Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Fotoradary


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
555 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 27 października 2010 - 09:16

autor filmów jest debeściakiem :-)

Zgadzam sie, a najbardziej podoba mi sie jego pewnosc siebie i to ze nie boi sie ich gadania :)

Swoja droga to czy takie radary, tak montowane, sa aby na pewno zgodne z prawem?...

#82 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 października 2010 - 18:49

Dla mnie foto to temat rzeka,na całe szczęście ani razu nie dałem się złapać,za to pojazd jadący równolegle z moim na 2-pasmowej (słynny odcinek przed częstochową). Była 3 w nocy, drogi puste, wracałem z wakacji,robiąc przeszło 3500km przez pół europy,nigdzie nie spotała mnie ani kontrola drogowa ani fotoradar (NIE OZNACZONY - BO OZNACZONE I OWSZEM, BYŁY).
Kolega mkaminski wspomniał coś o ograniczeniach w Anglii, ja rozumiem że mentalność się zmienia,jeżeli ktoś żyje w kraju gdzie da się godnie przeżyć przez miesiąc, jeździ się drogami gdzie ograniczenia prędkości są ustawione z głową, a miejsc niebezpiecznych albo nie ma albo jest ich bardzo mało - to zapomina się szybciutko jak jest w Polsce, nie twierdzę że fotoradary są złe, ale tak jak jest to powtarzane po 100-kroć, przynoszą zamierzony skutek lub karę w momencie kiedy stoją w rozsądnym miejscu i działają w określonych godzinach ! A nie na dwupasmowej 1-ce gdzie w środku nocy z powodzeniem można lecieć 90-100km/h w szczerym polu.
PS. Ostatnio rozwaliłem samochód o wystającą sudzienkę kanalizacyjną i to tak że wylądowałbym na przeciwległym pasie, dodam że jechałem ok. 40km/h, więc gdzie tutaj bezpieczeństwo ? Zajmijmy się drogami a znaki ustawiajmy tam gdzie trzeba a nie tam gdzie popadnie.

#83 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 27 października 2010 - 20:22

Wiem, że temat poświęcony jest radarom, ale co sądzicie o podniesieniu prędkości na drogach ekspresowych i autostradach o 10 km/h?

Wszak, to także (podobnie jak radary) wiąże się z bezpieczeństwem na drogach;D

Przeczytałem, że taki jest projekt i niekoniecznie musi wejść w życie, ale może tak będzie.

#84 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 października 2010 - 20:26

Ja ogólnie jestem za, ale i tak dla części ludzi (tych nie myślących) będzie to oznaczało że skoro jest 90km/h to można walić 150km/h a jak będzie do 100 to cisnąć już 160km/h. Jestem za ale niestety, te 20% kierowców na polskich drogach musi do tego dorosnąć. :(

#85 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 06:32

Ja ogólnie jestem za, ale i tak dla części ludzi (tych nie myślących) będzie to oznaczało że skoro jest 90km/h to można walić 150km/h a jak będzie do 100 to cisnąć już 160km/h. Jestem za ale niestety, te 20% kierowców na polskich drogach musi do tego dorosnąć. :(



Dokładnie tak jak mówisz. Ja też jestem generalnie za, ale wiadomo jak część ludzi u nas jeździ. Potrafią Cię obtrąbić jak jedziesz 80 na ograniczeniu do 70:mad:

Poza tym nie zawsze patrzą na znaki:(

Takich co lecą 150 i więcej to nawet nie chce komentować, ale widziałem ze 3 razy jak policja za takim zawracała:jump:

I odjechał im tylko z 10 km i już go mieli na poboczu jak przejeżdżałem:D

#86 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 października 2010 - 13:47

Heh, przytoczę jescze opowiastkę o moim znajomym (włochu) który jechał nad polskie morze stosując się do ograniczeń prędkości, podróż z Krakowa do Gdańska zajęła mu 22h. :p Także daje to pewne wyobrażenie o naszych bzdurnych ograniczeniach prędkości.

#87 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 października 2010 - 17:43

Heh, przytoczę jescze opowiastkę o moim znajomym (włochu) który jechał nad polskie morze stosując się do ograniczeń prędkości, podróż z Krakowa do Gdańska zajęła mu 22h. :p Także daje to pewne wyobrażenie o naszych bzdurnych ograniczeniach prędkości.


ale to nie powód do łamania przepisów

Kiedy bardzo się spieszyłem i zdarzało mi się przekraczać prędkość to w porównaniu z jazdą przepisową zyskiwałem na trasie Szczecin-Gorzów jakieś 10 minut. Czyli zamiast 1h25' jechałem 1h15'

ten Włoch pewnie gdyby przekraczał prędkość (ale bez wariactw) jechałby z 21 godzin...

