Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyjęcie pompy wtryskowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 21:16

wskażnik powinien pokazać wychylenie 0,95mm

Tak, ale dla nowego rozrządu. 0.90 mm +/- 0.02 mm będzie dla adwokata odpowiednią wartością.

#22 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 lutego 2010 - 00:17

wszystko pozakładane, ale nie chce zapalić


hhhmmm. A nie mówiłem ;-)

#23 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2010 - 11:13

hhhmmm. A nie mówiłem

Bzyku, zamiast spamowac pomógł byś.
To, że nie odpala, to tylko i wyłącznie wina źle ustawionej pompy. Tobie za każdym razem udaje się wszystko wsadzić bez pomiarów na tip-top? Wątpię.

#24 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 lutego 2010 - 11:29

Tobie za każdym razem udaje się wszystko wsadzić bez pomiarów na tip-top? Wątpię.


No masz rację nieraz muszę "po palcu" :-D
Sorki za OT ;-)

#25 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 21 lutego 2010 - 12:06

ja miałem farta jak wsadzałem pompe po regeneracji. też nie zaznaczyłem starego położenia i tak na oko ustawiłem. aczkolwiek może nie jest to precyzyjnie ustawione ale narazie nie chce mi sie przy tym dłubać a dwa że nie mam kiedy. kąt na kompię sie pokrywał więc nie jest źle.

#26 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 lutego 2010 - 18:07

Panowie, ale w silnikach 2.5TD jak by nie wsadził pompę to i tak powinna zapalić z większym lub mniejszym problemem ale powinna.
Raczej winny jest tu nastawnik, z nim jest coś nie tak.
Może być źle złożony lub całkiem źle zamocowany na pompie.

#27 OFFLINE   adwokat

adwokat
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Pabianice

Napisany 21 lutego 2010 - 19:33

NAstawnik na pewno jest założony ok. Dziś niedziela więc nie robiłem nic, za to pewnie jutro będę działał. bzyku 2002 ja nie mówiłem że nie masz racji. Liczyłem się że będzie problem z odpalaniem ale mówiłem też że odpalę. I tak właśnie będzie. Nie poddaje się. W każdym razie dzięki wszystkim za pomoc i za cenne wskazówki. Jutro działam dalej.
Jeszcze nie należę do OKP, ale to kwestia dni

#28 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 21 lutego 2010 - 21:13

adwokat-przed odpalaniem załaduj aku,popuść rurki na wtryskach i gdy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawi się paliwko na wtryskach(pompa odpowietrzona),dokręć i pal:metal2::bigok::brawo::pet:

#29 OFFLINE   trabi

trabi
  • 39 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 08 sierpnia 2011 - 21:02

Witam koledzy, trochę odkopie temat. Muszę wymontować pompę z omci 2.5 TD. Odkręciłem dwie nakrętki od obudowy rozrządu i nie mogę ruszyć pompy. Czy ona jest jeszcze gdzieś przykręcona? Po zdjęciu ramienia od napinacza paska jest tam jakaś nakrętka na klucz 18. Czy ona trzyma wałek pompy? Nie chcę za dużo rozmontować a nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na ten temat. Z góry dzięki.

#30 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 sierpnia 2011 - 21:21

dokładnie jak odkręciłeś te dwie nakrętki to z drugiej strony jest nakrętka która trzymie pompe na wałku do walka jak się nie myle są chyba 2 koła zębate od rozrządu , pozatym pompa tak sama z siebie nie bardzo chce zejść i trzeba ją wybić, są do tego jakieś specialne urządzenia bo jak wybijesz samą pompe to rozrząd ci spadnie i bedziesz mial więcej problemów, lepiej udać się do pompiarza

#31 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 08 sierpnia 2011 - 22:04

nie dam uciąć sobie głowy(mam przyrząd własnej roboty do wypchnięcia pompy i zablokowania koła pompy),ale raczej "rozrząd nie spadnie",bo nie ma gdzie.oczywiście jest jeszcze od storny rurek wtryskowych "podpora"pompy wtryskowej do odkręcenia

#32 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 sierpnia 2011 - 11:22

no to spróbuj a się przekonasz, widzałem jak już jeden szukał kól zębatych z rozrządu jak sam wyją pompe :)

#33 OFFLINE   Perfectus1234

Perfectus1234
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-08-2011

Napisany 11 sierpnia 2011 - 20:34

Witam
mam pytanie czy pompa wtrysku paliwa z omegi 2,5 TD (136kM) z roku 1999 będzie pasowała do omegi 2,5 TD (130kM) z roku 1997?

