Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Duże spalanie gazu 2.0 8v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 listopada 2012 - 19:46

To że instalacja nie jest podłączona pod sondę lambda nie oznacza że check ci się nie zapali np od złego składu mieszanki ( uboga / bogata )
Druga sprawa to czy kontrolka pali ci się również na benie?

#22 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 19 listopada 2012 - 23:19

To że instalacja nie jest podłączona pod sondę lambda nie oznacza że check ci się nie zapali np od złego składu mieszanki ( uboga / bogata )
Druga sprawa to czy kontrolka pali ci się również na benie?




Na benzynie kontrolka gaśnie a na gazie zaraz po chwili przełączenia znów się świeci. A czy mixer powinien być przed przepływką czy za? I jeszcze jedno pytanko. To check się pali bo komp czyta wyłączenie wtrysku?

#23 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 listopada 2012 - 23:56

za przepływką, jeśli masz przed to istnieje duże prawdopodobieństwo że to przez to bd ci za dużo palić :)

#24 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 20 listopada 2012 - 17:54

za przepływką, jeśli masz przed to istnieje duże prawdopodobieństwo że to przez to bd ci za dużo palić :)


czyli zamontować ją za przepływką od strony kolektora ssącego?

#25 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2012 - 19:01

czyli zamontować ją za przepływką od strony kolektora ssącego?


tak

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#26 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 listopada 2012 - 00:03

Zrób tak jak Kocyk napisał

Po konsultacji z działem technicznym pewnej firmy (nie napiszę jakiej co by reklamy nie robić :p )
w 99% zamontowanie miksera przed przed przepływomierzem jest powodem dużego spalania.
Z logiki, skoro przepływka mierzy ilość powietrza to gdy przed nią podasz mu jeszcze gaz to bd błędne odczyty ponieważ gaz w tym momencie jest podawany poprzez podciśnienie występujące w tym momencie to z logiki nie ma odpowiedniej ilości powietrza bo czujnik mas powietrza liczy gaz i powietrze jako jedno, a nie tak jak w przypadku pracy na benie czyli powietrze osobno i bena osobno.
Przełóż mikser, zrób regulacje i wszystko powinno być ok.

p.s. myślę że wytłumaczyłem w sposób dość zrozumiały :)

#27 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 25 listopada 2012 - 11:55

Dzięki panowie jutro tak zrobie i zobaczę wynik mam nadzieje że to pomoże.

#28 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 27 listopada 2012 - 19:16

Problem chyba rozwiązany. Otóż mixer został przed przepływką ale go założe za nią. Problemem głównym było jednak ustawienie. A doszedłem w sposób następujący: rozregulowałem gaz, ztankowałem i próba. Wynik to 17l/100km i po kolejnym zatankowaniu po trochu wkręcałem śrubę na wężu gazu o pół obrotu. W końcu wynik taki że maszyna pali 12.5l/100km w mieście i chodzi dość dobrze w zasadzie mała różnica między gazem a benzyną. Dzięki wszystkim za podpowiedzi

#29 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2012 - 21:03

po kolejnym zatankowaniu po trochu wkręcałem śrubę na wężu gazu o pół obrotu. W końcu wynik taki że maszyna pali 12.5l/100km


tyle że taka regulacja na "oko" może się źle skończyć dla silnika (zbyt uboga mieszanka)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#30 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 27 listopada 2012 - 22:06

Nom a nawet wiem czym to się kończy ale żeby ją tak ukracać strasznie to w takie rzeczy to się nie bawie, oczywiście że z umiarem. Puściłem dużo a później do słabego ciągu silnika wkręciłem a na finish odkręciłem jeszcze trochę żeby nie przeciążać silnika. W każdym razie na analizator spalin w najbliższym czasie się szykuje.

#31 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2012 - 23:05

Pomóżcie panowie jeżeli ktos miał taki przypadek bo ja już nie mam siły po różnych forach czytałem i nie ma konkretnej odpowiedzi poza tym dziś jeżdzilem do 1500obr/min i tak spaliła 16l/100km co mogę jeszcze sprawdzić i czy wina może tkwić w mixerze. Proszę o jakies podpowiedz.


