Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprężyny JAMEX OPINIE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2010 - 13:04

ale przód jest troszeczkę zbyt wysoko

Pewnie sprężyny są od wersji V6. Co zrobić ?? Zamienić u sprzedawcy na właściwe do 2.0 i będzie git.

#22 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2010 - 13:08

Nic nie zrobisz, skracaniem zniszczysz sprężynę aczkolwiek historia zna takie przypadki i zna takich ludzi którzy twierdzą że się nic nie stanie po skróceniu, trzeba się przyzwyczaić albo kupić sprężyny obniżające ewentualnie oryginalne, ja kilka dni temu także zmieniałem sprężyny z przodu, kupiłem Kayaba za 150zł/sztukę i także przód mi się uniósł, kilka miesięcy temu wymieniałem z tyłu, ze względów finansowych były kupione sprężyny HART i to był błąd, tył jest tak wysoki że wygląda jak terenówka, mam ze 20 cm prześwitu od opony do nadkola, mimo tego ze w bagażniku leży butla 60L od gazu prawie zawsze pełna, jeżdżę już tyle i nic nie usiadł, przy najbliższym zastrzyku gotówki wyrzucę je i kupię normalne

#23 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 lutego 2010 - 13:31

W sumie jest to nawet możliwe ,sama sprężyna jest grubsza od oryginalnej o 1mm, kurcze ale w sumie czy to możliwe żeby te barany się pomyliły jeśli sami kazali dokładnie zaznaczyć jaka wersja nadwozia i silnik??!! nawet zaraz przedzwonię do nich

Kurcze wlasnie rozmawialem ze sprzedawcą sprawdzilem nr seryjne sprężyn no i niby prysłali prawidłowe

#24 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2010 - 13:36

pojezdzij zpare dni moze troche siada. Moje siadly pare mm

#25 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 lutego 2010 - 13:51

No tez mam taka nadzieje! a jesli nie siądą to kurcze nie sa ze złota skruce jak nie beda dzialać poprawnie to kupie oryginalne:P Z tym że mówie jeśli chodzi o właściwości i prowadzenie to w 100% zadowolony tylko ta wysokość mnie dobija

#26 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2010 - 13:52

Podeślij zdjęcie jak to wygląda, może stare były bardzo wyżyłowane i nisko siedziała a teraz na nowych Ci się wydaje że jest za wysoko :)

#27 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 lutego 2010 - 14:03

Ok dzisiaj na bank wstawię jak tylko po samochód pójdę. A tak swoją drogą to jakie są realne konsekwencje takiego nieznacznego skrócenia sprężyny przecież nie powoduje to żadnych uszkodzeń w samej strukturze sprężyny??

#28 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2010 - 14:52

ja w zeszlym roku kupilem punto 1.2 do zabawy i skrocilem sprezyny podczas jazdy jedna wyskoczyla i rozciela opone wiec nie polecam ciecia

#29 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 20 lutego 2010 - 00:13

dokładnie to samo by się stało u ciebie
początek jak i konie sprężyny jest zakończony tzw. siedzeniem , czyli na płasko
w tym przypadku dolega całością , po skróceniu przy wybiciu na nierówności trzyma max 1cm/1cm i tu jest ten mały szkopuł

#30 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 20 lutego 2010 - 11:47

Sory że z opóźnieniem ale zawsze sami zobaczcie może to mi sie coś pierniczy w oczach:

Swoją drogą na lato planuje zakup felg 17" na oponach 45, w jakim stopniu to zniweluje tą wysokość???

#31 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 20 lutego 2010 - 11:49

fakt przód wysoko
i nie jestem pewien , czy tyle zdoła siąść

mówiłeś że co do prowadzenia jesteś 100% zadowolony , a powiedz jak się na dziurach zachowuje ?
dzwoni zębami :D pytam z Ciekawości

#32 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 20 lutego 2010 - 11:55

nie no tak jak wspominałem ze sprężyn w 100% jestem zadowolony wewnątrz jest ciszej niż na seryjnych przy czym są sztywniejsze i dużo bardziej komfortowe. dziury wybiera jak ta lala.

