Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI brak mocy w dolnym zakresie obrotów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2010 - 15:52

Witam:)
Mam problem z moją Omegą, jak ruszam to tak do około 2.700 obrotów jest zamulona, nie chce dynamicznie przyspieszać:( dopiero jak przekroczę 2.800 obrotów wtedy wgniata w fotel,
Jakiś czas temu DamianSz sprawdził mi błędy na kompie i wyszło że za małe ciśnienie doładowania, dodam że miałem wtedy pęknięty kolektor wydechowy i myślałem, że to jest przyczyną tego że turbina nie wchodzi na obroty.
Przy wymianie kolektora wydechowego wymieniłem również podciśnieniowy zawór sterujący pracą turbiny, sprawdzona została turbosprężarka i kierownice przy turbo i w zasadzie niewiele to pomogło. Omega dalej zamulona, przy gwałtownym dodaniu gazu kopci, dynamicznie jedzie dopiero po przekroczeniu 2700 obrotów.
Dzisiaj sprawdziłem wężyki podciśnienia i szczelność całego dolotu i wszystko gra.
Co to może być?? Czy ktoś miał już taki problem??
Pozdrawiam:)

#2 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 24 lutego 2010 - 16:47

sprawdź kierowniczki w turbo. Poniżej 2700 mają zwiększać ciśnienie doładowania, aby moc była w dolnym zakresie. Jak masz zapieczone, to nie ma odpowiedniego doładowania i co za tym idzie brak mocy. Objawy wskazywałyby własnie na to. "Łopatki" ustawiły sie w pozycji otwartej i nie wracają do pozycji wyjściowej.
Na tym własnie polega ta zmienna geometria w sprężarkach. W dolnym zakresie mają dmuchac mocniej, a powyżej pewnej predkości obrotowej zmniejsza się ciśnienie doładowania ze wzgledów bezpieczeństwa (dla silnika oczywiście)

Własnie przeczytałem jeszcze raz ze zrozumieniem ;).....
Generalnie objawy wskazuja na turbo lub sterowanie. Za zmiane geometrii łopatek odpowiada podciśnieniowy zawór sterowania turbo. SAprawdz go tez i wszystkie przewody.
Jest jeszcze możliwość, że padła "grucha". To się też zdarza

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2010 - 17:35

Generalnie objawy wskazuja na turbo lub sterowanie. Za zmiane geometrii łopatek odpowiada podciśnieniowy zawór sterowania turbo. SAprawdz go tez i wszystkie przewody.
Jest jeszcze możliwość, że padła "grucha". To się też zdarza

Radza zawór ma nowy i teraz pytanie do tego tematu czy ten zawór jest elektrozaworem czy solenoidem.

#4 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2010 - 07:46

Za zmiane geometrii łopatek odpowiada podciśnieniowy zawór sterowania turbo. SAprawdz go tez i wszystkie przewody.
Jest jeszcze możliwość, że padła "grucha". To się też zdarza


Zawór nowy:) Tak jak pisałem wcześniej cały układ podciśnień sprawdzony, wszędzie jest podciśnienie, dolot czyli i intercoler i przewody doprowadzające powietrze szczelne, sprawdziłem na odpalonym silniku i ściągniętym przepływomierzu, zatykając na chwilę ręką przewód doprowadzający powietrze aż go zginało i zasysało do środka.
Turbina ma 3 lata od nowości, niedawno była sprawdzana i kierownice działają bez problemu.
Co jeszcze mam sprawdzić??Czy EGR może mieć na to wpływ??
Znajomy mechanik powiedział mi, że przy turbinie jest jakaś regulacja??

#5 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2010 - 09:30

Zawór nowy:) Tak jak pisałem wcześniej cały układ podciśnień sprawdzony, wszędzie jest podciśnienie, dolot czyli i intercoler i przewody doprowadzające powietrze szczelne, sprawdziłem na odpalonym silniku i ściągniętym przepływomierzu, zatykając na chwilę ręką przewód doprowadzający powietrze aż go zginało i zasysało do środka.
Turbina ma 3 lata od nowości, niedawno była sprawdzana i kierownice działają bez problemu.
Co jeszcze mam sprawdzić??Czy EGR może mieć na to wpływ??
Znajomy mechanik powiedział mi, że przy turbinie jest jakaś regulacja??


Ten zawor podcisnienia co jest przy turbo ma ciegno ktore ma regulacje

#6 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 25 lutego 2010 - 10:45

Ten zawor podcisnienia co jest przy turbo ma ciegno ktore ma regulacje


To jest własnie ta "grucha". Ona tez potrafi nawalić. Łopatki mogą "pracować" luźno, ale to grucha wprawia je w ruch. Wiem, że niektórzy próbowali naprawiać. Nie wiem z jakim z skutkiem. Pytałem tez ostatnio, czy można ją kupić osobno. Niestety, oficjalnie w sprzedaży są w komplecie ze sprężarką, ale wiem, że fachowcy od turbo sprzedają użwyki osobno. Może to tutaj tkwi przyczyna.

