Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyjęcie pompy wtryskowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adwokat

adwokat
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Pabianice

Napisany 17 lutego 2010 - 17:54

Witam wszystkich.
Leciało mi z pompy wtryskowej więc postanowiłem ją uszczelnić. Po tym zabiegu auto nie chciało palić więc odstawiłem do mechanika gdzie stało ponad 3 m-ce i g...o co zrobił a mało tego przypuszczam, że coś pop...olił. Postanowiłem zabrać autko i wziąść sprawy w własne ręce. I tutaj zaczyna się problem, mianowicie z:
Powiedzmy że rozbiorę, przeczyszczę, uszczelnię i złożę pompę i co dalej. Czy można ją wyregulować we własnym zakresie i po zamontowaniu do silnika ustawić tak aby autko normalnie paliło? Niestety muszę zrobić to sam gdyż do naszych konowałów już omci nie zaprowadzę bo nie mają pojęcia o jej naprawie. Więc na co zwrócić przede wszystkim uwagę. Miłe porady na temat związany z moim problemem a którego nie poruszyłem bo albo zapomniałem albo nie zdawałem sobie sprawy że to ważne.
Z góry wszystkim dziękuję
Jeszcze nie należę do OKP, ale to kwestia dni

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2010 - 18:01

przedewszystkim rozrzad musisz ustawić idealnie jak już bedziesz mial wszystko poskladane i rozrzad bedzie ok silnik powinien zagadac potem tylko ustawic dawke na pompie jest opisane w sprawdzonych poradach i powinno smigac

#3 OFFLINE   adwokat

adwokat
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Pabianice

Napisany 17 lutego 2010 - 19:38

Szczerze powiedziawszy właśnie tego sie boję - rozrządu. Jest to pewne, że wyjęcie pompy spowoduje przestawienie rozrządu ?? Ewentualnie jak zapobiec przestawieniu lub jak go potem ustawić
Jeszcze nie należę do OKP, ale to kwestia dni

#4 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 lutego 2010 - 19:47

Szczerze powiedziawszy właśnie tego sie boję - rozrządu. Jest to pewne, że wyjęcie pompy spowoduje przestawienie rozrządu Ewentualnie jak zapobiec przestawieniu lub jak go potem ustawić


Jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice to rozrząd ustawisz bez problemu, ale nie rozumiem Twojego podejścia do pompy. Ty Chcesz ja całą rozebrać czy tylko zdjąć nastawnik i uszczelnić??

#5 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 lutego 2010 - 20:05

A co ma rozrząd do pompy, jeśli nie buł ruszany to pompa musi trafić na klin i jest już prawie dobrze, po czym regulacja kąta wtrysku i dawki paliwa na nastawniku i auto śmiga.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2010 - 21:00

A co ma rozrząd do pompy

a jak wyciągasz pompę z auta to co rozrządu nie musisz demontować ?

#7 OFFLINE   Tweety

Tweety
  • 29 postów
  • Dołączył: 29-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 lutego 2010 - 22:40

a jak wyciągasz pompę z auta to co rozrządu nie musisz demontować ?

Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w 2,5TD nie trzeba rozbierać rozrządu, przynajmniej ja nie ruszałem.

#8 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 lutego 2010 - 22:48

Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w 2,5TD nie trzeba rozbierać rozrządu, przynajmniej ja nie ruszałem.


Bo pompa wtryskowa ma swój oddzielny napęd tj. łańcuch

W 2.5 TD są dwa łańcuchy trzy koła zębate i dwie łyżwy napinające, więc wyciągając pompę rozrządu nie ruszamy, bo po co??

#9 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 17 lutego 2010 - 22:58

adwokat-jeżeli ciekło spod nastawnika,to tylko kolektor ssący ściągasz.jeżeli wyciągniesz pompe,rozrząd się nie przestawia.może fachowcy przy zakładaniu nastawnika nie trafili bolcem w pierścień na pompie,ale to wszystko jest opisane w innych postach o nastawniku:)

#10 OFFLINE   adwokat

adwokat
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Pabianice

Napisany 18 lutego 2010 - 09:25

szymekrudawa1 wiem, że jest wszystko opisane o nastawniku itd, bo już tyle przewertowałem, że głowa boli. Powiedziałem że sam zrobie i tak będzie aby udowodnić naszym cholernym fachowcom. Trochę mam pojęcia o mechanice dlatego podjąłem się tego wyzwania. Pompę chcę całą wyjąć, przeczyścić, pouszczelniać i złożyć, bo właśnie nie mam pewności czy ten bolec wszedł w pierścień. Więć wychodzę z założenia że jak już coś robię to raz a dobrze

Jak po całym zabiegu ustawić kąt wtrysku? Bo dawkę paliwa na nastawniku wiem. Przesunąć w kierunku podszybia i delikatnie cofać, ale ten kąt wtrysku - jak
Jeszcze nie należę do OKP, ale to kwestia dni

