Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

stag 300 - pali benzyne zamiast gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marzec 2010 - 20:42

Masz reduktor KME a czujnik w nim to pojęcia nie mam jaki wybrać?

Rano (po nocy), auto zgaszone podlaczasz sie pod staga i patrzysz jaka temp gazu i temp red wskazuje program. Temp ma byc +/- porownywalna z temp zewnetrzna, wiec zmieniasz typ czujnika az dobierzesz najlepsze wskazanie temp.

#42 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marzec 2010 - 20:53

Rano (po nocy), auto zgaszone podlaczasz sie pod staga i patrzysz jaka temp gazu i temp red wskazuje program. Temp ma byc +/- porownywalna z temp zewnetrzna, wiec zmieniasz typ czujnika az dobierzesz najlepsze wskazanie temp.
__________________

KME to czujnik 4,7kohm czyżby to było CT-LE-4K7. Dwa różne czujniki mogą mieć przypadkowo w tej samej temperaturze równy opór natomiast niżej i wyżej mogą mieć inną charakterystykę. trzeba by zobaczyć tak jak lendio zasugerował a potem jak silnik osiągnie temperaturę roboczą.

#43 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marzec 2010 - 20:58

No niewiem jak jest w KME, ale moim zdaniem jak bedzie dobrze wskazywal to i na zimnym i na cieplym.

Widac u kolegi, ze ma "chyba"zly czujnik temo gazu lub red, bo temp gazu 20 C a red 80 C. Kilka razy mierzylem temp w zimie i przy temp red 80 C gaz powienien miec min 30 C

#44 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marzec 2010 - 21:05

Widac u kolegi, ze ma "chyba"zly czujnik temo gazu lub red, bo temp gazu 20 C a red 80 C. Kilka razy mierzylem temp w zimie i przy temp red 80 C gaz powienien miec min 30 C

teraz tak, ale w siarczyste mrozy, przy otwartej masce przy lekkim wiaterku taka teoria może się nie sprawdzić, gorzej, bo jak czujnik "w przeciągu" to podczas jazdy poniżej 0 też schodzi (a wtedy, gdy domyślnie min.temp.gazu też 0 to podżera benzynkę), trójnik musi być odizolowany termicznie od otoczenia, inna sprawa, że nawet odizolowany nie działa idealnie, ma spore opóźnienia w odczycie poprzez bezwładność swojej obudowy.

#45 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 04 marzec 2010 - 21:11

Florek u mnie jest taki jak piszesz a mam KME Golda wiec chyba powinien na początek taką opcję wybrać w programie
Dodany obrazek

#46 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marzec 2010 - 21:17

Florek u mnie jest taki jak piszesz a mam KME Golda wiec chyba powinien na początek taką opcję wybrać w programie


W oplach i grupie VAG posiłkuję się podglądem temperatury silnika, szczerze, ale reduktor KME z Stagiem jeszcze nigdy mi się nie trafił.


A dobra źródło Czujnik temperatury w KME to 4,7kohm

#47 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marzec 2010 - 21:24

teraz tak, ale w siarczyste mrozy, przy otwartej masce przy lekkim wiaterku taka teoria może się nie sprawdzić, gorzej, bo jak czujnik "w przeciągu" to podczas jazdy poniżej 0 też schodzi (a wtedy, gdy domyślnie min.temp.gazu też 0 to podżera benzynkę), trójnik musi być odizolowany termicznie od otoczenia,

U mnie nawet przy -12 C temp gazu niespadla ponizej 25-30 C, fakt, ze to niebyla autostrada, ale palowanie 2, 3 przez odcinek ok 5km (tyle, ze mam 2xzavoli). Trojnika nieizolowalem.

Florek u mnie jest taki jak piszesz a mam KME Golda wiec chyba powinien na początek taką opcję wybrać w programie

A czy trudno sprawdzic tak jak pisalem ??? W ciemno to bedziesz regulowal bez konca.

Kolega tomek zalozyl watek a my troche mu tu smiecimy.

#48 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 05 marzec 2010 - 22:50

Kolega tomek zalozyl watek a my troche mu tu smiecimy.


wszzystko bardzo konstruktywne.napewno wielu sie czegos nauczy.