#88 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 października 2010 - 17:47

Z całym szacunkiem ale myślę że ciężko jest jechać 40 na 40-tce :) Pewnie i tak sobie jechałeś 50 czy 60 :)
Ja jadąc przez miasto kiedyś przepisowo trasę którą robię w 10-12min robiłem 37min. :p

#89 OFFLINE   Tobiasz86

Tobiasz86
  • 207 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2010 - 18:11

Ja jadąc przez miasto kiedyś przepisowo trasę
którą robię w 10-12min robiłem 37min. :p

a co to za miasto, bez skrzyżowań, świateł i korków chyba, skoro można tak skrócić czas przejazdu

#90 OFFLINE   jacagda

jacagda

    xxx

  • 142 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Gdańsk Oliwa
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2010 - 19:28

jest kupa takich co widząc tablice informującą o foto radarze hamują do 50km/h i to ostro nie zwracając uwagi jaka jest dozwolona prędkość na danym odcinku drogi ( jakiś program wpisany na ograniczenie do 50 )

#91 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 19:42

jest kupa takich co widząc tablice informującą o foto radarze hamują do 50km/h i to ostro nie zwracając uwagi jaka jest dozwolona prędkość na danym odcinku drogi ( jakiś program wpisany na ograniczenie do 50 )


Zgadza się. Też to zauważyłem:D

Do tego zauważyłem jeszcze jedną rzecz, a mianowicie jadę sobie 70 lub 75 na ograniczeniu do 70, wyprzedza mnie koleś i leci tam 90 lub więcej.
Przejeżdża przez światła i za jakiś czas, okazuje się, że albo utknął gdzieś za jakąś ciężarówką czy autobusem, albo innym pojazdem i w efekcie ja go wyprzedzam na drugim pasie.

Do tego bardzo często jak zobaczy ciężarówkę na prawym pasie przed światłami to już zjeżdża na lewo i tych samochodów jest na lewym pasie 20, a na prawym ciężarówka i 3 osobowe np.

Okazuje się, że zanim lewy pas ruszy to już te 4 czy 5 aut na prawym dawno już pojachało i ów gość irytuje się, że auta na lewym nie jadą:D

To taki tylko przykład, bo na trasie długości 30 km wyprzedzałem tego gościa ze 4 razy, bo się albo gdzieś blokował, albo właśnie na lewym pasie się ustawiał tak jak opisałem:D

Nie chodzi mi tutaj o to, żeby np. się chwailć, że dobrze jeżdżę, czy przewiduję na drodze, bo to nie oto chodzi, (oczywiście staram się przewidywać, a nie chwalę się), tylko działają na niektórych kierowców mechanizmy, że widzi Tira i już jedzie na lewy pas bo zanim tir ruszy . . . zanim się rozpędzi ... jeszcze zasmrodzi spalinami itd:D

Zmierzam do tego, że poprostu zasuwając nie zrobimy trasy 30 minutowej w 10 minut, chyba że po torze wyścigowym pojedziemy.

A jadąc sobie nawet przepisowo bardzo często tak jak powiedzieliście zyskujemy bardzo mało czasu, a ryzyko jest większe w porównaniu do tych korzyści:jump:

#92 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 października 2010 - 19:51

a co to za miasto, bez skrzyżowań, świateł i korków chyba, skoro można tak skrócić czas przejazdu


Kolego, mieszkam w Łodzi a oba pomiary robione były w okolicach godziny 14:30 (trasa z centrum do dzielnicy domków jednorodzinnych na krańcach miasta). Zapewniam Cię że można go tak skrócić, zwłaszcza że mam 2 bardzo szybkie odcinki na trasie.

#93 OFFLINE   zuko252

zuko252
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-08-2010
  • Skąd: Syców

Napisany 09 listopada 2010 - 23:23

apropo podnoszenia prędkości , nie którzy kierowcy lubią się spieszyć ,jadą na urwanie głowy ,a jak zobaczą foto radar zwalniają do 50 na ograniczeniu do 70 to poco te znaki!

