Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

stag 300 - pali benzyne zamiast gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marzec 2010 - 12:37

Napisałem elaborat i mi go wcięło - zatem w skrócie
Raczej nie wprowadzili korekty po temp. reduktora - bo dla 4-5% się nie opłaca - zbyt małe wahanie. Oczywiście licząc od temp. przełączenia. A mogli by i pewnie to zrobią w następnym oprogramowaniu.
Zaskoczony jestem tabelą korekty temp gazu. Kurcze aż 15% przy założeniu punktu temp. gazu 35st. !!!
Właśnie zadałem sobie pytanie jak skorelować temp gazu z pomiaru z 3nika do temp parownika. No i oczywiście biorąc pod uwagę temp zewnętrzną.
Faktycznie przy "dziwnie" założonej instalacji mogą się dziać jaja. Trzeba by całość izolować. Daje do myślenia.
W wolnej chwili postaram się pobawić - i tak muszę zrobić pożądek pod maską - bo narazie mam wesoły kocept.;)

EDIT:
Aby nie zaśmiecać tematu dopiszę do poniższego

Ciekawy przykład Florku ;) hmmm......

#22 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 marzec 2010 - 15:21

Ciągnę dalej przykładowy temat na forum Staga o roli czujnika temperatury ale jest tego więcej.

Upolowałem dziś kolegę Bartusa/sam przyjechał ;) , smaczek dla ermiego, poniżej korekty w Bigasie w najnowszej wersji firmware 37, poprzedni zrzut dotyczył firmware 13.

Bardzo prosimy autora tematu o jakiś zrzut ekranu z programu AC, w końcu to jego problem chcemy rozwiązać ;)

#23 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 02 marzec 2010 - 20:42

dzieki serdecznie za zainteresowanie....

moj problem malymi kroczkami sie rozwiazuje... powiem szczerze ze obstawialem najpewniej walniety sterownik...ale strach nie pozwalal mi zasugerowac takiego rozwiazania:D 500zl drogami nie chadza...w koncu zawsze dawal znac co robi...czy lpg czy pb, czy jakis blad czy koniec gazu,czy za zimno. A tym razem NIC.wszystko ok a chla benzyne.

zainspirowany postami zwrocilem uwage w koncu na ta temperature gazu..i faktycznie caly czas na minusie. Zmienilem rodzaj czujnika i wskazanie poprawne. Pytanie tylko dlaczego kiedys bylo ok a teraz nagle ponizej zera, i czy aby na pewno moge sobie zmienic rodzaj czujnika w programie. No i dzis caly dzien spalania benzyny nie zauwazylem. Ale sie nie ciesze za wczasu. Bede obserwowal.

Mam czujnik temp gazu wkrecony w listwe wtryskowa. Gdzie jest ten opisywany trojnik??

ps. tak w ogole mam juz dosyc tego staga (300-6 ,nie plus, nie premium)
co chwile cos,jak nie to paliwo to rozjechane mapy, a z tymi valtekami to jak z biegunka latam, regeneracja, kalibracja, w miedzyczasie oczywiscie znowu sie wszystko rozjedzie.obled

#24 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 02 marzec 2010 - 21:12

Art 23 , masz rozjechane obie strony wtrysków . Pojeździj na Pb i sprawdź czy wrócą do normy , jesli tak to listwy , jeśli nie to np. sonda ( któraś ) .

#25 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 02 marzec 2010 - 21:16

wiem są rożne czasy wtrysków podejrzewam oringi na listwie wtryskowej lub sonde maiłem problemy z przerywaniem na ciepłym silniku - powiadasz jak na PB bedzie dalej zle to sonda czy listwa?

#26 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 02 marzec 2010 - 21:20

Art23 - na gaz się przełączy jesli temp. REDUKTORA osiągnie odpowiednią temp. , a nie temp. gazu . Ta temp. jest do korekt .

