Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

stag 300 - pali benzyne zamiast gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 28 lutego 2010 - 23:28

witam serdecznie:). problem jak w temacie,niezwykle irytujacy...:confused:
juz jakis czas temu podejzrewalem ze cos za duzo tej benzyny spala....mrozy mrozami ale na sam rozruch azz tyle nie powinna brac...


Ostatnio byla dluzsza trasa i sie wydalo...Spala benzyne zamiast gazu

Auto bez jakiegokolwiek znaku przelacza sie na PB i do ponownego uruchomienia silnika nic nie idzie z tym zrobic. Przelacznik reaguje jakby poprawnie. Wlacza i wylacza. Diody tak jak zawsze wskazuja.(stag 300-6)Przy przelaczeniu na gaz slychac zawor w butli, tylko ze nic wiecej. Gazu nie ma.
Musze ponownie uruchomic silnik. Po odpaleniu przelaczy i jest ok. Pozniej chwile dobrze,a nastepnego dnia widze ze znowu wskazowka od wachy leci w dol.Objawy ostatnio sie nasilily. Praktycznie codziennie sie przelacza.Najgorsze jest to ze o tym nie wiem, bo wlaczniczek caly czas pokazuje LPG.
Po podpiecu do kompa, zadnego bledu..:confused: od czego zaczac??

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2010 - 10:26

wypada zacząć od podpięcia kompa ale LPG i sprawdzić w czasie jazdy dlaczego tak robi

#3 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2010 - 12:36

złe ustawienie ciśnienia gazu na parowniku i błędna regulacja.
Przy dużych obciążeniach centralka zaczyna wspierać się benzyną.

Układ do regulacji u porządnego gazownika.

#4 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 01 marca 2010 - 20:10

wczoraj jezdzilem z laptopem na kolanach pol godziny i akurat bylo dobrze, caly czas lpg.

dam rade sam to ustawic?? jakie powinno byc cisnienie na reduktorze??

ok, rozumiem ze moze sie posilkowac ale dlaczego przelaczy na bene bez znaku i nie wroci na lpg.

#5 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 01 marca 2010 - 20:32

zalezy jaki masz reduktor ale ok 1.1 do 1.15 najlepiej zrob screena z ustawien i ewentualnie mape

#6 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 01 marca 2010 - 20:36

To napisz kolego jeszcze jakie masz wtryski i reduktor.

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2010 - 21:27

ok, rozumiem ze moze sie posilkowac ale dlaczego przelaczy na bene bez znaku i nie wroci na lpg.

POwinna w tym momencie centralka zasygnalizowac piknieciem i mruganiem diody, ze przelaczyla sie z gazu na benzyne (jak sie gaz konczy, jak cisnienie spada itd)

Narazie nic niereguluj, moze to wina centralki ?? jakis polaczen ? sam niewiem, ale brak sygnalizacji przejscia na gaz jest podejzany.

#8 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 01 marca 2010 - 21:57

kolego nie bawiles sie przypadkiem opcja rozlaczania wtryskow gazowych ??? wiesz chyba ze w stagu mozesz nawet na 2 cylindry tak ustawic zeby chodzily na gazie

#9 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 01 marca 2010 - 22:12

kme gold i czerwone valteki:(

wtryski swieze,skalibrowane

tez mi to cos podejrzanie wyglada:/

jutro sprawdze cisnienie i wszystkie polaczenia

#10 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2010 - 22:40

kolego nie bawiles sie przypadkiem opcja rozlaczania wtryskow gazowych ? wiesz chyba ze w stagu mozesz nawet na 2 cylindry tak ustawic zeby chodzily na gazie

O widzisz, moze masz 4,5 na lpg a jeden czy 2 na pb jada caly czas.

#11 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 01 marca 2010 - 22:45

sprawdz ustawienia ja mam takie i benzynki mi nie podrżera
http://lpg-forum.pl/...oad.php?id=2685

#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2010 - 23:59

Na stronie AC jest do pobrania najnowsza wersja 5.5.0.4 oprogramowania do STAGa z firmware dopracowanym pod względem sygnalizacji chwilowego przejścia na benzynę miganiem lampki kontrolnej, oraz dopieszczone zachowanie instalacji względem spadków temperatury gazu.

Ogrom problemów z podżeraniem benzynki to jak słusznie koledzy zauważyli problemy z ciśnieniem gazu ale ja tej zimy, po przygodach z Bigasem u kolegi Bartusa szczelnie obłożyłem trójnik pomiarowy pianką termoizolacyjną i zauważyłem istotną poprawę w dynamice rozgrzewającego się auta juz na gazie i mniejsze zużycie benzyny. A to w "starym" Stagu-300, nowsze "plusy, premiumy i 4-ki" też miały te bolączki i na stronach forum AC przewijały się pytania o niesygnalizowanym zużyciu benzyny.

