Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B FL 2.2. Warto kupić?


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
50 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 marca 2010 - 23:38

a ja muszę pochwalić kolorek :)

#42 OFFLINE   keras

keras
  • 24 postów
  • Dołączył: 02-07-2010
  • Skąd: Piła

Napisany 02 lutego 2011 - 13:14

z mojego doswiadczenia:
2.2 w benzynie 144km użytkuje od czerwca ubiegłego roku. auto z 00r, w tym czasie wymieniłem zawór trójdrożny i tłumiki (korozja juz je zdzarła).

teraz mam problem bo wariuja obroty na zimnym silniku i jestem na etapie dochodzenia powodów tego zjawiska.

poza tym problemów nie było. auto odpala bez problemu, chodzi na gazie bez problemu, rozpędza się przyzwoicie (choć czasem mam wrazenie że ma gorszy dzień, ale że jeżdzę dość rodzinnie to mi to nie przeszkadza) ;-)

walizki wchodzą, drabiny + narzędzia tez...;-)

#43 OFFLINE   cruel

cruel

    nawet gdy będę kroczył...

  • 214 postów
  • Dołączył: 19-06-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 02 lutego 2011 - 13:44

Na drzwiach są boczki z alu? czy to tylko się tak światło odbiło? Wygląda ładnie, nie łyka za dużo oleju? :D
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Czas jest wartościowszy od pieniędzy. Możesz dostać więcej pieniędzy, ale nie możesz dostać więcej czasu.

#44 OFFLINE   sztychman

sztychman
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 03 lutego 2011 - 17:34

Dawno nie zaglądałem na forum ale widzę nowe posty w moim temacie wiec odpowiem ;]

Cruel: to tylko swiatło ;p a oleju nie bierze jakos szczegolnie duzo juz sam nie pamietam kiedy dolewałem i na wskazniku prawie nic nie ubyło ;]

teraz mam problem bo wariuja obroty na zimnym silniku i jestem na etapie dochodzenia powodów tego zjawiska.


Miałem dokladnie to samo... odwiedzilem z 5 mechanikow zanim dowiedzialem sie o co chodzi. Walniety byl przeplywomierz powietrza, wymienilem i zero problemów. Nowy kosztował mnie 250 zł. Najlepsze jest to ze poprzedni mechanicy chcieli mi wymieniac jakies sterowniki(cena wg nich 2500 zł) lub całą hydraulikę ;]

#45 OFFLINE   keras

keras
  • 24 postów
  • Dołączył: 02-07-2010
  • Skąd: Piła

Napisany 03 lutego 2011 - 17:38

Miałem dokladnie to samo... odwiedzilem z 5 mechanikow zanim dowiedzialem sie o co chodzi. Walniety byl przeplywomierz powietrza, wymienilem i zero problemów. Nowy kosztował mnie 250 zł. Najlepsze jest to ze poprzedni mechanicy chcieli mi wymieniac jakies sterowniki(cena wg nich 2500 zł) lub całą hydraulikę ;][/QUOTE]

a jak zdiagnozowałeś? kompem czy okiem i uchem fachowca..... wielu na forum pisze ze przy tych samych obiawach mieli inne przyczyny.... cewki, krokowe itp, itd... a i ze "kompy pokazywały różne rzeczy a okazało się ze akurat co innego....."

#46 OFFLINE   sztychman

sztychman
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 03 lutego 2011 - 18:14

Kompem. Nie pamietam dokladnie, co pokazywał komp bo to było z pół roku temu. Dokładniej mowiac to moj problem polegał na tym, ze na zimnym silniku obroty strasznie skakały, kiedy chciałem od razu ruszyć po odpaleniu to auto dusiło sie i w koncu gasło. Musiałem zawsze z rana odczekać około 5 minut zanim sie rozgrzeje i bede mogl ruszyc. Po rozgrzaniu silnika przez kilka godzin juz nie było problemu. Nie wiem czy masz to samo dlatego opisuje moj problem ;]

#47 OFFLINE   jaca3

jaca3
  • 39 postów
  • Dołączył: 07-06-2007
  • Skąd: Chocianow

Napisany 03 lutego 2011 - 18:36

Ja juz kiedys pisalem swoje wrazenia, przejechalem lacznie prawie 50 tys.km na gazie przaz ten czas, oprocz materialow eks. wymienilem chlodnice dziura w plastiku i uszczelka pod silnikiem krokowym.Moim zdaniem moca nie grzeszy ale na codzien ok. I dlatego nie wiem, skad te opnie o awaryjnosci tej jednostki,byc moze jak sie zle trafi to sa problemy.

#48 OFFLINE   keras

keras
  • 24 postów
  • Dołączył: 02-07-2010
  • Skąd: Piła

Napisany 03 lutego 2011 - 18:40

Kompem. Nie pamietam dokladnie, co pokazywał komp bo to było z pół roku temu. Dokładniej mowiac to moj problem polegał na tym, ze na zimnym silniku obroty strasznie skakały, kiedy chciałem od razu ruszyć po odpaleniu to auto dusiło sie i w koncu gasło. Musiałem zawsze z rana odczekać około 5 minut zanim sie rozgrzeje i bede mogl ruszyc. Po rozgrzaniu silnika przez kilka godzin juz nie było problemu. Nie wiem czy masz to samo dlatego opisuje moj problem ;]


wypisz wymaluj - moje obiawy... to by nawet bylo logiczne bo normalnie to krokowce są odpowiedzialne za wolne obroty,..... a w naszych modelach krokowców nie ma...

a powiedz mi jeszcze.... wstawiles oryginała czy zamiennik? kupiłeś jakąś konkretną markę?

#49 OFFLINE   jaca3

jaca3
  • 39 postów
  • Dołączył: 07-06-2007
  • Skąd: Chocianow

Napisany 03 lutego 2011 - 18:46

Sorry mialem na mysli przepustnice.

#50 OFFLINE   rafcio2607

rafcio2607
  • 2 postów
  • Dołączył: 18-01-2012
  • Skąd: Sobótka/Bielawa

Napisany 28 marca 2012 - 17:48

ok, ja tu obserwuję temat od dłuższego czasu :) - czytam opinię uzytkowników, a powiem coś od strony serwisowej

Y22XEV oraz Z22XEV to najbardziej awaryjne silniki opla, do których wyszło większość poprawek spotykanych w TIS

ale oczywiście wszystko zależy jak się trafi :) - z tym że ja osobiście polecam silnik 2,6 litra bo jego utrzymanie jest naprawdę o 10-15% wyższe niż w przypadku 2,2 benzyna


ja mialem omege v6 pierwszy silnik padl mi po kilku miesiacach powod zerwane tloki postanowilem zrobic swap i kupilem drugi w bardzo dobrym stanie ale po pol roku znowu urwaly mi sie tloki.auto nie bylo katowane,ale fakt jazda omega z silnikiem v6 daje frajde z jazdy.Teraz mam b fl 2.2 16v i tez daje rade

#51 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2012 - 17:59

ponieważ założyciel tematu kupił już omegę i zaczynamy znacząco odbiegać od sedna

:zamykam:

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p