Jaki gaz założyć do omegi 2.6 v6 ?
#21 OFFLINE
Napisany 23 maja 2012 - 07:43
#22 OFFLINE
Napisany 23 maja 2012 - 17:40
to ile taka instalacja miałaby kosztować?? dzwoniłem w mieście (Konin) do trzech i wszyscy podali mniej więcej te same zestawy i ceny..Po pierwsze zmień gazownika,
na allegro wyskakują bardzo podobne ceny instalacji na takich podzespołach..
http://allegro.pl/li... 6&category=620
#23 OFFLINE
Napisany 24 maja 2012 - 04:07
Ogólnie, biorąc pod uwagę że front kit detalicznie kosztuje około 40% ceny najdroższego zestawu, a butla, wlew i przewody to nie majątek, można powiedzieć że ten gazownik się ceni. Znam zakłady które nawet na lepszych "gratach" (z pewnością lepszym parowniku) założą gaz do V6 za 2600-2800... Ale niestety prosto z montażu musisz wnieść kilka dosyć istotnych poprawek, głównie do samego sposobu zamontowania elementów oraz wszystko porządnie zestroić. Znam takich którzy Omegi V6 poniżej 4000 nie zagazują i wcale nie będzie to BRC, LR czy Prins - i nawet tym potrafi "podwinąć" się noga albo wypuścić auto "ze szkolnym błędem".
Ceny komponentów możesz sprawdzić w Megapolu albo u Jacusia ceny. Są to 2 hurtownie sprzedające bez problemu klientom detalicznym poprzez internet, z możliwością wysyłki nawet za granicę.
Odnośnie wtrysków Barracuda - może być ciężko "uplować" je poza Allegro, ewentualnie możesz próbować w Pitec'u.
Allegro to nie jest dobre źródło cen niestety - dużo jest nieścisłości - dla mnie śmiesznych nie raz - np. tu masz instalację na Stagu + Zavoli (ale który w końcu??) i wtryski Hana - ale na zdjęciu jak byk Valtek'i czy ich "klony" w stylu Alex'a
#24 OFFLINE
Napisany 24 maja 2012 - 21:13
Natomiast pytając o późniejszy serwis to ten za 3700zł podał wymianę jednego filtra po 15tys - 40zł, a drugiego po 30tys też 40zł.
Ten pierwszy (za 3500zł) wymiana filtra po 15tys za 100zł , bo niby stosuje jakiś lepszy filtr.. - ale tutaj już nie określił czy jednego, czy obu, a ja nie pytałem , bo jeszcze nie wiedziałem co i jak...
Samemu tego filtra nie idzie wymienić?? tzn. na pewno idzie tylko czy w prosty i szybki sposób?
#25 OFFLINE
Napisany 25 maja 2012 - 02:23
#26 OFFLINE
Napisany 25 maja 2012 - 11:27
Na samej renomie bym nie polegał tylko ustalił dokładnie z majstrem czego oczekujesz np. wtryski mało widocznie i pionowo.byłem u innego jeszcze gazownika w Koninie - robi to od lat i ma niezłą renomę.. Podał chyba identyczny zestaw i 2 stówki więcej, czyli 3700zł.
Natomiast pytając o późniejszy serwis to ten za 3700zł podał wymianę jednego filtra po 15tys - 40zł, a drugiego po 30tys też 40zł.
Ten pierwszy (za 3500zł) wymiana filtra po 15tys za 100zł , bo niby stosuje jakiś lepszy filtr.. - ale tutaj już nie określił czy jednego, czy obu, a ja nie pytałem , bo jeszcze nie wiedziałem co i jak...
Samemu tego filtra nie idzie wymienić?? tzn. na pewno idzie tylko czy w prosty i szybki sposób?
Jak masz wymaganie gdzie mają być poszczególne elementy instalacji to ustal to dokładnie i precyzyjnie, np. żeby nie wsadził komputera lpg w podszybie :masakra:zdjęcie nr2
Tu masz przykładowy tani filtr który montuje sie przed wtryskiwaczami lpg
http://allegro.pl/fi...2343512048.html
tu droższy http://allegro.pl/f5...2356256527.html
lub tu http://www.drypa.pl/...zy_Lotnej_.html
a tu wkład do tego droższego http://allegro.pl/f4...2304708554.html
lub tu http://www.drypa.pl/...filtra_FFL.html
Tu filtr tzw fazy ciekłej który jest z reguły przy parowniku http://allegro.pl/fi...2317211261.html
lub tu http://www.drypa.pl/...filtra_FFC.html
Dawał bym najlepsze możliwe filtry i na tym nie oszczędzał.