#11 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 lutego 2010 - 09:46

Jak po całym zabiegu ustawić kąt wtrysku? Bo dawkę paliwa na nastawniku wiem. Przesunąć w kierunku podszybia i delikatnie cofać, ale ten kąt wtrysku - jak


Kolego widzę, że jesteś optymistą, ale ja jakoś tak czarno to widzę jak się weźmiesz za rozbieranie tej pompy. Może raczej nie chodzić, ale za to nie będzie cieknąć :-D

#12 OFFLINE   adwokat

adwokat
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Pabianice

Napisany 18 lutego 2010 - 11:54

Muszę spróbować. Człowiek się uczy na błędach. A nóż widelec się uda. Jak sie za to nie wezme to sie nie dowiem, a do mechanika zawsze zdążę oddać. Zresztą nauka nie idzie w las. Jak raz się zrobi to potem człowiek jest mądrzejszy. W każdym razie jestem uparty i po trupach do celu :p. Nie przyjmuje do wiadomości że może się nie udać, aczkolwiek jak na razie mam problem z wyjęciem pompy. Franca nie chce wyjść :( , ale to do czasu:)
Jeszcze nie należę do OKP, ale to kwestia dni

#13 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 lutego 2010 - 20:34

Opis ustawienia pompy jest przedstawiony w książce Opel Omega- sam naprawiam
-potrzebny jest do tego czujnik położenia tłoczka pompy ,wkręcany w otwór na środku głowiczki pompy wtryskowej.
Opis naprawy (czyszczenie nastawnika) masz tu
http://forum.tdi-tun...opic.php?t=1741
sam robiłem to według tego opisu

#14 OFFLINE   adwokat

adwokat
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Pabianice

Napisany 20 lutego 2010 - 18:53

Pompa wyjeta przeczyszczona zamontowana, układ odpowietrzony, wszystko pozakładane, ale nie chce zapalićWiem, że trzeba teraz wszystko poustawiać, tzn nastawnik i kąt wtrysku. Jednak w książce (sam naprawiam) piszą mało zrozumiale i dane są z nowym łańcuszkiem rozrządu. Czy ktoś może mi tak bardziej sensownie powiedzieć jak ustawić tem kąt i jakich parametrów sie trzymać ?
rififi - dzięki za zxa linka. Szukałem wcześniej tego i nie mogłem znaleźć
Jeszcze nie należę do OKP, ale to kwestia dni

#15 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 18:55

tak lepiej?
http://forum.omegakl...ead.php?t=11690



 


#16 OFFLINE   adwokat

adwokat
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Pabianice

Napisany 20 lutego 2010 - 19:15

Wielkie dzięki. Jest to bardzo pomocna informacja. Jeszcze jedno pytanko. CZy muszę (raczej tak) ustawiać położenie pompy na tych 2 śrubach przykręconych do obudowy rozrządu ? Dałem plamę i zdejmując pompę nie zaznaczyłem położenia pierwotnego i teraz nie wiem czy ma to wpływ na odpalenie a jeżeli to jak ustawić prawidłowo.
Jeszcze nie należę do OKP, ale to kwestia dni

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 19:17

tak lepiej?

Roozga, jak adwokat ma ustawić nastawnik wg. porady Rafiego, skoro mu nie odpala przez przestawioną pompę? Troszkę nie trafiłeś. Regulacji nastawnika za pomocą Rafiego można wykonać tylko i wyłącznie gdy silnik pali. W innym wypadku jedynie poprzez podpięcie pod kompa.

#18 OFFLINE   adwokat

adwokat
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Pabianice

Napisany 20 lutego 2010 - 19:27

jednym słowem bez komputera się nie obejdzie ? Wnioskuję, że najważniejsze to ustawienie położenia pompy ?
Jeszcze nie należę do OKP, ale to kwestia dni

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 19:31

Pompę ustawisz bez kompa, wskaźnik i jedziesz z koksem. Nastawnik wyregulujesz jak Ci się uda odpalić. Jeśli trafiłeś w pierścień, to po ustawieniu pompy powinien odpalić, tylko dawka może być inna jak pożądana.

#20 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2010 - 21:13

Wkręć czujnik w miejsce śruby pośrodku głowiczki pompy, kręć wałem w kierunku obrotów silnika , aż wskazówka zatrzyma się ( tłoczek nie porusza się), ustaw na tarczy czujnika położenie "0", kręć wałem do górnego położenia pierwszego tłoka . Przy prawidłowym ustawieniu pompy wskażnik powinien pokazać wychylenie 0,95mm . Precyzyjnie ustawisz górny punkt pierwszego tłoka przy pomocy kołka o średnicy 11mm wkładanego w otwór pod rozrusznikiem prostopadle do koła zamachowego ( jest w w nim otwór , który jest wtedy ustawiony na wprost otworu w obudowie sprzęgła) Ustawienie należy sprawdzić kilkakrotnie wykonując pełny obrót wału. Otwór w obudowie sprzęgła jest zwykle zaślepiony plastikowym kołkiem , który na czas regulacji należy wyjąć.