Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana termostatu w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
190 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 21 lutego 2011 - 18:29

Wydaje mi się, że to termostat jest jakby na wpół otwarty. Czy dobrze wydaje mi się?? Czy to ew. nie będzie latem problem zapchanej chłodnicy wody, klimy czy nagrzewnicy??


Miałem identyczne objawy i wymiana wkładu termostatu załatwiła sprawę. Możesz ewentualnie po nagrzaniu auta sprawdzić chłodnicę, powinna być ciepła na całej powierzchni.

#102 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 lutego 2011 - 22:32

Najpierw musiałbym przepłukać cały układ a potem zabrać się za wymianę termostatu. Jak w większości wypłukać płyn i później wodę z układu w Vałce?? I czy możecie polecić mi wkłąd termostatu do X30XE, bo na allegro jedni piszą, że jest taki sam od 2.0 do 3.2. A chyba są inne temp. otwarcie i inne wymiary??

#103 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lutego 2011 - 22:35

Najpierw musiałbym przepłukać cały układ a potem zabrać się za wymianę termostatu. Jak w większości wypłukać płyn i później wodę z układu w Vałce?? I czy możecie polecić mi wkłąd termostatu do X30XE, bo na allegro jedni piszą, że jest taki sam od 2.0 do 3.2. A chyba są inne temp. otwarcie i inne wymiary??


wklad termostaty jest taki sam w wiekszosci opli. 92-107 st. wklady z termotu moim zdaniem najlepsze dostepny na rynku -mam - pisz na pw




 


#104 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 21 lutego 2011 - 23:23

Najpierw musiałbym przepłukać cały układ a potem zabrać się za wymianę termostatu. Jak w większości wypłukać płyn i później wodę z układu w Vałce??


http://forum.omegakl...ead.php?t=40561 - wszystko piknie opisane

#105 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 kwietnia 2012 - 22:39

Witam
Według EPC do silnika 3.2 są dwa rodzaje termostatów, a właściwie obudów:
nr części 90502201 oraz 24420652,
to samo tyczy się uszczelki termostatu: nr 9128363 oraz 24447061
i uszczelek między rurą sztywną a termostatem: 90410899 oraz 9129999

Czym różnią się te termostaty i czy są ze sobą zamienne?
Czym różnią się od siebie uszczelki?

#106 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 29 kwietnia 2012 - 01:05

cos chyba zle patrzysz do tego epc

#107 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 kwietnia 2012 - 07:47

cos chyba zle patrzysz do tego epc


dlaczego źle?? Były dwa rodzaje, do numeru silnika ......, od numeru silnika....

Czym różnią się od siebie uszczelki?

tego niestety nie wiem, ale w sklepie po nr VIN dadzą Ci odpowiednie ;)

#108 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 kwietnia 2012 - 08:07

Pytam dlaczego są ze sobą zamienne, bo potrzebuję obudowę termostatu. Chcę zdobyć używany oryginał GM, aby mi wszedł bez rozbierania całego silnika, rozrządu itd.
Sam wkład mam- Termot.

Przy demontażu rozwaliłem korpus obudowy. Jakiś baran wkleił rurę na klej. Tę rurę też musiałem rozwalić, żeby wyjąć obudowę. Masakra. Kilka godzin się męczyłem z wyjęciem całości. Aby było śmieszniej kilka kawałków wpadło mi do silnika. Dobrze, że zostały na wierzchu, ale aby je wyciągnąć, to była męczarnia.

#109 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 kwietnia 2012 - 08:29

Najlepiej kup orginalnego Wahlera wtedy nie bedziesz miał problemów z montażem wkłady różnie działają a rozbierania trochę jest

#110 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 kwietnia 2012 - 08:47

Najlepiej kup orginalnego Wahlera wtedy nie bedziesz miał problemów z montażem wkłady różnie działają a rozbierania trochę jest


No tak tylko wkład już mam i to jeden z najlepszych, a przełożyć wkład do drugiej obudowy, to nie problem przecież.

Szkoda mi tego wkładu, tym bardziej, że się namęczyłem żeby zdobyć właśnie Termot.:)

#111 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 kwietnia 2012 - 09:50

oryginalna obudowa GM i wklad termot - najlepsze polaczenie. mozesz kupic jakakolwiek i bedzie pasowac byle by bylo GM




 


#112 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 kwietnia 2012 - 08:46

A oto jak się skończył demontaż termostatu i to tylko dla tego, że jakiś pajac wkleił rurę do obudowy termostatu.

Dodany obrazek

#113 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 17:03

Ni cholery nie mogę włożyć nowego termostatu. Jest oryginalny GM. Próbowałem na wszystkie sposoby, według porady z forum także i nie wchodzi.
Poradźcie coś!!

#114 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2012 - 17:12

Musi wejść. Powiem Ci, że jak zakładałem u siebie to przy przymiarce wszedł prawie sam, a jak już chciałem włożyć i przykręcić to też się nakląłem i zastanawiałem jak ja to przed chwilą tam włożyłem. Spokojnie, bez nerwów, walnij browara i no stress bo na siłę nie zrobisz :)

#115 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 17:18

Tylko jak go zacząć wkładać, w którym momencie obrócić itd.?

#116 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 09 maja 2012 - 17:32

ja mialem delikanie grubszą podstawe termostatu (ta plaszczyzna gdzie przylega np uszczelka) i nawet wyjac nie mozna bylo wg fotorelacji.... spocony bylem, na koncu chcialem sie targnąć.:D

nie mowie juz ze przecinakiem go rozłupałem na pół bo rura oczywoscie wklejona i na imadle nie moglem jej nawet ruszyc.:masakra:


z drugiej strony zdjecie kolektora dolnego z listwa wtryskową, i odkrecenie plastikowej podstawy tegoz kolektora (milion srub z klejem niebieskim) i pozniejsze zlozenie...niech bedzie nawet godzina...a termostat pieknie wykrecony, skrecony, wyczyszczone powierzchnie itd itp.

z reszta u mnie nei bylo innej mozliwosci

wniosek: to nie jest tak hop siup:D

#117 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 17:41

czyli po odkręceniu kolektora z listwą wtryskową termostat bez problemu wejdzie?

#118 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 maja 2012 - 21:31

Wyjdzie... Tylko że polecam zaopatrzyć się w uszczelki do dolotu za kwotę ~350 złotych...

#119 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2012 - 21:38

czyli po odkręceniu kolektora z listwą wtryskową termostat bez problemu wejdzie?


bez najmniejszego problemu. Żeby zdjąć kolektor z liswą wtryskową masz 6 śrub, a żeby zdjąć ten pod nim masz chyba 10 śrub jak dobrze pamiętam. Potem trzeba je wkręcać na klej. Zaopatrz się tylko w nowe uszczelki ;)

#120 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maja 2012 - 21:52

Panowie oświećcie mnie, o jakich uszczelkach mówicie (za ok. 350zł)??
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd