Wymiana termostatu w V6
#21 OFFLINE
Napisany 03 marca 2007 - 19:42
popychacz hydraul. Astra F2998 21,90zł
Tyle z popychaczy, które można ew. wziać pod uwagę, pozostałe są do Peugeota i vw
#22 OFFLINE
Napisany 03 marca 2007 - 19:45
#23 OFFLINE
Napisany 04 marca 2007 - 12:56
beast, zapodaj numer tego wkładu do termostatu, bo nie mogę niczego takiego znaleźć.
nie mam numery ale dostalem namiar do nich, wyslalem maila i odpisali ze maja cos takiego w ofercie. Koszt 41 pln + 9 pln wysylka
#24 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 16:50
i ma sie dobrze termostat dziala otwiera sie kolo 91-92 stopni i tak w trasie trzyma i ogrzewanie z deka lepsze. Jestem dumny z tego ze zrobilem to sam (i nic nie spier***** ) tymbardziej ze nie jestem mechanikiem samochodowym a taka wymiana to nie jest prosta rzecz
ppompe paliwa bestyjko wymieniliśmy u mnie przez telefon.... :hehe: ale jak patzre na ten opis wymainy termostatu... to mnie załamka bierze....... i jeszcze jak podnosze maske... przeciez tam się nie da wsadzić palca.... niemówiąc już o kluczu.......
:evil: :evil: :evil:
i gdzie z naduje się ten termostat?? i lle moze kosztowac????
#25 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 16:55
i ma sie dobrze termostat dziala otwiera sie kolo 91-92 stopni i tak w trasie trzyma i ogrzewanie z deka lepsze. Jestem dumny z tego ze zrobilem to sam (i nic nie spier***** ) tymbardziej ze nie jestem mechanikiem samochodowym a taka wymiana to nie jest prosta rzecz
ppompe paliwa bestyjko wymieniliśmy u mnie przez telefon.... :hehe: ale jak patzre na ten opis wymainy termostatu... to mnie załamka bierze....... i jeszcze jak podnosze maske... przeciez tam się nie da wsadzić palca.... niemówiąc już o kluczu.......
:evil: :evil: :evil:
i gdzie z naduje się ten termostat?? i lle moze kosztowac????
tez sie da telefonicznie wymienic :mrgreen: a jak nie to przyjedz do mnie w weekend. Kup sam wklad koszt kolo 50 pln
#26 OFFLINE
Napisany 10 października 2007 - 11:31
dasz radę to zrobić :Mam nadzieje ze wyjdzie z tego FAQ
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#27 OFFLINE
Napisany 10 października 2007 - 12:35
dasz radę to zrobić :Mam nadzieje ze wyjdzie z tego FAQ
\tylko tyle co jest napisane. nie mam dokumentacji zdjeciowej. w opisie sie co i jak po kolei.
#28 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 00:18
1. http://moto.allegro....ira_vectra.html
2. http://moto.allegro....ntra_combo.html
#29 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 09:54
Witam czeka mnie wymiana termostatu i chce sam wkład. ktory z tych dwoch bedzie pasowal do x25xe?
1. http://moto.allegro....ira_vectra.html
2. http://moto.allegro....ntra_combo.html
http://allegro.pl/it...er_t014_92.html
ten
#30 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 11:30
Witam czeka mnie wymiana termostatu i chce sam wkład. ktory z tych dwoch bedzie pasowal do x25xe?
1. http://moto.allegro....ira_vectra.html
2. http://moto.allegro....ntra_combo.html
siemka wymień to mi opowiesz co i jak może i ja się skuszę
#31 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 12:57
#32 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 13:09
Nadzieje zawsze możesz mieć.sama wymiana wkladu nie sprawi mi duzego problemu mam nadzieje
Potrzebne Ci będą trzy oringi.Jeden do samej obudowy termostatu i dwa do rury(jeśli ją wyciągniesz)
#33 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 13:47
i dwa do rury(jeśli ją wyciągniesz)
maaaaasakra - najlepiej nie odkrecac rury z ucha i rozruszac termostat dopiero pozniej ja odkrecic,.
#34 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 14:01
#35 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 22:04
#36 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2009 - 22:11
#37 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2009 - 23:34
witam
chłopaki znalazłem tańszy, może się przyda
http://motoplatforma...14-92-opel-saab
tu macie zastosowanie:
http://motoplatforma.com/zasto/TERMOSTAT_STAHLTER_TYP_%20T_014_92.pdf
#38 OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2009 - 07:32
#39 OFFLINE
Napisany 14 października 2009 - 10:00
Wiec od poczatku:
Zachecony lektura "Sam naprawiam - Omega B" dzial wymiana termostatu w V6 i moim EGO ktore non stop mi mowi - "Co ty nie dasz rady?? " postanowilem nie oddawac kluski do warsztatu tylko sladami Adama Slodowego - Zrobic to sam. Uzbrojony w klucze, nowy termostat, czteropak piwa pojechalem do garazu zaprzyjaznionego mechanika. Mechanik spawal malucha a ja zabralem sie za rozbranie kluski. Na pierwszy ogbien poszedl aku - pikus i spuszczenie plynu chlodniczego, potem zabralem sie za zdjecie gory kolektora dolotowego - tez pikus - odpiecie linki przyspieszenia,silnika krokowego, poodpinanie wezykow srykow itp + odkrecenie 4 srub i gora kolektora juz luzno lezala na reszcie.
