Wyjęcie pompy wtryskowej
#1 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 17:54
Leciało mi z pompy wtryskowej więc postanowiłem ją uszczelnić. Po tym zabiegu auto nie chciało palić więc odstawiłem do mechanika gdzie stało ponad 3 m-ce i g...o co zrobił a mało tego przypuszczam, że coś pop...olił. Postanowiłem zabrać autko i wziąść sprawy w własne ręce. I tutaj zaczyna się problem, mianowicie z:
Powiedzmy że rozbiorę, przeczyszczę, uszczelnię i złożę pompę i co dalej. Czy można ją wyregulować we własnym zakresie i po zamontowaniu do silnika ustawić tak aby autko normalnie paliło? Niestety muszę zrobić to sam gdyż do naszych konowałów już omci nie zaprowadzę bo nie mają pojęcia o jej naprawie. Więc na co zwrócić przede wszystkim uwagę. Miłe porady na temat związany z moim problemem a którego nie poruszyłem bo albo zapomniałem albo nie zdawałem sobie sprawy że to ważne.
Z góry wszystkim dziękuję
#2 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 18:01
#3 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 19:38
#4 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 19:47
Szczerze powiedziawszy właśnie tego sie boję - rozrządu. Jest to pewne, że wyjęcie pompy spowoduje przestawienie rozrządu Ewentualnie jak zapobiec przestawieniu lub jak go potem ustawić
Jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice to rozrząd ustawisz bez problemu, ale nie rozumiem Twojego podejścia do pompy. Ty Chcesz ja całą rozebrać czy tylko zdjąć nastawnik i uszczelnić??
#5 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 20:05
#6 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 21:00
a jak wyciągasz pompę z auta to co rozrządu nie musisz demontować ?A co ma rozrząd do pompy
#7 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 22:40
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w 2,5TD nie trzeba rozbierać rozrządu, przynajmniej ja nie ruszałem.a jak wyciągasz pompę z auta to co rozrządu nie musisz demontować ?
#8 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 22:48
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w 2,5TD nie trzeba rozbierać rozrządu, przynajmniej ja nie ruszałem.
Bo pompa wtryskowa ma swój oddzielny napęd tj. łańcuch
W 2.5 TD są dwa łańcuchy trzy koła zębate i dwie łyżwy napinające, więc wyciągając pompę rozrządu nie ruszamy, bo po co??
#9 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 22:58
#10 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 09:25
Jak po całym zabiegu ustawić kąt wtrysku? Bo dawkę paliwa na nastawniku wiem. Przesunąć w kierunku podszybia i delikatnie cofać, ale ten kąt wtrysku - jak
#11 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 09:46
Jak po całym zabiegu ustawić kąt wtrysku? Bo dawkę paliwa na nastawniku wiem. Przesunąć w kierunku podszybia i delikatnie cofać, ale ten kąt wtrysku - jak
Kolego widzę, że jesteś optymistą, ale ja jakoś tak czarno to widzę jak się weźmiesz za rozbieranie tej pompy. Może raczej nie chodzić, ale za to nie będzie cieknąć :-D
#12 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 11:54
#13 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 20:34
-potrzebny jest do tego czujnik położenia tłoczka pompy ,wkręcany w otwór na środku głowiczki pompy wtryskowej.
Opis naprawy (czyszczenie nastawnika) masz tu
http://forum.tdi-tun...opic.php?t=1741
sam robiłem to według tego opisu
#14 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 18:53
rififi - dzięki za zxa linka. Szukałem wcześniej tego i nie mogłem znaleźć
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 19:15
#17 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 19:17
Roozga, jak adwokat ma ustawić nastawnik wg. porady Rafiego, skoro mu nie odpala przez przestawioną pompę? Troszkę nie trafiłeś. Regulacji nastawnika za pomocą Rafiego można wykonać tylko i wyłącznie gdy silnik pali. W innym wypadku jedynie poprzez podpięcie pod kompa.tak lepiej?
#18 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 19:27
#19 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 19:31
#20 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 21:13