Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprężyny JAMEX OPINIE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 15 lutego 2010 - 17:54

Witam szanownych kolegów,
Chciałem zaciągnąć opinii na temat sprężyn do przedniego zawieszenia omegi b firmy jamex. Otóż ostatnio na naszych wspaniałych drogach zdarzyło mi się że po
wjechaniu w niezłą wyrwę ze strzeliła mi sprężynka, no i nie chcąc kupować używki zainwestowałem w dwie nówki wspomnianej firmy jamex, nie były najdroższe ale także nie najtańsze kupiłem mając nadzieje że gdy kupie nowe uniknę bubla. Towar jeszcze nie przyszedł ale tak z ciekawości może któryś z kolegów ma takie sprężynki w swoim aucie, więc proszę o opinie. a oto link do wspomnianej aukcji

http://moto.allegro...._16v_przod.html

z góry dzięki za opinie.

#2 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2010 - 18:45

Witam szanownych kolegów,
Chciałem zaciągnąć opinii na temat sprężyn do przedniego zawieszenia omegi b firmy jamex. Otóż ostatnio na naszych wspaniałych drogach zdarzyło mi się że po
wjechaniu w niezłą wyrwę ze strzeliła mi sprężynka, no i nie chcąc kupować używki zainwestowałem w dwie nówki wspomnianej firmy jamex, nie były najdroższe ale także nie najtańsze kupiłem mając nadzieje że gdy kupie nowe uniknę bubla. Towar jeszcze nie przyszedł ale tak z ciekawości może któryś z kolegów ma takie sprężynki w swoim aucie, więc proszę o opinie. a oto link do wspomnianej aukcji

http://moto.allegro...._16v_przod.html

z góry dzięki za opinie.


jamex to najwiekszy szrot jaki chyba jest obecnie na runku
ja u siebie mialem przez 3 albo 4 dni i zalozylem spowrotem stare a tamte za pol ceny na allegro sprzedalem
sprezyny standardowe niby a auto siedzialo jakby bylo ze 40 mm opuszczone, sprezyny bardzo miekkie, wystarczy ze komplet do auta sie zapakuje i siedzi na maxa

jak za sprezyne nie dasz 150-180 minimum za sztuke to na tym nie pojezdzisz

#3 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 15 lutego 2010 - 21:37

W takim razie kolego cugiel mam jeszcze jedno pytanie bo widzę ze kolega ma troszeczkę więcej masy z powodu większej pojemności silnika, ale rozumiem ze kolega oczywiście miał sprężyny dopasowane do wersji silnikowej. no ale zobaczymy zamówione już, osobiście czytałem kilka opinii że ten jamex to nie jest AŻ... tak zły ale z pewnością lepszy od oryginalnych sprężyn... ale ile w tym prawdy to nie wiem sie okaże...

#4 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 16 lutego 2010 - 00:31

czytałem kilka opinii że ten jamex to nie jest AŻ... tak zły ale z pewnością lepszy od oryginalnych sprężyn... ale ile w tym prawdy to nie wiem sie okaże...


z pewnością 0 prawdy

jeżeli poprzednia sprężyna tej firmy Ci szczeliła to jaki sens znowu pakować się w to samo bagno ;>

#5 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 16 lutego 2010 - 09:18

z pewnością 0 prawdy

jeżeli poprzednia sprężyna tej firmy Ci szczeliła to jaki sens znowu pakować się w to samo bagno ;>


nie no ja sprężyn jamexu nie mialem mialem seryjne teraz jak szczelila to dopiero jamexy kupilem!

#6 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2010 - 10:01

witam ja mam jamexy (-40mm) tyle ze kupione w UK.Jezdze na nich od wrzesnia zeszlego roku i nie narzekam za 4 sztuki placilem 100 funtow

kolega tez kupil sobie ten sam zestaw pare miesiecy temu i tez jest ok jak narazie.

