Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

amortyzatory magnetti marelli, optimal, hart, gh, magnum ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   praxis

praxis
  • 22 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 lutego 2010 - 19:50

Witam. Mam serdeczną prośbę o rozwianie wątpliwości. Tak wiem, że temat był poruszany (chyba z wyjątkiem optimali i gh) ale jak patrzyłem na posty dotyczące amortyzatorów powyższych marek (nie tylko na OKP) to z przykrością stwierdzam, że gdzie 2 Polaków tam 3 zdania. Opinie są naprawdę mocno podzielone. Czeka mnie wymiana amorków w kombi - tył się leje i siadł zupełnie, przód też długo nie pociągnie. Mam jeszcze oryginały Sachsa i bardzo je sobie chwaliłem, niestety na nowe Sachsy mnie aktualnie nie stać. Szukam czegoś o podobnej do oryginału charakterystyce (raczej miękkie) O Bilsteinach (oprócz tego że ponoć twarde) zdania również podzielone (podobno ostatnio zeszli z jakością) :confused: Szczerze mówiąc jeśli mam kupować coś niepewnego to już wolę za połowę ceny (gwarancja w obydwu przypadkach 2-letnia) Sporo tego na alledrogo i rozstrzał cenowy naprawdę spory. Stąd pytanie co sądzicie (najlepiej z autopsji) o Marelli, Optimalu i Hartach? Może też ktoś użytkuje amorki sygnowane GH i Magnum (też dają 2 lata)? Jestem bardzo ciekaw opinii o tych wynalazkach...

Pozdrawiam i z góry dziękuję

Thanks from the mountain :)

#2 OFFLINE   Adzioll

Adzioll
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 lutego 2010 - 21:41

Ja miesiąc temu założyłem Magneti Marelli na tył i jest super szczerze polecam;]

#3 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 lutego 2010 - 22:19

No ciekawy temacik , ciekaw jestem opini. O Hartach już chyba bylo pisane , że nie warto nic brać , ale mogę się mylić.

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2010 - 22:44

kolego praxis - ja sprzedjae najwiecej amorow (do roznych aut) firm bilstein i magneti (na kilogramy) - NIE BYLO REKLAMCJI w ciagu ostatnich dwoch latach. To ze sa rozne zdania to wynik naszych drog. Na nasze dziury nie ma mocnych amorow, jak przywalisz w dziure o glebokosci 10cm tak ze wpadnie Ci cale kolo i do tego bedziesz wjedzal z wcisnietym hamulcem to na 100% uwali w najloeszym wypadku odboj ale jak tak poprawisz jeszcze dwa razy to szlag trafi kazdy amor. To co teraz wyszlo po zimie TO MASAKRA.
Jak dobrze poszukasz to kupisz magneti jeszcze w starej cenie bo do sedana idzie juz partia w nowej cenie 190 - 240 /szt na tyl
Co do bilstein to byl swego czasu problem (sam o tym pisalem na forum) ze amory tego typu jak w omedze z tylu potrafily pukac na malych nierownosciach> Bylo to denerwujace a co lepsze na stacji diagnostycznej wychodzilo ok (w prowadzeniu auta tez bylo dobrze) tylko to pukanie... Poszla cala partia takich amorow i moze jeszcze sa w sprzedazy gdzies po sklepach.
Moja rada jest taka
jak krucho z kasa lub jak chcesz miec tyl o twardosci takiej jak w oryginale to bierz magneti
jak chcesz usztywnic omege bez odczuwalnej stracie na komforcie - bierz bilstein
nie chcesz ryzykowac bierz SACHS (uwazaj bo w spzredazy sa sachs na tyl olejowe)

P.S. nie wiem jak teraz ale KYB robil amory na tyl ze zle wprasowana tuleja dolna. Ona ma wystawac z jednej strona oka wiecej bo ta czesc wchodzi w fazkę w piascie. natomiast w KYB tuleja z dwoch stron rowno wystaje. To oznacza ze amor bedzie pracowal pod troche innym katem do kola niz oryginal. Uwazam ze to jest chyba przyczyna przedwczesnie zuzywjacych sie amorow KYB w omedze... Firma jest ok ale w omedze te amory padaja dosc szybko

Harty i tego typu wynalazki odpusc sobie

P.S. 2 - wczoraj kumpel skonczyl robic zawias w Sharan - Samochod z 96 roku w dieselu (duzo na blacie km) i dwa lata temu byl sciagniety do Polski. W tym roku polecialo wszystko amory , laczniki , tuleje - wszystko bylo oryginal - Smiem twoerdzic ze ten sharan na niemieckich drogach jezdzilnby na tym zawiasie do samego konca swojego zywota.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 lutego 2010 - 22:52

No i mamy profesjonalną odpowiedz :)

#6 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lutego 2010 - 23:20

Ja mam przód Bilstein i tył oryginał z ASO (nivo).
Wymienione jakieś 30-40 tys temu. Jak na razie nie mam żadnych problemów.

