Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nie odbija kierownica i ściąga raz na prawo raz na lewo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
71 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dziurek

dziurek
  • 14 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 09 marca 2010 - 17:31

Z opisu wygląda tak jakby coś było zatarte.Odepnij końcówki drążków kierowniczych przy kołach i sprawdź jak się obracają macpersony-jak bez oporu,to trzeba spr.wspornik drążków kierowniczych-odpinając od niego drążek środkowy.Potem zostaje już przekładnia kierownicza,ewent.pompa wspomagania.

#22 OFFLINE   axxis

axxis
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-06-2009
  • Skąd: śląsk

Napisany 12 marca 2010 - 08:19

Witam
W moim aucie właśnie pojawił się takim sam problem jak u kolegi "kozbu". Dzwoniłem do swojego kolegi mechanika i on podejrzewa wspomniany wspornik drążków kierowniczych umówiłem się już na termin naprawy więc jak będzie zrobione to Wam napisze

#23 OFFLINE   kozbu

kozbu
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-11-2009

Napisany 13 marca 2010 - 16:49

patrzyłem dzisiaj na ten wspornik , po wymontowaniu okazało że się nie obracał, nie było szans wybicia tulei tak zasyfiała.Jak by nie to że ta guma miedzy nimi się zerwała kiedyś- to bym w ogóle kierownicą nie ruszył.Niestety już nie udało się kupić nowego bo po 13godz. tak że nie wiem czy pomoże.

#24 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 marca 2010 - 23:03

patrzyłem dzisiaj na ten wspornik , po wymontowaniu okazało że się nie obracał, nie było szans wybicia tulei tak zasyfiała.Jak by nie to że ta guma miedzy nimi się zerwała kiedyś- to bym w ogóle kierownicą nie ruszył.Niestety już nie udało się kupić nowego bo po 13godz. tak że nie wiem czy pomoże.


Ta guma ma byc cala i to nie ma sie chyba obracac dlatego nie odbija.

#25 OFFLINE   kozbu

kozbu
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-11-2009

Napisany 17 marca 2010 - 09:40

Naprawiłem ten wspornik (wymieniłem połowę wspornika,tą z wprasowaną tuleją)i wszystko działa jak należy -teraz wiem jak to jest jak działa wspomaganie:) tym którzy mają taki problem i będą się do tego zabierać proponuję nie bawić się w wybijanie części która się obraca -to nie ma sensu ,tak mocno siedzi! Lepiej to rozciąć kątówką i kupić tą łapę z wprasowana tuleją (60 zł w sklepie) DZIĘKI WIELKIE ZA POMOC A W SZCZEGÓLNOŚCI NIUŃKOWI:)

#26 OFFLINE   szakuli

szakuli
  • 41 postów
  • Dołączył: 17-07-2006
  • Skąd: Kętrzyn

Napisany 22 czerwca 2010 - 06:49

Kolego ile innym zaoszczędziłeś czasu. Od wczoraj mam to samo, myk na forum i jak na talerzu rozwiązanie. Niech w dzieciach wynagrodzi.

#27 OFFLINE   kozbu

kozbu
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-11-2009

Napisany 24 czerwca 2010 - 21:57

to ok ;)

#28 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 kwietnia 2013 - 13:18

Mam dokładnie ten sam problem. Kierownica ciężko odbija przy wychodzeniu z zakrętu i po skręcie w lewo ściąga w lewo jadąc na wprost, po skręcie w prawo ściąga na prawo jadąc na wprost. Kierownica pręży dopóki się mocno nie skontruje w przeciwną stronę. O jakim wsporniku mowa? Jak on wygląda, gdzie się znajduje i jak najszybciej wymienić?

#29 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2013 - 14:26

Mam dokładnie ten sam problem. Kierownica ciężko odbija przy wychodzeniu z zakrętu i po skręcie w lewo ściąga w lewo jadąc na wprost, po skręcie w prawo ściąga na prawo jadąc na wprost. Kierownica pręży dopóki się mocno nie skontruje w przeciwną stronę. O jakim wsporniku mowa? Jak on wygląda, gdzie się znajduje i jak najszybciej wymienić?


Kup cały wspornik porządnej firmy to wymiana będzie prostsza , a tak na marginesie to szukajka ma święta?

http://forum.omegakl...ead.php?t=15477

#30 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 kwietnia 2013 - 14:51

Dobra, już wiem, co i jak. Dzięki za linka.

#31 OFFLINE   patryk2807

patryk2807
  • 5 postów
  • Dołączył: 26-01-2013
  • Skąd: Nowogard

Napisany 01 kwietnia 2013 - 19:30

Witam,
mój problem polega na tym gdy zaliczam dziure na naszych pieknych drogach kierownica sie przestawia raz, lekko na prawo, raz lekko na lewo no i oczywiscie przy hamowaniu ściąga. Jutro jadę na stację diagnostyczna aby sprawdzili co to może jest, ale moze pomożecie mi mniej więcej już dziś?