#7 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 16 lutego 2010 - 11:14

Kolego hubertcht, no ja co prawda zamówiłem zwykłe sprężynki jamex ale tylko 2 na przód ale z kilku opinii znalezionych w internecie wnioskuje ze nawet one obniżą troszeczkę samochód, bo podobno taka jest specyfika jamexow, i tutaj powstaje pytanie pytanie czy jesli bede mial wymieniony tylko przód sprężyn, to czy jakoś pogorszy się jakość prowadzenia auta???

#8 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2010 - 13:55

umnie po zmianie prowadzenie sie poprawilo

#9 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2010 - 08:07

napewno ci sie jakosc prowadzenia poprawi bo to nowe sprezyny:D
ale wedlug mnie sa za miekkie i tyle

ja sie naciolem na tych sprezynach i wiem napewno ze juz ich nigdy nie kupie
sugerowalem sie opiniami ze jamex to dobry i tani producent obnizajacych sprezyn ale po sobie widzialem ze ze stamdardowymi im troche nie wyszlo

dodam ze kupilem potem inne sprezyny i w katalogu byly rozroznione strony prawa i lewa zarowno na tyl i przod a w jamexie tego nie bylo co juz mowi o tym ze poszli na latwizne i do kazdego silnika produkuja te same springi

mam nadzieje ze bedziesz z nich zadowolony i nie zawiedziesz sie na nich tak jak ja

a jesli chodzi o tylne to sprawa na tyle ciekawa ze do sedana i kombi maja taka sama dlugosc, szerokosc i grubosc drutu, ilosc zwojw rowniez:o

#10 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 17 lutego 2010 - 08:37

Co do tego że kolega cugiel stwierdził że jamex ma takie same sprężyny do każdej wersji nadwozia i każdego silnika to nie wiem, ja jak zamawiałem to sprzedawca zaznaczył aby poprawnie zaznaczyć wersje silnikową i nadwozie wiec może kolego od czasu jak ty brałeś jamexy coś się zmieniło na lepsze... oby...
Z tego co wyczytałem to jeśli chodzi o springi jamex to podobno nawet te standardowe nieco obniżają oraz utwardzają zawieszenie tylko ile w tym prawdy??

#11 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2010 - 09:04

Kolego hubertcht, no ja co prawda zamówiłem zwykłe sprężynki jamex ale tylko 2 na przód ale z kilku opinii znalezionych w internecie wnioskuje ze nawet one obniżą troszeczkę samochód, bo podobno taka jest specyfika jamexow, i tutaj powstaje pytanie pytanie czy jesli bede mial wymieniony tylko przód sprężyn, to czy jakoś pogorszy się jakość prowadzenia auta?

No to pomyśl. Przód niższy i twardszy, tył wysoki i miękki. Będzie git ?? :hmm:

#12 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2010 - 10:52

dodam ze kupilem potem inne sprezyny i w katalogu byly rozroznione strony prawa i lewa zarowno na tyl i przod a w jamexie tego nie bylo co juz mowi o tym ze poszli na latwizne i do kazdego silnika produkuja te same springi


Ja jak kupowalem swoje to sprzedawca tez sie pytal jaki mam silnik i wersje nadwozia

#13 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 lutego 2010 - 11:46

No to pomyśl. Przód niższy i twardszy, tył wysoki i miękki. Będzie git


W Polonezie było szpanersko i kozacko:innySmiech::innySmiech::innySmiech:

#14 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 17 lutego 2010 - 12:16

Kolego sypus, wiadomo ze jeśli naprawdę będzie diametralna różnica pomiędzy tyłem a przodem to zainwestuje także w sprężynki na tylne zawieszenie, kupując je szukałem zwykłych nowych standardowych sprężyn do omegi na przednią oś, stwierdzam tylko iż znalazłem kilka opinii iż jamexy troszeczkę zawieszenie usztywniają, a z drugiej strony to przynajmniej jak dla mnie nawet standardowe tylne springi od omy są stosunkowo sztywne, z reszta dzisaj zakładam i zobaczymy jak auto będzie się prowadzić i wtedy będę decydował.