#13 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 02 marca 2010 - 09:11

z tym trójnikiem to dobra myśl przetestuje to u siebie

#14 OFFLINE   delfin3

delfin3
  • 13 postów
  • Dołączył: 12-10-2009
  • Skąd: olsztyn

Napisany 02 marca 2010 - 09:24

o co chodz z tym trujnikiem

#15 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 02 marca 2010 - 09:29

w trójniku jest czujnik temp a jest on mosiężny gdy go uszczelnimy termicznie szybciej auto przełączy się na gaz - na trójniku nie ma strat ciepła i szybciej sie nagrzewa - szczególnie w zimie

#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2010 - 09:42

Temperaturą istotną do przełączenia się na gaz jest temperatura reduktora. Temperatura gazu (mierzona trójnikiem lub czujnikiem zabudowanym w listwie) jest potrzebna do korekcji ilości wtryskiwanego gazu a po spadku poniżej zadanej temperatury( np. u kolegi art23 0°C a firmware z listopada 2008r.) następuje ponowne przełączenie na benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy. Tak więc, bardzo opłaca się mieć prawidłowo ustawione czujniki temperatury. W załączniku plik ze zmianami w firmware STAGów do chwili obecnej.

#17 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 02 marca 2010 - 09:46

mozesz kolego podać skąd pobrać firmware do staga szukałem na ac i nie znalazłem


fakt jest czujnik temp na reduktorze ale tak myślę ze izolacja tego trójnika nie zadzkodzi być może straty cieplne są minimalne ale pewnie są.

#18 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2010 - 09:55

Zerknij kolego wyżej, w moim poście jest link do wersji programu programu 5.5.0.4 KLIK ;). Firmware znajduje się w pliku instalacyjnym programu AcGasSynchro i jeśli ta opcja jest uaktywniona program sam zaproponuje aktualizację. Zrób sobie kopię zapasową ustawień.

#19 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2010 - 10:59

Wczoraj jeszcze wpadła mi taka myśl do głowy, że może tak się objawiać jakieś uszkodzenia mapsensora.

Florku - jakie są twoje przygody z czujnikiem temp. gazu? przerabiałeś go? U mnie się taki jeden 3nik wala i mam nadzieję znaleźć czas na jego dłubnięcie.
osobiście próbowałem go izolować ale nie zauważyłem żadnej znaczącej różnicy w pracy staga.


w opcji przełączanie na benzynę odznacz kwadracik wyłącz przy pierwszym i czas podnieś do 900
podnieś temp przełączania na 30st.C

#20 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2010 - 11:28

Florku - jakie są twoje przygody z czujnikiem temp. gazu? przerabiałeś go? U mnie się taki jeden 3nik wala i mam nadzieję znaleźć czas na jego dłubnięcie.
osobiście próbowałem go izolować ale nie zauważyłem żadnej znaczącej różnicy w pracy staga.

Znaczącej nie ma, ale różnica jako taka jest, temperatura gazu w okienku subiektywnie wyższa/nie opada podczas jazdy no i znikanie benzyny ustało. Od temperatury gazu idą korekty dawki. Ja jak dotąd obłożyłem trójnik pianką i owinąłem izolacją=0 dostępu pędzącego powietrza pod maską. Temat trójnika pomiarowego wraca jak bumerang zarówno na naszym forum jak i AC. Pozytywnie zakręceni oprócz izolacji termicznej wydłubują termistor z oprawki, montując go najbliżej wtryskiwaczy gazowych i to tak, aby był omywany przez strugę płynącego gazu (uszczelnienie z żywic epoksydowych). Można też obłozyć pianką do rur przewody gazu od parownika do wtryskiwaczy ze szczególnym uwzględnieniem filtra fazy lotnej, który najczęściej jest metalowy i ładnie stygnie od powietrza w czasie jazdy. Oczywiście pianki nie wchodzą w grę jeśli bezpośrednia bliskość kolektorów wydechowych mogłaby spowodować ich samozapłon!!!

Dla przykładu zrzut z programu Bigas, pochodnej układów AEB (m.in.Zavoli, Landi Renzo chyba też). Na zdjęciu widać, że korekty są zarówno od temperaury gazu jak i reduktora! Ja się namęczyłęm z Bigasem u Bartusa, chłodne powietrze chłodziło nam trójnik pomiarowy (mała przeróbka bo tam pracują Valteki/Raile zamiast Biagotti Fast a miejsca na czujnik nie ma) do temperatury około 20°C a to już korekta -10% gazu! Auto gaśnie na potęgę, dławi się, szarpie na małych obciążeniach etc. Wytarczyło obizolować trójnik i zdjąć korektę na "-" przy 30°C bo była zbyt restrykcyjna. Ale ile się tego faktu naszukałem to słownik łaciny kuchennej można byłoby napisać od nowa.


Ciekawi mnie tylko, czy Stag ma tez korekty dawki względem temperatury reduktora? Czyba napiszę do AC z ciekawści, bo nigdzie nie znalazłem dotychczas odpowiedzi.