Oczom moich ukazal sie wyteskniony widok niesprawnego termostatu. Wiec 2 sruby odkrecone i juz sobie luzno na bloku lezal. I w tym momencie zaczely sie schody. Nastepnie nalezalo odkrecic lacznik termostatu. tu skutecznie do sruby utrudnial dostep waz od wspomagania po 40 minutach walki - odkrecilem ....waz i spuscilem plyn od wspomagania. Nastepnie bez problemu udalo mi sie odkrecic lacznik i wyjac go. (tu skonczylem pierwsze piwo ) Niestety za zadne skarby stary termostat nie chcial sie poddac i wyjsc ze swojego miejsca. Przeszkadzal kolektor wtryskowy ! po godzinie walki (i nastepnym piwie) decyzja - zwalamy kolektor najpierw wycieraczki i podszybie, potem 5 srub poszlo latwo do 6 dostep utrudnial waz w kolektorze od wtryskiwacza LPG ale szybko sie poddal (listwy wtryskow od benzyny nie odpinalem ) po owym zabiegu i cofnieciu kolektora udalo sie wyjac stary termostat. i nagle wielki ZONK - nowy termostat (Firmy motorad usa) ma grubsza podstawe i duze mocowania srub co uniemozliwia bez calkowitego ogolocenia srodka bloku silnika zalozenie jego :bad: :guns: . po chwili namyslu rozebralem obydwa termostaty i po chwili zabawy ze szlipierka przelozylem srodek z nowego tarmostatu do starej obudowy (trzeba bylo delikatnie skrucic i zmniejszyc srednice samego trzpienia mocujacego) (tu poszlo 3 piwo :piwo: ) termostat uzbrojony w silikon po paru minutach wyladowal na swoim miejscu. Niestety zaczal kropic deszcz i zrobilo sie juz ciemno wiec na tym etapie robota na dzis stanela) (no prawie bo trzeba bylo wypic 4 piwo :tere-fere: )
Wnioski z dzis - DA SIE WYMIENIC SAM WKLAD TERMOSTATU - co znacznie zmniejsza koszta.
Jutro ciag dalszy skladanie, zalewanie, uruchamianie, testowanie. fotek nie robilem bo bylem wsciekly i nie chcialo mi sie bawic aparatem ! Mam nadzieje ze wyjdzie z tego FAQ I MOJA KLUSKA OCZYWISCIE OZDROWIEJE.
czesc...
Poniewaz czytalem ze walczyles u siebie z termostatem mam pytania
Moja rozgrzewa sie przy 2 st.C po 15 kilometrach, w korku osiaga temp. 92stC ale jak tylko puszcze sie w trase temperatura spada do 80-85 st C
Stad Pytanie czy to napewno wina termostatu ? Wydaje mi sie ze od samego rana po uruchomieniu juz pracuje duzy obieg wody stad tak powolne nagrzewanie sie. Ja mam 3.0 wic moze to troche inaczej wyglada niz u Ciebie, w ksiazce sam naprawiam pokazana jest wymiana tak prosta jakby to byla wymiana AKU, ale wiem ze tam gosc ma troche inne podejscie... Rozmawialem z jednym mechanikiem i powiedzial ze do wymiany tego termostatu musi wywalic silnik )) bo on jest miedzy sciana grodziowa a silnikiem. Ty piszesz ze gdzies od strony aku tak zreszta jak w ksiezce SAM NAPRAWIAM. Czy mozesz mniej wiecej majac doswiadczenie z tym termostatem opisac czynnosci co trzeba zdemontowac zeby do niego dotrzec? Trzeba rzeczywiscie zwalac gorny kolektor dolotowy? Czy moze tylko oslone rozrzadu i jakos sie dojdzie po zdjęciu rur dochodzacych do przepustnicy... jak sie zabrac za to zeby bylo jak najmniej roboty? Wiadomo ze MV6 zajmuje prawie cala przestrzen silnikowa, tylko nurtuje mnie sprawa jak ten gosc w SAM NAPRAWIAM potrafi to wymienic nie rozbierajac niczego prawie... zreszta opis ten jest dosc skapy... Jak bedzies zmiec chwilke czasu odpisz prosze....
#40 OFFLINE
Napisany 17 października 2009 - 11:07
więc służę ci zdjęciami jak to głębiej wygląda
ty oczywiście pokryw i wałków rozrządu nie musisz ruszać
zaraz koledzy Ci pewno napiszą co i jak , ja z termostatem nie robiłem , więc głosu nie zabieram , ale objawy które opisałeś wskazują na termostat