Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana termostatu w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
190 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 21:54

Panowie oświećcie mnie, o jakich uszczelkach mówicie (za ok. 350zł)


ja nie wiem :nie_wiem: Ja za te uszczelki komplet dałem niecałe 70 zł

#122 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 09 maja 2012 - 22:03

mozesz tez caly rozrzad rozebrac to wystarczy zdjac tylko kolektor ssacy:D

#123 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 22:05

No właśnie jakie uszczelki mogą kosztować 350 zł? Szukałem i znalazłem za ok. 60 zł komplet Elring.

mozesz tez caly rozrzad rozebrac to wystarczy zdjac tylko kolektor ssacy:D

Tak też zrobiłem (zdjąłem kol. ssący) i jak pisałem wcześniej nie mogłem w żaden sposób włożyć termostatu na miejsce mimo, że jest GM.

#124 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 22:10

No właśnie jakie uszczelki mogą kosztować 350 zł? Szukałem i znalazłem za ok. 60 zł komplet Elring.


Tak też zrobiłem (zdjąłem kol. ssący) i jak pisałem wcześniej nie mogłem w żaden sposób włożyć termostatu na miejsce mimo, że jest GM.


te pod plastik 30-40zł, pod kolektor z układem wtryskowym 20-30zł, pod kolektor 6 oringów 15-20zł

Do tego dwa oringi za 8zł na rurke mtalową co wchodzi w termostat (tylko nie dawaj sylikinu czy innych wynalazków) i wszystko jeżeli chodzi o uszczelki, bo o tej pod termostat nie muszę chyba mówić

#125 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 09 maja 2012 - 22:27

w v-kach uszczelki: kolektor dolny-podstawa
i podstawa kolektora-głowice sa jak dla mnie nie do zajechania.

przy wielu naprawach te rzeczy sa demontowane przeciez, uszczelki w zasadzie nie wymieniane i nigdy nie bylo u mnie problemow ze szczelnoscią dolotu

ostatnio, przy upg to kupilem komplet. 3szt podwojne i 2szt potrojne. i wyszlo chyba polowe z tego co mowisz kosztowo.

w sumie jednak doszedłem do wniosku ze niepotrzebnie kupilem. stare zachowaly sprezystosc, nie byly usiedziane mocno

ta podstawa plastikowa chyba ma wiecej srub, 14 jak nie wiecej:) najpierw sruby na imadelko i dobrze szczotka druciana a wtedy klej do gwintow oczywiscie

#126 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 maja 2012 - 22:56

No to do tej połowy dodaj komplet o-ringów pod górę z ASO za 120 i będzie :ok:

A ceny dokładnie proszę bardzo wraz z nr:
- Elring 198.060 (podwójne serce) 42,99 zł brutto za sztukę -> 128,97 zł
- Elring 198.050 (potrójna) 69,66 zł brutto za sztukę -> 139,32 zł
- oryginał 9118135 - zestaw 6szt. o-ringów pod górę kolektora ~ 120zł

Razem wychodzi nawet prawie 390 zł.

#127 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2012 - 23:52

No to do tej połowy dodaj komplet o-ringów pod górę z ASO za 120 i będzie :ok:

A ceny dokładnie proszę bardzo wraz z nr:
- Elring 198.060 (podwójne serce) 42,99 zł brutto za sztukę -> 128,97 zł
- Elring 198.050 (potrójna) 69,66 zł brutto za sztukę -> 139,32 zł
- oryginał 9118135 - zestaw 6szt. o-ringów pod górę kolektora ~ 120zł

Razem wychodzi nawet prawie 390 zł.


ale po co to zmieniać??

#128 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2012 - 23:56

Oj bo jak zmienisz to będziesz miał nowe, a wiesz, jak masz nowe, to Ci się samopoczucie polepsza! A to, że 400 zł w kieszeni mniej, to już pikuś.

#129 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 maja 2012 - 23:59

ale po co to zmieniać??


Bo zasadniczo uszczelki są jednorazowe :masakra:
A może uszczelkę pod głowicą też zastosowałbyś ponownie??

#130 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2012 - 00:01

A może uszczelkę pod głowicą też zastosowałbyś ponownie

Nie porównuj UPG do uszczelek gumowych. Po co zmieniać coś, co jeszcze będzie pełnić swoją funkcję? Skoro nie ciągnie lewego powietrza, to po jaki kij? Żeby nawkładać pieniędzy bez sensu?

