Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jakie opinie o silnikach TD oraz TDS ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2010 - 21:05

redies dobrze gada!!!:D polac mu!!!:D


chętnie wypiję:D

#42 OFFLINE   cinekbmw

cinekbmw
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-03-2010

Napisany 12 marca 2010 - 01:18

do (BZYKU) wez człowieku przestan wyjezdzac z tymi AgroSamochodami (VW Skoda itp.) te samochody nadaja sie do wieśtuningu.. do niczego wiecej sa przereklamowane.. popatrz na zawieszenia jaki masz cudowne w A4 pasku a6... itp naprawa zawieszenia na jedno kolo kosztuje tyle co w e46 na caly przod łacznie z koncowkami drazkow kier. nie wspominam juz o tych silnikach pracuja jak traktory... pokaz mi ktoregos TDi ktory przekroczy 300 bez dotykania palcem.. i wogole kto tym jezdzi przewaznie jakcys rolnicy... i szczeniaki z pomalowanymi szybami na czarno zamiast tłumika wiadro bez dna i w bagazniku glosnik w skrzynce od jablek... żenada... silniki 100 lat za murzynami podajrze 2006 w audi pierwsze common rail .. nie mowiac o stylizacji kupili goscia z alfy valta de silve... i jada rowno z alfy wnetrza i nadwozie... bezsens... poprostu królują duzymi finansami dotowanymi z panstwa.... dla mnie to jest zenada samochody dla ludzi... ktorym auto jest potrzebne w pole... i i prosze nie najezdzac na BMW bo VW nigdy nie dorówna tej marce...

#43 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2010 - 08:38

nie no muszę zabrac głos jak takie coś czytam to flaki wirują w brzuchu kolego przecież nikt ci nie karze kupować tych marek o których mowa zostały one przywołane jedynie dla porównania masz BMW i je chwalisz miał byś VW robił byś to samo a więc nie ma potrzeby abyś bulwersował się z tego tytułu

#44 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 12 marca 2010 - 11:13

pokaz mi ktoregos TDi ktory przekroczy 300 bez dotykania palcem..

W sumie masz dużo racji w tym co piszesz, z tym że ja ci pokarzę TDI które zrobiło bez remontu 300tys jak ty mi pokarzesz takiego TDSa.

Jak ja bym mierzył w diesla, to tylko Mercedes.

#45 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2010 - 11:26

Z tego co wszyscy wokol widzimy to dobre diesle skonczyly sie razem z mercedesami W123/W124/W201 - czyli jednostki wolnossace.
Najnowsze konstrukcje turbo czy common rail to juz nie to. Ciekawe tylko czy to wplyw technologii czy macanie palcow ksiegowych powoduje ich duzo wieksza awaryjnosc i mniejsze przebiegi.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#46 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 marca 2010 - 11:35

tylko mówicie o tych mercedesach że to były jednostki nie do zajechania. Tak ale jak się jeździ delikatnie bez żadnych butowań i jazdy na maxa to autka dla dziadków którzy nie lubią szybkiej jazdy.jak kolega zrobił prawko i wziął ojca 124 to po pół roku silnik padł i zmieniali na inny i znam kilka jeszcze takich przypadków.

#47 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 12 marca 2010 - 11:41

Ciekawe tylko czy to wplyw technologii czy macanie palcow ksiegowych powoduje ich duzo wieksza awaryjnosc i mniejsze przebiegi.

No przecież przez "beczkę" Mercedes mało co nie zbankrutował. Nie od dziś wiadomo, że kiedyś zarabiało się na sprzedaży aut a dzisiaj na serwisie.

#48 OFFLINE   dareme89

dareme89
  • 96 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 12 marca 2010 - 21:09

tak ale porownaj to ze keidys 2l mercedes mial 76koni chyba z tego co pamietam, dzisiaj 1.9 maja nawet po 150, to jest 2 razy wiecej. a teraz powiedz mi cos innego, czy wymyslono jakies nowe materialy ktore maja 2 razy wieksza wytrzymalosc? moze mieszanki stopow sa troszke inne, ale te podzespoly musza wytrzymywac 2 razy wieksze obciazenia. poza tym kiedys jak ktos mial te 70 koni to nie cisnal tego samochodu bo i tak przegrywal z benzynami, w dzisiajszych czasach wiekszosc uzytkownikow diesla jednak je butuje i dlatego tak padaja.

#49 OFFLINE   Marco21

Marco21
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Krakow

Napisany 14 marca 2010 - 18:40

Według mnie disel czasem musi zarobic "buta". W innym przypadku zazwyczaj konczy sie to zapchanym zaworem ERG itd. Wiadomo ze nie na zimnym silniku ale od czasu do czasu mozna mu depnac wazne by po takim deptaniu nie gasic odrazu silnika tylko pozwolic wystudzic sie turbince.

Co do samego silnika to chyba dzwiek podczas jego pracy mowi za siebie.
Czesto peka uchwyt rolki napinajacej pasek klinowy (duzy problem tego silnika nawet w BMW), ale koszt tego w granicach 100zł za nowy chyba, wiec nie jest tragicznie. Z nastawnikiem pompy wtryskowej zaczynam miec problemy ale to wina naszego paliwa. Reszta jak na ilosc km jakie pokonuje to calkiem niezle. Mocy nie ma strasznie duzo, ale to pozytywnie wplywa na jego zywotnosc. Spalanie, koszty eksploatacji, nieporównywalne do benzyny.

#50 OFFLINE   dareme89

dareme89
  • 96 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 14 marca 2010 - 21:39

ta ****** pompa paliwowa to wina paliwa? prosze Cie...zobacz na liste tematow, co 3 to nastawnik.... zrobili wielkie badziewie a nie wina paliwa.

#51 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 marca 2010 - 22:20

do (BZYKU) wez człowieku przestan wyjezdzac z tymi AgroSamochodami (VW Skoda itp.) te samochody nadaja sie do wieśtuningu.. do niczego wiecej sa przereklamowane.. popatrz na zawieszenia jaki masz cudowne w A4 pasku a6... itp naprawa zawieszenia na jedno kolo kosztuje tyle co w e46 na caly przod łacznie z koncowkami drazkow kier. nie wspominam juz o tych silnikach pracuja jak traktory... pokaz mi ktoregos TDi ktory przekroczy 300 bez dotykania palcem.. i wogole kto tym jezdzi przewaznie jakcys rolnicy... i szczeniaki z pomalowanymi szybami na czarno zamiast tłumika wiadro bez dna i w bagazniku glosnik w skrzynce od jablek... żenada... silniki 100 lat za murzynami podajrze 2006 w audi pierwsze common rail .. nie mowiac o stylizacji kupili goscia z alfy valta de silve... i jada rowno z alfy wnetrza i nadwozie... bezsens... poprostu królują duzymi finansami dotowanymi z panstwa.... dla mnie to jest zenada samochody dla ludzi... ktorym auto jest potrzebne w pole... i i prosze nie najezdzac na BMW bo VW nigdy nie dorówna tej marce...


cinek co Ty mi tu wyjeżdżasz z morałami to że, BMW i Mercedes i ogólnie każde duże auto z tylnym napędem jest lepsze od Passata to wiem, a co do silników to już kolega napisał, żebyś pokazał takiego TDS-a co do 300.000 km dotrwał bez jakieś przeszkody.

Powiem Ci, że mój dobry kolega Golfem III (tfu tfu) 1.9 TDI zrobił 500.000 km i padł mu jakiś zaworek w pompie, poza tym auto jeździ cały czas w Koszalinie i powinno mieć już 700.000 km, ale znając życie ma niecałe 200.000 km ;-)

#52 OFFLINE   PILAROZA

PILAROZA
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-03-2010

Napisany 15 marca 2010 - 20:03

A więc panowie ja latam dieslami już kilka ładnych latek i nie wsiadł bym w benzynę no chyba że dużą (miałem mv6 i 2,5v6 w omegach) silniki diesla które miałem to:
1.9 tdi 90km -wolny ale bezawaryjny
1.9 tdi 110 po robaku na 148 VW bora miodzio
2,5 tdi A6 C5 próbuje o tym zapomnieć
530d e39 184km fantastyczny motor spalanie 8,5;l
Fakt silniki VW są głośne ale tanie w utrzymaniu z wyjątkiem 2,5 tdi
silniki 530d jak i 525d z CR o oznaczeniach M57D30 i M57d25 a w omedze b fl 2,5 dti y25dt to najlepsze silniki świata do 2003roku
Sumując niech każdy jeżdzi czym lubi i na ile go stać ja kocham diesle za niutonki i dzwięk turbiny a co do kolegi silnik 2,5 td w omedze potocznie zwanym tds to dobry silnik tylko niestety wszystkie auta z tym motorem mają nakulane po 500tyś i niestety po takim przebiegu nie ma szans na bezawaryjność jak omege w dieslu to tylko 2,5dti
(tylko klapy z dolotu usuń zaraz po kupnie) pozdrawiam wszystkich omegowców!!!!!!!!!!!!

#53 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 marca 2010 - 20:44

Każdy diesel przy odpowiednim serwisowaniu posłuży na pewno dłużej niż niejedna benzyna.
Ja też miałem okazję pojeździć Audi A6 2.8 Quattro w benzynie i nigdy w życiu nie przemówi do mnie silnik benzynowy. Chyba że 3.2 V6 bo tam moment jest już zacny.
Osobiście użytkuję 2.5TD w omci od pół roku i powiem szczerze, uważam że jest to bardzo ekonomiczny silnik (jeśli nie rusza się ze świateł przy 3000obr.), dynamiczny i elastyczny w pełnym zakresie obrotów.

#54 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2010 - 20:49

dynamiczny i elastyczny w pełnym zakresie obrotów.

No tutaj miałbym wiele zastrzeżeń, no ale niech Ci będzie :D
Przyjedziesz na zlot, to Ci to przybliżę w praktyce :)

#55 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 marca 2010 - 21:27

Obym się mylił ;) Wiesz, może to przez moją miłość do tej jednostki napędowej.

#56 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2010 - 21:52

Wiesz, może to przez moją miłość do tej jednostki napędowej.

Ja też kocham ten silniczek, ale u mnie całkiem inaczej cyka jak w serii :D

#57 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 marca 2010 - 21:59

A może jeszcze lepiej ? :p
Wiesz, u mnie co prawda też seryjnie chipowany w niemczech w 2004r. :-)

#58 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2010 - 22:30

Ta i może masz AR25 jeszcze? :D Pokaż wykres, jakiś papier potwierdzający zabieg to pogadamy :)

#59 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 marca 2010 - 22:54

Mam papiery na zakup, tzn. fakturę poprzedniego właściciela. Skrzynię mam AR35. Co do wykresów, to muszę się wybrać na wiosnę na hamownię, tylko wyczyszczę odmę i zmienię oleum. :)

#60 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 16 marca 2010 - 09:37

Dla rozpoczynającego temat trochę historii mojego tds
Autko kupiłem w autokomisie - dlatego odradzam wszystkim kupno z autokomisów - przewinięto mi przebieg o 200 tys do tyłu oraz zatuszowana wszelkie inne ważne rzeczy mające znaczenie dla bezpieczeństwa, komfortu oraz sprawności silnika a dokładnie pisząc:
aby pompa nie leciała zalali ją sylikonem po mcu wszystko wyleciało w powietrze a cała pompa nadawała się na wyrzucenie razem z nastawnikiem. Podmienili również turbine na zwykłą która zatuszowali aby nie ciekła również sylikonem. Doszło do tego, że zdemontowali z auta xenony, klime(kompletna), alufelgi, tylny most nowy (wsadzili jakieś używane). Podmienili nawet zaciski hamulców. Wszystkiego dowiedziałem się od poprzedniego właściciela. Zabrano nawet oryginalny tłumik remus i wsadzili niby oryginalny ale po mc dziura w tłumniku. Ogólnie nie polecam kupna auta z autokomisu nawet takiego, który niby daje gwarancje, bo różne przekręty tylko z tego wychodzą wszystkiego się wypieraja.

Aktualnie doprowadziłem autko do stanu używalności - wymieniony został blok, głowica silnika na tą od bmw 525d + cała pompa bmw , wtryski, węże przelewowe i jeszcze dodano turbine garrett od bmw 730d + przeprogramowanie w bmw.
Przejechałem ponad 100tys i nie narzekam - jedynie co się psuje to to co oplowskie pozostało :p Przydałoby się ponownie jechać na hamownie i sprawdzić ile KM jest :D na początku dodałem tds, bo silnik w pełni zasługuje aby go tak nazwać po tych przeróbkach :)

Zapewne wszystkie cześci autokomis podmienił na śmiecie z tego względu, że auto było oddane w stanie bdb do autokomisu przez poprzedniego właściciela co udowodnił pokazanymi fakturami na remonty

Ogólnie polecam, ale kupno autka zadbanego od właściciela w Niemczech i nie żałować kasy na sprawdzenie auta w ASO :) bo w PL to tylko prawie szrot maja. A jak porządne autko to chwilowo beast ma na sprzedaż http://forum.omegakl...ead.php?t=36294

Jeśli chodzi o spalanie posiadam 3 tryby pracy silnika i skrzyni - przełączane przyciskami na skrzyni (mała przeróbka :p ):)
eco 9-10l/100km
zima 15l/100km
sport 25-32l/100km :D