#94 OFFLINE   zielona

zielona

    Sylwiosława

  • 150 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 10 listopada 2010 - 07:25

apropo podnoszenia prędkości , nie którzy kierowcy lubią się spieszyć ,jadą na urwanie głowy ,a jak zobaczą foto radar zwalniają do 50 na ograniczeniu do 70 to poco te znaki!


Zwalniają tak, bo właśnie nie patrzą na znaki. Niestety taka sytuacja jest i będzie wszędzie...

#95 OFFLINE   Magda197822

Magda197822
  • 32 postów
  • Dołączył: 07-11-2010
  • Skąd: Pierławki kolo działdowa

Napisany 10 listopada 2010 - 09:57

jak zwalniaja do 50 to jeszcze ale nie ktozy nawet do 40 tki paranoja po czym zaraz za radarem pedal podloga

#96 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 listopada 2010 - 10:43

bo to jest tak - gość widzi fotoradar, ale nie ma pojęcia jakie jest ograniczenie, wie jedynie że jedzie za szybko (bo zawsze tak jeździ), więc na wszelki wypadek hamuje o wiele bardziej niż to potrzebne. Gdyby zwracał uwagę na znaki regulujące prędkość to by tego zjawiska nie było.

#97 OFFLINE   Magda197822

Magda197822
  • 32 postów
  • Dołączył: 07-11-2010
  • Skąd: Pierławki kolo działdowa

Napisany 10 listopada 2010 - 11:24

juz nie raz widzialam jak k robia a kierowca z tylu nie raz row albo tyl takiego zalicza bo z paniki po hamulcach ostro daja~!

#98 OFFLINE   zuko252

zuko252
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-08-2010
  • Skąd: Syców

Napisany 16 listopada 2010 - 12:16

Dokładnie nawet nie wie czy jest w terenie zabudowanym , a na lepiej niech każdy kupi sobie sibi radio będzie wiedział gdzie działają foto.

#99 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 listopada 2010 - 12:28

, a na lepiej niech każdy kupi sobie sibi radio będzie wiedział gdzie działają foto.


Najlepiej jest chyba patrzeć na znaki i nie panikować przed fotoradarem. Punktów nikt wam nie cofnie jak na 70 przejedziecie 50 ;).

Pomijam już fakt że czasami te fotoradary stoją w tak bzdurnych miejscach że głowa boli

#100 OFFLINE   DAREIOS

DAREIOS

    BMW E39

  • 66 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Dobre
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2010 - 12:50

Zgadza się. Też to zauważyłem:D

Do tego zauważyłem jeszcze jedną rzecz, a mianowicie jadę sobie 70 lub 75 na ograniczeniu do 70, wyprzedza mnie koleś i leci tam 90 lub więcej.
Przejeżdża przez światła i za jakiś czas, okazuje się, że albo utknął gdzieś za jakąś ciężarówką czy autobusem, albo innym pojazdem i w efekcie ja go wyprzedzam na drugim pasie.

Do tego bardzo często jak zobaczy ciężarówkę na prawym pasie przed światłami to już zjeżdża na lewo i tych samochodów jest na lewym pasie 20, a na prawym ciężarówka i 3 osobowe np.

Okazuje się, że zanim lewy pas ruszy to już te 4 czy 5 aut na prawym dawno już pojachało i ów gość irytuje się, że auta na lewym nie jadą:D

To taki tylko przykład, bo na trasie długości 30 km wyprzedzałem tego gościa ze 4 razy, bo się albo gdzieś blokował, albo właśnie na lewym pasie się ustawiał tak jak opisałem:D

Nie chodzi mi tutaj o to, żeby np. się chwailć, że dobrze jeżdżę, czy przewiduję na drodze, bo to nie oto chodzi, (oczywiście staram się przewidywać, a nie chwalę się), tylko działają na niektórych kierowców mechanizmy, że widzi Tira i już jedzie na lewy pas bo zanim tir ruszy . . . zanim się rozpędzi ... jeszcze zasmrodzi spalinami itd:D

Zmierzam do tego, że poprostu zasuwając nie zrobimy trasy 30 minutowej w 10 minut, chyba że po torze wyścigowym pojedziemy.

A jadąc sobie nawet przepisowo bardzo często tak jak powiedzieliście zyskujemy bardzo mało czasu, a ryzyko jest większe w porównaniu do tych korzyści:jump:


jak najbardziej zgadzam sie z tym, ogólnie dużo jeżdżę i można powiedzieć że na codzień spotykam się z takimi sytuacjami normalnie ręce opadają