Filtry wymienisz spokojnie samemu, proponuję między 10 a 15tys km
Może być łatwo lub upierdliwie i trudno.
Trudność zależy od miejsca i sposobu zainstalowania filtrów.
Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie są filtry
#27 OFFLINE
Napisany 25 maja 2012 - 13:09
Na samej renomie bym nie polegał tylko ustalił dokładnie z majstrem czego oczekujesz np. wtryski mało widocznie i pionowo.
Jak masz wymaganie gdzie mają być poszczególne elementy instalacji to ustal to dokładnie i precyzyjnie, np. żeby nie wsadził komputera lpg w podszybie :masakra:zdjęcie nr2
Tu masz przykładowy tani filtr który montuje sie przed wtryskiwaczami lpg
http://allegro.pl/fi...2343512048.html
tu droższy http://allegro.pl/f5...2356256527.html
lub tu http://www.drypa.pl/...zy_Lotnej_.html
a tu wkład do tego droższego http://allegro.pl/f4...2304708554.html
lub tu http://www.drypa.pl/...filtra_FFL.html
Tu filtr tzw fazy ciekłej który jest z reguły przy parowniku http://allegro.pl/fi...2317211261.html
lub tu http://www.drypa.pl/...filtra_FFC.html
Dawał bym najlepsze możliwe filtry i na tym nie oszczędzał.
Filtry wymienisz spokojnie samemu, proponuję między 10 a 15tys km
Może być łatwo lub upierdliwie i trudno.
Trudność zależy od miejsca i sposobu zainstalowania filtrów.
Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie są filtry
Już myślałem ,że wstawiłeś foty z mojego silnika . Mam wszystko w tych samych miejscach, tylko komputer mam schowany w komorze filtra kabinowego.
#28 OFFLINE
Napisany 25 maja 2012 - 16:40
Aż tak podobne?Już myślałem ,że wstawiłeś foty z mojego silnika
Na zdjęciu widać że komp lpg też mam w tej komorze.komputer mam schowany w komorze filtra kabinowego.
Wychodzi na to że w brc mają taki zwyczaj pakować centralkę w tym miejscu:mad:
Nie masz problemu przy wymianie filtra kabinowego??
Którędy wchodzi wiązka z komory silnika do > komory filtra kabinowego??
Też zostawili ogromną dziurę w plastikowej zaślepce jak u mnie??
zaznaczyłem tą dziurę na zdjęciu poniżej
#29 OFFLINE
Napisany 25 maja 2012 - 18:48
Jak można komputer wsadzić w taki sposób? raz że wtyczką do góry, dwa - przesłania przepływ powietrza, trzy - uniemożliwia wymianę filtra kabinowego
Do tego dziura między podszybiem a komorą silnika - gwarantuje dodatkowe doznania zapachowe dla pasażerów. Poza tym te wtryskiwacze leżące na kolektorze - masakra. Przypuszczam, że to robione wg szczegółowych instrukcji brc. Dlatego włoskim instalacjom mówimy nie
#30 OFFLINE
Napisany 25 maja 2012 - 19:13
Aż tak podobne?
Na zdjęciu widać że komp lpg też mam w tej komorze.
Wychodzi na to że w brc mają taki zwyczaj pakować centralkę w tym miejscu:mad:
Nie masz problemu przy wymianie filtra kabinowego??
Którędy wchodzi wiązka z komory silnika do > komory filtra kabinowego??
Też zostawili ogromną dziurę w plastikowej zaślepce jak u mnie??
zaznaczyłem tą dziurę na zdjęciu poniżej
Sam zażyczyłem sobie komputer w tym miejscu .Jest to optymalne miejsce dla wiązki elektrycznej, tak aby od tyłu doszła do wtrysków i potem tak jak fabryczna do ECU. Wiązkę położono tak jak u Ciebie przez plastikowy otwór rewizyjny, jednak zastosowali gumową uszczelkę, coś na kształt tych które są zastosowane w przegrodzie czołowej , tylko większa. Nie ma żadnych sensacji zapachowych .
Nie mam problemy z wymianą filtra, centralkę mam odrobinę niżej niż Ty i bardziej w kierunku silnika. Miejsca jest dosyć na wymianę filtra.
Poniżej link do mojej, jednak oprócz wtrysków nie wiele więcej widać. Jest zdjęte podszybie, coś tam grzebałem, nie pamiętam.
http://imageshack.us...dsc00496eh.jpg/
Jutro jak nie zapomnę ,zrobię zdjęcie jak komp jest zamocowany i sobie zobaczysz, być może ustawisz go sobie podobnie.