#131 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2012 - 00:03

Skoro nie ciągnie lewego powietrza


Gorzej jak zlozysz i bedzie ciaglo lewe powietrze:p

#132 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 10 maja 2012 - 00:05

Oczywiście to się łatwo diagnozuje tak na oko... Później rozbierasz 5 razy i szukasz źródła problemu... Nie, przecież od razu walisz 500g silikonu w dolot, tak jak 99% Omeg V6 które widziałem. Skoro V6 za drogie w utrzymaniu, to trzeba było kupić tańsze auto.

#133 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2012 - 00:06

Zawsze można przesmarować z umiarem porządnym silikonem np. Elringa czy Wurtha i wydać 30 zł zamiast 400.

#134 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 10 maja 2012 - 00:12

Może zrobię zdjęcia kiedyś tego z umiarem... Bo jakoś tego umiaru nie widzę w autach które mnie odwiedzają. Na same pokrywy zaworów po tubce na uszczelkę widuje. A później 3/4 tego syfiastego silikonu wpada w silnik przy próbie oczyszczenia głowic, nie mówiąc o zniszczonej powierzchni przylegania uszczelki.

Każdy może robić co chce i jak chce ze swoim autem. Tylko niech później nie narzeka na Omegę że awaryjna, droga i do bani.

#135 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2012 - 00:18

Inaczej zrobi Franek mechanik z stodoły, a inaczej zrobi ktoś, kto robi sam auto. W pierwszym przypadku tak jak piszesz tubka silikonu na pokrywę i pewnie jeszcze nie wymieni uszczelek, nawalić wuchtę uszczelniacza żeby nie ciekło jakiś czas i żeby nie było żali.
Nowe uszczelki pod pokrywy ok, ale przejechać palcem i nałożyć troszkę silikonu nie zaszkodzi, tym bardziej przy tych felernych pokrywach.

#136 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2012 - 07:45

Zdjąłem dolny kolektor wraz z podstawką. Uszczelki nie wyglądają na wygniecione. Może już były kiedyś wymieniane?

Faktycznie teraz termostat wchodzi bez problemu. Jest to jednak bez sensu żeby do wymiany termostatu rozbierać pół silnika !

Mimo porady na forum nie udało mi się zamontować termostatu bez zdejmowania dolnego kolektora.

W związku z tym, proszę osoby, które wymieniały termostat w v6 o przedstawienie instrukcji jak to zrobić. Może się przydać w przyszłości.

Swoją drogą trochę ludzi chwali się, że zrobiło, to praktycznie nic nie demontując tylko nikt nie potrafi powiedzieć jak to uczynił, a dodatkowe, bardziej precyzyjne informacje by się przydały, bo mnóstwo osób ma z tym tematem problem.
Może ktoś, by zrobił krótki filmik?

#137 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 maja 2012 - 11:31

Bo zasadniczo uszczelki są jednorazowe :masakra:
A może uszczelkę pod głowicą też zastosowałbyś ponownie??


topserwis - uszczelki na plastik sa pancerne - jak masz w oryginale i nie uszkodzisz jej przy demontazu to nie ma sensu wymieniac. w zamiennikach sa mniejsze i mniej wystaja i wtedy sa problemu. oringi pod kolektor mozna wymienic - w sklepie z oringami kolo 1.2 pln sztuka.




 


#138 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 maja 2012 - 14:05

radze uważać przy rozbijaniu rurki od termostatu jak nie chce wyjść bo ja tak sobie zawory załatwiłem. nie chciało się rozdzielić to rozbiłem jedno od drugiego a przy odpalaniu później auta kawaluntek aluminium dostał się do rozrządu i ciach po zaworach bo przeskoczyło. myślałem ze włosy sobie powyrywam.


- też rozbierałem cały dolot razem z tą plastikową pokrywką bo nowego nie moglem włożyć.

#139 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2012 - 16:09

topserwis - uszczelki na plastik sa pancerne - jak masz w oryginale i nie uszkodzisz jej przy demontazu to nie ma sensu wymieniac.


mam takie samo zdanie, ja je wymieniłem na oryginały rok temu, a teraz jak wymieniałem termostat to je zostawiłem, natomiast wszystkie inne wymieniam :yes:

#140 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2012 - 19:03

Termostat wymieniłem ale pojawił się inny problem. Szlag mnie zaraz trafi. Jak się sypie to wszystko na raz.

Opis problemu w temacie: http://forum.omegakl...3227#post853227