Ps. czy zatkana lub przytkana odma też bedzie miała wpływ na duże spalanie??


Jeździjcie tak dalej, zobaczymy ile silników padnie. Jazda ekologiczna w takim przedziale obrotów czyli do 2tys. rpm to diesel, benzyna to przynajmniej 2500. To jest ciężkie auto, macie małe silniki, z małą mocą i małym momentem obrotowym który osiąga swoją pełnie przy przynajmniej dwukrotności obrotów przy których zmieniacie bieg. Męczycie silnik i dlatego tyle pali. Cały czas od dołu jest gnieciony żeby ruszyć 1,6 tony. Spróbujcie energicznie rozpędzać auto a później wykorzystywać jego mase do utrzymania prędkości. Sądzę że w większości przypadków instalacja jest ok tylko styl jazdy niestety nie jest zbyt dobry dla tego auta.

#32 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2012 - 23:51

W każdym razie na analizator spalin w najbliższym czasie się szykuje.


To nie jest droga usługa. Ja jakiś czas temu zapłaciłem 30 zł w Radomiu w dobrym zakładzie za taką regulację instalacji 1-gen. Od razu poprawiły się osiągi samochodu i spadło spalanie. Tak że zachęcam. :)

#33 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 28 listopada 2012 - 12:22

Jeździjcie tak dalej, zobaczymy ile silników padnie. Jazda ekologiczna w takim przedziale obrotów czyli do 2tys. rpm to diesel, benzyna to przynajmniej 2500. To jest ciężkie auto, macie małe silniki, z małą mocą i małym momentem obrotowym który osiąga swoją pełnie przy przynajmniej dwukrotności obrotów przy których zmieniacie bieg. Męczycie silnik i dlatego tyle pali. Cały czas od dołu jest gnieciony żeby ruszyć 1,6 tony. Spróbujcie energicznie rozpędzać auto a później wykorzystywać jego mase do utrzymania prędkości. Sądzę że w większości przypadków instalacja jest ok tylko styl jazdy niestety nie jest zbyt dobry dla tego auta.


Tu masz racje ale teraz pomyśl gdzie ja bede miał czas rozpędzać powoli auto na mieście. Wiem też że to szkodliwe dla silnika ale to były testy i spalanie spadło i to dużo. Winą była głównie regulacja. Odma była drożna i są też inne skutki jej zapchania np uszczelka pod dekielkiem zaworów zaś u mnie była cała. Ale problem mam rozwiązany i jeżdżę do ponad 2500obr/min i spalanie po mieście nie przekracza 13,5l/100km

#34 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 06 grudnia 2012 - 00:39

Witam ponownie w temacie. W ostatnim czasie omega znów za dużo pali i zbieram się do kupna emulatora wtryskiwaczy ale przed tym mam pytanie i proszę o konkretną odpowiedź. Czy na zwykłym gazie gdy świeci check engine wzrasta spalanie gazu? dodam że gdy tak jest to żadna elektronika silnika na gazie nie działa i nie reaguje silnik na odpięcie np. przepływki, gdy przełącze na benzyne wszystko wraca po kilku sekundach do normy i silnik reaguje na odpięcie przepływki. czy gdy check sie swieci to odcina inne urzadzenia elektryczne silnika?

#35 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2012 - 07:09

Witam ponownie w temacie. W ostatnim czasie omega znów za dużo pali i zbieram się do kupna emulatora wtryskiwaczy ale przed tym mam pytanie i proszę o konkretną odpowiedź. Czy na zwykłym gazie gdy świeci check engine wzrasta spalanie gazu? dodam że gdy tak jest to żadna elektronika silnika na gazie nie działa i nie reaguje silnik na odpięcie np. przepływki, gdy przełącze na benzyne wszystko wraca po kilku sekundach do normy i silnik reaguje na odpięcie przepływki. czy gdy check sie swieci to odcina inne urzadzenia elektryczne silnika?