#15 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2010 - 12:28

wiadomo ze jeśli naprawdę będzie diametralna różnica pomiędzy tyłem a przodem to zainwestuje także w sprężynki na tylne zawieszenie

No widzisz, dopóki nie założysz to wszystko jest wróżenie z fusów. Ja osobiście wychodzę z założenia, że jak wymieniać sprężyny to na takie co maja taką samą chrakterystykę pracy. Jak z tyłu mam standard, to z przodu też, jak sport to wszędzie, a nie na jednej osi.

Wszystko zależy jak się jeździ. Na przykład na szybko pokonywanym zakręcie wpadasz w nierówność (nie dziurę) i przód niższy i sztywniejszy przechodzi elegancko, a tył miękki i wysoki się wybija i ewentualny poślizg jak malowany. Dlatego powinny byś sprężyny z tą samą charakterystyką pracy.

#16 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 lutego 2010 - 08:56

Więc sytuacja wygląda następująco, wczorajszego wieczora wymieniłem sprężynki na nowe jamexy no i cóż muszę przyznać że pracują jak marzenie, są odrobinkę naprawdę odrobinkę twardsze prawdopodobnie dlatego że sam drut ma o milimetr grubsza średnicę niż seryjny. A uto prowadzi się wyśmienicie nie przechyla się na ostrych łukach ale jest wyjątkowo komfortowe. za jedyny minus można uznać fakt iż auto poszło około 8mm w górę, co sprawia troszeczkę dziwne wrażenie podczas jazdy ale już jestem ugadany z moim mechanikiem na zniwelowanie tej różnicy. Fakt że z pozyskanych opinii można wnioskować że jamex to ścierwo ale ja nie narzekam a zrobiłem na nich wczoraj około 100km po rożnego typu nawierzchni:jump:

#17 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2010 - 09:14

ale już jestem ugadany z moim mechanikiem na zniwelowanie tej różnicy.


A można wiedzieć w jaki sposób Twój mechanik zniweluje ten "defekt" ?

#18 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 lutego 2010 - 11:18

pewnie że można. Sposób polega na rozgrzaniu sprężynki palnikiem sciśniciu jej na pożądaną długość a następnie schłodzeniu w chłodziwie, no i tak kilka razy, z tego co się dowiedziałem zaletą tego sposobu jest to że sprężyna nie traci swojej oryginalnej charakterystyki pracy. Oczywiście faktem jest że sprężyny w nieznacznym stopniu same osiądą ww krótkim czasie.

#19 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2010 - 11:52

zaletą tego sposobu jest to że sprężyna nie traci swojej oryginalnej charakterystyki pracy

Hmm to jest jakiś podwórkowy sposób z cylku "A Pan Henio w zakładzie zrobił...", i ma tylko jedną wadę, mianowicie brak zalet, charakterystyka się zmieni gdyż: po takich zabiegach materiał zrobi się twardszy, bardziej podatny na pękania a zresztą nawet podczas takich zabiegów mogą powstać pęknięcia których nie zobaczysz ludzkim okiem a podczas obciążenia i pracy sprężyny one się uwydatnią, mogąc doprowadzić do całkowitego przerwania zwoju sprężyny. Więc dobrze się zastanów zanim zrobisz to co chcesz zrobić, czy warto kosztem tych kilku cm ryzykować, zwłaszcza że te sprężyny co kupiłeś nie są z najwyższej półki, także materiał w nich zastosowany nie jest najlepszy jakościowo, a na pewno nie podatny na takie zabiegi

#20 OFFLINE   Antekkk1

Antekkk1
  • 66 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 18 lutego 2010 - 12:45

Hmmm, więc co radzisz kolego Boscorelli?Jak mowie sama jakość jazdy na sprężynkach jest genialna nie zamierzam ich zmieniać,ale przód jest troszeczkę zbyt wysoko. nie jestem żadnym mechanikiem wiec może skrócić sprężynkę o 1 zwój??? nie wiem teraz szczelam?!