Ja dzis zmniejszylem jak podpowiadaliscie cisnienie na parowniku do ok.1.18. Ponowna kalibracja i wyszlo cos takiego Dodany obrazek

1.lendio mam faktycznie czujnik temp walniety, to prawdopodobnie byl powod podjadania benzyny ktorty chyba sie rozwiazal. posilkowalem sie tymczasowa zmiana na inny czujnik w mysl ' byle na plusie'

2.Troche dzis sie szarpnalem na instrukcje staga i wg niej cos mam mnoznik na obrotach jalowych zbyt duzy..

3.mam dodac wiecej kropek na lini mnoznika i przy odpowiednich czasach wtryskow uzywajac klawiszy gra/dol na kazdej kropce regulowac tak aby linie(mapy) sie pokrywaly?? dobrze rozumiem

4. moze zawczasu jakies sugestie i dobre rady. bo wczoraj na podobnych ustawieniach z tym ze na wyzszym cisnieniu dziwnie jechala. mrowilo w niektorych zakresach rpm i przy wrzucaniu wyzszego biegu szarpalo jak w starych autach:/ porazka

Dzis zasypalo wiec nie bylo jak z laptopem pojezdzic a co dopiero mapy zbierac ale moze szybciej sie czegos dowiem./

5. jezeli kreska mapy gazu(zielona? jest nad mapa benz <nieb> to znaczy ze w tych zakresach silnik ma bogaciej?? czy mooze ja zalewac?? wczoraj zielona kreska byla sporo wyzej a mocy nie do konca...zanim sie zaczalem bawic bylo sporo lepiej

#49 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 05 marzec 2010 - 22:55

po kalibracji skasuj mapy i zbierz je od nowa najlepiej w tych samych warunkach wtedy powinny sie pokryc - odblokuj mape benzyny odznacz ptaszka i moim zdaniem dysze sa za małe bo mnożnik masz wysoki 1,7 a powinien byc w granicach jeden .Pewnie trzeba bedzie rozwiercic dysze o jakies 0,1 - 0,2 i sondy zle pokazuja :) - kropki dodajesz insertem ale moze sie wziasc za korekcje jak mnoznik bedzie ok .Pozatym strony tez masz lekko rozjechane jak ja :)
Dodany obrazek

#50 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 05 marzec 2010 - 23:02

jak mialem cienienie 1.40 i mnoznik 1.2 to mowiles

ustaw cisnienie na 1,15 i zrob autokalibracje wtedy mnoznik sie pewnie zmieni i sie podniesie chyba ale niech mnie fachowcy poprawia


a teraz jak mnoznik wyzszy to rozwiercac dysze bo mnoznik za wysoki. dzieki.

to jaki w koncu wg Ciebie powinien byc mnoznik u mnie i dlaczego??

#51 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 05 marzec 2010 - 23:06

jezeli masz za małe dysze komp wydłuza czasy wtrysków i mnożnik leci w górę - po to sie zbiera mapy zeby stag wiedział na postawie czasów wtrysków benzyny jaką dawkę ma zapodać do cylindra jeśli dysze sa za małe wydłuza czas wtrysku aby dawka była zachowana - jeżeli to nieprecyzynie to wyjasniłem wybacznie nie jestem zadowodym gazownikiem :)

Zgadza się ciśnienie było za wysokie optymalne ma byc na poziomie takim jak napisaliśmy 1.10 - 1.2 zreszta zawarte jest to w instrukcji do staga .
Dodany obrazek

#52 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marzec 2010 - 00:31

tomekMV6 nie od razu Kraków zbudowano. art23 dobrze kombinował, ciśnienie 1,2 bara a zaskoczył nas wysoki mnożnik początkowy po kalibracji. Ciśnienie 1,2 bara jak najbardziej sprzyjające wtryskiwaczom głównie ich żywotności. Myśleliśmy, że jak zmniejszysz ciśnienie to mnożnik wyskoczy maks 1,4 a tu masz: okazało się, że ciut za małe dysze bo mnożnik wyżej. Mógłbyś zrobić autokalibrację przy ciśnieniu 1,3bara i zapewne mnożnik początkowy ustawił by się na góra 1,4 ale... jak znam życie jak przegazujesz na obecnych dyszach to wyskakuje błąd: Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte...

Odznacz Blokuj mapę benzyny.

Na wykresy patrzysz poziomo, jeśli na tym samym poziomie wykres gazu jest z lewej strony, to znaczy, że mieszanka na gazie jest najprawdopodobniej zbyt bogata, bo ECU benzyny to wyłapało i zmniejszyło czas wtrysku. Rozwiercisz dysze to stag podczas autokalibracji wyłapie, że ecu skraca czasy wtrysków i przeniesie mnożnik niżej.