#7 OFFLINE   praxis

praxis
  • 22 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 marca 2010 - 09:59

Wielkie Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Wejdę w Marelli. Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

#8 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2010 - 10:09

jak krucho z kasa lub jak chcesz miec tyl o twardosci takiej jak w oryginale to bierz magneti

krzychu a nie wiesz czasami gdzie robia te amorki ?

.



 


#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2010 - 10:48

magneti robia we Wloszech albo w brazylii - zalezy jaka referencja. Mialem ostatnio w domu kpl do Omegi i tyl byl wloski a przod Brazylia
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2010 - 10:53

tak pytam bo wiem ze w bielsku robia amorki do opla ale teraz nie wiem do ktorego bo juz nie pracuje na tej hali
hmm ciekawe jak to sie ma co do jakosci

.



 


#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2010 - 18:58

moze sie okazac ze czesci amora sa z Chin , skladany w Turcji a pakowany w Niemczech...... mnie bez roznicy, wazne ile na danym towarze da sie pojezdzic
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2010 - 19:26

A to do dobrze mówisz pamietam ze trzpienie przychodziły z Chin ale tez dużo dobrego słyszałem o mm

#13 OFFLINE   individual5

individual5
  • 13 postów
  • Dołączył: 11-02-2010

Napisany 01 marca 2010 - 19:47

Jeśli chodzi o omegę to nie wiem, mam z nivo i póki co jest w porządku. Natomiast z rok temu zakładałem do ojca vectry amortyzatory Magnetti Marelli i powiem że nie narzeka. Po roku jazdy jest git:) Więc szczerze mogę je polecić, jednak nie miałem okazji sprawdzić jak by sprawowały się w omedze. Ale myślę ze nie powinno być różnicy

#14 OFFLINE   rumun25c

rumun25c

    Grześ

  • 71 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: jastrzebie zdroj

Napisany 01 marca 2010 - 20:10

ja jeżdze z tyłu na bilstainach i nie wiem ile mają przejechane ale jeden ma ten feler że stuka i normalnie mnie to czasami wkurza ale pozatym pierwsza klasa.

#15 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 02 marca 2010 - 11:30

Ja polecam kontakt z kolegą KCZECH. Miałem 4 szt do wymiany. Kolega mi doradził: przód Bilstein, tył Magneti Morelli. Cena też b.dobra. Jestem zadowolony z amorów.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#16 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 marca 2010 - 03:31

tak pytam bo wiem ze w bielsku robia amorki do opla ale teraz nie wiem do ktorego bo juz nie pracuje na tej hali
hmm ciekawe jak to sie ma co do jakosci


Też jestem ciekaw które i czy pochodzą tyle co stare (260.000km). Jakieś pół roku temu kupiłem oryginały GM nivo na tył i na amorkach jest napisane MADE IN POLAND. Co do przodu to panowie polecam SACHS. Takie były u mnie zamontowane na pierwszym montażu i jeżdziły znakomicie od nowości do czasu aż mi żona jednego nie popsuła wjeżdzając w dziurę(wygięty dół) ale jeszcze nie ciekły i trzymały parametry do końca. Ich miejsce zastąpiły następne GM które w dalszym ciągu widzę że opel bierze od SACHSA. Po wymianie generalnie to samo więc stąd śmiem twierdzić że stare jeszcze dawały rade i są cholernie wytrzymałe(ale oczywiście nic nie jest wystarczająco mocne dla kobiety :)).

#17 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 04 marca 2010 - 20:43

Kurde, przestraszyliście mnie niektórymi opiniami. Mogłem najpierw to przeczytać, a później brać się za wymianę amorów. Otóż kupiłem do swojej A nowe amorki firmy HART. Były tanie, a u mnie narazie cienko z kasą, więc pomyślałem, że może będą dobre. W najbliższym czasie mam je montować, ale po przeczytaniu opinii KCZECH-a to mam pewne obiekcje.:(

Są to amorki olejowe, czy to będzie miało jakikolwiek wpływ na komfort jazdy?
Turbo Intercooler:D

#18 OFFLINE   praxis

praxis
  • 22 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 marca 2010 - 21:55

nie chcę straszyć ale przy okazji montażu amorków na tył porozmawiałem trochę z mechanikami i przytaczali przykład Hartów, które padły zaraz po montażu...

#19 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2010 - 08:40

przód Bilstein, tył Magneti Morelli.

najlepszy zestaw w stosunku jakości i komfortu do ceny :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#20 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:07

witam koledzy ja także przewiduje rychłą wymiane przednich amorów i zastanawiam sie nad zakupem amorków firmy delphi i nie wiem czy to bedzie dobry wybór? a tak wogóle ile kosztuje komplet magnetti na przód?