Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B FL 2.2. Warto kupić?


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
50 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sztychman

sztychman
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 03 marca 2010 - 18:45

Przymierzam sie do kupna jakiejs nowszej omegi bo moja sie troche sypie. Myślałem właśnie o B FL z silnikiem 2.2 z LPG. W sumie najbardziej mnie interesuje silnik, bo to jest 'ecotec' a slyszalem bardzo duzo opini ze one są bardzo awaryjne i chcialbym sie dowiedziec czy to prawda czy tylko takie gadanie. Wlasciwie w wiekszosci omeg sa te ecoteci (ja akurat nie mam w swojej) wiec prosze o porade czy warto sie rozgladac w ogóle?

#2 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 marca 2010 - 19:36

nie ma silników bezawaryjnych kwestia tego jak kto dbał,a co do samego 2,2 to podejrzewam będzie pali nie wiele mniej co 2,6 V6 a frajda z jazdy o niebo lepsza

#3 OFFLINE   sztychman

sztychman
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 03 marca 2010 - 19:41

oczywiscie ze nie ma silników bezawaryjnych ale poprostu slyszalem wiele opini że te ecoteci wykraczają ponad norme. A czy 2.2 czy 2.6 to nie jest przesądzone jeszcze.

#4 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2010 - 20:04

No na pewno sa mniej awaryjne od V-ek... To jest prawie to samo co 2.0. Nie ma co sie psuc:)

#5 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 03 marca 2010 - 20:14

Bierz 2.2 i nie słuchaj tych co będą pisać że będzie palić tyle co 2.6 i 3.2 bo tak nie jest. Różnica w kosztach jest wszędzie, od rozrządu przez ubezpieczenie po spalanie, załozenie LPG i utrzymanie Vki.

#6 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 marca 2010 - 20:41

pisze o czymś o czym wiem a nie zasłyszane z opowieści dziwnych treści
Szwagier ma takie samo autko tylko silnik 2,2 też automat i ta sama instalacja u tego samego gazownika jego pali 15L/100km mój 16,5L/100km a wsiadając do jego auta jest duża przepaść w przyśpieszaniu,a co do rozrządu to co ile go zmieniasz ?? bez przesady jego wyniósł 500zł mnie 800zł OC i AC płacę mniejsze niż on ale to dlatego ze mam full zniżek i na to też trzeba patrzeć kto ma ile zniżek i na co może sobie pozwolić :D a co do awaryjności to mówił mi to samo jak kupował V-ke i śmiał się jak poszedł mi wymiennik ciepła i troszkę był roboty ale i jego nie ominął pech (UPG) :D:D:D
więc tu nie ma reguły ja robiłem sam pod okiem doświadczonych kolegów,wszystko po max zniżkach(graty,robocizna głowic itd) i wyszło mnie tyle samo co jego wstawiając na UPG do normalnego warsztatu fakt on się nie brudził wstawił i odebrał gotowe ale ja to akurat lubię :D

#7 OFFLINE   sztychman

sztychman
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-02-2010

Napisany 03 marca 2010 - 21:07

ja w swoim aucie wlasciwie nic powaznego jeszcze nie zmienialem bo mam je bardzo krotki czas ;] ale chce zmienic bo jednak 2.0 8v jest troche przy słabe... przed kupnem czegos mocniejszego powstrzymują mnie narazie wlasnie tylko te czeste opinie na temat awaryjnosci silników ecotec. Zdaje sobie sprawe z tego ze wiele zalezy od tego jak sie dba o auto ale jednak nie wszystko zalezy od kierowcy ;]

#8 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 03 marca 2010 - 21:43

Ja mam 2.2 LPG i nie narzekam. Silnik dość dynamiczny i jeśli choidzi o normalną a nie jakąs ekstremalna jazde w zupełności wystarczy. Wcześniej miałem 2.0 16v i uważam że 2.2 jest bardziej dynamiczny i mniej awaryjny np. nie ma problemu z silniczkiem krokowym! Uważam, że jest to dobry silnik ale to moja opinia.

#9 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2010 - 22:22

Bierz 2.2 16v, tylko w dobrym stanie, żeby nie był zajeżdzony. Jak kupisz zadbany to nie ma problemu z silnikiem. Bierz manuala, bo automat trochę przymulony z tym silnikiem. Gaz zakładaj sam u dobrego gazownika, nie powinien palić średnio więcej niż 11-12 litrów LPG.
Jak umiesz zrobić trochę samemu przy aucie to bierz 2.6 V6. Jak nie umiesz to nie bierz, bo Cię mechanicy oskubią przy byle drobnostce typu termostat, uszczelka, świece.
Tu śmiało możesz brać automata, rwie do przodu, aż miło. Oczywiście spalanie większe, ale przy dobrej instalacji w 14 litrach LPG średnio powinien się zmieścić.