#27 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 02 marzec 2010 - 21:21

Art23 - na gaz się przełączy jesli temp. REDUKTORA osiągnie odpowiednią temp. , a nie temp. gazu . Ta temp. jest do korekt .



wiem juz kolega Florek to wyjaśnił

#28 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 02 marzec 2010 - 22:00

powiem szczerze ze obstawialem najpewniej walniety sterownik...ale strach nie pozwalal mi zasugerowac takiego rozwiazania

tak dla informacji, mi ecu siadło na drugi dzień po założeniu :) baaardzo rzadko się to zdarza, ale trafia się czasami.

#29 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 02 marzec 2010 - 22:01

Jak na Pb źle to obserwujesz zmiany na sondzie - czy pracuje , a najlepiej zakręć zbiornik (aby wykluczyć podlewanie podpartym wtryskiwaczem ) i jeśli po jakimś czasie ( 10 min. ) na PB nadal źle to stawiam na sonde lub też może być jakiś " lewus" powietrza na jednej stronie , ale to akurat słychać .

#30 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 02 marzec 2010 - 22:31

oki zrobie testa dzieki za rade

#31 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 marzec 2010 - 23:55

tomekMV6 czemu masz dość Staga? No przecież napisałeś, że latasz z Valtekami na regeneracje, kalibracje zamiast... wymianę na MagicJet. Valtek jest OK, ale nawet już ja, obrońca Valteków doszedłem do wniosku, że są to jednorazówki, 30-50tyś km i nowe, a że w międzyczasie pojawiły się na rynku lepsze to trzeba to wykorzystać. Możesz sobie zamienić rodzaj czujnika w programie tylko w przypadku... jeżeli zamienisz na właściwy ;) Autokalibracja i strojenie wskazane. Czujnik temparatury gazu "stagowski" w trójniku=CT-02-2K, MagicJet=CT-4K5, Czujnik temperatury reduktora z zestawu montażowego=CT-04-2K, Zavoli Zeta=CT-4K5. Ustawiamy minimalną temperaturę gazu na 0°C, temperaturę reduktora na 30°C, ewentualnie obkładamy pianką trójnik pomiarowy i nie powinno podżerać benzynki, przynajmniej jeśli chodzi o temperaturę, kwestia spadków ciśnienia otwarta. Jeśli masz "starego" Staga 300 to upewnij się że masz ostatnią wersję firmware np. 1.XX.27 gdzie XX to wersja PCB płytki w Stagu a 27 to ostatnia wersja firmware-widać to na dole okna programu AcGasSynchro.

art23 słusznie koledzy sugerują, delikatny rozjazd stron to np. starzejąca się (zmniejszająca swój zakres pracy) sonda. Na początek jednak upewnił bym się, że masz równej długości wężyki od dysz wtryskiwaczy do wkrętek, również patrząc na lewą i prawą stronę silnika oraz czy masz połączone listwy wężykiem wyrównującym ciśnienie. Konstrukcja trójnika pomiarowego też nieco blokuje przepływ gazu, można wykręcić króciec do czujnika ciśnienia i spiłować wystającą do środka trójnika część gwintu.

#32 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 03 marzec 2010 - 22:15

wiec bede musial szukac tego czujnika... rozumiem ze moje rozwiazanie jest tylko...nazwijmy to.. awaryjne

jezdzilem znowu z laptopem.co do cisnienia to wydaje mi sie ze ok...na maks gazie prawie nie spada

sprawa podjadania benzyny chyba sie wyjasnila...poinformuje jak bedzie bo w zasadzie dopiero drugi dzien jak nie przelaczyl

przy okazji po raz 17sty wymienilem u gazwonika zestaw naprawczy do ktoregos z vtryskiwaczy...bo sie ponoc zakleil. lada dzien juz zestawy naprawcze nie dadza rady bo cala listwa do wymiany, tak twierdzi przynajmniej.

