Duże spalanie gazu 2.0 8v
#21 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2012 - 19:46
Druga sprawa to czy kontrolka pali ci się również na benie?
#22 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2012 - 23:19
To że instalacja nie jest podłączona pod sondę lambda nie oznacza że check ci się nie zapali np od złego składu mieszanki ( uboga / bogata )
Druga sprawa to czy kontrolka pali ci się również na benie?
Na benzynie kontrolka gaśnie a na gazie zaraz po chwili przełączenia znów się świeci. A czy mixer powinien być przed przepływką czy za? I jeszcze jedno pytanko. To check się pali bo komp czyta wyłączenie wtrysku?
#23 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2012 - 23:56
#24 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 17:54
za przepływką, jeśli masz przed to istnieje duże prawdopodobieństwo że to przez to bd ci za dużo palić
czyli zamontować ją za przepływką od strony kolektora ssącego?
#25 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 19:01
czyli zamontować ją za przepływką od strony kolektora ssącego?
tak
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#26 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 00:03
Po konsultacji z działem technicznym pewnej firmy (nie napiszę jakiej co by reklamy nie robić )
w 99% zamontowanie miksera przed przed przepływomierzem jest powodem dużego spalania.
Z logiki, skoro przepływka mierzy ilość powietrza to gdy przed nią podasz mu jeszcze gaz to bd błędne odczyty ponieważ gaz w tym momencie jest podawany poprzez podciśnienie występujące w tym momencie to z logiki nie ma odpowiedniej ilości powietrza bo czujnik mas powietrza liczy gaz i powietrze jako jedno, a nie tak jak w przypadku pracy na benie czyli powietrze osobno i bena osobno.
Przełóż mikser, zrób regulacje i wszystko powinno być ok.
p.s. myślę że wytłumaczyłem w sposób dość zrozumiały
#27 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 11:55
#28 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2012 - 19:16
#29 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2012 - 21:03
po kolejnym zatankowaniu po trochu wkręcałem śrubę na wężu gazu o pół obrotu. W końcu wynik taki że maszyna pali 12.5l/100km
tyle że taka regulacja na "oko" może się źle skończyć dla silnika (zbyt uboga mieszanka)
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#30 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2012 - 22:06
#31 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2012 - 23:05
Pomóżcie panowie jeżeli ktos miał taki przypadek bo ja już nie mam siły po różnych forach czytałem i nie ma konkretnej odpowiedzi poza tym dziś jeżdzilem do 1500obr/min i tak spaliła 16l/100km co mogę jeszcze sprawdzić i czy wina może tkwić w mixerze. Proszę o jakies podpowiedz.
Ps. czy zatkana lub przytkana odma też bedzie miała wpływ na duże spalanie??
Jeździjcie tak dalej, zobaczymy ile silników padnie. Jazda ekologiczna w takim przedziale obrotów czyli do 2tys. rpm to diesel, benzyna to przynajmniej 2500. To jest ciężkie auto, macie małe silniki, z małą mocą i małym momentem obrotowym który osiąga swoją pełnie przy przynajmniej dwukrotności obrotów przy których zmieniacie bieg. Męczycie silnik i dlatego tyle pali. Cały czas od dołu jest gnieciony żeby ruszyć 1,6 tony. Spróbujcie energicznie rozpędzać auto a później wykorzystywać jego mase do utrzymania prędkości. Sądzę że w większości przypadków instalacja jest ok tylko styl jazdy niestety nie jest zbyt dobry dla tego auta.
#32 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2012 - 23:51
W każdym razie na analizator spalin w najbliższym czasie się szykuje.
To nie jest droga usługa. Ja jakiś czas temu zapłaciłem 30 zł w Radomiu w dobrym zakładzie za taką regulację instalacji 1-gen. Od razu poprawiły się osiągi samochodu i spadło spalanie. Tak że zachęcam.