#10 OFFLINE   Tobiasz86

Tobiasz86
  • 207 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 08:59

jeżdzę od roku 2.2, po dwuch miesiącach zamontowałem gas i puki co jedyna awaria to padnięta listwa zapłonowa, kupiłem używkę za 50zeta i to jedyne koszty jakie poniosłem do tej pory (poza oczywiście eksploatacją)
faktem jest jednak, że mógłby mieć kilka KM więcej. Spalanie spokojnie mieści się w 13l

#11 OFFLINE   frk

frk

    NIC nie jest niemożliwe!

  • 47 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 08 marca 2010 - 09:47

ja Ci mogę opowiedzieć tylko na moim przykładzie, że 2.2 16v nie jest jakis tam specjalnie awaryjny, po prostu psuje sie to co w innych autach - czesci eksploatacyjne:) nie wiem jak kolegom ale mój mi pali średnio 13.8 PB a jeśli chodzi o LPG to różnie ale zawsze w granicy od 11.5L do 13.00L :) Oolnie fajna bryka z tego auta ale nie jest demonem w przyspieszaniu, wiec jesli chcialbys mocniejszego kopa to musisz zdecydowac sie na wiekszy silnik:p ale do zwyklej dynamicznej jazdy bez szalenstw auto jest w sam raz;)

Pozdrawiam!

#12 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 marca 2010 - 18:54

mój mi pali średnio 13.8 PB

To cosik dużo wg mnie. U mnie przez równy rok i 12k km przejechanych na samej Pb wyszło 11.05l/100km, a większość była po mieście.
Głównym minusem 2.2, jak większość użytkowników tej jednostki zauważa, jest to, że brakuje mu kopa. Poza tym brak wad ;)

#13 OFFLINE   Tobiasz86

Tobiasz86
  • 207 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 19:11

brakuje mu kopa. Poza tym brak wad

ładne sformułowanie, podpisuje się

#14 OFFLINE   frk

frk

    NIC nie jest niemożliwe!

  • 47 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 08 marca 2010 - 20:51

DaVePGN dokładnie to nie wiem ile mi pali PB bo nie liczylem i tylko podalem to co pisze na kompie :D zawsze mi wyskakuje ok 13.8L... a gazik to sam licze:P w zimie jak jezdzilem dosc wolno to palil 11.5L a teraz po roztopach pali mi 12.8 :)

A co do kopa to wiecie Pany jak jest... kopa nie ma ale fajne autko i tak:D


a na marginesie chłopaki dodam, że teraz to przez te dziury w drogach to choćby sie ferrari jeździło to i tak trzeba będzie po tym roku w zawieszeniu cos robić hehe

#15 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 marca 2010 - 21:01

frk.. No ja tam nie ufam mojemu kompowi, bo mi bzdury pokazuje - choćby z ostatniego tankowania:
komp: zużyte paliwo - 77,7l; średnie spalanie - 14,7l/100km
dystrybutor (do 1. odbicia): zużyte paliwo - 66,1l; średnie spalanie - 12,46l/100km
Zawsze przeklamuje w gore, srednio 2litry.

#16 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 09 marca 2010 - 07:48

Moj też przekłamuje w górę. Zauważ że w trasie już tak nie przekłamuje. Im więcej razy odpalasz , gasisz ( czyli jazda po mieście, silnik na ssaniu nie dogrzany ) wtedy komp bardziej przekłamuje w górę.

#17 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 marca 2010 - 23:33

Dzis sprawdzilem to w trasie i rzeczywiscie... Przeklamuje troche mniej.
komp: zużyte paliwo - 70,0l; średnie spalanie - 10,5l/100km
dystrybutor (do 1. odbicia): zużyte paliwo - 64,4l; średnie spalanie - 9,62l/100km

#18 OFFLINE   frk

frk

    NIC nie jest niemożliwe!

  • 47 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 12 marca 2010 - 05:51

Kolego sztychman zdecydowałeś się już co do zakupu FL'ki ?
Wybrałeś silnik? :D

#19 OFFLINE   Miaga

Miaga
  • 82 postów
  • Dołączył: 11-07-2009
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 12 marca 2010 - 09:59

Ja tak samo mam 2.2,zrobiłem nim juz prawie 40000 tys km i jak na razie jestem zadowolony

#20 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2010 - 11:01

ok, ja tu obserwuję temat od dłuższego czasu :) - czytam opinię uzytkowników, a powiem coś od strony serwisowej

Y22XEV oraz Z22XEV to najbardziej awaryjne silniki opla, do których wyszło większość poprawek spotykanych w TIS

ale oczywiście wszystko zależy jak się trafi :) - z tym że ja osobiście polecam silnik 2,6 litra bo jego utrzymanie jest naprawdę o 10-15% wyższe niż w przypadku 2,2 benzyna