Masz rozjazd stron, różne czasy wtrysków na strony, wężyki od wtrysków do wkrętek równe, sondy napewno OK?

Należy tak dobierać dysze, mnożnik i ciśnienie, aby mnożnik początkowy zaczynał się od 1,2 (czasy wtrysków 2,5ms) a w momencie największego obciążenia (około 16ms) mnożnik wynosił 1. Jak widzisz, teraz na początku masz mnożnik 1,7 a na obciążeniu 1,4. Oczywiście, mógłbyś z powrotem podnosić ciśnienie do chwili, kiedy po kalibracji mnożnik na początku byłby 1,2-1,4 a na pełnym obciążeniu 1 ale, ale uwierz, że lepiej jest rozwiercić dysze do rozmiaru (o ile masz czerwone Valteki) 2,4mm a maks 2,5mm.

Nikt nie mówił, że od pierwszego razu się uda, czasem szczęście początkującego załatwi sprawę, czasem doświadczenia starego wyjadacza zabraknie ;)

#53 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marzec 2010 - 09:21

1.lendio mam faktycznie czujnik temp walniety, to prawdopodobnie byl powod podjadania benzyny ktorty chyba sie rozwiazal. posilkowalem sie tymczasowa zmiana na inny czujnik w mysl ' byle na plusie'

To zanim zaczniesz dalsze regulacje zrob porzadek z czujnikiem.

2.Troche dzis sie szarpnalem na instrukcje staga i wg niej cos mam mnoznik na obrotach jalowych zbyt duzy..

Teraz masz na calosci za wysoki mnoznik (duzo zawysoki) pisalem, ze tak bedzie jak zmniejszysz cisnienie i teraz pasuje rozwiercic dysze.

5. jezeli kreska mapy gazu(zielona? jest nad mapa benz <nieb> to znaczy ze w tych zakresach silnik ma bogaciej czy mooze ja zalewac wczoraj zielona kreska byla sporo wyzej a mocy nie do konca...zanim sie zaczalem bawic bylo sporo lepiej

5. jezeli kreska mapy gazu(zielona? jest nad mapa benz <nieb> to znaczy ze w tych zakresach silnik ma bogaciej czy mooze ja zalewac wczoraj zielona kreska byla sporo wyzej a mocy nie do konca...zanim sie zaczalem bawic bylo sporo lepiej

Maja sie pokrywac. Tu w stagu 300 niemasz regulacji po obr, a po czasie wtrysku i obciazeniu, tylko pamietaj, zetylko mapy zbierane w tych samych warunkach (operujac tak samo gazem) mozna brac w miare powaznie.

Pewnie trzeba bedzie rozwiercic dysze o jakies 0,1 - 0,2 i sondy zle pokazuja

Sondy kolega ma niepodlaczone. Co do rozwiercania to tez mysle, ze 0,1-0,2

Pozatym strony tez masz lekko rozjechane jak ja
__________________

To chyba standard w V-alce >>tez tak mam niestety.


Tomek wyciag dysze zmierz suwmiarka i rozwierc na poczatek 0,1 wiecej zrob sama kalibracje i zobacz jaki ci wyjdzie mnoznik (mysle, ze jednak bedziesz musial rozwiercic 0,2 w koncowym efekcie).
I podlacz sondy bedzie wtedy widzial jaka jest mieszanka, albo pozycz od kogos opelscanera.

#54 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 06 marzec 2010 - 14:27

jak mi w trojke tlmaczycie to lepiej dociera:)

ok. dzis rozwiercam dysze.

posluzylem sie aplikacja od Florka do ustalenia srednic dysz w valtekach i mam jeszcze jedno pytanie. Pytaja tam o maksymalny czas wtrysku na obciazeniu. Ja zauwazylem z na pierwszej mapie ktora zamiescilem czasy siegaly nawet 21 ms przy cisnieniu 1.40 i mnozniku 1.2. A teraz na cisnieniu 1.18 i mnozniku 1.7 ma czasy wtrysku rzedu 16ms

gdzie tu jest jakas prawidlowosc?? jakie powinienem miec??

pytam z ciekawosci. w moim przypadku juz wiem ze mam rozwiercic o 0,1, ewentualnie 0,2 ,skalibrowac, robic tak aby przy cisnieniu 1.2 mnoznik wynosil kolo 1.2 :)