#7 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2010 - 12:18

Jak czyscilem IC i caly dolot itp sciagnolem te ciegno z dzwigni i prubowalem poruszac na wszelkie sposoby bo zainteresowalo mnie ze byl przyrdzewialy ale niestety udalo mi sie go ruszyc moze milimetr i co najgorsze jak chcialem zalozyc spowrotek to ten milimetr zeby przywrucic spowrotem ziadlo mi tyle wysilku ze max ale jakos zalozylem ciekawi mnie czy to normalne:)

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2010 - 15:08

Jak czyscilem IC i caly dolot itp sciagnolem te ciegno z dzwigni i prubowalem poruszac na wszelkie sposoby bo zainteresowalo mnie ze byl przyrdzewialy ale niestety udalo mi sie go ruszyc moze milimetr i co najgorsze jak chcialem zalozyc spowrotek to ten milimetr zeby przywrucic spowrotem ziadlo mi tyle wysilku ze max ale jakos zalozylem ciekawi mnie czy to normalne

ja u siebie nacisne to palcem z oporem ale daje rade palcem coś masz nie tak chociaż ty niemasz VTGa

#9 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2010 - 19:39

[ATTACH]5521[/ATTACH] o takie cos mam

#10 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 26 lutego 2010 - 19:48

no,tego palcem nie ruszysz.trzeba troche siły,ale powinno się ruszać i powinieneś widzieć jak otwiera się i przymyka upust,bypass spalin.normalnie ma być zamknięty.jak przegazujesz dobrze,to od spodu auta powinieneś zobaczyć,że to cięgno się porusza:)

#11 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2010 - 21:32

Nie no jak jest wpozadku to ja tam nic nie bede ruszal:) ale dobrze wiedziec

#12 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2010 - 14:39

Problem z mocą nadal nie rozwiązałem:(
Będę musiał jeszcze raz wszystko dokładnie posprawdzać łącznie z turbiną
Zastanawia mnie czy u Was w 2.5 dti macie takie same podciśnieniowe elektrozawory sterowanie turbiną i EGR?? W BMW są identyczne zaworki a u mnie sprawdzałem i ten od sterowania EGR jest inny. Tak ma być??

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 18:38

Radza według EPC są takie same numer opla to 93171597 numer BMW 11742246175

#14 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2010 - 10:45

Dzięki Damian za sprawdzenie:) Ten numer który podałeś BMW 11742246175 to mi pokazuje że to przetwornik ciśnienia do E39 525tds Limousine, M51??
Dzisiaj jeszcze raz sprawdzę te elektrozawory i dam znać co i jak..

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2010 - 18:04

radek nie tylko w e39 ale ogólnie jest od M51 i omegi 2,5 TD i DTI

#16 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 12 marca 2010 - 11:08

U mnie jest problem w DTIku na zimnym silniku tzn zaraz po odpale po dluzszym postoju do 1700obr nie ma wogole mocy ale to zero ,dopiero powyzej wciska w fotel ale jezeli zostawie go na 5-10min odpalonego juz jest ok. Teraz pytanie kierowniczki w turbinie sa regulowane cisnieniem czy podcisnieniem? bo jak podcisnieniem to by wygladalo na to ze jakas nieszczelnosc i dopiero jak sobie possa na wolnych to jest ok.
Beedzie sie działo...

#17 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 11 kwietnia 2010 - 13:34

Problem jest w nieszczelnosci podcisniec , wiec pasowaloby wszystkie wezyki wymienic, chociaz nie wiadomo gdzie ucieka i teraz gdzie szukac?
Beedzie sie działo...

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2010 - 17:31

Problem jest w nieszczelnosci podcisniec , wiec pasowaloby wszystkie wezyki wymienic, chociaz nie wiadomo gdzie ucieka i teraz gdzie szukac?

sterowane jest podciśnieniem, wężyki można zmienić zawsze nowe to większa pewność, razem z wężykami proponuje wymienić wszelkie trójniki, problem z wymianą jest taki że główna magistrala jest pod kolektorem ssącym i trzeba go zrzucić aby się dostać.

#19 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2011 - 11:08

No i problem z brakiem mocy już dawno rozwiązany:jump: Dopiero dzisiaj o tym pisze
Dzięki Doktorowi DamianSZ doszliśmy ,że prawdopodobnie mam nieszczelny zbiornik wyrównujący podciśnienie i było za małe podciśnienie w wężykach. Po zaślepieniu jednego wężyka,który idzie od trójnika w stronę kabiny do zbiornika, auto dostało drugie życie:jump:
Niskie podciśnienie zakłócało pracę sterowania turbiny i stąd spadek mocy w dolnym zakresie obrotów...
Damian jeszcze raz dzięki za pomoc:)

#20 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 maja 2011 - 12:07

Po zaślepieniu jednego wężyka,który idzie od trójnika w stronę kabiny do zbiornika, auto dostało drugie życie


Czyli jeździsz bez "gruchy";). Pozostałe elementy uruchamiane podciśnieniem działają prawidłowo? Np. EGR.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p