Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana termostatu w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
190 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lutego 2010 - 19:16

a ja mam taki przypadek - Auto stało 2 tygodnie na najwiekszych mrozach odapaliłem furke i pierwsze co nie działało ogrzewanie ale mowie ruszy... Po chwili patrze temp silnika wskoczyła na 100 stopni C i nie chciała spaść wentylatory się włączają a tem stoi. Jak dodałem gazu to na chwilke spadała i znowu rosła. Nim się zatrzymałem to autko się zagotowało. Pojechałem do mechanika wyjeli termostat i się okazało że się delikatnie otworzył i stanął !!!

I teraz moje pytanko czy przez takie zagrzanie silnika nic sie nie stało mianowicie czy to nie spowoduje innych usterek chodzi mo głównie czy mi uszczelki pod głowicą nie rozwali?!?!?!?! I jak sprawdzić czy uszczelki pod głowicami są całe????


nic im sie nie stalo przez taka chwile, sprawdz przy okazji do jakiej temp masz plyn bo raczej ci zamarzl stad brak ogrzewania i zablokowanie termostatu.




 


#82 OFFLINE   aurii

aurii

    miodzio

  • 31 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 06 lutego 2010 - 19:32

płyn idzie pierwszy do wymiany !!! termostat wstawiam nowy !!!

Dobrze wiedziec ze moge smigać spokojnie bo bałem sie że po takim incydencie pojdzie coś jeszcze:)

#83 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lutego 2010 - 19:34

płyn idzie pierwszy do wymiany !!! termostat wstawiam nowy !!!

Dobrze wiedziec ze moge smigać spokojnie bo bałem sie że po takim incydencie pojdzie coś jeszcze:)


jak nie rozerwalo nic przez to ze plyn zamarzl to wszystko powinno byc OK. jak zlozysz wszystko spowrotem i zalejesz plynem bedziesz wiedzial




 


#84 OFFLINE   mantczak18

mantczak18
  • 22 postów
  • Dołączył: 07-11-2009

Napisany 26 listopada 2010 - 14:44

mam orginalny termostat ale walcze z nim 2 godziny i za cho.... nie mogę go włożyć proszę o jakiś szkic/próbuję pościance rozrządu ale nie daję rady/:confused:

#85 OFFLINE   Batervit

Batervit

    Mów mi Bercik

  • 203 postów
  • Dołączył: 04-02-2010
  • Skąd: Żukowo

Napisany 26 listopada 2010 - 14:51

Pomoże coś? http://forum.omegakl...iana termostatu

#86 OFFLINE   mantczak18

mantczak18
  • 22 postów
  • Dołączył: 07-11-2009

Napisany 26 listopada 2010 - 15:17

Próbuję tym sposobem ale nie daję rady.chyba będę musiał zdjąć obudowę rozrządu ale też niewiem jak widzę tylko że dużo roboty

#87 OFFLINE   Batervit

Batervit

    Mów mi Bercik

  • 203 postów
  • Dołączył: 04-02-2010
  • Skąd: Żukowo

Napisany 26 listopada 2010 - 15:21

ja Ci nie pomogę,sam mam do wymiany i aż nie chce mi za to zabierać

#88 OFFLINE   mantczak18

mantczak18
  • 22 postów
  • Dołączył: 07-11-2009

Napisany 26 listopada 2010 - 15:39

przy wyciąganiu zniszczyłem termostat szczypcami bo niechciał wyjść,ale przy wkładaniu obudowa jest już z termostatem próbuję na wszystkie sposoby ale d...

możesz mi pszysłać jakiś szkic jak udało się Tobie zamontować nowy termostat

#89 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2010 - 15:44

mam orginalny termostat ale walcze z nim 2 godziny i za cho.... nie mogę go włożyć proszę o jakiś szkic/próbuję pościance rozrządu ale nie daję rady/:confused:


A odkręciłeś kolektor ssący??
tu masz opis z sam naprawiam:

#90 OFFLINE   mantczak18

mantczak18
  • 22 postów
  • Dołączył: 07-11-2009

Napisany 26 listopada 2010 - 17:48

Dzięki idę zobaczyć

#91 OFFLINE   dawidg

dawidg
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 27 listopada 2010 - 07:07

I dodatkowo łącznik kolektora ssącego i dopiero masz taki widok jak w pdf'ach powyżej. Wtedy dopiero wyciągniesz go bez problemu zgodnie z opisem. Mnie zajęło to ostatniej niedzieli ok. 2 godz.

#92 OFFLINE   mantczak18

mantczak18
  • 22 postów
  • Dołączył: 07-11-2009

Napisany 27 listopada 2010 - 17:06

myślałem o nim wczoraj ale teraz mnie upewniłeś- idę go ściągnąć wielkie dzięki:D

:(termostat już zrobiony,ale dalej nie grzeje /niemogę namierzyć klap pod filtrem/muszę sprawdzić nagrzewnice i do tego dymi mi z rury/:mad:

#93 OFFLINE   dawidg

dawidg
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 28 listopada 2010 - 09:45

Może masz zabitą nagrzewnicę. Sprawdź czy obydwa przewody wchodzące do nagrzewnicy są równo ciepłe. Jeśli górny jest ciepły a dolny chłodniejszy, to znaczy że zapchana nagrzewnica. Wtedy to płukanie octem całego układu (w sprawdzonych poradach jest jak to zrobić) i powinno pomóc. U siebie za długo jeździłem z octem w układzie i syf który się uwolnił zabił nagrzewnicę. Odpiąłem wtedy wężyk zasilający nagrzewicę (w naszych silnikach pod zbiornikiem wyrównawczym jest dodatkowa pompka wody) podłączyłem szlauf z bieżącą wodą i na maksymalnym ciśnieniu wypłukałem cały osad. Poleciało go naprawdę sporo. Od tego czasu ogrzewania śmiga ok.

#94 OFFLINE   mantczak18

mantczak18
  • 22 postów
  • Dołączył: 07-11-2009

Napisany 28 listopada 2010 - 13:39

DZIĘKI wydaje mi się że jest tak jak piszesz górny jest ciepły a dolny letni .Chyba czeka mnie płukanie nagrzewnicy

#95 OFFLINE   orfi

orfi
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 28 listopada 2010 - 20:59

mam orginalny termostat ale walcze z nim 2 godziny i za cho.... nie mogę go włożyć proszę o jakiś szkic/próbuję pościance rozrządu ale nie daję rady/:confused:

W ściance rozrządu jest fasolkowe wgłębinie o szerokości około 1 cm
Szyjkę termostatu trzeba poprowadzić właśnie po tym wgłębieniu. Zakładam że termostat jest oryginalny, wtedy nie ma siły, sam wpada. Wymieniałem już w 3 Omkach, i nie było żadnego problemu.

Dzięki idę zobaczyć



Polecam Ci też stronę:
http://www.samnapraw...-omega-mv6.html

Tam jest mój dokładny opis wymiany
Tu na forum pogubiły sie linki do zdjęć

#96 OFFLINE   mantczak18

mantczak18
  • 22 postów
  • Dołączył: 07-11-2009

Napisany 28 listopada 2010 - 22:14

dzięki za info ale już po wszystkim:D termostat założony teraz robie porządki z nagrzewnicą i klapą bo ciągle nie grzeje no ale chociaż temperatura na zegarze jest ok. Apropo nagrzewnicy w moim angliku jest przy nogach kierowcy czy pasażera:confused:

#97 OFFLINE   orfi

orfi
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 15 lutego 2011 - 13:02

