Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana termostatu w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
190 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2014 - 11:04

Musisz uzbroić się w duuużo cierpliwości :p przechodziłem przez to w zeszłym tyg. :p


No to widzę jest dobrze :o
To podpowiedz mi jedną rzecz - nie znalazłem nigdzie informacji o tym jak wyjąć/włożyć termostat bez ściągania całego dolotu - tej części plastikowej. Jak go ustawić/obrócić?

#182 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 stycznia 2014 - 11:10

http://forum.omegakl...ead.php?t=30390

Ja wzorowałem się na tym temacie ale mi się nie udało go tak wyjąc i w końcu zwalałem całą górę niestety...

Dodany obrazek


#183 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 stycznia 2014 - 21:45

Też sciągalem całą górę, nawet ciut więcej bo jeszcze podstawę kolektora ssącego co by łatwiej udało mi się wyjąć termostat bez zbędnych manewrów. Znajde foto to podrzuce.

#184 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 stycznia 2014 - 21:47

Też sciągalem całą górę, nawet ciut więcej bo jeszcze podstawę kolektora ssącego co by łatwiej udało mi się wyjąć termostat bez zbędnych manewrów. Znajde foto to podrzuce.


Pisząc całą górę też miałem na myśli tą podstawkę plastikową :p

Dodany obrazek


#185 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 stycznia 2014 - 22:07

Czyli "całą górę nad termostatem" :p

#186 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2014 - 07:37

Przeczytałem, przemyślałem i wymieniam w sobotę u Sn00py'ego w X30XE.
Będzie kolejne doświadczenie

I jest doświadczenie :(
Niestety tym razem się nie udało ponieważ jakiś "fachowiec", co tam wcześniej wkładał łapy wkleił sztywną rurkę w obudowę termostatu na czerwony silikon i na dodatek już nie chciało mu się przykręcać tej rurki wraz z uchwytem bagnetu. Zdjąłem górę i niestety ku niezadowoleniu Sn00py'ego zaniechałem dalszej pracy ponieważ nie miałem żadnej śruby, którą mógłbym tam wkręcić. Ten czerwony silikon był w tym przypadku masą trzymającą to wszystko w kupie i jakbym to porozbierał, ładnie wyczyścił, założył nowe kupione oringi to bez przykręcania ciśnienie wywaliłoby tą rurę z obudowy. Także złożyłem z powrotem. Musimy najpierw śrubę dokupić/dobrać i tu pytanie do Was drodzy koledzy.
Jaki ta śruba ma gwint i jaka jest długa? Któryś z kolegów napisał, że jest długa a nie musi być taka - pytanie jaka długość wystarczy? Nie jestem zwolennikiem ulepszania fabryki bo w końcu ktoś po coś taką długość przewidział ale tam faktycznie jest walka z wężem od wspomagania.
Będziemy wdzięczni za podpowiedzi.

P.S.
W załączniku nry oringów sztywnego przewodu ;)

#187 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2014 - 07:55

I jest doświadczenie :(
Niestety tym razem się nie udało ponieważ jakiś "fachowiec", co tam wcześniej wkładał łapy wkleił sztywną rurkę w obudowę termostatu na czerwony silikon i na dodatek już nie chciało mu się przykręcać tej rurki wraz z uchwytem bagnetu. Zdjąłem górę i niestety ku niezadowoleniu Sn00py'ego zaniechałem dalszej pracy ponieważ nie miałem żadnej śruby, którą mógłbym tam wkręcić. Ten czerwony silikon był w tym przypadku masą trzymającą to wszystko w kupie i jakbym to porozbierał, ładnie wyczyścił, założył nowe kupione oringi to bez przykręcania ciśnienie wywaliłoby tą rurę z obudowy. Także złożyłem z powrotem. Musimy najpierw śrubę dokupić/dobrać i tu pytanie do Was drodzy koledzy.
Jaki ta śruba ma gwint i jaka jest długa? Któryś z kolegów napisał, że jest długa a nie musi być taka - pytanie jaka długość wystarczy? Nie jestem zwolennikiem ulepszania fabryki bo w końcu ktoś po coś taką długość przewidział ale tam faktycznie jest walka z wężem od wspomagania.
Będziemy wdzięczni za podpowiedzi.

P.S.
W załączniku nry oringów sztywnego przewodu ;)


Śruba m8 x 18 .

#188 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2014 - 08:46

Śruba m8 x 18

Dzięki wars.
Ona ma tylko 18mm gwintu?
To jest wersja fabryczna czy skrócona?

#189 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2014 - 09:15

Dzięki wars.
Ona ma tylko 18mm gwintu?
To jest wersja fabryczna czy skrócona?


Wymiary podałem Ci oryginalnej śruby z katalogu przewidzianej do tego miejsca. Podam Ci jeszcze jej numer 11093601
http://forum.omegakl...=1&d=1391588108

#190 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 lutego 2014 - 10:13

Nie zapomnij że najpierw idzie uchwyt do wyciągania silnika potem bagnet i dopiero rura termostatu, bo jak nie dasz tej łapki to przekosi się rura i będzie :pupa: z roboty.

Dodany obrazek


#191 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lutego 2014 - 10:24

U mnie właśnie był taki patent jak kupiłem Omegę, że była tylko wciśnięta i nie przykręcona bo ktoś ułamał mocowanie.
Efekt był taki, że wyskoczyła, woda się wylała a temp na blacie nie podskoczyła.
I poszły uszczelki pod obiema głowicami :D