przy okazji mam tu skana Dodany obrazek

ostatnio byl zresetowany. trzeba uwyregulowac.Florek moglbys jakos przystepnie w kilku zdaniach opisac jak sie do tego zabrac?? chcialbym to sam zrobic

#33 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 03 marzec 2010 - 22:24

ustaw cisnienie na 1,15 i zrob autokalibracje wtedy mnoznik sie pewnie zmieni i sie podniesie chyba ale niech mnie fachowcy poprawia

#34 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marzec 2010 - 00:17

Kolego tomekMV6, art23 dobrze napisał, zmniejsz imbusikiem ciśnienie na parowniku do około 1,2bara podczas pracy silnika, zrób autokalibrację a potem jazda na drodze wg wskazówek w dokumentacji programu. Oczywiście odblokuj mapę benzyny.

Tylko, że napisałeś o kolejnej regeneracji Valteka :(. Kup listwy MagicJet, dysze rozwierć na 2,4mm, w programie AcGasSynchro typ wtryskiwacza ustaw na Matrix i wtedy dopiero kombinuj. Zamocujesz MagicJety idealnie pionowo, dasz dobry filtr fazy lotnej (np. FL02 Czaja) i zapomnisz o nawiedzaniu gazownika. ;)

Masz firmware 1.9.25 a ostatnią wersję programu 1.14.1.0. PCB płytki w Twoim Stagu to 9. Zrób kopię zapasową ustawień, kliknij w AcGasSynchro: Aktualizacja sterownika->Wczytaj aktualizację a następnie znajdź firmware "C:\Program Files\AcGasSynchro\Firmware\PCBv1.9" ścieżka dla WinXP i wskaż plik firmware "1.9.27.img" a dalej wciśnij "Aktualizuj". Pamiętam swego czasu na stronie AC, w dziale pobierz czerwonymi bykami producent zalecał aktualizację sterownika z wersji firmware 25 z uwagi na mozliwość uszkodzenia sterownika (niczym nie wyjaśniona martwica).

Sondy na wykresie cały czas stoją w jednej pozycji, dodatkowo około 3,5V a sondy masz 0-1V. Wskazuje to, że nie są podpięte fioletowe kabelki do sond. Można to zrobić na szybko odnajdując fioletowy kabel z Staga i podłanczając go pinu 28 we wtyczce do ECU silnika (lub do czarnego kabla sondy po stronie pasażera) i fioletowo-szary z Staga do pinu 47( lub do czarnego kabla sondy po stronie kierowcy). Daje to podgląd na faktyczną dawkę i widać co się naprawdę dzieje, czy ubogo, czy bogato etc. ale nie jest to konieczne.

#35 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 04 marzec 2010 - 09:59

ja zrobiłem testy na bezynie i prawie sie nie rozjezdza wiec zrobilem lekka korekte wtryskiwaczy pojezdze i ocenicie mapke :)

#36 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 04 marzec 2010 - 19:47

raz jeszcze dzieki za pomoc:)

1. sondy faktycznie nie sa polaczone,naczytalem sie ze kazda ingerencja w obwod sond, czy to rzemieslnicze wpinanie sie w kable czy nieco mniej inwazyjne, w piny we wtyczce, zmienia rezystencje czy cos tam i moze zle wplynac na prace sond. w dodatku gazownik akurat tez wiedzial ze nie sa potrzebne przy stagu, wiec sobie darowalem.mniejsza juz z tymi sondami

2.zaktualizowalem to oprogramowanie udalo sie z 1.9.25 z lipca 2007, do 1.9.27 z maja 2008
-Florek gdzie znajde nowsze?? na stronie AC nie znalazlem

3. Co do cisnienia. w pragramie zmienilem w polu CISNIENIE ROBOCZE z 1.36 do 1.15 ale to chyba nic nie dalo.

na reduktorze bylo tylko to:
Dodany obrazek

dobrze mysle?? dokrecam wieksze,wykrecam mniejsze? czy w ogole nie ta sruba??

