2.5 DTI brak mocy w dolnym zakresie obrotów
#1 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2010 - 15:52
Mam problem z moją Omegą, jak ruszam to tak do około 2.700 obrotów jest zamulona, nie chce dynamicznie przyspieszać dopiero jak przekroczę 2.800 obrotów wtedy wgniata w fotel,
Jakiś czas temu DamianSz sprawdził mi błędy na kompie i wyszło że za małe ciśnienie doładowania, dodam że miałem wtedy pęknięty kolektor wydechowy i myślałem, że to jest przyczyną tego że turbina nie wchodzi na obroty.
Przy wymianie kolektora wydechowego wymieniłem również podciśnieniowy zawór sterujący pracą turbiny, sprawdzona została turbosprężarka i kierownice przy turbo i w zasadzie niewiele to pomogło. Omega dalej zamulona, przy gwałtownym dodaniu gazu kopci, dynamicznie jedzie dopiero po przekroczeniu 2700 obrotów.
Dzisiaj sprawdziłem wężyki podciśnienia i szczelność całego dolotu i wszystko gra.
Co to może być?? Czy ktoś miał już taki problem??
Pozdrawiam:)
#2 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2010 - 16:47
Na tym własnie polega ta zmienna geometria w sprężarkach. W dolnym zakresie mają dmuchac mocniej, a powyżej pewnej predkości obrotowej zmniejsza się ciśnienie doładowania ze wzgledów bezpieczeństwa (dla silnika oczywiście)
Własnie przeczytałem jeszcze raz ze zrozumieniem .....
Generalnie objawy wskazuja na turbo lub sterowanie. Za zmiane geometrii łopatek odpowiada podciśnieniowy zawór sterowania turbo. SAprawdz go tez i wszystkie przewody.
Jest jeszcze możliwość, że padła "grucha". To się też zdarza
#3 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2010 - 17:35
Radza zawór ma nowy i teraz pytanie do tego tematu czy ten zawór jest elektrozaworem czy solenoidem.Generalnie objawy wskazuja na turbo lub sterowanie. Za zmiane geometrii łopatek odpowiada podciśnieniowy zawór sterowania turbo. SAprawdz go tez i wszystkie przewody.
Jest jeszcze możliwość, że padła "grucha". To się też zdarza
#4 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 07:46
Za zmiane geometrii łopatek odpowiada podciśnieniowy zawór sterowania turbo. SAprawdz go tez i wszystkie przewody.
Jest jeszcze możliwość, że padła "grucha". To się też zdarza
Zawór nowy:) Tak jak pisałem wcześniej cały układ podciśnień sprawdzony, wszędzie jest podciśnienie, dolot czyli i intercoler i przewody doprowadzające powietrze szczelne, sprawdziłem na odpalonym silniku i ściągniętym przepływomierzu, zatykając na chwilę ręką przewód doprowadzający powietrze aż go zginało i zasysało do środka.
Turbina ma 3 lata od nowości, niedawno była sprawdzana i kierownice działają bez problemu.
Co jeszcze mam sprawdzić??Czy EGR może mieć na to wpływ??
Znajomy mechanik powiedział mi, że przy turbinie jest jakaś regulacja??
#5 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 09:30
Zawór nowy:) Tak jak pisałem wcześniej cały układ podciśnień sprawdzony, wszędzie jest podciśnienie, dolot czyli i intercoler i przewody doprowadzające powietrze szczelne, sprawdziłem na odpalonym silniku i ściągniętym przepływomierzu, zatykając na chwilę ręką przewód doprowadzający powietrze aż go zginało i zasysało do środka.
Turbina ma 3 lata od nowości, niedawno była sprawdzana i kierownice działają bez problemu.
Co jeszcze mam sprawdzić??Czy EGR może mieć na to wpływ??
Znajomy mechanik powiedział mi, że przy turbinie jest jakaś regulacja??
Ten zawor podcisnienia co jest przy turbo ma ciegno ktore ma regulacje
#6 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 10:45
Ten zawor podcisnienia co jest przy turbo ma ciegno ktore ma regulacje
To jest własnie ta "grucha". Ona tez potrafi nawalić. Łopatki mogą "pracować" luźno, ale to grucha wprawia je w ruch. Wiem, że niektórzy próbowali naprawiać. Nie wiem z jakim z skutkiem. Pytałem tez ostatnio, czy można ją kupić osobno. Niestety, oficjalnie w sprzedaży są w komplecie ze sprężarką, ale wiem, że fachowcy od turbo sprzedają użwyki osobno. Może to tutaj tkwi przyczyna.
#7 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 12:18
#8 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 15:08
ja u siebie nacisne to palcem z oporem ale daje rade palcem coś masz nie tak chociaż ty niemasz VTGaJak czyscilem IC i caly dolot itp sciagnolem te ciegno z dzwigni i prubowalem poruszac na wszelkie sposoby bo zainteresowalo mnie ze byl przyrdzewialy ale niestety udalo mi sie go ruszyc moze milimetr i co najgorsze jak chcialem zalozyc spowrotek to ten milimetr zeby przywrucic spowrotem ziadlo mi tyle wysilku ze max ale jakos zalozylem ciekawi mnie czy to normalne
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 19:48
#11 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 21:32
#12 OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 14:39
Będę musiał jeszcze raz wszystko dokładnie posprawdzać łącznie z turbiną
Zastanawia mnie czy u Was w 2.5 dti macie takie same podciśnieniowe elektrozawory sterowanie turbiną i EGR?? W BMW są identyczne zaworki a u mnie sprawdzałem i ten od sterowania EGR jest inny. Tak ma być??
#13 OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 18:38
#14 OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 10:45
Dzisiaj jeszcze raz sprawdzę te elektrozawory i dam znać co i jak..
#15 OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 18:04
#16 OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 11:08
#17 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 13:34
#18 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 17:31
sterowane jest podciśnieniem, wężyki można zmienić zawsze nowe to większa pewność, razem z wężykami proponuje wymienić wszelkie trójniki, problem z wymianą jest taki że główna magistrala jest pod kolektorem ssącym i trzeba go zrzucić aby się dostać.Problem jest w nieszczelnosci podcisniec , wiec pasowaloby wszystkie wezyki wymienic, chociaz nie wiadomo gdzie ucieka i teraz gdzie szukac?
#19 OFFLINE
Napisany 04 maja 2011 - 11:08
Dzięki Doktorowi DamianSZ doszliśmy ,że prawdopodobnie mam nieszczelny zbiornik wyrównujący podciśnienie i było za małe podciśnienie w wężykach. Po zaślepieniu jednego wężyka,który idzie od trójnika w stronę kabiny do zbiornika, auto dostało drugie życie:jump:
Niskie podciśnienie zakłócało pracę sterowania turbiny i stąd spadek mocy w dolnym zakresie obrotów...
Damian jeszcze raz dzięki za pomoc:)
#20 OFFLINE
Napisany 04 maja 2011 - 12:07
Po zaślepieniu jednego wężyka,który idzie od trójnika w stronę kabiny do zbiornika, auto dostało drugie życie
Czyli jeździsz bez "gruchy";). Pozostałe elementy uruchamiane podciśnieniem działają prawidłowo? Np. EGR.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją