Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki gaz założyć do omegi 2.6 v6 ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   romanbrzez

romanbrzez
  • 6 postów
  • Dołączył: 16-02-2010

Napisany 22 lutego 2010 - 14:32

Czy ktoś może mi podpowiedziec jaką instalacje założyc do mojej omegi 2.6 V6 żebym nie musiał się później denerwowac (oczywiście wiem że musi by sekwencja ,ale chcę jakieś konkrety ) . Może ktoś móglby mi poleci jakiś warsztat montujący gaz w okolicy Płocka . Z góry dziękuje !:)

#2 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 22 lutego 2010 - 14:35

wydaje mi sie ze najrosadniejszym wyjsciem jakos/cena jest STAG 300 plus dobre wtryski (tu juz niech sie wypowiedza spece :p )

#3 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 22 lutego 2010 - 14:38

Czy ktoś może mi podpowiedziec jaką instalacje założyc do mojej omegi 2.6 V6 żebym nie musiał się później denerwowac (oczywiście wiem że musi by sekwencja ,ale chcę jakieś konkrety ) . Może ktoś móglby mi poleci jakiś warsztat montujący gaz w okolicy Płocka . Z góry dziękuje !:)

Do Mławy daleko masz? Tam masz porządny warsztat.

Co do instalki to Scorpion ST/GT, wtryski Magic Jet i sterownik Stag300 ale najważniejsze to kumaty gazownik bo 2.6 nie jest łatwa do zrobienia. Od razu ostrzegam że musisz mieć porządne czteroelektrodowe świece i cewki. Jeśli cewki cylindrów masz słabe, to zaraz po zagazowaniu będziesz miał odpowiednie obajwy.

#4 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2010 - 15:09

Czy ktoś może mi podpowiedziec jaką instalacje założyc do mojej omegi 2.6 V6 żebym nie musiał się później denerwowac (oczywiście wiem że musi by sekwencja ,ale chcę jakieś konkrety ) . Może ktoś móglby mi poleci jakiś warsztat montujący gaz w okolicy Płocka . Z góry dziękuje !:)


STAG-300 Plus + reduktor Zavoli Zeta S (wydajny termicznie i ciśnieniowo) + wtryski MagicJet + fachowy montaż (zobacz sobie w temacie "Polecane warsztaty montujące i serwisujące LPG"-http://forum.omegakl...ead.php?t=10740). Taki zestaw wyjdzie w dobrej cenie w stosunku do jakości. Jak masz więcej kaski do wydania to zainwestuj w jeszcze lepsze wtryski.

#5 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 22 lutego 2010 - 22:06

co do zawolaka to byłbym ostrożny czy aby wydoli ciśnieniowo scorpion GT jest całkiem ok ale słyszałem ze dużo wadliwych wtryski matrix 544 - sam mam waldemary czerwone ale myślę o zmianie :)

#6 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 22 lutego 2010 - 22:09

tutaj musi być MJ albo jak pisze pain, coś lepszego, chociaż moim zdaniem MJ to naprawdę dobre wtryski, dużo lepsze od Waldków.

#7 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2010 - 22:25

co do zawolaka to byłbym ostrożny czy aby wydoli ciśnieniowo


Przy fabrycznej mocy powinien spokojnie dać sobie radę, chyba, że kolega myśli o podniesieniu mocy ("pucha na pająki" i te sprawy) to trzeba myśleć o czymś co obskakuje powyżej 200 KM.

#8 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 22 lutego 2010 - 22:36

Przy fabrycznej mocy powinien spokojnie dać sobie radę, chyba, że kolega myśli o podniesieniu mocy ("pucha na pająki" i te sprawy) to trzeba myśleć o czymś co obskakuje powyżej 200 KM.



hmm o ile mnie pamieć nie myli zavoli zeta s przeznaczony jest do silników o mocy do 180 kucy wiec na styk ale sam go nie stestowalem wiec moze wydoli okaze sie w praktyce :)

#9 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2010 - 22:52

hmm o ile mnie pamieć nie myli zavoli zeta s przeznaczony jest do silników o mocy do 180 kucy wiec na styk ale sam go nie stestowalem wiec moze wydoli okaze sie w praktyce :)


Niektórzy sprzedawcy twierdzą, że obsługuje do 250 KM, ale to bzdura totalna. Spotkałem się raczej z opiniami na necie, że do 190-200 KM to max. Do 180 KM w silniku 2.6 V6 to rzeczywiście prawie na styk. Ja mam Zavoli Zeta N (a więc do 150 KM) i przy moim silniku (144KM) daje radę bez problemu, więc i Zeta S powinien być odpowiednio wydajny. No, ale tak jak piszesz musiałby się ktoś wypowiedzieć, kto ma taki reduktor w 2.5 V6 albo 2.6 V6, ewentualnie ktoś kto ma duże doświadczenie w montażu LPG do V6.

#10 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 23 lutego 2010 - 14:47

@pain - przy butowaniu ST i GT czasem termicznie nie wyrabiają, u mnie ST jest na styk. Idzie szybciej pojeździć. Powiem ci szczerze że Zavolak który podałeś jest super termicznie i ciśnieniowo ale na 2.6... za mało. Chyba ze kolega jeździ jak emeryt.
Zobacz, taki reduktor jak MJ3 niby do 350KM ale jeśli chodzi o realia to elegancko obsluguje wolnossące 250-270KM i uturbione 200-220KM.

Zavolak N ma moja matka w Astrze X20XEV i sprawuje się b. dobrze.

#11 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 21 maja 2012 - 21:00

Witam

zamierzam założyć LPG do omki kombi 2,6 v6 z 2000r.
Byłem u jednego gazownika (który cieszy się ponoć dobrą opinią w Koninie) i zaproponował takie 3 zestawy - tzn. poleca ten pierwszy, a pozostałe dał do porównania - mówiłem mu, że zależy mi na dobrym zestawie, który bezproblemowo będzie obsługiwał ten silnik oraz, że wrzucę to na forum dla oceny przez znawców. Także liczę na konkretne odpowiedzi. Z góry dzięki.

Zestaw nr 1 - 3500zł
- Stag 300 ISA II
- wtryski HANA
- reduktor ZAVOLI ZETA S (lub 5 bo niwyraźnie napisane)

Zestaw nr 2 - 3000zł
- Stag 300 ISA II
- Wtryski Barakuda
- reduktor ZAVOLI ZETA S (lub 5)

Zestaw nr 3 - 2600zł
- Stag 300 ISA II
- Wtryski VALTEK
- reduktor SZARK 1500

--------------
Do admina - zadałem to samo pytanie w innym wątku, ale dopiero później znalazłem ten temat - także jeśli nie można powielać wpisów to proszę o usunięcie tamtego..

#12 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2012 - 21:04

michukon pytaj w jednym temacie , nie zaśmiecaj wszystkich tematów tym samym pytaniem !!

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#13 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 22 maja 2012 - 18:33

michukon pytaj w jednym temacie , nie zaśmiecaj wszystkich tematów tym samym pytaniem !!


napisałem w poście, że najpierw zadałem pytanie w tamtym temacie zanim znalazłem ten, skierowany do silnika 2,6

to będzie jakaś ocena tych zestawów LPG??

#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2012 - 21:26

napisałem w poście, że najpierw zadałem pytanie w tamtym temacie zanim znalazłem ten

:masakra:

szkoda że tego nie znalazłeś , aktualny temat - http://forum.omegakl...ead.php?t=40607

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 maja 2012 - 04:19

(...)
Zestaw nr 1 - 3500zł
- Stag 300 ISA II
- wtryski HANA
- reduktor ZAVOLI ZETA S (lub 5 bo niwyraźnie napisane)

Zestaw nr 2 - 3000zł
- Stag 300 ISA II
- Wtryski Barakuda
- reduktor ZAVOLI ZETA S (lub 5)

Zestaw nr 3 - 2600zł
- Stag 300 ISA II
- Wtryski VALTEK
- reduktor SZARK 1500

Po pierwsze zmień gazownika, po drugie - Stag 300 to dobry wybór, wtryski mogą być Hana, mogą być Barracuda'y (notabene to "polska podróbka" Hana). Valteki, czy Regi, Magic Jet'y omijaj szerokim łukiem. Podobnie jak parowniki Zavoli :) Shark jest jeszcze gorszy. Jak się nie boisz problemów zimą bierz KME Gold'a, jeśli nie lękasz się o skoki ciśnienia Scorpiona GT (choć mój działa idealnie dosłownie), możesz brać czarnego Gurtner'a, Niko 300, AC R01 250, nowe produkty Fazer'a dobrze się zapowiadają (ale dostępne będą bodaj dopiero w czerwcu), 100% pewniak to LR IG1 (a jaki tani :D ) i pewnie kilka o których zapomniałem.