PS: Ale podciśnienie to Ci na beszczela od czachy z góry wwiercili
#31 OFFLINE
Napisany 25 maja 2012 - 20:52
czy da się zrobić wlew LPG przy wlewie Pb?? dla mnie tam nie ma miejsca, mechanik też nie wykazał optymizmu w tym zakresie, natomiast spece z innej stacji - co mają przedstawicielstwo brc, jak z nimi rozmawiałem przez maila to proponowali wlew LG właśnie przy Pb..
#32 OFFLINE
Napisany 25 maja 2012 - 23:15
Całą instalacje tak zrobili:mad:PS: Ale podciśnienie to Ci na beszczela od czachy z góry wwiercili
Ogólnie masz trochę staranniejszy montaż, jednak dla mnie brc to 'team drutex'...
Dawno temu w czakram zagazowałem auto i było super, absolutnie żadnych zastrzeżeń. Strojenie w mieście i trasie, pełen wypas.
Omega miała dostać gaz więc wybrałem tą samą firmę, bo jak poprzednio było super to teraz też będzie. Miało być dobrze a wyszło... :oonie:
Na samej opinii nie ma co polegać
to zapodajcie dokładne fotki jak mam to zamontować u siebie.. chcę uniknąć wszelkich porażek wizualnych i przestrzec z góry mechanika, który to będzie montował..
czy da się zrobić wlew LPG przy wlewie Pb?? dla mnie tam nie ma miejsca, mechanik też nie wykazał optymizmu w tym zakresie, natomiast spece z innej stacji - co mają przedstawicielstwo brc, jak z nimi rozmawiałem przez maila to proponowali wlew LG właśnie przy Pb..
Wiesz tu nie chodzi do końca o wizualne efekty, choć po wyglądzie możesz wyczaić, czy majster się starał, czy leciał jak mu podeszło.
Rozmieszczenie elementów nie powinno przeszkadzać w dalszej obsłudze technicznej. Przykładem może być ta centralka lpg w komorze filtra kabinowego. Przeszkadza w przepływie powietrza i utrudnia wymianę tego filtra kabinowego.
Tu jest temat gdzie może być komputer lpg http://forum.omegakl...ead.php?t=31297
Wlew gazu http://forum.omegakl...macie wlew gazu
możesz mieć pod klapką (obok wlewu paliwa) bez żadnego problemu. Dobrze jak by wypowiedzieli się ludzie czy takie rozwiązanie jest wygodne i praktyczne, bo przy każdym tankowaniu trzeba używać redukcji.
Może lepiej wybrać inne miejsce np pod zaślepką haka - dla mnie to miejsce jest ok.
Przy odbiorze oczywiście musieli poprawić bo zaślepka haka nie chciała się zamknąć. Wlew za bardzo odstawał. Chcieli mi wcisnąć auto z niedomykającą sie klapką
Przełącznik mam w małym schowku i to miejsce jest ok.
Jednak jest małe ale -
nie widać diody informującej na jakim paliwie jedziesz.
Przez to kilka razy niepotrzebnie zmarnowałem trochę benzyny:p
Przydała by się jakaś kontrolka np przy zegarach.
Ogólnie nie powinno być plątaniny kabli i przewodów. Wszystko powinno być ładnie ułożone i dobrze zamocowane. Dziury zabezpieczone i zaślepione przelotkami itp. Do filtrów lpg powinien być łatwy dostęp. Wtryski ładnie pionowo blisko kolektora.
Dokładnie nikt tu nie powie jak ktoś ma zagazować auto.
Żeby uniknąć rozczarować zastanów się u omów wszystko precyzyjnie z majstrem. Może to co zaproponuje nie trzeba będzie korygować.
#33 OFFLINE
Napisany 26 maja 2012 - 06:08
Całą instalacje tak zrobili:mad:
Ogólnie masz trochę staranniejszy montaż, jednak dla mnie brc to 'team drutex'...
Dawno temu w czakram zagazowałem auto i było super, absolutnie żadnych zastrzeżeń. Strojenie w mieście i trasie, pełen wypas.
Omega miała dostać gaz więc wybrałem tą samą firmę, bo jak poprzednio było super to teraz też będzie. Miało być dobrze a wyszło... :oonie:
Na samej opinii nie ma co polegać
Wiesz tu nie chodzi do końca o wizualne efekty, choć po wyglądzie możesz wyczaić, czy majster się starał, czy leciał jak mu podeszło.