Kiedy zapala się lampka silnik przechodzi na mapy zaszyte w ecu i nie czyta żadnych czujników mogących wpływać na skład mieszanki .Najbardziej rozbawia mnie lampka odcinana przekażnikiem.:masakra:

czy wzrasta zużycie to zależy powinno wzrosnąć z logicznego punktu widzenia ale jeżeli będzie doregulowany gaz do ecu w stanie open to :hihi:

#36 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 06 grudnia 2012 - 16:16

Kiedy zapala się lampka silnik przechodzi na mapy zaszyte w ecu i nie czyta żadnych czujników mogących wpływać na skład mieszanki .Najbardziej rozbawia mnie lampka odcinana przekażnikiem.:masakra:

czy wzrasta zużycie to zależy powinno wzrosnąć z logicznego punktu widzenia ale jeżeli będzie doregulowany gaz do ecu w stanie open to :hihi:


Dzięki wielkie za odpowiedz dziś podjade jeszcze do gazownika i zobaczymy co on mi powie tym bardziej że koleś lubi się w omegach. W każdym razie wielkie dzięki jak narazie.

Wróciłem właśnie od dwuch gazowników i jeden i drugi powiedzieli mi że nie ma sensu zakładania emulatora o ile nie przeszkadza mi kontrolka check. A ona sama nie ma wpływu na spalanie przy zwykłym gazie. No ok sobie myśle... to po co ludzie zakładają emulatory przy zwykłym gazie?... Bo check ich denerwuje? Nie pojmuje trochę tego. Wtajemniczonych dobrze jak to powinno być proszę o jakiekolwiek podpowiedzi czy zakładać emulator czy też nie. Z góry dzięki.

To jak podpowie ktoś??

#37 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2012 - 22:49

Praca sondy dla sterownika to jak oczy dla zjadacza chleba po kiego grzyba emulować ? Są różne szkoły jedni mówią że trzeba i auto mniej pali inni mają odmienne zdanie.Ja osobiście uważam że jeżeli instalacja jest na śrubkę , czyli 1 gen. wtryski emulowane to ecu będzie co jakiś czas wywalało bleda i rozwalało mapy bo taka instalacja mało kiedy jest w stanie działać.z tego względu że ecu nie wydłuży czy też skruci czasu wtrysku .Emulator wtrysków oraz emulator wtryskiwaczy powodują że ecu pracuje nie obciążone żadnymi błędami zachowując i reagując na inne parametry w sposób prawidłowy ale należy pamiętać że nie będzie korygowało składu mieszanki bo sygnał z emulatora będzie miał stały przebieg zmieniany wychyleniem np przepustnicy.Emulator sondy nic nie wniesie jeżeli wtryski będą odcinane przekażnikiem. :masakra:Gazmeni odradzają emulatory bo dla wielu to czarna magia. :hihi:

Emulatory zakłada się głównie po to aby uniknąć blokowania ecu ,a więc wywalania bleda i problemów z rozjechanymi mapami.:D

#38 OFFLINE   Damian1991

Damian1991
  • 34 postów
  • Dołączył: 11-11-2012

Napisany 07 grudnia 2012 - 08:23

I właśnie o takie coś mi chodziło. Czyli jak nie założe emulatora to po czasie mapy mi się rozlecą a jak założe to nie będzie to miało wpływu na spalanie gazu ale na mapy ecu. Dzięki wielkie za porade

#39 OFFLINE   sylwester1

sylwester1
  • 1 postów
  • Dołączył: 17-11-2012

Napisany 10 grudnia 2012 - 20:31

Witam jakieś pół roku temu kupiłem omcie z początku paliła mi 13l niedawno wymieniłem parownik na taki sam tomasetto 100hp i pali mi 17l jak się rozgrzeje silnik i stanę np.na światłach na wolnych obrotach czuć gazem jaka może być przyczyna

#40 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2012 - 20:43

jakaś regulacja po tej wymianie była robiona ?? sprawdzanie szczelności ?

te 100HP to trochę za mały , on w szczytowej formie ma 100 KM a potem jest tylko gorzej , trzeba było brać min 136HP

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p