stag 300 - pali benzyne zamiast gazu
#21 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 12:37
Raczej nie wprowadzili korekty po temp. reduktora - bo dla 4-5% się nie opłaca - zbyt małe wahanie. Oczywiście licząc od temp. przełączenia. A mogli by i pewnie to zrobią w następnym oprogramowaniu.
Zaskoczony jestem tabelą korekty temp gazu. Kurcze aż 15% przy założeniu punktu temp. gazu 35st. !
Właśnie zadałem sobie pytanie jak skorelować temp gazu z pomiaru z 3nika do temp parownika. No i oczywiście biorąc pod uwagę temp zewnętrzną.
Faktycznie przy "dziwnie" założonej instalacji mogą się dziać jaja. Trzeba by całość izolować. Daje do myślenia.
W wolnej chwili postaram się pobawić - i tak muszę zrobić pożądek pod maską - bo narazie mam wesoły kocept.
EDIT:
Aby nie zaśmiecać tematu dopiszę do poniższego
Ciekawy przykład Florku hmmm......
#22 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 15:21
Upolowałem dziś kolegę Bartusa/sam przyjechał , smaczek dla ermiego, poniżej korekty w Bigasie w najnowszej wersji firmware 37, poprzedni zrzut dotyczył firmware 13.
Bardzo prosimy autora tematu o jakiś zrzut ekranu z programu AC, w końcu to jego problem chcemy rozwiązać
#23 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 20:42
moj problem malymi kroczkami sie rozwiazuje... powiem szczerze ze obstawialem najpewniej walniety sterownik...ale strach nie pozwalal mi zasugerowac takiego rozwiazania:D 500zl drogami nie chadza...w koncu zawsze dawal znac co robi...czy lpg czy pb, czy jakis blad czy koniec gazu,czy za zimno. A tym razem NIC.wszystko ok a chla benzyne.
zainspirowany postami zwrocilem uwage w koncu na ta temperature gazu..i faktycznie caly czas na minusie. Zmienilem rodzaj czujnika i wskazanie poprawne. Pytanie tylko dlaczego kiedys bylo ok a teraz nagle ponizej zera, i czy aby na pewno moge sobie zmienic rodzaj czujnika w programie. No i dzis caly dzien spalania benzyny nie zauwazylem. Ale sie nie ciesze za wczasu. Bede obserwowal.
Mam czujnik temp gazu wkrecony w listwe wtryskowa. Gdzie jest ten opisywany trojnik??
ps. tak w ogole mam juz dosyc tego staga (300-6 ,nie plus, nie premium)
co chwile cos,jak nie to paliwo to rozjechane mapy, a z tymi valtekami to jak z biegunka latam, regeneracja, kalibracja, w miedzyczasie oczywiscie znowu sie wszystko rozjedzie.obled
#24 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 21:12
#25 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 21:16
#26 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 21:20
#27 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 21:21
Art23 - na gaz się przełączy jesli temp. REDUKTORA osiągnie odpowiednią temp. , a nie temp. gazu . Ta temp. jest do korekt .
wiem juz kolega Florek to wyjaśnił
#28 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 22:00
tak dla informacji, mi ecu siadło na drugi dzień po założeniu baaardzo rzadko się to zdarza, ale trafia się czasami.powiem szczerze ze obstawialem najpewniej walniety sterownik...ale strach nie pozwalal mi zasugerowac takiego rozwiazania
#29 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 22:01
#30 OFFLINE
#31 OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 23:55
art23 słusznie koledzy sugerują, delikatny rozjazd stron to np. starzejąca się (zmniejszająca swój zakres pracy) sonda. Na początek jednak upewnił bym się, że masz równej długości wężyki od dysz wtryskiwaczy do wkrętek, również patrząc na lewą i prawą stronę silnika oraz czy masz połączone listwy wężykiem wyrównującym ciśnienie. Konstrukcja trójnika pomiarowego też nieco blokuje przepływ gazu, można wykręcić króciec do czujnika ciśnienia i spiłować wystającą do środka trójnika część gwintu.
#32 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 22:15
jezdzilem znowu z laptopem.co do cisnienia to wydaje mi sie ze ok...na maks gazie prawie nie spada
sprawa podjadania benzyny chyba sie wyjasnila...poinformuje jak bedzie bo w zasadzie dopiero drugi dzien jak nie przelaczyl
przy okazji po raz 17sty wymienilem u gazwonika zestaw naprawczy do ktoregos z vtryskiwaczy...bo sie ponoc zakleil. lada dzien juz zestawy naprawcze nie dadza rady bo cala listwa do wymiany, tak twierdzi przynajmniej.
przy okazji mam tu skana
ostatnio byl zresetowany. trzeba uwyregulowac.Florek moglbys jakos przystepnie w kilku zdaniach opisac jak sie do tego zabrac?? chcialbym to sam zrobic
#33 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 22:24
#34 OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 00:17
Tylko, że napisałeś o kolejnej regeneracji Valteka . Kup listwy MagicJet, dysze rozwierć na 2,4mm, w programie AcGasSynchro typ wtryskiwacza ustaw na Matrix i wtedy dopiero kombinuj. Zamocujesz MagicJety idealnie pionowo, dasz dobry filtr fazy lotnej (np. FL02 Czaja) i zapomnisz o nawiedzaniu gazownika.
