nie odbija kierownica i ściąga raz na prawo raz na lewo
#41 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2013 - 10:41
#42 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2013 - 12:54
mmaciekk sprawdz sobie drążki kierownicze bo mogą być wybite. u mnie czasem podczas krecenia kierownicą trzeszczy i też fruwa auto tak jak piszesz. sprawdz czy nie drzy ci przod podczas hamowania naglego np ze 150km do 70.
drżenie nie jest tylko spowodowane drążkami ja miałem nowe drążki, środkowy, tuleje i inne a dalej drżało. w moim wypadku był to problem z łącznikami stabilizatora.
#43 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2013 - 13:13
sorki ale nie uwierzę że przez łączniki stabilizatora miałeś drżenie kierownicy, po prostu konstrukcja zawieszenia fizycznie nie da takiego efektu. Najprawdopodobniej zmieniłeś koła w między czasie lub je wyważyłeś. albo jakiś syf był na piaście lub feldze i źle przylegałydrżenie nie jest tylko spowodowane drążkami ja miałem nowe drążki, środkowy, tuleje i inne a dalej drżało. w moim wypadku był to problem z łącznikami stabilizatora.
#44 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2013 - 13:21
#45 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2013 - 13:47
#46 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2013 - 14:11
aaa to to ja przegapiłem że chodziło o hamowanie ale nie mniej jednak łącznik stabilizatora nie daje takich objawów. Nie uogólniał bym tak że wszystko. Podstawa do porządnie zdiagnozować gdzie leży problem, czyli poszukać a nie stosować zasadę rutyniarstwabyły tak wybite że na polskich drogach, wszystko latało pomijając fakt że odpowiedź była na temat hamowania z dużej prędkości Z50 a tak poważnie, to żeby kompletnie zdiagnozować/naprawić zawieszenie w omedze to zazwyczaj trzeba wymienić wszystko.
przechodziłem to na koleinach miałem walkę z kierownicą i samochodem ja chciałem co innego, kierownica robiła co innego, a samochód po swojemu . Po diagnozie że to problemem jest wspornik drążka, a konkretnie to tuleja wspornika i prawy sworzeń wahacza, a po wymianie owych elementów walka z kierownicą i samochodem poszła w niepamięćłącznik stabilizatora też zmienione, oczywiście na częściach nie oszczędzam i zawsze lemforder, chyba że danej części lemf nie produkuje no i luz na kierze u mnie jest spory i w koleinach na 235/45R17 nie miło się jeździło... na zimowych 205/60R16 lepiej, ale to nie to dalej... a ja lubię jak wszystko działa jak należy... jutro może zmienię tą tulejkę wspornika
#47 OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 14:59
no i lipa.... tulejka moim zdaniem była dobra, no ale jak już kupiłem to wymieniłem, bez rezultatu, ale pojechałem na szarpaki i zostało "wyszarpane" że sworzeń do wymiany i drążek kierowniczy środkowy. luz duży ale jednak stuków nie słyszałem za bardzo. no nic... zamówione dwa sworznie i drążek (lemforder) i ja lżejszy o 440zł... eh. c.d.n....
#48 OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 15:32
Przypominam pierwszy Twój post.siemka! mam ten sam problem, skręcę w prawo to ściąga w prawo, w lewo analogicznie. Piszecie o tym wsporniku, sprawdzałem go w taki sposób że kolega kręcił kierownicą a ja patrzyłem czy nic tam się nie przestawia ale nic takiego nie było widać ani czuć... czy jego luz można stwierdzić dopiero po jego zdemontowaniu?
Dodam jeszcze że czasem coś trzeszczy jak kręci się kołami w miejscu i kierownica wtedy przeskakuje, ale delikatnie
znaczy się że dalej ściąga kierownicę po skręcie w prawo to w prawo, i analogicznie w drugą stronę ?? takie objawy jak podałeś w pierwszym poście, to typowe objawy dla tulei wspornika drążka środkowego lub łożysk macphersona. Drążek środkowy jak ma luz nie powoduje przytrzymania kierownicy i trzasków pod czas skręcania, jedynie niestabilność w koleinach.no i lipa.... tulejka moim zdaniem była dobra, no ale jak już kupiłem to wymieniłem, bez rezultatu, ale pojechałem na szarpaki i zostało "wyszarpane" że sworzeń do wymiany i drążek kierowniczy środkowy. luz duży ale jednak stuków nie słyszałem za bardzo. no nic... zamówione dwa sworznie i drążek (lemforder) i ja lżejszy o 440zł... eh. c.d.n....
zapytam z ciekawości, jaką tuleję wsadziłeś ?? wymieniałeś samą tuleję ze wspornika czy wkładałeś cały wspornik ??
#49 OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 17:13
tak dalej ściąga albo w lewo albo w prawo, jutro wymieniam sworznie i drążek, najpierw trzeba luzy zlikwidować później dalej szukać...
#50 OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 17:44
#51 OFFLINE
Napisany 18 listopada 2013 - 19:44
jutro przyjrzę się jeszcze poduszkom górnym mimo że zmieniałem jakiś czas temu...
#52 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2013 - 07:23
może nie tyle co poduszkom, ale łożyskom przypatrz się.jutro przyjrzę się jeszcze poduszkom górnym mimo że zmieniałem jakiś czas temu...
#53 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2013 - 19:42
chce się upewnić czy dobrze je kiedyś ktoś wymienił..
#54 OFFLINE
#55 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2013 - 18:28
#56 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2013 - 19:10
drążek ?? który drążek ??dzisiaj po długiej walce zmieniłem sworznie i drążek...
#57 OFFLINE
#58 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2013 - 15:40
#59 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 17:38
na dniach zajrzę do nich, kojarzę coś że jakieś nie za drogie były wkładane, bo widzę że SKF kosztuje prawie 50zł sztuka, wiec nie zdziwię się jak klękły
#60 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2014 - 15:32
- piękna poduszka (febi po 25000km)
- tutaj widać jak pięknie pracowało łożysko haha, w zasadzie to nie pracowało... (ten sam przebieg co poduszka)
- a więc wpadło na pokład...
jutro mam nadzieje że kolega znajdzie chwilę na zrobienie mi geometri i powiem czy "się naprawiło" pozdrawiam