Tak przy okazji różnica w cenie między wtryskami Barracuda a Hana jest praktycznie zerowa, czasem taniej kupisz Hanę, więc nie rozumiem za co miałbyś dopłacić 500!!

#16 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 maja 2012 - 06:33

Pytanie do kolegi topserwis:
Dlaczego odradzasz montaż reduktorów Zavoli? Mają opinię stabilnych termicznie i ciśnieniowo. Może nie są powszechnie stosowane. Zeta S pewnie do 3.0 czy 3.2 byłby za słaby, ale 2.5 czy 2.6 powinien obrobić.
Pytam jako użytkownik redeuktora Zeta N (3lata). Jestem zadowolony z jego pracy, nie ma gwałtownych spadków ciśnienia przy mocnym wciśnięciu gazu ani nie zamarza przy szybszej jeździe. Obawiałem się trochę przy zakładaniu, bo Zeta N jest do 150 KM, ale z perspektywy czasu jestem zadowolony.
Proszę o odpowiedź na forum albo na PW.

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 maja 2012 - 06:41

Pytanie do kolegi topserwis:
Dlaczego odradzasz montaż reduktorów Zavoli? Mają opinię stabilnych termicznie i ciśnieniowo. Może nie są powszechnie stosowane. Zeta S pewnie do 3.0 czy 3.2 byłby za słaby, ale 2.5 czy 2.6 powinien obrobić.
Pytam jako użytkownik redeuktora Zeta N (3lata). Jestem zadowolony z jego pracy, nie ma gwałtownych spadków ciśnienia przy mocnym wciśnięciu gazu ani nie zamarza przy szybszej jeździe. Obawiałem się trochę przy zakładaniu, bo Zeta N jest do 150 KM, ale z perspektywy czasu jestem zadowolony.
Proszę o odpowiedź na forum albo na PW.


Moje poglądy są oparte na doświadczeniu, nie muszę więc uciekać się do odpowiedzi na PW. Dlaczego nie lubię Zavoli? To że akurat w konkretnym aucie "N'ka" nie pada to może kwestia tego że ciśnienie jest ustawione relatywnie nisko. Ogólnie nie lubię ich choćby z tego powodu że jest problem z regulacją ciśnienia (mały zakres możliwy do ustawienia, "S'ka" ma dodatkowo relatywnie wysoką niską granicę ciśnienia, trzeba uciekać się do zakładania małych dysz/słabych wtryskiwaczy co nie jest dobrym rozwiązaniem - wtryski muszą być szybkie). Poza tym Zavoli brzydko zachowuje się przy cut-off'ie (duże przerosty ciśnienia). Ogólnie cena może i niska, ale lepiej dołożyć troszkę i kupić coś innego.

A wracając do pierwotnego pytania - przy tak dobranych komponentach gazownik strasznie dużo liczy sobie za montaż... Ciekawe jaka jest jakość tego montażu, bo dobór komponentów jak dla mnie wskazuje że marny to jest fachowiec :(

#18 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 maja 2012 - 07:02

topserwis dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Teraz jest sprawa jasna odnośnie Zeta S. Rozumię też czemu gazownik dał mi Zeta N a nie Zeta S, chociaż N jest praktycznie na granicy (150 KM a silnik 2.2 144 KM).

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 maja 2012 - 07:08

Moim zdaniem gazownik poleciał "standardowo", dobrze że masz tego Zavolaka a nie Tomasetto :D

Ogólnie, lepiej mieć elementy lekko przewymiarowane, niż wszystko na styk.

#20 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 maja 2012 - 07:30

Co do wyboru zestawu to polecił mi dokładnie to co chciałem w tamtym czasie (2009r.)czyli Stag + zavoli + magicjet. Jakby wyskoczył z tomasetto albo valtekami to nie było by montażu :D
Z perspektywy czasu wyszło co są warte wtryski magic (wytrzymały 35 tyś.), ale wtedy to był prawdziwy szał na forum na to (coś jak teraz hana).
Odnośnie Hana to jakie byś dał do 2.2? Teraz mam drugi zestaw magic (gazownik załatwił "za free" w ramach reklamacji po okresie reklamacji), ale wiem, że długo pewnie nie wytrzymają.