Masz firmware 1.9.25 a ostatnią wersję programu 1.14.1.0. PCB płytki w Twoim Stagu to 9. Zrób kopię zapasową ustawień, kliknij w AcGasSynchro: Aktualizacja sterownika->Wczytaj aktualizację a następnie znajdź firmware "C:\Program Files\AcGasSynchro\Firmware\PCBv1.9" ścieżka dla WinXP i wskaż plik firmware "1.9.27.img" a dalej wciśnij "Aktualizuj". Pamiętam swego czasu na stronie AC, w dziale pobierz czerwonymi bykami producent zalecał aktualizację sterownika z wersji firmware 25 z uwagi na mozliwość uszkodzenia sterownika (niczym nie wyjaśniona martwica).
Sondy na wykresie cały czas stoją w jednej pozycji, dodatkowo około 3,5V a sondy masz 0-1V. Wskazuje to, że nie są podpięte fioletowe kabelki do sond. Można to zrobić na szybko odnajdując fioletowy kabel z Staga i podłanczając go pinu 28 we wtyczce do ECU silnika (lub do czarnego kabla sondy po stronie pasażera) i fioletowo-szary z Staga do pinu 47( lub do czarnego kabla sondy po stronie kierowcy). Daje to podgląd na faktyczną dawkę i widać co się naprawdę dzieje, czy ubogo, czy bogato etc. ale nie jest to konieczne.
#35 OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 09:59
#36 OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 19:47
1. sondy faktycznie nie sa polaczone,naczytalem sie ze kazda ingerencja w obwod sond, czy to rzemieslnicze wpinanie sie w kable czy nieco mniej inwazyjne, w piny we wtyczce, zmienia rezystencje czy cos tam i moze zle wplynac na prace sond. w dodatku gazownik akurat tez wiedzial ze nie sa potrzebne przy stagu, wiec sobie darowalem.mniejsza juz z tymi sondami
2.zaktualizowalem to oprogramowanie udalo sie z 1.9.25 z lipca 2007, do 1.9.27 z maja 2008
-Florek gdzie znajde nowsze?? na stronie AC nie znalazlem
3. Co do cisnienia. w pragramie zmienilem w polu CISNIENIE ROBOCZE z 1.36 do 1.15 ale to chyba nic nie dalo.
na reduktorze bylo tylko to:
dobrze mysle?? dokrecam wieksze,wykrecam mniejsze? czy w ogole nie ta sruba??
4. jak tylko bedzie troche wiecej kasy to zrobie jak mowisz Florek, kupie magicjety. to chyba dobra opcja
#37 OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 19:53
#38 OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 20:19
Mapa pb zablokowana, mnoznik na screenie jest ok (mapy niepokryte), ale proponuje odblkowac mape pb, pojezdzic troche na benzynie potem na gazie i wtedy porownac czy mapki sie pokrywaja i jaki bedzie mnoznik po pokryciu.ustaw cisnienie na 1,15 i zrob autokalibracje wtedy mnoznik sie pewnie zmieni i sie podniesie chyba ale niech mnie fachowcy poprawia
Lub >>>Zeby niejezdzic i niereguloweac (strata kasy na paliwo) mozesz tez zapisac sobie ustawienia do pliku i zrobic autokalibracje na cieplym silniku. Wklej mapke jaki mnoznik wyjdzie po samej kalibracji (zawsze mozesz wrocic do wczesniejszych ustawien jak zapiszesz) i wtedy bedzie wiadomo, czy cos ruszac (bo jak regulowales od zablokowanej mapy pb to moze sie duzo zmienic)
Ja mam podpiete sondy >> wlutowane za rada kczecha i jest ok. Teraz dopiero widac podczas ustawiania jaka jest mieszanka (po pracy sondy). Ustawianie na same mapy do taki polsrodek.
Jak koniecznie niechcesz popdinac sond to pozycz od kogos opelscaner i sprawdzisz prace sond.
#39 OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 20:32
eliks sciągasz najnowsze acgazsynchro i robisz update chyba ze sam Cie o to program zapyta to tylko potwierdzasz ja zmieniłem sobie soft na najnowszy różnic nie zauważyłem
#40 OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 20:37
ad.1 jak się wepniesz we wtyczce kompa a staga masz blisko kompa benzyny to zakłóceń nie powinno być, a widzieć czy sonda na bogato czy na ubogo przy "butowaniu" bezcenne
ad.2 to jest ostatnie oprogramowanie do "starego" staga 200 i 300, nowszego, wg. pana Marka Gryko z AC nie ma i nie będzie, dla chcących trzeba by zrobić upgrade sprzętu np, na staga plus, premium czy też 4
ad.3 usuń ten wpis, byle szybko, bo się ze śmiechu ktoś kiedyś skręci , to co tam jest CIŚNIENIE ROBOCZE to uśrednione ciśnienie które było w układzie podczas autokalibracji Co do śrubki, to jak najbardziej właściwie postępujesz, zmniejszasz ciśnienie tak jak napisałeś patrząc na prawy górny róg programu, po zmianie ciśnienia ustawowo autokalibracja. Masz reduktor KME a czujnik w nim to pojęcia nie mam jaki wybrać?
ad.4 uzbieraj nieco więcej, do wtryskiwaczy dokup dobry filtr fazy lotnej, najlepiej z wkładem poliestrowym, pionowy montaż wtrysków i dobry filtr to niemal gwarancja bezawaryjnej pracy.
eliks, zawsze się opłaca zrobić upgrade firmwaru, niekoniecznie zawsze spadnie spalanie ale moga zwiększyć się możliwości, zniknąć ukryte błędy a w przypadku aktualnej generacji sterowników STAG maleje problem z tematu, czyli znikanie benzynki nim gaz - nie parownik - osiągnie minimalną temperaturę.