#33 OFFLINE
Napisany 28 listopada 2012 - 12:22
Jeździjcie tak dalej, zobaczymy ile silników padnie. Jazda ekologiczna w takim przedziale obrotów czyli do 2tys. rpm to diesel, benzyna to przynajmniej 2500. To jest ciężkie auto, macie małe silniki, z małą mocą i małym momentem obrotowym który osiąga swoją pełnie przy przynajmniej dwukrotności obrotów przy których zmieniacie bieg. Męczycie silnik i dlatego tyle pali. Cały czas od dołu jest gnieciony żeby ruszyć 1,6 tony. Spróbujcie energicznie rozpędzać auto a później wykorzystywać jego mase do utrzymania prędkości. Sądzę że w większości przypadków instalacja jest ok tylko styl jazdy niestety nie jest zbyt dobry dla tego auta.
Tu masz racje ale teraz pomyśl gdzie ja bede miał czas rozpędzać powoli auto na mieście. Wiem też że to szkodliwe dla silnika ale to były testy i spalanie spadło i to dużo. Winą była głównie regulacja. Odma była drożna i są też inne skutki jej zapchania np uszczelka pod dekielkiem zaworów zaś u mnie była cała. Ale problem mam rozwiązany i jeżdżę do ponad 2500obr/min i spalanie po mieście nie przekracza 13,5l/100km
#34 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 00:39
#35 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 07:09
Witam ponownie w temacie. W ostatnim czasie omega znów za dużo pali i zbieram się do kupna emulatora wtryskiwaczy ale przed tym mam pytanie i proszę o konkretną odpowiedź. Czy na zwykłym gazie gdy świeci check engine wzrasta spalanie gazu? dodam że gdy tak jest to żadna elektronika silnika na gazie nie działa i nie reaguje silnik na odpięcie np. przepływki, gdy przełącze na benzyne wszystko wraca po kilku sekundach do normy i silnik reaguje na odpięcie przepływki. czy gdy check sie swieci to odcina inne urzadzenia elektryczne silnika?
Kiedy zapala się lampka silnik przechodzi na mapy zaszyte w ecu i nie czyta żadnych czujników mogących wpływać na skład mieszanki .Najbardziej rozbawia mnie lampka odcinana przekażnikiem.
czy wzrasta zużycie to zależy powinno wzrosnąć z logicznego punktu widzenia ale jeżeli będzie doregulowany gaz do ecu w stanie open to :hihi:
#36 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 16:16
Kiedy zapala się lampka silnik przechodzi na mapy zaszyte w ecu i nie czyta żadnych czujników mogących wpływać na skład mieszanki .Najbardziej rozbawia mnie lampka odcinana przekażnikiem.
czy wzrasta zużycie to zależy powinno wzrosnąć z logicznego punktu widzenia ale jeżeli będzie doregulowany gaz do ecu w stanie open to :hihi:
Dzięki wielkie za odpowiedz dziś podjade jeszcze do gazownika i zobaczymy co on mi powie tym bardziej że koleś lubi się w omegach. W każdym razie wielkie dzięki jak narazie.
Wróciłem właśnie od dwuch gazowników i jeden i drugi powiedzieli mi że nie ma sensu zakładania emulatora o ile nie przeszkadza mi kontrolka check. A ona sama nie ma wpływu na spalanie przy zwykłym gazie. No ok sobie myśle... to po co ludzie zakładają emulatory przy zwykłym gazie?... Bo check ich denerwuje? Nie pojmuje trochę tego. Wtajemniczonych dobrze jak to powinno być proszę o jakiekolwiek podpowiedzi czy zakładać emulator czy też nie. Z góry dzięki.
To jak podpowie ktoś??
#37 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 22:49
Emulatory zakłada się głównie po to aby uniknąć blokowania ecu ,a więc wywalania bleda i problemów z rozjechanymi mapami.
#38 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2012 - 08:23
#39 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2012 - 20:31
#40 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2012 - 20:43
te 100HP to trochę za mały , on w szczytowej formie ma 100 KM a potem jest tylko gorzej , trzeba było brać min 136HP
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.