Witam
Ponieważ otrzymuje liczne zapytania odnośnie oringów do termostatu i na przewód sztywny przy wymianie termostatu w MV6 zgodnie z moja instrukcją na stronie:
http://forum.omegakl... termostatu mv6

informuję, iż w oryginale oring na termostat z obudową występuje w komplecie z termostatem, natomiast oringi na przewód sztywny są niestandardowe i trzeba je zamówić w oryginale, bez problemu znalazłem je w sklepie:
http://www.opel-shop.pl/
wysyłają też, więc nie ma problemu, termostaty u nich oryginalne są w przystępnej cenie i są w kompletach z obudową i oringiem
Pozdrawiam

Uszczelka Termostatu : nr Opel 13 38 241
wymiary: 60x1,8mm potrzebna 1 szt

Uszczelka przewodu sztywnego: nr Opel 13 38 471
wymiary 36x3mm potrzebne 2 sztuki

#98 OFFLINE   mesiavsh

mesiavsh
  • 30 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 21 lutego 2011 - 14:31

Troszkę odświeżę temat, ale dzięki niemu i profesjonalnie napisanej poradzie Orfiego, stwierdzam jak następuje:
- stary termostat działał jak chciał: po demontażu był zamknięty i się zdziwiłem - Czyżby niepotrzebnie rozbierałem?? Po zagotowaniu w garnku termostatu wraz z obudową nie wracał (nie zamykał się) stąd długie grzanie i duże spalanie. Nowy moment po wyjęciu z garnka szczelnie zamyka przepływ.
- śruba trzymająca przewód sztywny opiera się po wykręceniu o przewód od zbiornika wspomagania, musiałem go obrócić przy pompie i dopiero wyszła :)
- przez instalację gazową musiałem zdemontować praktycznie cały dolot - dostęp i tak tragiczny.

Żeby nie było za łatwo ułamał mi się jeden "cycek" od listwy na dolocie chyba od podciśnienia, będę musiał dosztukować, czy może zanim kupię nową da się jakoś jeździć? Ułamał się drugi od prawej (przy podszybiu oczywiście) tuż przy listwie :masakra:

Obudowę termostatu już wyczyściłem, pozostaje "jakoś" zebrać syf na bloku silnika i poskładać. Ale to już nie dzisiaj, bo jestem padnięty.

Podsumowując - Dobrze zgadłem, że walnięty był termostat :szpital:

#99 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lutego 2011 - 14:37

dobrze zgadles powinien sie zamknac




 


#100 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 lutego 2011 - 17:56

Od dłuższego czasu mam pewien problem z omegą. Poprzednia zima była pierwszą zimą dla mnie i Vki więc nie zwróciłem na pewne rzeczy uwagi. A latem działy się niepokojące rzeczy. Z braku czasu i przede wszystkim czasu nie zająłem się tym problemem.

Otóż, latem moje X30XE strasznie grzeje się. Dwa razy w tygodniu latałem Wrocław - Warszawa, w trasie przy włączonej klimie, przy średnim załadunku i prędkości przelotowej ok 120-140 km/h temp. była w okolicy 100st. na budziku. Przy mniejszych prędkościach było tak samo, dodam że wentylatory chodziły na drugim biegu. na postoju raczej chłodził się do 94 st. ale nie sprawdzałem na OSie.

Zimą mam inny problem. Auto ciężko zagrzać. Tzn. na lpg przełącza się tak jak należy ale muszę auto trzymać po opaleniu na biegu jałowym. Bo podczas jazdy zimne powietrze schładza silnik na tyle, że długo (kilka km) nie przełączy się na lpg. Ale jak pojeżdżę po mieście a raczej postoję w korkach to przy ok. 10-15st. na dworze znów zagrzeje mi się silnik do 100st. tylko, że szybko się schłodzi do 94st.

Wydaje mi się, że to termostat jest jakby na wpół otwarty. Czy dobrze wydaje mi się?? Czy to ew. nie będzie latem problem zapchanej chłodnicy wody, klimy czy nagrzewnicy??