#55 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marzec 2010 - 15:53

pytam z ciekawosci. w moim przypadku juz wiem ze mam rozwiercic o 0,1, ewentualnie 0,2 ,skalibrowac, robic tak aby przy cisnieniu 1.2 mnoznik wynosil kolo 1.2

Wszystkie tabele sa tylko orienracyjne bo jak sam zauwazyles wszystko zalezy od cisnienia gazu, temp red, i gazu. Jak masz latwy dostep to najpierw rozwierc 0,1 i zobaczysz jaki wyjdzie mnoznik po samej autokalibracji (koniecznie rob ja na rozgzranym silniuku, zeby red byl juz tez zagzrany) Jak bedzie dalej za wysoki to rozwiercisz jeszcze (choc miedzy ty,i wiertlami jest tak mala roznica, ze trudno je odroznic nawet)

Ja zauwazylem z na pierwszej mapie ktora zamiescilem czasy siegaly nawet 21 ms przy cisnieniu 1.40 i mnozniku 1.2. A teraz na cisnieniu 1.18 i mnozniku 1.7 ma czasy wtrysku rzedu 16ms

Moze inaczej mape zbierales. Jak chcesz uzyskac max dlugi czas wtrysku to np na 3 biegu przy 2,5-3tys obr dajesz pedal w podloge i tak trzymasz dluzej (auto sie rozpedza, tylko musisz miec dluga prosta)

#56 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 06 marzec 2010 - 16:04

Ja leje benzynki za ok 20-30 zł na tydzień(okres zimowy paźdżernik marzec od października użytkuję obecną omege wcześniejsza była ze zwykłym lpg), nie wiem czy to dużo czy mało, zauważyłem też, że jak ostro jeżdże to wskazówka od paliwa opada, ale po tym jak zatrzymam auto jakby sie trochę podniosła. Dodam że nie jeżdże na paliwie tylko czekam na postoju aż przełączy się na LPG trwa to przy obecnej(ok. 0st.) temperaturze od 3,5 do 4 minut. Nie wiem czy to szybo czy wolno? Proszę o wasze opinie. Pozdrawiam.

#57 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 06 marzec 2010 - 16:24

wykrecilem dysze...jedną poki co...

nie umialem tego zmierzyc niczym...pewnie fachowcy maja jakies mierniki do tego.

pomoglem sobie fotoschopem i na moj chlopski rozum ta dysza nie ma wiecej jak 2.2 mm

a to chyba faktycznie za malo:
Dodany obrazek

lendio latwego dostepu to ja nie mam:) wlasnie wybieram sie do castoramy po wiertla. pierwszy raz to bede robil:) rozwierce tak mysle na 2.4 mm. o ile znajde takie wiertelka

Ciekawi mnie teraz jak to sie stalo ze kiedys tam na poczatku instalacja bardzo fajnie sie spisywala, a teraz wychodzi ze dysze za male, cisnienie za duze itd itp

#58 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marzec 2010 - 17:12

Ciekawi mnie teraz jak to sie stalo ze kiedys tam na poczatku instalacja bardzo fajnie sie spisywala, a teraz wychodzi ze dysze za male, cisnienie za duze itd itp

No właśnie gazownik zbyt małe dysze zrekompensował wyższym ciśnieniem lub/i mnożnikiem. Kup sobie przy okazji suwmiarkę, naprawdę dobra rzecz ;) a gazownik ma komplet wierteł co 0,1mm i wsuwałby wiertła żeby zmierzyć. Maksymalne czasy wtrysku oglądaj na benzynie.

Dodam że nie jeżdże na paliwie tylko czekam na postoju aż przełączy się na LPG trwa to przy obecnej(ok. 0st.) temperaturze od 3,5 do 4 minut. Nie wiem czy to szybo czy wolno?

Dziwne postępowanie. Silnik szybcie się nagrzeje podczas jazdy, no chyba, że termostat zaciął się na pozycji otwarte ;). Sprawdzić filtry gazu, może się instalacja podpiera benzyną bo są spadki ciśnienia, ogólnie przegląd instalacji gazowej z uwzględnieniem właściwego wyboru czujników i parametrów.

#59 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 06 marzec 2010 - 17:22

W takim razie jeśli paliłby mi benzyne to czy dioda powinna to sygnalizować? Mam STAG 4!

#60 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 06 marzec 2010 - 17:27

przeczytaj temat od poczatku