Rozmieszczenie elementów nie powinno przeszkadzać w dalszej obsłudze technicznej. Przykładem może być ta centralka lpg w komorze filtra kabinowego. Przeszkadza w przepływie powietrza i utrudnia wymianę tego filtra kabinowego.
Tu jest temat gdzie może być komputer lpg http://forum.omegakl...ead.php?t=31297
Wlew gazu http://forum.omegakl...macie wlew gazu
możesz mieć pod klapką (obok wlewu paliwa) bez żadnego problemu. Dobrze jak by wypowiedzieli się ludzie czy takie rozwiązanie jest wygodne i praktyczne, bo przy każdym tankowaniu trzeba używać redukcji.
Może lepiej wybrać inne miejsce np pod zaślepką haka - dla mnie to miejsce jest ok.
Przy odbiorze oczywiście musieli poprawić bo zaślepka haka nie chciała się zamknąć. Wlew za bardzo odstawał. Chcieli mi wcisnąć auto z niedomykającą sie klapką
Przełącznik mam w małym schowku i to miejsce jest ok.
Jednak jest małe ale -
nie widać diody informującej na jakim paliwie jedziesz.
Przez to kilka razy niepotrzebnie zmarnowałem trochę benzyny:p
Przydała by się jakaś kontrolka np przy zegarach.
Ogólnie nie powinno być plątaniny kabli i przewodów. Wszystko powinno być ładnie ułożone i dobrze zamocowane. Dziury zabezpieczone i zaślepione przelotkami itp. Do filtrów lpg powinien być łatwy dostęp. Wtryski ładnie pionowo blisko kolektora.
Dokładnie nikt tu nie powie jak ktoś ma zagazować auto.
Żeby uniknąć rozczarować zastanów się u omów wszystko precyzyjnie z majstrem. Może to co zaproponuje nie trzeba będzie korygować.
Faktyczne wyjatkowo Ci sie nie postarali z tym montazem. Wlew zrobili Ci u gory na korkiem benzyny,kiebsko sie to pewnie odkreca.Na dole jest mase miejsca.Przelacznik gazu ukryty,tez bez sensu i wogole dla czego ten kwadratowy.Sa takie ladne okragle,ktore mozna np. zamontowac zaraz obok opuszczanoa szyby kierowcy na tunelu srodkowym.Wszystko widac i jest zachowana ergonomia.
#34 OFFLINE
Napisany 26 maja 2012 - 12:34
Wlew mam obok haka, nie widać go bo to miejsce zasłania zaślepka.Wlew zrobili Ci u gory na korkiem benzyny,kiebsko sie to pewnie odkreca. Przelacznik gazu ukryty,tez bez sensu i wogole dla czego ten kwadratowy.
Pozostałe zdjęcia wlewu tych pod klapką to przykład że można zamontować je w tym miejscu.
Przełącznik kwadrat mam, bo nie było wtedy tych ładnych okrągłych. A to miejsce nie jest złe, tylko kontrolki brakuje w jakimś widocznym miejscu.
#35 OFFLINE
Napisany 27 maja 2012 - 13:05
chciałem taki przełącznik i umieścić go tam gdzie przyciski na konsolo (awaryjne, TC itp).
Po pierwsze czy będzie to dobrze wyglądać, po drugie mechanik powiedział, że tam się nie da zainstalować przełącznika bo nie ma dojścia..
#36 OFFLINE
Napisany 27 maja 2012 - 13:20
no to powoli zaczynam ogarniać temat..
chciałem taki przełącznik i umieścić go tam gdzie przyciski na konsolo (awaryjne, TC itp).
Po pierwsze czy będzie to dobrze wyglądać, po drugie mechanik powiedział, że tam się nie da zainstalować przełącznika bo nie ma dojścia..
Ja wybrałem obok przełącznika szyby kierowcy na tunelu środkowym. Naprawdę polecam.
#37 OFFLINE
Napisany 27 maja 2012 - 15:43
Ja wybrałem obok przełącznika szyby kierowcy na tunelu środkowym. Naprawdę polecam.
Ale w B FL przelaczniki od szyby sa w drzwiach :-)
#38 OFFLINE
Napisany 27 maja 2012 - 18:44
Ale w B FL przelaczniki od szyb.Gdzie ja mam glowe :)y sa w drzwiach :-)
Ehhh. Zgadza sie gdzie ja msm glowr ,
#39 OFFLINE
Napisany 27 maja 2012 - 20:03
#40 OFFLINE
Napisany 28 maja 2012 - 08:51
W tej zaślepce w konsoli to chyba najlepsze miejsce