita blaszka i do okoła normalne śruby , nie mogę jej tam wyczuć , a raczej jest charakterystyczna i nie można jej pomylić z innymi.
#71 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 22:51
Tego na 100% nie wiem ale nie sądzę aby była inna. Zobacz (pierwsze lepsze foto znalezione):Natomiast jeżeli chodzi o śrubę regulacyjną na przekładni to czy ona występuję przy moim aucie (y25dt)?
http://img09.allegro...5/01/4398850110
Z prawej strony dekielek na 4 śruby po środku śruba z nakrętką.
#72 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2014 - 14:36
tak jak na zdjęciu wyżej
przód auta na kobyłki, nakrętkę luzujesz, śrubą kasujesz luz, kierownica musi być na wprost, w tym miejscu jest najmniejszy luz, dokręcasz aż poczujesz delikatny opór podczas kręcenia kierownicą i cofasz o "włos", zakręcasz kontrę i po robocie
przód auta na kobyłki, nakrętkę luzujesz, śrubą kasujesz luz, kierownica musi być na wprost, w tym miejscu jest najmniejszy luz, dokręcasz aż poczujesz delikatny opór podczas kręcenia kierownicą i cofasz o "włos", zakręcasz kontrę i po robocie