dziękuję z góry za odpowiedź

#34 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2011 - 20:37

czy pompa wtrysku paliwa z omegi 2,5 TD (136kM)

o ile mi wiadomo takiej nie było :D

#35 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 sierpnia 2011 - 20:54

o ile mi wiadomo takiej nie było :D


ale kobiecie można wybaczyć:D

#36 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 13 sierpnia 2011 - 07:24

będzie pasowała

#37 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 14 października 2011 - 19:26

Witam wszystkich.Wyjmując z mechanikiem pompę(do uszczelnienia) z Omegi 2.5 TD zablokowaliśmy prętem z gumą koło zębate,ale na pewno nie w takiej samej pozycji jak było z pompą(wiadomo,napinacz prężył łańcuch w dół) ale koło nie spadło a łańcuch nie przeskoczył itp. i pytanie czy mógłby się przestawić rozrząd??(drugi łańcuch przeskoczył o 1 oczko??)silnikiem trzeba długo kręcić,zapali;bez gazu-dojdzie do 800 obr/min i zgaśnie;z gazem do dechy-1400/1500 i też od razu zgaśnie.Nie ustawialiśmy nic czujnikiem zegarowym,trzpień nastawnika ''łączy się'' z pierścieniem odpowiedzialnym za dawke paliwa ,regulacja położenia pompy względem silnika nic nie daje,NASTAWNIK NIE RUSZANY,paliwo dochodzi i mechanik stwierdził ,że musimy dostać się do rozrządu i od nowa go ustawić.Przedtem nie miałem żadnych kłopotów więc wykluczam niesprawność pompy.Samostarty itp. nic mu nie dają.Mówił,że jeśli przestawiłby się KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU to by nie równo pracował itp.Możliwe żeby w momencie kiedy wtryskiwacz wtryskuje paliwo do komory spalania,rozrząd zamykał zawory?

#38 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 14 października 2011 - 22:53

no .niestety,do ustawienia,wał- pompa(łańcuchy),wałek rozrządu i na koniec kąt pompy.

#39 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 października 2011 - 06:38

Witam wszystkich.Wyjmując z mechanikiem pompę(do uszczelnienia) z Omegi 2.5 TD zablokowaliśmy prętem z gumą koło zębate,ale na pewno nie w takiej samej pozycji jak było z pompą(wiadomo,napinacz prężył łańcuch w dół) ale koło nie spadło a łańcuch nie przeskoczył itp. i pytanie czy mógłby się przestawić rozrząd(drugi łańcuch przeskoczył o 1 oczko)silnikiem trzeba długo kręcić,zapali;bez gazu-dojdzie do 800 obr/min i zgaśnie;z gazem do dechy-1400/1500 i też od razu zgaśnie.Nie ustawialiśmy nic czujnikiem zegarowym,trzpień nastawnika ''łączy się'' z pierścieniem odpowiedzialnym za dawke paliwa ,regulacja położenia pompy względem silnika nic nie daje,NASTAWNIK NIE RUSZANY,paliwo dochodzi i mechanik stwierdził ,że musimy dostać się do rozrządu i od nowa go ustawić.Przedtem nie miałem żadnych kłopotów więc wykluczam niesprawność pompy.Samostarty itp. nic mu nie dają.Mówił,że jeśli przestawiłby się KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU to by nie równo pracował itp.Możliwe żeby w momencie kiedy wtryskiwacz wtryskuje paliwo do komory spalania,rozrząd zamykał zawory?


Nie sądzę że przestawił się rozrząd, ja u siebie w poprzedniej wyciągałem pare razy pompę i nic się nie przestawiało.

#40 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 15 października 2011 - 10:56

no .niestety,do ustawienia,wał- pompa(łańcuchy),wałek rozrządu i na koniec kąt pompy.


Czyli musimy zdjąć osłonę rozrządu i go ustawić.Wałek rozrządu jest w głowicy,to głowice też musimy wyciągać??Czy chodzi tylko o poprawne ustawienie rozrządu?Na osłonie rozrządu jest uszczelka? czy można zastosować sylikon do silników.ustawienie kąta pompy czyli Kąta Wtrysku? Ja sam chodzę do IV kl. Technikum Samochodowego i cały czas się ucze więc dlatego pytam o takie rzeczy.pzdr