#32 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2013 - 14:57

Witam,
mój problem polega na tym gdy zaliczam dziure na naszych pieknych drogach kierownica sie przestawia raz, lekko na prawo, raz lekko na lewo no i oczywiscie przy hamowaniu ściąga. Jutro jadę na stację diagnostyczna aby sprawdzili co to może jest, ale moze pomożecie mi mniej więcej już dziś?


Jak miałem uszkodzone tuleje na wahaczach z przodu, to było tak jak u Ciebie.

#33 OFFLINE   NorbisPL

NorbisPL
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-10-2009

Napisany 23 maja 2013 - 17:37

Witam. Panowie 3 dzień 2 serwisy diagnostyczne... żal. Ten wspornik po wymianie na nowy ciężko chodzi. Mechanik twierdzi, że powinny tam być jakieś podkładki po których lepiej po skręceniu by się w tej tulei wspornik ślizgał. Czy to prawda? Od góry nie mam żadnej podkładki tylko ta jedna na dole tulei przy nakrętce. Lewe koło cofnięte o około 1 stopień ponoć po możliwym uderzeniu i przy dohamowaniu sciąga na lewo.

#34 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maja 2013 - 19:19

jeśli faktycznie jest cofnięte koło to oznaczało by że masz zerwaną tuleję lub co gorsza wykrzywiony wahacz, przez co kąt wyprzedzenia sworznia będzie inny i kierownica może nie odbijać. Co do wspornika to jest tylko jedna podkładka przy nakrętce, poprzedni wspornik jak skręciłem na sztywno to też mi kierownica nie odbijała. Zmiana wspornika na nowy skręcenie nakrętki do oporu i kierownicy nie blokuje.

#35 OFFLINE   jozekrzow

jozekrzow
  • 51 postów
  • Dołączył: 04-03-2011

Napisany 03 września 2013 - 18:35

witam pojawił sie problem u mnie w om. problemem jest to ze jak skrecam np w prawo to pozniej auto ucieka mi cały czas na prawa strone jak skrece mocniej w lewo to wtedy w lewo. czy miał ktos takie cos kiedys u siebie w om? pwoiem ze wymieniałem koncowki ibyła robiona zbierznosc i jest ok gosc ktory wymieniał mi przecioł jakos gume od koncówki;/. obywatel ktory robił zbierznosc stwierdził ze sa w amortyzatorach zatarte lekko lozysko czy moze to byc przyczyna? dzieki i pozdrawiam

#36 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 03 września 2013 - 19:58

witam pojawił sie problem u mnie w om. problemem jest to ze jak skrecam np w prawo to pozniej auto ucieka mi cały czas na prawa strone jak skrece mocniej w lewo to wtedy w lewo. czy miał ktos takie cos kiedys u siebie w om? pwoiem ze wymieniałem koncowki ibyła robiona zbierznosc i jest ok gosc ktory wymieniał mi przecioł jakos gume od koncówki;/. obywatel ktory robił zbierznosc stwierdził ze sa w amortyzatorach zatarte lekko lozysko czy moze to byc przyczyna? dzieki i pozdrawiam


Czy otrzymałeś wydruk z ustawienia zbieżności? Wiesz, nie każdy fachman od ustawiania zbieżności potrafi to robić perfekcyjnie. Jeżeli na wydruku parametry są ok, to można szukać innych przyczyn.Pozdrawiam.:)

#37 OFFLINE   mmaciekk

mmaciekk
  • 14 postów
  • Dołączył: 18-09-2011

Napisany 16 listopada 2013 - 11:46

siemka! mam ten sam problem, skręcę w prawo to ściąga w prawo, w lewo analogicznie. Piszecie o tym wsporniku, sprawdzałem go w taki sposób że kolega kręcił kierownicą a ja patrzyłem czy nic tam się nie przestawia ale nic takiego nie było widać ani czuć... czy jego luz można stwierdzić dopiero po jego zdemontowaniu?

Dodam jeszcze że czasem coś trzeszczy jak kręci się kołami w miejscu i kierownica wtedy przeskakuje, ale delikatnie

#38 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2013 - 12:08

Dodam jeszcze że czasem coś trzeszczy jak kręci się kołami w miejscu i kierownica wtedy przeskakuje, ale delikatnie

Może poduchy, albo łożyska na amorach padły :hmmm:

#39 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 16 listopada 2013 - 21:02

siemka! mam ten sam problem, skręcę w prawo to ściąga w prawo, w lewo analogicznie. Piszecie o tym wsporniku, sprawdzałem go w taki sposób że kolega kręcił kierownicą a ja patrzyłem czy nic tam się nie przestawia ale nic takiego nie było widać ani czuć... czy jego luz można stwierdzić dopiero po jego zdemontowaniu?


U mnie przy takich objawach był zapieczony wspornik. Zero luzu. Po odpięciu drążka nie można było ruszyć tym wspornikiem.

#40 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 listopada 2013 - 01:20

mmaciekk sprawdz sobie drążki kierownicze bo mogą być wybite. u mnie czasem podczas krecenia kierownicą trzeszczy i też fruwa auto tak jak piszesz. sprawdz czy nie drzy ci przod podczas hamowania naglego np ze 150km do 70.