A co do skracania sprężyn, a jeśli przy skracaniu sprężyn uformować nowe siedzenie. Żebyście mnie źle nie zrozumieli nie chcę na chama kombinować ale nie chcę też po raz kolejny ładować kasy na sprężyny dlatego rozważam wszelkie możliwości

#33 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 20 lutego 2010 - 12:22

sam tego nie zrobisz , może w zakładzie kuźniczym by to zrobili ale nie wszyscy się chcą za to chwytać bo to mało opłacalna robota , spytać możesz
sam nawet nie łap się za to bo narobisz sobie tylko szkód

#34 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2010 - 13:44

Z tymi sprężynami możesz śmiało mówić na TO kluska :smiech:

#35 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 20 lutego 2010 - 13:57

Czy macie doświadczenia ze springami KF ? Ja założyłem tył do kombi ze dwa lata temu i jest gicio. Srednia półka cenowa, myślę, że jakość bdb.

#36 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 20 lutego 2010 - 14:45

nie no sam nie zamierzam się nawet za to brać, mam dobrego mechanika który zaoferował mi pomoc w tej sprawie. w sumie za darmo wiec nie mam nic do stracenia

#37 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lutego 2010 - 14:50

Co do skracania, to polecam http://www.google.pl...lient=firefox-a ludzie opisują własne doświadczenia z taką modernizacją, a formować nowe siedzisko hmm nawet jeśli ktoś Ci to zrobi to nie będzie to opłacalne w sprężynie za 72.50

#38 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 20:05

dzis przejzalem temat i co mi do glowy przychodzi

u mnie na jamexach auto siedzialo bardzo nisko a u ciebie przod jest wysoki
twoj sprzedawca twierdzi ze sa rozne sprezyny do roznych wersji
natomiast gdy kupowalem swoje drugie springi lesjofors czy jakos tak koles sprawdzil w katalogu te jamexy i tam byl jeden numer sprezyn przy kazdej wersji nadwozia i motoru jaka sie szukalo, wiec sam juz niewiem jak to jest

jak zalozylem te swje drugie springi tez mialem przodek tak wysoko jak ty ale po okolo 5 tysiacach juz zeszlo na normalna wysokosc i okolo 30 tys nic sie nie zmienia wec lepiej nie kombinuj tylko pojezdzij troche moze sie samo opusci bo sobie sprezyny popsujesz i bedziesz sobie plul w brode

ciesze sie ze dobrze ci sie jezdzi na tych springach bo u mnie to byla tragedia
te co mam teraz w porownaniu do tych jamexow to sa super

a co ciekawe piszesz ze u ciebie byly o milimetr grubsze od oryginalow natomiast umnie ciensze

i to na tyle:D

#39 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 20 lutego 2010 - 20:15

Ja wykombinowałem taki motyw że przemęczę się do wiosny, zobaczę co tam będzie się działo, na chwilę obecną idzie jeździć i tak na wiosnę zamierzam poważniejsze zmiany więc zobaczymy co i jak jak nie będzie poprawy to albo skrócę albo zamienię na obniżone.
Co do efektu skrócenia to się za bardzo nie obawiam bo na prawdę są o wiele sztywniejsze wiec nie ma praktycznie możliwości aby dobiły amortyzatory

#40 OFFLINE   Bartek_Łódź

Bartek_Łódź
  • 36 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 lutego 2010 - 21:04

Kolego Antekkk1
na wiosnę 2009 zakupiłem nowe jamexy komplet do swojego kombiaka 2,0 16v (butla LPG w kole 50L). Sprawdzając sprzedawcę w 100 % były od tej wersji nadwozia i silnikowej. Tył leżał jakbym woził 500 kg w bagażniku ( czy butla była pełna czy pusta) a przód piał do góry jak twój.
Po dziewięciu miechach nic nie usiadło z przodu a tył leciał coraz bardziej w dół. Latem wymieniłem tył na sprężyny robione na zamówienie wzmacniane ale i to nie pomogło. przód stał nadal jak koza wyżej niż tył. Wreszcie kupiłem oryginalne używki na przód i jest git. Auto stoi pięknie równiutko z lekką przewagą tyłu ku górze. Też myślałem o kombinowaniu z sprężynami jamexa ale kowal jak zobaczył te sprężynki to mnie wyśmiał i proponował nie ryzykować. Proponuje poszukaj nie wyjeżdżonych oryginałów i będziesz zadowolony. Na naszym forum za przysłowiowe grosze kupisz pewny towar.