4. jak tylko bedzie troche wiecej kasy to zrobie jak mowisz Florek, kupie magicjety. to chyba dobra opcja

#37 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 04 marzec 2010 - 19:53

ktoś pisał o nowym sofcie do Staga. Czy opłaca mi sie robić update czy nie ma sensu? Są tam jakieś konkretne poprawki które wykorzysta moje auto?

#38 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marzec 2010 - 20:19

ustaw cisnienie na 1,15 i zrob autokalibracje wtedy mnoznik sie pewnie zmieni i sie podniesie chyba ale niech mnie fachowcy poprawia

Mapa pb zablokowana, mnoznik na screenie jest ok (mapy niepokryte), ale proponuje odblkowac mape pb, pojezdzic troche na benzynie potem na gazie i wtedy porownac czy mapki sie pokrywaja i jaki bedzie mnoznik po pokryciu.

Lub >>>Zeby niejezdzic i niereguloweac (strata kasy na paliwo) mozesz tez zapisac sobie ustawienia do pliku i zrobic autokalibracje na cieplym silniku. Wklej mapke jaki mnoznik wyjdzie po samej kalibracji (zawsze mozesz wrocic do wczesniejszych ustawien jak zapiszesz) i wtedy bedzie wiadomo, czy cos ruszac (bo jak regulowales od zablokowanej mapy pb to moze sie duzo zmienic)

Ja mam podpiete sondy >> wlutowane za rada kczecha i jest ok. Teraz dopiero widac podczas ustawiania jaka jest mieszanka (po pracy sondy). Ustawianie na same mapy do taki polsrodek.

Jak koniecznie niechcesz popdinac sond to pozycz od kogos opelscaner i sprawdzisz prace sond.

#39 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 04 marzec 2010 - 20:32

tak ta śruba regulujesz ciśnienie - mnie też czeka wymiana na przynajmniej magic jety albo matrixy ale czekam az waldemary sie skoncza bo tragedii nie ma.

eliks sciągasz najnowsze acgazsynchro i robisz update chyba ze sam Cie o to program zapyta to tylko potwierdzasz ja zmieniłem sobie soft na najnowszy różnic nie zauważyłem
Dodany obrazek

#40 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marzec 2010 - 20:37

tomekMV6
ad.1 jak się wepniesz we wtyczce kompa a staga masz blisko kompa benzyny to zakłóceń nie powinno być, a widzieć czy sonda na bogato czy na ubogo przy "butowaniu" bezcenne
ad.2 to jest ostatnie oprogramowanie do "starego" staga 200 i 300, nowszego, wg. pana Marka Gryko z AC nie ma i nie będzie, dla chcących trzeba by zrobić upgrade sprzętu np, na staga plus, premium czy też 4
ad.3 usuń ten wpis, byle szybko, bo się ze śmiechu ktoś kiedyś skręci ;), to co tam jest CIŚNIENIE ROBOCZE to uśrednione ciśnienie które było w układzie podczas autokalibracji :) Co do śrubki, to jak najbardziej właściwie postępujesz, zmniejszasz ciśnienie tak jak napisałeś patrząc na prawy górny róg programu, po zmianie ciśnienia ustawowo autokalibracja. Masz reduktor KME a czujnik w nim to pojęcia nie mam jaki wybrać?
ad.4 uzbieraj nieco więcej, do wtryskiwaczy dokup dobry filtr fazy lotnej, najlepiej z wkładem poliestrowym, pionowy montaż wtrysków i dobry filtr to niemal gwarancja bezawaryjnej pracy.


eliks, zawsze się opłaca zrobić upgrade firmwaru, niekoniecznie zawsze spadnie spalanie ale moga zwiększyć się możliwości, zniknąć ukryte błędy a w przypadku aktualnej generacji sterowników STAG maleje problem z tematu, czyli znikanie benzynki nim gaz - nie parownik - osiągnie minimalną temperaturę.